Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 08:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
vælger at overse de indlæg som ikke passer ind her..

kunne ikke finde vejen til Lucid dreaming i nat, selvom jeg prøvede på at kontrollere drømmene. Hver gang jeg prøvede på det vågnede jeg.. Drømte en masse ting. ting skete mod min egen vilje, og ku stadig ikke rigtig skimte om det var drøm eller virklighed. drømte eksempelvis at jeg fik besøg af en politimand uden for min dør. ville fjerne nogle ting inden og vågnede derfor og var ved at smide lortet i lokummet irl, men opfangede så at det var en drøm, og ville derrfor smide dem ud i drømmen kun, men det lykkedes mig ikke at opfange den drøm igen. Jeg burde skrive meget meget mere om ligheder mellem jeres oplevelser og mine. og om mine dømme, men orker det simpelthen ikke lige nu...

Sorn og Hardcorewizard i har fat i noget af det som jeg søger, og noget af det som jeg ønsker skal være her i tråden... har b.la. drukket en del kaffe i de sidste to dage, og der har jeg haft sværere ved ikke at vågne o.sv. end for 3 dage siden.. dropper kaffen i dag.. og ja det er om morgen eller efter man har været vågen en gang. det er der de virkelig realistiske drømme kommer for mig.. prøvede diverse taktikker men vågnede når jeg kom til at tænke så logisk.. Kæmpede i nat for meget med at prøve på at drømme uden jeg gjorde det. (taktikker i vågen tilstand o.sv.). det gav mig søvnbesvær i stedet
:P tror jeg skal lade det ligge lidt og så prøve at tænke når jeg så virkelig sover/drømmer

Titel:
Medlem

Det lyder godt, du har da ihvertfald stort potentiale, i og med dine drømme er som de er for tiden. Så du havde prøvet "spinne"-teknikken, laver du jævnligt virkelighedscheck i dine drømme? Hvis du i en drøm (eller i virkeligheden, heh), undrer dig over noget, så kig på dine hænder, og studer dem. Hvis du drømmer, så vil de ofte se meget underlige ud, og man vil nærmest instinktivt tænke at man er i en drøm.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

8) spinneteknikken prøvede jeg men inden at vide at det var en taktik.. vendte bare rundt og kom til bevidsthed men, blev så kort efter fanget i drømmen igen. derefter var drømmen meget mere detaljeret og virkelig ja.. :lol: :P Mht. virklighedstjeck så har jeg jo først hørt om at man skal prøve dette her i går.. og i nat lykkedes det ikke mig at få så meget kontrol over min egen krop at jeg kunne gøre dette.. :lol: :lol: Ja prøvede en del gange i går aftes men drømte ikke på det tidspunkt, og da jeg så drømte, ja så ku jeg ikke ha kontrol nok til at gøre dette.. Drømte min stedfar var med mig til fest, og at han var ved at være min mor utro med en pige på min alder.. det lykkedes mig der at indse at det var en drøm, og prøvede at kontakte min stedfar, i drømmen, for var sikker på at han også havde drømt det og det sagde han at han havde, og det var bare hvad der skete når man var til fest 8) 8) mystisk.. drømte også at mit loft smuldrede, langsomt i kanterne ude på mit badeværelse. altså kanterne på de plader som mit loft er bygget af.. ved bare at mine drømme er vilde og virkelige fortiden.. Sku sælge kristens korshær til TDC butikker med 4 andre og hvad ved jeg.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:D Jeg har nu endelig fundet ud af at det bare er en drøm når jeg drømmer, men når jeg prøver virkelighedscheck, ved at kigge på min hånd eller noget i den stil´, så vågner jeg enten eller os så halvvågner jeg endnu mere.. Enten det eller os sker der ikke så meget med mine hænder... de er meget normale... nÅR MAN VÅGNER VED AT TÆNKE PÅ VIRKLIGHEDScheck så kigger man jo på sin hånd fysisk, og det er da ikke meningen med det er det??? det er da min person i drømmen der skal kigge på hånden, og derfor skal ma n jo ikke gøre det når man bare ved man ligger i sengen... den her besked er der garanteret ingen der fatter...

Titel:
Medlem

Jeg forstår den fint :) Jeg kan forstå at du rent faktisk er halvvågen når du opdager at du drømmer, og derfor kommer til at flytte dig rent fysisk, hvilket så vækker dig?
Jeg ved ikke hvad man kan gøre for at undgå dette, men det må være meget irriterende, og det er sandsynligvis et resultat af at du sover meget let, hvilket også gør det lettere for dig at opdage at du drømmer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Har også selv haft nogle ret underlige drømme...

Havde i en periode også nogle meget virkelighedstro drømme, hvor der gik 5-10 sekunder efter jeg var vågnet før jeg opfattede at det bare var en drøm, jeg tror ikke rigtig jeg havde kontrol over dem, men jeg drømte også nogle af dem hvor jeg ikke rigtig sov, er lidt i tvilv om jeg havde kontrol over dem her(for efter min deterministiske mening er kontrol en illusion).

lidt ved siden af, men jeg får også nogle gange sådan at lige inden jeg lægger mig til at sove, at når jeg lukker øjnene føler jeg at mørket er alt for tæt på mig og så får jeg det ubehageligt.
Prøvede det samme med mit natbord engang.

i ved det nok allerede, men hvis i har problemer med at huske jeres drømme så prøv at gennemgå den kronologisk lige efter i er stået op.

Har indtryk af at dit lucid dreaming halløj kom af sig selv og ikke nogle teknikker du prøvede at udføre, og du mener selv at årsagen er rygestop, og du skriver du er på benzonnedtrapning, og det påvirker cns, jeg tager også selv medicin der påvirker cns(risperdal, som også besider nogle af de samme egenskaber som benzodiazepiner), men stopper også tit med at fyre fede(altså, at jeg ryger jævnligt), så tror du at det er pga benzodiazepiner eller pga at hjernen skal tilvende sig at den mangler sin thc som den har vendet sig til?

Ved godt vi ikke drømmer på præcis samme måde, men det er i samme dur, derfor sammenligningen.

Begyndte også at vågne på et bestemt tidspunkt om morgenen badet i sved, efter jeg begyndte på risperdal, og også der jeg begyndte at drømme specielt, men igen kan det være pga thc som førnævnt.

Er dine drømme også mere fucked end de plejer at være?
Altså, syrede, med at man fx drømmer om en person og ligepludselig skifter personen til en anden person, og man ligepludselig befinder sig et andet sted, ting som jeg ikke før har oplevet i drømme.

Ja det blev lidt indviklet men håber du kan overskue min tråd

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan godt se sammenligningen. Jeg har ikke prøvet at en person skifter til en anden men det med stederne sker alt for tit. mener at hardcorewizard kaldte det sceneskift, og det virker som et godt beskriveligt ord for det der sker.. Er stoppet med benzoer og har ikke rørt dem længe, men drømmer sgu stadig. Hvis jeg ryger drømmer jeg ikke, så ja det kan godt værre at det er hjernen som skal tilvænnes´, på trods af det har stået på i en lang periode.. Jeg syntes ikke det er så tit mine drømme er mere syrede når jeg ikke ryger, men derimod meget mere virkelige.. Jeg drømmer nogle gange jeg falder og så ikke har kræften i kroppen til at rejse mig igen, selvom jeg ligger i sengen og prøver ihærdisk. i nat drømte jeg at jeg holdte fest i 2 huse sammen med en anden.. vi skulle så en tur i 7/11 og der falder jeg blandt andet fordi jeg er stiv i drømmen. jeg er os sammen med en ppige jeg aldrig havde set før.. mødte hende i en bus, og pludselig skiftede det så til at hun var med til festen.. nå men i 7/11 sku vi bla. ha 1,5 l cola og 1,5 l fanta.. Dog hed det ikke fanta i drømmen men Leeds :P det var lidt mærkeligt.. men ellers syntes jeg at det er meget realistiske drømme stadig, og det er sjældent for mig at de er vildt syrede... benzoerne gør ingen forskel på mine drømme. det er kun hvis jeg ryger, for så drømmer jeg intet, og du kan derfor godt ha ret i at det skyldes tilvænning..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Madpilot skrev:
lidt ved siden af, men jeg får også nogle gange sådan at lige inden jeg lægger mig til at sove, at når jeg lukker øjnene føler jeg at mørket er alt for tæt på mig og så får jeg det ubehageligt.

Denne tilstand kan, hvis ikke jeg tager helt fejl, være hypnogogia, og er blevet diskuteret før på forummet her og her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]