Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
:roll: .... Hvilken tråd.... Salvia optaget gennem slimhinderne i munden er den oprindelige måde at tage det på.....
Og med hensyn til hash, har man rigeligt med fedt i kroppen til at det kan optages, men hvis man vil have at det skal fordele sig i en væske så optagelsesfladen bliver stører, og derved virkningen hurtigere og mere efektiv, skal der selvfølgeligt en form for fedt til.

Senest rettet af Åndsamøbe 05 sep 2005 22:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
olipower skrev:
Drupe skrev:
olipower skrev:
Så fra den filosofiske vinkel; hvis indtagelse af hamp er sundt, og ikke psykoaktivt andet end hvis indtaget med fedt, så er der vel ingen grund fra naturens side, til at "forbyde/fraråde" indtagelse, ved at lade det smage grimt?

Hamp er skam ganske psykoaktivt uden fedt, grunden til at man opløser det i fedt og opvarmer det er at det bliver nemmere for kroppen at optage thc'en, samt at opvarmningen omdanner en stor mængde inaktive thc-syrer til thc, og hampen derved bliver ca. 5 gange mere potent :)

Med andre ord virker det ikke lige så stærkt hvis man bare indtager det uden tilberedning, men hvis man guffer en hel plante skal man dog nok blive umådeligt baske...:)

Altså Drupe ... så undrer det mig at jeg aldrig har fået effekt ud af de gange jeg SPILDTE 3 gram hash i en te-kande, og nada effekt fik??? det var med en ven dvs 1 1/2 g i hver mavesæk ...

Det undrer også mig, men kunne i overhovedet få opløst hashen i teen?
Jeg kender adskillige der har fået en god effekt af at spise hash (typisk et gram eller mere), dog ikke nær så stor effekt som hvis det havde været ordentligt opvarmet. Så er 1/4 gram mere end rigeligt, hvis det er hash af god kvalitet.

Var det iøvrigt billig standardhash i brugte eller noget af god kvalitet?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Drupe > det var "standard" - og nej det kunne ikke opløses ordentligt i teen ...

Dengang prøvede vi også at give hunden 1/2 - 1 gram rørt op i noget yoghurt - men vi synes ikke rigtig at det så ud til at virke. Den virkede lidt doven, men den fik ikke grineflip :shock: :D

Men da vi røg det var vi faktisk pænt langt væk - en af de gode oplevelser vi husker den dag idag, så det kan ikke have været helt dårlig standard...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Olipower> Man drugger fanme ikke en hund eller andre dyr for den sags skyld! Forkasteligt og frastødende.. :evil:

Titel:
Medlem

Psyborg skrev:
jeg har engang fået noget MDMA som ikke var bittert - det smagte faktisk på en måde godt.

Var det MDMA i en pille eller som pulver? Jeg vil skyde på at det du fik var pulver og at det var cuttet med et sukkerstof. Nu har vi selvfølgelig alle forskellige smagsoplevelser af de samme stoffer men jeg tvivler stærkt på at du ville synes at rent MDMA smager godt. Det synes jeg i hvert fald ikke!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Ashoka skrev:
Olipower> Man drugger fanme ikke en hund eller andre dyr for den sags skyld! Forkasteligt og frastødende.. :evil:

Det er rigtigt - men vi taler 16 år gammel dengang, og stor tilhænger af "alle de gode fordele ved hash" ... klart ikke noget jeg ville gøre den dag idag. Nu er jeg vegetar og varm fortaler for dyrerettigheder. Klasker ikke engang myg længere. Ville heller aldrig som voksen behandle bier og andre insekter som man gjorde i børnehaven. Så bare rolig :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
troo_L_S skrev:
Psyborg skrev:
jeg har engang fået noget MDMA som ikke var bittert - det smagte faktisk på en måde godt.

Var det MDMA i en pille eller som pulver? Jeg vil skyde på at det du fik var pulver og at det var cuttet med et sukkerstof. Nu har vi selvfølgelig alle forskellige smagsoplevelser af de samme stoffer men jeg tvivler stærkt på at du ville synes at rent MDMA smager godt. Det synes jeg i hvert fald ikke!

Altså vi opfatter alle stoffer som den samme smag... Feks er citron altid surt (og nej, ikke bittert, det er to forskellige ting) og sukker altid sødt. Der kan kun være forskel på, om hjernen kan lide det sure/søde indtryk.
Derfor er det muligt, at Psyborg synes at MDMA smager godt, men det vil altid være en bitter smag. Med mindre det selvfølgelig er cuttet med sukker, hvilket vil være mit bedste bud.

Titel:
Medlem

noname skrev:
troo_L_S skrev:
Psyborg skrev:

Altså vi opfatter alle stoffer som den samme smag... Feks er citron altid surt (og nej, ikke bittert, det er to forskellige ting) og sukker altid sødt. Der kan kun være forskel på, om hjernen kan lide det sure/søde indtryk.
Derfor er det muligt, at Psyborg synes at MDMA smager godt, men det vil altid være en bitter smag. Med mindre det selvfølgelig er cuttet med sukker, hvilket vil være mit bedste bud.

Ja ok. Du har ret. Jeg mente også bare at der var forskellige ting vi mente smagte godt. Jeg nægter dog at tro på at nogen mennesker synes rent MDMA smager godt.
Og som du siger så er rent MDMA (ligemeget hvem man er) ikke sødt.

Titel:
Ashoka skrev:

Hmm.. Min kat hopper sq da selv op i bongskålen når grejerne bliver funder frem... :D :D

Titel:
sådan er katte - og nu er det ikke lige kun mig der syntes at det MDMA smagte sødt - Macax syntes det nu osse - synd han ikke er herinde mere så han kunne give mig lidt backup.... MDMA'en var i kapsler og da vi tyggede de kapsler smagte det squ fint - godt nok havde vi ædt en i forvejen så måske det kunne have lidt med det at gøre....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Som sagt Psyborg, så er det fordi I er blevet spist af med sukker! MDMA smager IKKE sødt...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: oppe i din momz
Seriøst!!
Jeg smagte ren mdma den anden dag og "Daaaaaamn..." det smager hverken sødt eller godt! Hverken hvis man snuser det eller tygger sin bombe eller kapsel eller hælder det op i sin øl!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ej mdma er nu ikke så slemt igen.,. ikke i forhold til fx indol tryptaminer som AMT, fy for den lede det smager og lugter ubeskriveligt kvalmende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]