Moonage daydreamer skrev:
Jeg er overbevist om at universet er uendeligt, på alle måder. Ikke bare meget stort, men down right uendeligt. I den menneskelige illusion af en verden af absolutte størrelser fungerer universet som grænsen for vores menneskelige bevidsthed. Universet er altså uendeligt; men kun fordi vi ikke kan forestille os en ende på universet.
Her virker det som om, at du modsiger dig selv. På den ene side siger du, at universet er UENDELIGT, i al sin forstand, men på den anden side siger du, at det kun er uendeligt på grund af menneskets forståelsesramme. Altså at universet kun er uendeligt, på grund af, at mennesket simpelthen ikke er i stand til at kapere så stor en størrelse. Kan du beslutte dig? Eller misforstår jeg dig?
Universet er altså også en illusion, en illusion der ikke indebærer nogle former for rumvæsner. Altså i vores menneskelige illusion findes kun livet på jorden. For fandtes der virkelig rumvæsner ude her og der i et uendeligt verdensrum, må der nødvendigvis være uendelig mange rumvæsner, og dermed også (uendeligt) mange med teknologien til at nå til jorden. At vi i 2000 aldrig er stødt på nogle rumvæsner er et godt bevis på at de ikke eksistere; det samme kan siges mht til overnaturlige evner.
Måske forstår jeg ikke helt dit brug af ordet illusion. Kan det forstås som forstand? I så fald kan jeg så småt begynde at forstå dig. Du mener at menneskets forstand kun, i grove træk, dækker jorden og vores liv her og dermed ikke resten af universet og dets dertilhørende mulige fremmede eksistenser? Du siger derudfra, at fordi mennesket ikke kan kapere noget uden for Jorden, så findes det ikke? Jeg forstår dig ikke

Jeg synes du er lidt hurtig på aftrækkeren og antager dine argumenter for at være den endegyldige sandhed. Som future skriver i nedenstående citat fra dette topic:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=23259 , er det da såmænd muligt, at der findes masser af intelligente væsner ude i universet, men hvem siger, at de nogensinde har været i stand til at rejse over så ENORMT STORE afstande? Hvem siger, at det lige er Jorden de vil rejse til, frem for en af de UENDELIGT mange andre planeter?
Future skrev:
Future skrev:
Jeg tror også at der er "liv" andre stedet, måske liv maget langt fra det vi finder på jorden. Det kunne endda være opbygget af helt andre grund sted som Silicium (der lige som carbon kan lave mange kædelignede strukture). Det kunne også være en helt ander energikilde end forbrænding af sukker med ilt. Mulighederne er mange.
Jeg ser det bestemt også som usandsynligt at Jorden skulle være den eneste planet i universet med liv. Ligeledes ser jeg det som usandsynligt at vores planet skulle være det eneste sted i det gigantiske univers hvor livet skulle have udviklet selverkendelse og en form for intelligens.
Chancen for at vi nogensinde kommer i kontakt med intelligent liv fra andre planeter virker dog umiddelbart lidt tynd. Frank Drake's equation forsøger at kvantificere sandsynligheden for at civilisationer kommer i kontakt med hinanden - omend parametrene i ligningen er mere eller mindre gætværk langt hen ad vejen.
Jeg er overrasket over at I ikke vil erkende at I har et åndeligt fællesskab med andre mennesker. Det at vi er et flokdyr modsiger jo ikke at vi ved at stå sammen som fx nation får en følelse af at være en enhed; også på et åndeligt plan.
På jorden er alt en del af gud; det udenfor er ikke. Er det reelt sådan? Det ved jeg ikke, men at den menneskelige illusion ikke inkluderer brud på dens love er jeg sikker på.
Jeg siger ikke, at jeg ikke tror på et åndeligt fællesskab. Jeg fremlægger bare muligheden for, at det kun er af biologiske årsager (flokdyr), at mennesket holder sammen. Endnu en gang tager du dine ord for den endegyldige sandhed. Hvordan skal jeg erkende noget, som der indtil videre ikke foreligger nogle beviser for? Jeg tror i den grad på muligheden for et slags åndeligt fællesskab, men at antage at det bare er sådan, synes jeg er en "smule" forhastet.
Er alt på Jorden en del af gud!? Siden hvornår er det blevet bevist?
Jeg vil dog give dig ret i at den menneskelige "illusion"/forstand ikke inkluderer brud på f.eks. naturlovene, som f.eks. at stenen ikke falder til jorden.
Det er for min skyld fint at du blander gud ind ind i denne diskussion, men lad vær med at tale om det, som om at det er fakta.