Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 08:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
CosmicMind skrev:
tjaa hvorfor ikke se lyst på det, hva nu hvis det gør?

Jeg er nu mere bekymret hvis projektet går galt! Så snakker vi om problemer bekymringer :P

Nu hvor du omtaler det med det fine ord går jeg ud fra du ikke den store tilhænger?

Ved ikke om jeg er tilhænger, men er da utrolig interesseret i at se hvad der sker når de fyrer op for svinet. Jeg tror bare ikke på, at vi finder ud af noget vi ikke vidste i forvejen.

Men best case scenario ville da klart være, hvis den åbnede et kæmpe sort hul som trak alt i nærheden til sig og sendte det til en anden dimension!!!

syret mand... :joint:

Site Webmaster
Brugeravatar

Cosmic mind og ambient, i skulle tage og læse noget ordentligt om LHC'en istedet for at tro at i får noget ud af "dokumentarer" på youtube.

Citat:
Jeg er nu mere bekymret hvis projektet går galt! Så snakker vi om problemer bekymringer :P

Hvad tror du der går galt? At der bliver skabt et stort sort hul som æder verden?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jugg skrev:
Cosmic mind og ambient, i skulle tage og læse noget ordentligt om LHC'en istedet for at tro at i får noget ud af "dokumentarer" på youtube.

Ja far :roll:

Nu er det bare sådan at ikke interesserer mig mere end at jeg kan vente til de tænder for den og derefter høre hvad der sker..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
tjaa nu er det jo heller ikke sådan at jeg tror at alt man finder på youtube er korrekt. Men omkring denne video er der ikke meget at argumentere imod. Denne maskine som har involveret 1000 vis af forskere verden over og taget mange år at bygge er står klar til måske at ændre mit og måske dit syn på verdenen.. Eller hvis det går galt kan blive den fatale undergang for denne klode. Hvad det så koster vil jeg skide ude på lars tyndskids marker på! Pointen er at vi står over for noget der kan ændre mit og måske dit syn på hvad der forgår derude! Eller ødelægger vores dejlige klode

Hvis dette projekt går galt kan det, ja skabe et sort hul bla.

Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Hvis dette projekt går galt kan det, ja skabe et sort hul bla.

Hvis dette projekt går godt, bliver der skabt en masse sorte huller.

http://arxiv.org/abs/0806.3381 skrev:
We analyze macroscopic effects of TeV-scale black holes, such as could possibly be produced at the LHC, in what is regarded as an extremely hypothetical scenario in which they are stable and, if trapped inside Earth, begin to accrete matter. We examine a wide variety of TeV-scale gravity scenarios, basing the resulting accretion models on first-principles, basic, and well-tested physical laws. These scenarios fall into two classes, depending on whether accretion could have any macroscopic effect on the Earth at times shorter than the Sun's natural lifetime. We argue that cases with such effect at shorter times than the solar lifetime are ruled out, since in these scenarios black holes produced by cosmic rays impinging on much denser white dwarfs and neutron stars would then catalyze their decay on timescales incompatible with their known lifetimes. We also comment on relevant lifetimes for astronomical objects that capture primordial black holes. In short, this study finds no basis for concerns that TeV-scale black holes from the LHC could pose a risk to Earth on time scales shorter than the Earth's natural lifetime. Indeed, conservative arguments based on detailed calculations and the best-available scientific knowledge, including solid astronomical data, conclude, from multiple perspectives, that there is no risk of any significance whatsoever from such black holes.

Ved du overhovedet hvad formålet med LHCen er? Ved du hvad Higg's Boson er? Ved hvad et sort hul er?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Nu da snakken faldt på kærlighed, vil jeg da også lige sige lidt om, hvad jeg mener om den. For mig findes der ikke noget, der overgår den. Selv om den ikke kan ses eller røres direkte ved, så er vi alligevel ikke i tvivl om, at den findes. Hvis den var ikke eksisterende, ville det hele godt nok se trist ud. Det er også den, som vi alle sammen ubevidst eller ej stræber efter. Om kærlighed er en form for transcendens, ved jeg ikke. Men man kan vel sige, at den godt kan få en til at glemme tid og sted, og at man næsten kan føle sig som et med sin partner noglegange. Samtidig kan den også få en til at glemme sig selv og virkelig få en til at være i nuet og være til stede, når man er sammen med sin elskede. Så på den måde er der da helt klart ligheder mellem den og den transcendente oplevelse. I hvert fald, hvis man kigger på denne definition, som jeg fandt inde på en hjemmeside:

Transcendens: ''Et begreb der henviser til erfaringer og oplevelser der overskrider de normale grænser for hvad der kan opleves. Inden for den transpersonlige psykologi betegner transcendente (?) tilstande fx oplevelser i bevidstheden af enhed med noget større, en udvidet bevidsthed og sansning der ind imellem overskrider tid og rum.''

Jeg er ikke i tvivl om, at man ved hjælp af visse metoder godt kan komme til at få oplevelser af en guddommelig dimension. Men om en sådan virkelig eksisterer, er svært at bevise. Sådanne oplevelser kan både opnås ved brug af psykedeliske stoffer, men også ved hjælp af meditation. Det er vel også velkendt, at der er mange ligheder mellem de to. Så det handler vel mest af alt om, hvilken en af dem man foretrækker. Jeg tror ikke, at psykedeliske stoffer er et must for at kunne opleve transcendens, og jeg er sikker på, at man sagtens kan gøre det foruden. Dog går det hurtigere med disse substanser.

Mvh. Illusinoa

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
ved du hvad 2+3 er ??? Selvfølgeligt ved jeg hvad et sort hul er. Eller hvad Higs boson er = the god particale.

Og ja det er ikke nødvendigvis jordens undergang hvis der bliver skabt et sort hul under kollisionen, hvis det altså går efter planen. For chancerne for det sker er rimeligt store. Problemet er hvis det ikke går som planlagt og hvis dette sorte hul ikke forsvinder pr. nano sekund, men istedet udvider sig og begynder at opløse jorden..

Formålet med LHC er jo at få den fulde forståelse af hvordan universet hænger sammen. Ikke at de finder løsningen lige efter kollisionen, da der er kæmpe mængde data der skal gennem arbejdes. Faktisk så meget at de har oprettet et net = The grid som krydser mange landes grænser så forskere fra hele verdenen kan bruges deres computers yde evne til at gennem arbejde data'erne via en pause skærm.

Ved du det overhovedet selv haha man.. tjill ffs

ps. husk nu du ikke skal tro på alt der ud finder på nettet...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]