Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det r sq da det rene gift at proppe i ungdommen

In our memories
Brugeravatar

Co2 Problemet af et ny POWER of NIGHTMARE progblem som i virkeligheden har meget lidt med global opvarmning at gøre men mere om magten over resourcerne, så bare rolig det er ikke menneskeskabt, især hele fantasien over at vi sq ha skabt så stort et problem

Insane psychedelia user!

Husk nu din medicin, Astral.

In our memories
Brugeravatar

Jo tak for lidt humor til kaffen 8) hvor jeg elsker dine små spydige bemærkninger

dr. KVaksAlveR wannabe

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kunne forestille mig det skyldes menneskeracens hurtige succes. Mange af disse funktioner du snakker om, har jo haft en glimrende praktisk funktion tidligere, men er blevet erstattet af resultater af vores intellekt. Vi behøver fx. ikke hurtigt avle bedre tænder frem, når vi kan klare os med tandlæger - evolutionen kan ikke følge med vores dominans af planeten. Derfor mener jeg også det smarteste ved menneskekroppens opbygning er vores intellekt og bevidsthed - ligesom mange andre her :)

Og så bliver jeg nød til at sige, jeg bliver lidt provokeret af dit ordvalg "design", når du prøver at være neutral.. - bare for at være rigtig irriterende ;D

til Astral
"Uden at være racist så er hvide, asiater, jøder og araber generelt mere intelektuelt begavede en negere " QUE? Anden forklaring end hvidere tænder tak.

//Absence

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Astral skrev:
Co2 Problemet af et ny POWER of NIGHTMARE progblem som i virkeligheden har meget lidt med global opvarmning at gøre men mere om magten over resourcerne, så bare rolig det er ikke menneskeskabt, især hele fantasien over at vi sq ha skabt så stort et problem

Hvad er det for noget at fyre af?

http://www.newscientist.com/article/dn1 ... -rays.html

Synes jeg hørte du nævnte cosmic rays i en anden tråd, prøv og læs det.

Relativistisk båthorn

absence skrev:
Jeg kunne forestille mig det skyldes menneskeracens hurtige succes. Mange af disse funktioner du snakker om, har jo haft en glimrende praktisk funktion tidligere, men er blevet erstattet af resultater af vores intellekt. Vi behøver fx. ikke hurtigt avle bedre tænder frem, når vi kan klare os med tandlæger - evolutionen kan ikke følge med vores dominans af planeten. Derfor mener jeg også det smarteste ved menneskekroppens opbygning er vores intellekt og bevidsthed - ligesom mange andre her :)

Altså jeg holder da også helt klart af at ku' tygge en god bøf feks, eller bide igennem dejlig ny-bagt grov-bolle med sprød skorpe osv.

Men det jeg hæfter mig ved er hvordan tænderne ikke holder sig selv ved-lige, sådan som resten af kroppen gør.
Har man feks ikke adgang til tand-læge og ordentlig tand-hygiejne, så er tænderne noget af det første man mister. Resten af kroppen, organerne osv, ka' fortsat fungere fint og overleve tænderne med mange år uden at 'gå istykker'.
Det er blaa det, og så den Utrolige smerte som tand-pine ka' være, jeg synes er helt igennem elendigt i sit design. Smerte-systemet er måske en heftig anden-plads som det dårligste, mave-kvalme feks, eller hoved-pine, næst efter tand-pine er det noget af det mest Ubekvemme efter min mening.

Men nyrer, lever, hjerne, hjerte, øjne, ører, og hvad vi nu ellers har af organer, de passer sig selv stort set fra fødsel til død, og ka' som sagt normalt holde mange flere år end tænderne, uden at man ska' gøre noget særligt ved dem rent pleje-mæssigt, som man jo feks ska' børste tænderne hver dag.

absence skrev:
Og så bliver jeg nød til at sige, jeg bliver lidt provokeret af dit ordvalg "design", når du prøver at være neutral.. - bare for at være rigtig irriterende ;D

Ok, men ordet er bare ment som udtryk for... ja; det design som kroppen nu engang er.
Design betyder jo bare system. Design er det modsatte af kaos, et system i en eller anden orden.
Du tænker måske på religionen 'intelligent design'?, som dog ikke er det jeg snakker om her.
Om kroppen's design er opstået af den ene eller den anden årsag, er slet ikke hvad jeg berører i denne tråd :) Jeg konstaterer bare at designet nu engang er som det er, og ser så på hvad der er smart ved det og hvad der er mindre smart.

Hvis det er religionen, eller ideen, 'intelligent design' du tænkte på, hvorfor bli'r du så egentlig provokeret af det?
Hvorfor er det egentlig mere provokerende end så mange andre mulige årsager man ka' forestille sig?
Det er lidt en side-debat at komme ind på måske, men jeg blev alligevel nysgerrig :)

In our memories
Brugeravatar

Hallo så længe der er olie så vil de prøve at forbyde os fri energi for så mister de deres energi monopol, sweinhunde!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Astral: nu det altså ikke kun lige olie vi bruger til energi - faktisk er der ret mange projekter igang, men kan da godt se at alle de der energiformer der ikke bruger olie, virkelig har noget med olie at gøre... Det derfor der er hybridbiler og jeg ved fandme ikke hvad... Altså solceller, de bruger da også olie.... ikke.... damn mand.... kig lidt på vores rumstation - overvej de lige har fået nogle nye ekstremt kæmpe solceller op... Men puuueha da da da, olieindustrien kunne da have tjent en masse penge der - nåeh nej, vi kan ikke flyve så meget brændstof op i rummet uden det koster mere end det giver. Astral - jeg tror virkelig du trænger til at stoppe med at læse konspirations teorier - stoppe med at finde på dine egne og generelt bare stoppe med at lukke ubegavet, ensidet, konspirations nørd argumenter af. Det fede ved konspirationsteoretikere er at de sjældent medtager bevis for det modsatte - istedet får man en masse beviser lige på det, som de tror på.... Det gør det bare ikke mere sandt på nogen måder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jel jeg tvivler på at du har læst tråden igennem. Grunden til at tænderne idag kræver så meget vedligeholdelse er jo vores livstil. Tænderne er ikke udviklet til at spise den enorme mængde sukker de fleste mennesker i dag spiser.
Desuden har tænderne virket som en slags "timer" for hvor lang tid et menneske skulle leve. Når tænderne var mistet så var håbet ude. En simpel måde for naturen at "regulere" bestanden på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Blåtime: Nej var så ikke en reguleringsting - vi mennesker kan sagtens spise ting kun med gummerne, de skal bare ikke være så hårde, så går det.

Tænderne kan i realiteten holde hele livet - du skal bare holde dem rene og pæne - droppe sukkerbadet - syrebadet - børste dem, tandtråd, tandsticks osv.

Dog skal vi lige huske på at bær og andet frugt tit indeholder sukker og syre.

Relativistisk båthorn

Child of Aum skrev:
Det fede ved konspirationsteoretikere er at de sjældent medtager bevis for det modsatte - istedet får man en masse beviser lige på det, som de tror på.... Det gør det bare ikke mere sandt på nogen måder.

Hehe, so true 8)
Det minder mig om en hvis kriminel person der engang sagde:

"Det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved"

Haha, hvad var det lige de vidste???

Pudsigt nok var samme gut imod religion, selvom de mest forhippede kristne jo egentlig si'r præcis det samme: "Vi VED gud findes... det er ikke noget vi tror."

Jeg ka' ihvertfald ikke se den store forskel.

Han har iøvrigt lært mig at det bedre ka' betale sig at lyve, hvis man vil blive til noget i deres samfund.

"Jeg er ikke kandidat til nogen post", gentog han hele vinteren... yeah right.

Blå time skrev:
Jel jeg tvivler på at du har læst tråden igennem.

Well, medmindre den tråd mit internet viser ikke er den samme som den tråd dit internet viser, så ka' jeg garantere dig at jeg har læst den igennem :)

Men i disse regerings-kontrol tider er det jo svært at vide om informationen er fri eller ej. Alt er jo så hemmeligt at man ikke ka' vide hvad der reelt foregår bag staten's lukkede døre mere.

Blå time skrev:
Grunden til at tænderne idag kræver så meget vedligeholdelse er jo vores livstil. Tænderne er ikke udviklet til at spise den enorme mængde sukker de fleste mennesker i dag spiser.
Desuden har tænderne virket som en slags "timer" for hvor lang tid et menneske skulle leve. Når tænderne var mistet så var håbet ude. En simpel måde for naturen at "regulere" bestanden på.

+

Child of Aum skrev:
Blåtime: Nej var så ikke en reguleringsting - vi mennesker kan sagtens spise ting kun med gummerne, de skal bare ikke være så hårde, så går det.

Tænderne kan i realiteten holde hele livet - du skal bare holde dem rene og pæne - droppe sukkerbadet - syrebadet - børste dem, tandtråd, tandsticks osv.

Dog skal vi lige huske på at bær og andet frugt tit indeholder sukker og syre.

jim fear nævnte at korn-produkter er den store synder mht maden vi spiser meget af i vesten idag. Jeg spiser selv meget müsli, og ind-imellem er der små sten i som jeg allerede har knækket 1 tand på. Og jeg ka' også godt mærke at en sej bøf virker meget blødere på tænderne end en portion müsli.

Men alternativet er hvad? Det samme som aber lever af? Blade?

Er det mennesket's mest naturlige føde? Hvis man forsøger at se rent dyrisk på det.

Kød er jo ikke mennesket's mest naturlige føde, for så havde vi vel haft tænder som rov-dyr, og det har vi jo ikke.

Men ka' man under alle omstændigheder ikke sige at hvis tænder havde været smartere designet, så havde de ku' følge med vores forandringer i livs-stil? Det ka' resten af kroppen jo.

Det er jo ikke hjerte, nyrer, lunger, lever, osv, der typisk har nogle problemer med at mennesket lever ca 70-80 år. Det er kun tænderne (når vi taler Upasset form).

Man ska' ikke gøre noget særligt ved sin krop, for at den ka' holde i 70 år, men man ska' gå til tandlæge og børste tænder osv hvis de ska' holde lige så længe. Så man ka' vel sige de, alt andet lige, kræver en del mere service end resten af kroppen.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Blå time skrev:
Jel jeg tvivler på at du har læst tråden igennem. Grunden til at tænderne idag kræver så meget vedligeholdelse er jo vores livstil. Tænderne er ikke udviklet til at spise den enorme mængde sukker de fleste mennesker i dag spiser.

Det er noget vås. For det første er der kun i nyere tid, at man har opdaget, at tænderne kan holde så længe. Du skal ikke længere tilbage end i startet af det tyvende århundrede, så trak man ofte alle tænderne ud på unge mennesker og gav dem et gebis, da man jo af erfaring vidste, at de alligevel faldt ud senere. Det er sådan set den moderne tandpleje, der gør at de holder længere..du ved, den tandpleje, der er en del af vores livsstil.

For det andet, så ved jeg ikke hvor du har den idé om at tænderne var naturens måde at regulere bestanden på. Du mener simpelthen, at naturen handler med et formål eller hvad? Jeg har set, at du har sat gåseøjne omkring timer og regulere, men selv hvis jeg tager højde for det, så giver din udtalelse ingen mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
JEL skrev:
Jeg synes tænderne er det mest Uintelligente ved den måde vores krop er designet på.

Det er dem der er sværest selv at holde i god stand, fordi de sidder så Ufremkommeligt.
Går de i stykker ka' det gi' en helt ekstrem Ulidelig smerte.
Man ka' ikke selv reparere dem, og de reparerer heller ikke sig selv.

Personligt ville jeg nok ha' valgt et design hvor føde og væske blev optaget på en måde hvor tygning ikke var nødvendig, feks gennem en eller anden slags opløsning. Måske ligesom slanger der bare sluger det hele. Hvis mennesket havde haft en mund der mere var som en slags pung hvor man bare puttede maden i og den så selv langsomt blev optaget i kroppen, så ville tænder ikke være nødvendige.

Det ville være mere intelligent, hvis vi ikke behøvede at spise. Det ville være intelligent, hvis vi havde udviklet os til at udnytte lysenergi fra solen. Så ville vi også spare al pladsen, vi bruger på mave-tarmsystemet. I stedet for kunne vi have et stort hul i maven så vindmodstanden var mindre, når vi kører på knallert. DET ville være intelligent.

Relativistisk båthorn

Du vil være en 'karlson på taget', med sol-drevet propel på ryggen?
Nogle dinosaurus-typer ku' flyve, så teknisk set burde vi vel ku' gensplejse os selv til at få virkbare vinger, så en 'karlson-fremtid' for mennesket er nok ikke helt utopisk.

Man ku' også gå den anden vej og forminske vores størrelse, så vi feks kun fylder 10 procent af hvad vi fylder nu, eller bare 1 procent. Det ku' løse en masse problemer. Det ville svare lidt til at vi forstørrede vores klode og dermed, relativt betragtet, fik mere plads og flere resourcer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Nogle dinosaurus-typer ku' flyve, så teknisk set burde vi vel ku' gensplejse os selv til at få virkbare vinger, så en 'karlson-fremtid' for mennesket er nok ikke helt utopisk.

Man ku' også gå den anden vej og forminske vores størrelse, så vi feks kun fylder 10 procent af hvad vi fylder nu, eller bare 1 procent. Det ku' løse en masse problemer. Det ville svare lidt til at vi forstørrede vores klode og dermed, relativt betragtet, fik mere plads og flere resourcer.

Så ved man det er psy man læser på....

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
JEL skrev:

*suk* dine spekulationer om hvad gensplejsning kan gøre ved menneskeracen er generelt ikke specielt gennemtænkte. Det er ikke sådan at man bare lige kan sætte et "vinge gen" ind i mennesket, så kan det flyve. Organismen skal være evolutionært indrettet til at kunne flyve, med f.eks. en meget lettere knoglematrix end vi har, og et cirkulationssystem som på balanceret vis tilgodeser disse ekstra lemmer....For slet ikke at nævne de neuronale forandringer det ville kræve at have fuld kontrol over et ekstra sæt lemmer, som har en helt anden funktion end hvad vores hjerne har tilpasset sig til gennem millioner af år. I det hele taget, et fuckin' no go indenfor overskuelig tid.
JEL skrev:

Det kan godt være at du er smart nok til at du kan klare dig med 10% eller 1% af dit nuværende hjernevolumen. Det er jeg ikke.

Relativistisk båthorn

Mener du at DNA ikke ka' designe et crossover mellem 2 tilfældige design's?

Du mener at DNA er begrænset til specifikke design's?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]