Jeg har altid været modstander af keta, da det virkelig kan skabe nogle akavet situationer hvis ikke selvskabet, omgivelserne og stemningen spiller maks! Kunne aldrig finde på at planlægge et keta trip dage i forvejen, da man ikke kan forudse hvordan man selv har det den dag, eller hvordan stemningen generalt ville være. Hvis ikke jeg føler den, så takker jeg pænt nej tak.
Men det er også klart det stof der har givet mig de vildeste trips, kort for at ridse nogle af dem op, så har hele verden vendt sig 180 grader, endte så også med jeg brækkede mig på det trip. Har været den røde power ranger der gik op i lvl for hver bane jeg sniffede og kunne mere og mere. Taget vennerne med på forskellige oplevelses ture, siddende i en sofa. Og også bare lagt i en sofa og haft det for underligt, men det siger mig intet.
Vi var nogle gutter til festival her i sommers, hvor vi mødte nogle dansker der havde keta. Som altid ligger jeg ud med en bette streg for at føle stemningen, inden jeg kaster mig langt ud.
Efter vi havde fået 2 streger ren keta og 1 streg blandet med coke, var alle godt påvirket. Jeg beslutter mig for at skal have en streg mere og finder gutten med keta coke blandingen midt på dansegulvet. Han giver mig sugerøret (3 gange så store som dem man normalt kender) og rækker dåsen frem med blandingen i. Jeg udser mig et hjørne i den store bunke og tænker det vil være passende, stikker røret i den korrekte placering og suger til. Men lige som jeg suger, flytter han dåsens placering og jeg får suget alt alt for meget i forhold til hvad jeg kunne finde på selv at tage. Det svært at sige hvor meget, men jeg kunne smage ketaen hele dagen og det føles som en ordentlig mundfuld!
Jeg tænker hurtigt fuck og bliver naturligt lidt nervøs for hvor det her ender henne.
Jeg smutter hurtigt hen til gutterne som står og danser, hvilket jeg også begynder på, men går derfra hurtigt, da jeg blev meget forvirret. Kort tid efter stopper jeg op. Der sker noget inde i mit hovede som jeg knap nok kan huske eller forklare, men der var ingen tvivl om at der er noget der virkelig begynder at virke.
Der sker det at hele mit liv bliver spolet tilbage. Det ses tydeligt hvordan mit liv køre som en film igennem mine øjne, bare baglæns og med maks spolning. Min øjne begynder og reager på det og køre rundt i hovedet på mig med fuld hastighed. Derefter begynder min krop at reager på det og laver samme nummer. Jeg står og drejer rundt om mig selv og det går hurtigere og hurtigere hvorefter jeg falder direkte ned i jorden med god fart på. Det føles som at ryge i et stort hul, da synet blev så snævert. Mens jeg ligger der tænker jeg kort, fuck er det K-hole? Har altid forbundet K-hole med noget negativt, indtil jeg læste i dag at det bare er den tilstand man kommer i, når man rykker tilstrækkeligt. Det hele kørte stadig rundt for fulde fart, selvom jeg lå på jorden, det virkede som en umulig opgave at komme op og stå igen og det var super ubehageligt jeg ingen kontrol havde over hverken min krop, tanker eller syn. Et kort øjeblik troede jeg mit trip skulle ende her på jorden i fosterstilling og gøre mig fuldstændig sindssyg.
Jeg måtte reager hurtigt og komme op på benene igen, selvom det virkede umuligt. Jeg begyndte og prøve at dreje mit hovede i modsatte retning af den vej som det hele snurrede rundt i. Det var ikke let, der skulle virkelig bruges nogle kræfter, da alt den drejen rundt, var en modstand af den vej jeg vil bevæge mit hovede. i takt med jeg drejede hovedet, prøvede jeg at få kroppen med ved at rejse mig fra jorden og efter en sej kamp, lykkedes det mig til sidst at komme op og stå og fik drejet hovedet på plads til normal position.
Det var som klikket på en momentnøgle, det hele satte sig lige på plads!
Jeg brølede som et eller andet vild dyr og alt rundtossen og snurren rundt forsvandt med det samme. Jeg var omringet af 3-4 mennesker der åbenbart havde prøvet og hjælpe mig med at komme op og var en del nervøse for mig.
Jeg så verden på en helt ny måde, selvom den lignede sig selv, jeg var sikker på jeg havde fået syre. Sagde til mig selv at jeg havde fået syre og troede selv fuldt og fast på det. På det tidspunkt havde jeg aldrig prøvet syre, kun svampe, men havde et ønske om at prøve det nede til festivallen, hvilket jeg også gjorde et par dage senere.
Ved ikke hvorfor jeg bildte mig selv det ind, men måske fordi det hele pludselig blev så ekstremt, både syn, følelser, bevidstheden, selvopfattelsen, musikken, mm havde ændret sig. Var et nyt forbedret menneske i en ny verden som jeg selv ejede.
Følte mig som gud.
Var heldigvis placeret på et stort dansegulv med hård elektronisk musik, hvilket passede mig perfekt i denne situation.
Jeg var hurtige ude med de store armbevægelser og gav den fuld gas til musikken, samtidig med at jeg havde det grimmeste ansigt på hele festivallen. Min tunge kørte på fuldtryk ud og ind af munden, mens jeg kiggede folk i øjnene, det ville helt sikkert have været rigtig skræmmende at se på hvis ikke jeg havde været til en hippie festival. I takt med dansen havde jeg et par samtaler med mig selv højlydt, hvor jeg er sikker på det var nogle dybe ting som jeg søgte svar på og jeg fandt svaret. Det var faktisk det jeg havde håbet at få ud af et syre trip, måske det der triggede det, da jeg sjovt nok troede jeg havde et syre trip. Husker desværre ikke samtalerne. Og var bedøvende ligeglad med hvad folk tænkte, når man havde højlydte samtaler med sig selv og masser af folk omkring sig.
Resten af trippet foregik egentlig rundt på hele dansepladsen. Jeg var henne ved samtlige flotte piger og "vise mig frem" med masser af øjenkontakt og flirtende undertoner også selvom de stod med deres fyr ved siden af. Følte jeg kunne nedlægge hvem som helst, hvis jeg vil. For mig handlede det pludselig om at få vist mig frem foran alle og bare have en fest med dem alle!
Husker ikke længden på trippet og vennerne havde opgivet mig for længst, men da det engang slutter går jeg fra festpladsen ned mod en lille plads hvor folk mediter og laver yoga. På vejen der ned tager en fremmede mand fat på mig og var stor fan af mig, han sagde "you was like a super star from a movie"

Jeg sluttede trippet af med at sidde i en rundkreds og mediter hvor jeg prøvede at sluge hvad der lige var sket og nyde en følelse af alt for høj selvtillid og selvværd. De resterende dage var der flere som kom hen til mig, som om var vi venner, men huskede dem slet ikke, sjovt nok fordi de kendte mig fra trippet. Kunne efterfølgende genkende rigtig mange ansigter af pigerne jeg gik forbi, men uden at kunne referer til hvorfra. Der gik også lige en dag før jeg indså at jeg ikke havde fået syre som jeg troede.
Det var et noget anderledes trip end hvad jeg normalt har oplevet. Det havde nok noget at gøre med omgivelserne, at jeg var solo og måske også coken havde en effekt. Men det er det mest skræmmende trip jeg har prøvet nogen sinde og det mest fantastiske trip jeg har prøvet.
Min egen konklusionen er stadig, hav respekt for ketaen, for havde jeg ikke kommet på benene i en helvedes fart, så ville jeg ikke ture drømme om hvordan det var endt. Og jeg tror ikke på alle ville være i stand til at komme på benene igen! Men jeg fik svar på noget jeg søgte! Et eller andet sted er jeg nok blevet klogere, bare uden at vide hvad jeg præcis er blevet klogere på.