Hej igen efter 40 dages pause fra nettet. Jel, jeg er på det rene med, at den cannabinole tilstand skyldes aktivering af de cannabinole receptorer. Denne aktivering giver nogle flygtige vibrationer, som opleves både psykisk og fysisk.
Projekt Magisk Rus går ud på at indbygge et kompleks af betingede reflekser i det, vi kalder underbevidstheden, et hav af vibrationer, som ikke danner umiddelbar konsensus.
Komplekset er et associations-kompleks, der leder éns SANSNINGER i bestemte baner, således at man genererer nogle bestemte vibrationer på basis af, hvad man SANSER, altså på basis af INPUT udefra.
Jeg har haft et gennembrud med projektet siden begyndelsen af juni i år. På min rejse op igennem Nordjylland har det udartet sig i adskillige skriverier og stadig mere omfattende diagrammer. Det er som at skabe et computerprogram.
En ven arbejder i et firma, der laver computer-spil, og de har arbejdet på et tennis-spil i mindst et år, og de arbejder utroligt meget. Bare et tennis-spil...der skal virke realistisk...kræver et team, der knokler fra morgen til aften, måned efter måned, årstid efter årstid. De er ved at være færdige.
Det kan være, at MIT psykiske projekt kræver meget mere arbejde, end jeg har forestillet mig. Der er temmelig mange detaljer i mit idé-kompleks, og når jeg har færdiggjort selve idé-komplekset, skal jeg designe nogle øvelser, som på pædagogisk måde indarbejder kompleksets forskellige aspekter i underbevidstheden.
Måtte efter 63 dages afholdenhed tage fra Aalborg til Christiania efter...research-materiale. I de fire dage, jeg atter fyrede, analyserede jeg sansningen i den cannibinole tilstand; har nu opstillet et sindrigt sansnings-diagram. Har udfundet 22 relevante sanse-faktorer.
Vist er det vanskeligt at skabe disse særlige vibrationer, som THC-molekylerne udløser. Vel, jeg giver ikke op. Har slet ikke prøvet programmet endnu, eftersom det ikke er færdigt til at blive prøvet. Så jeg har kun en, omend omfattende, intellektuel indsigt i disse særlige tankebaner.
Den intellektuelle indsigt er blot en begrænset konsensus af bevidst fokus, hvor den følelsesmæssigt integrerede oplevelse er langt mere gennemgribende. Bevidstheden, det vil sige, en ufattelig mængde vibrationers "tendens til at svinge sammen", er kun et lille flakkende lys i et enormt mørke. Og jeg søger nysgerrigt ud i mørket...jeg søger mørket, med lygte i hånd.
Jeg søger verden. Målet er verden, at opleve verden så rigt som muligt. Så må man sørge for at have et godt oplevelses-instrument.
Jeg er spændt på virkningen, når jeg selv har gennemgået de øvelser, måske temmelig mange sådanne, man skal gennemgå, for at indbygge programmet i underbevidstheden. Spændt på at lave det udløsende ritual. Hvis der ingenting sker, eller at tilstanden bliver en parodi på den medicinsk genererede?
Hvis bare der sker en smule, "en parodi", kan jeg blot vande spiren og få den til at vokse. Jeg giver ikke op. Jeg synes, det er et storslået projekt.
[ 29 Juli 2002: Besked ændret af: Zannioy ]
|