Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 nov 2024 02:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: ...
Medlem

Geografisk sted: København
Jeg har to katte...og jeg tror ikke de ved de skal dø..

De har sjæle ånd...og den dør jo ikke...

Prøv at tænk på at elefanter er de eneste dyr der udtrykker sorg...underligt ikk??

Cirkel

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Den med at det kun er elefanter der udtrykker sorg er vist en røver. Alle skabninger der har den hjernedel der knytter sig til følelser (kan ikke huske dens navn), inkl mennesker, kan så vidt jeg ved udtrykke sorg.
Du kan fx. sagtens se på en hund om den er glad eller ked af det.

In our memories

Geografisk sted: København
Man kan påstå at dyr har ringere mulighed for at kæmpe imod deres instinkter end mennesker. Sådan ser det i hvert fald ud fra vores øjne. Nu har man jo aldrig (well, bortset fra et par stykker i hvert fald) ført en rigtig samtale med andre væsener end mennesker, og aldrig givet andre end mennesker 'frie' levevilkår, så det er svært at vide hvordan dyr ville opføre sig hvis de ikke skulle passe så fandens meget på ikke at komme i et akvarie/bur/snor eller blive hakket i småstykker og puttet i en gryde...

Når det er sagt, så -er- mennesker (og egentlig alle levende væsener) i besiddelse af en fri vilje... den kan dog ligge på et meget lille sted, og det er de færreste som i virkeligheden er i stand til at bruge den... det er meget nemmere bare at lade sig rive med og gøre som eens instinkter siger een eller i det mindste som man går ud fra at eens omgivelser helst så een gøre.

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg ville hellere sige at mennesket har nogle højere udviklede instinkter og drifter end jeg ville sige at de er mindre bundet til dem end dyr.
Al menneskelig aktivitet bunder vel i behovstilfredsstillelse.

Relativistisk båthorn

@zannioy: jeg er enig med dig på visse punkter og Uenig på andre

Jeg ka' naturligvis ikke kategorisk afvise at det vil lykkes for dig at manipulere din egen bevidsthed i de retninger du taler om, men jeg tvivler meget kraftigt.

La' os ta' THC molekylet som udgangspunkt. Inde i din (og min. Og også i dig som sidder og læser dette ligenu) hjerne er der særlige cannabinol receptorer der ikke har nogen anden kendt virkning, end at reagere på thc molekyler (det er jo iøvrigt sejt nok, hehe)
Man ka' sige de er ligesom en havn, hvor kun hash skibe får lov til at lægge til kaj [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] mens alle der ikke har hash med bli'r afvist og sejler videre.

Og det er her jeg ser problemet; for hvordan vil du ved tankens kraft SKABE thc-molekyler der ka' reagere på disse receptorer og dermed gi' dig den efterspurgte virkning?

Du vil skabe noget der hidtil har krævet input udefra, UDEN dette input. Du vil lave vin af vand og brød af sten.

For det er jo ikke min egen bevidsthed alene der gør mig skæv og påvirket. Det er frigivelsen og tilførslen af forskellige molekyler min hjerne ka' interagere med. Man ka' sige at dét man mærker når man er påvirket, er hjernens 'dans' med stof-ånden.
Du vil genskabe denne dans, men alt jeg tror du vil ku' opnå er den rus mindet ka' gi'. Og selvom gamle minder ka' vække store følelser, så er minderne aldrig bedre end virkeligheden vel? La' os sige du mindes dit første dejlige kys... Hvad er så bedst? Selve følelsen dengang det skete, eller følelsen mindet gi'r om det nu? Jeg ka' også spørge lidt provokerende; du onanerer sikkert engang imellem som så mange andre. Hvorfor? Den følelse ka' jo også genskabes ved tankens kraft (du ka' få orgasme i drømme feks) Men selvom den ka' det, så onanerer de fleste alligevel.

Hermafrodisme ser du jo faktisk heller ikke nogen andre steder. Der skal altid 2 til en tango, 2 til at få børn, blomster og bier, sommer og vinter, dag og nat, osv osv.
Der skal en AKTION til at skabe en REAKTION og således tror jeg også man er nødt til at indse at visse ting kun ka' opnås ved at stimulere med impulser der kommer UDEFRA.
Hvis hjernen var selv-forsynende, så ville vi jo ikke ha' brug for fællesskaber eller andre mennesker. Så ville vi være supreme-beings i vores egen ret og det er der jo ingen der er.
Man ka' godt elske sig selv, men alligevel vil vi helst elskes af andre. Vi har dermed BRUG for de andre. Vi har brug for ydre input og påvirkning.

Jeg ønsker dig absolut al held&lykke med din forskning, men pga din ihærdige og meget selv-overbeviste fremgangsmåde, tror jeg der er en ret stor risiko for at du TROR du er lykkedes, når du en dag si'r til dig selv: "nu er det squ lykkedes".
Simpelthen fordi du er OVERBEVIST om at du har nået målet, vil du være for forblændet til at se kritisk på dine egne resultater. En anorektiker der er overbevist om at denne er for fed, TROR jo selv på det. Deres bevisthed gør at de ser og oplever ting anderledes. Deres egen opfattelse er jo ikke i overensstemmelse med den opfattelse deres omgivelser har af dem. Men hvem har ret? ER de for tykke, eller er de for tynde?

Bevidsthed hænger uløseligt sammen med de fysiske rammer denne bevidsthed findes i og de regler den er underlagt.
Hvis du holder op med at trække vejret længe nok, så dør du... og det får ret stor indflydelse på din bevidsthed vil jeg mene, ergo er din bevidsthed afhængig af ydre faktorer. Det er en lov du pt ikke ka' undsige dig og derfor er der nogle fundamentale problemer i dit ønske om, og tro på, at ku' skabe diverse rus tilstande blot ved tankens kraft. Noget ka' du givet opnå, men næppe noget der rykker stort sammenlignet med 'the-real-deal'.

Så på bundlinien er jeg skeptisk og mener den følgende sætning er sand:
Hjernen er IKKE istand til hvadsomhelst.

Dedikeret medlem

interessant indlæg jel [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Relativistisk båthorn

@eb; tak. filosofi ER spændende [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: (København)
Hej igen efter 40 dages pause fra nettet. Jel, jeg er på det rene med, at den cannabinole tilstand skyldes aktivering af de cannabinole receptorer. Denne aktivering giver nogle flygtige vibrationer, som opleves både psykisk og fysisk.

Projekt Magisk Rus går ud på at indbygge et kompleks af betingede reflekser i det, vi kalder underbevidstheden, et hav af vibrationer, som ikke danner umiddelbar konsensus.

Komplekset er et associations-kompleks, der leder éns SANSNINGER i bestemte baner, således at man genererer nogle bestemte vibrationer på basis af, hvad man SANSER, altså på basis af INPUT udefra.

Jeg har haft et gennembrud med projektet siden begyndelsen af juni i år. På min rejse op igennem Nordjylland har det udartet sig i adskillige skriverier og stadig mere omfattende diagrammer. Det er som at skabe et computerprogram.

En ven arbejder i et firma, der laver computer-spil, og de har arbejdet på et tennis-spil i mindst et år, og de arbejder utroligt meget. Bare et tennis-spil...der skal virke realistisk...kræver et team, der knokler fra morgen til aften, måned efter måned, årstid efter årstid. De er ved at være færdige.

Det kan være, at MIT psykiske projekt kræver meget mere arbejde, end jeg har forestillet mig. Der er temmelig mange detaljer i mit idé-kompleks, og når jeg har færdiggjort selve idé-komplekset, skal jeg designe nogle øvelser, som på pædagogisk måde indarbejder kompleksets forskellige aspekter i underbevidstheden.

Måtte efter 63 dages afholdenhed tage fra Aalborg til Christiania efter...research-materiale. I de fire dage, jeg atter fyrede, analyserede jeg sansningen i den cannibinole tilstand; har nu opstillet et sindrigt sansnings-diagram. Har udfundet 22 relevante sanse-faktorer.

Vist er det vanskeligt at skabe disse særlige vibrationer, som THC-molekylerne udløser. Vel, jeg giver ikke op. Har slet ikke prøvet programmet endnu, eftersom det ikke er færdigt til at blive prøvet. Så jeg har kun en, omend omfattende, intellektuel indsigt i disse særlige tankebaner.

Den intellektuelle indsigt er blot en begrænset konsensus af bevidst fokus, hvor den følelsesmæssigt integrerede oplevelse er langt mere gennemgribende. Bevidstheden, det vil sige, en ufattelig mængde vibrationers "tendens til at svinge sammen", er kun et lille flakkende lys i et enormt mørke. Og jeg søger nysgerrigt ud i mørket...jeg søger mørket, med lygte i hånd.

Jeg søger verden. Målet er verden, at opleve verden så rigt som muligt. Så må man sørge for at have et godt oplevelses-instrument.

Jeg er spændt på virkningen, når jeg selv har gennemgået de øvelser, måske temmelig mange sådanne, man skal gennemgå, for at indbygge programmet i underbevidstheden. Spændt på at lave det udløsende ritual. Hvis der ingenting sker, eller at tilstanden bliver en parodi på den medicinsk genererede?

Hvis bare der sker en smule, "en parodi", kan jeg blot vande spiren og få den til at vokse. Jeg giver ikke op. Jeg synes, det er et storslået projekt.

[ 29 Juli 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Relativistisk båthorn

Du må du bestemt heller ikke gøre; Give op.
Der er mange store opdagelser som ikke ville være blevet gjort hvis de folk havde givet op bare fordi andre var uenige med dem.
Du må endelig ikke gi' op, for hvad der ikke er muligt idag er måske muligt imorgen.
Det man tror på skal man arbejde for. Også selv i de trange tider, hvor der er flest tvivlere på ens ideer.
Jeg er en tvivler, men at tvivle er ikke det samme som kategorisk at afvise. Jeg afviser intet i dette liv kategorisk, men jeg tvivler på visse ting.

Engang var der også folk der tvivlede på at jorden var rund, så måske ta'r jeg fejl når jeg siger at det du vil...efter min mening er umuligt.
Så giv ikke op [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Tak for opmuntringen. Efter de fire dages 'pebrede susen' i Aalborg og ved Jammerbugten, o, naturoplevelser...fulgte kun en kort pause. Kradsede en pibe ud flere gange, opnåede en virkning, rejste videre, og længtes efter en ordentlig virkning, tog lange ture fra Nordvestjylland til København efter nye forsyninger, én af disse ture er beskrevet i en trip-rapport under navnet 'Jonas C. Jørgensen'.

Så kom jeg endelig til Grindsted, hvor jeg bor et halvt år i en vens fremlejede lejlighed. Ny afholdenhed, der er blevet af længerevarende karakter, i forbindelse med, at jeg har brugt et magisk ord som løfte på, at jeg først må nyde cannabis, når jeg har skrevet et frygteligt manuskript om en hellig krig mod Gud i kærlighedens navn...der kan betragtes som en afsluttet enhed og udgivelses-relevant.

Aaaar, nu sidder jeg i min vens pudsige lejlighed og arbejder med de tungeste tanker, Gud i alle mulige former og skikkelser, Hierarkiet, uvidenhed i Lyset, visdom i mørket, Djævelens Orden, kampen mellem Hierarkiet og Djævelens Orden, karma og argumenter for karmas overflødighed, argumenter, desuden, for at bevidsthed gennemtrænger alt, bevægelse er bevidsthed...senest et forsøg med 'den synske billardkugle'.

Jeg prøver at akkumulere en okkult kraft, med de investerede psykiske energier 'seksualitet', 'vrede', 'udholdenhed'. Har nu skrevet 11 meget tætte håndskrevne sider (adskillige omskrivninger), svarende til ca. det dobbelte antal bogsider. Har en idé om, at når jeg når op på 30 af mine slags sider, begynder de psykiske vibrationer i mit manuskript at blive interessant for verden omkring mig, således, at der tændes et beredskab derude...

Jeg vender bestemt tilbage til Mystery-projektet efter denne svimle omgang! Mystery-projektet forekommer pludselig som et overskueligt og hyggeligt projekt i sammenligning med dette - fuck!, jeg er i krig mod Gud Hierarkiet (ikke i øjeblikket direkte mod Gud, hvad som nemlig er særdeles anstrengende)!

Samtidig følger en masse kreative idéer...

Hvis manuskriptet afstedkommer okkulte fænomener rundt omkring, før det er blevet færdigt, behøver jeg så overhovedet at udgive det?

P.S. Er også ved at konstruere et slags "kinesisk for dansk" - og kunne jo eventuelt lave min egen kodede udgivelse...puh! Jeg længes efter at stå på Stadens volde og svaje, sugende joint uden skam!

[ 03 September 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
MDM@? Er det dig? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Nej, det er ikke ham. Det er mig, Joakim C.C.J.

Det hedder jeg i en rolle, der hører til at deltage i de interplanetariske samlinger, der i øjeblikket holdes:

> på Månen
> på Mars
> ...i andre solsystemer

Church of the Blue Moon, interplanetarisk religion, opstod på Marion i den trejde alder før Talking Horse, har siden skiftet hovedkvarter til Aurana, én af de elleve kreds-verdener, som havde kosmiske forskergrupper ude i hold på elleve skibe per team, og de udsender i hundredevis af disse grupper - går et af skibene til grunde, bliver det snart erstattet med et lignende - de har "naturligvis" usynligheds-teknik.

De kan noget, disse udsendte. Blandt dem er der mange eksperter i telekronologi, deriblandt mestrene i samme, væsener, der kunne rejse mange år frem og tilbage i tiden. Da der var nogle magtkampe på skibene, opstod der den situation, at ...kendskab til den psykiske telekronologis nærmere teknik...blev anbefalet menneskene som indenrigs-politisk pressions-middel:

"Hvis ikke vi får vor vilje i den aktuelle sag om dingdalladong, agter vi at efterrette menneskene om den ophøjede telekronologiske kunst."

Sådan sagde de, således fremstod pressionen - hvad skulle man gøre? Forhandle. Hierarkiet forhandlede og formidlede kontakter til alternative skibs-kulturer, altså i kosmos, men serieydaerne insisterede på deres aktuelle sag om dingdalladong, og de gjorde, hvad de havde truet med: Lærte menneskene den ophøjede telekronologiske kunst.

Så er det sådan fat på Marion, siden på Aurana også. Da der formodes at være en ikke uvæsentlig terrastisk repræsentation, være nærmere omstændigheder hermed stillet til skue som en del af den kosmiske konspirations-forskning.

[ 04 September 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]