<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima: Er verden virkelig blevet så blind at den ikke kan mærke vindens sjæl, føle solens ånd, vandets rindende liv og jordens faste grundvold, har vi mistet forbindelsen til verdens ur-grund, har vi ikke andet end døde abstraktioner tilbage fra verden... Hvor er den levende medleven i naturen og verden, ak, hvor er det synd for menneskeheden at den har mistet forbindelsen til sin skaber<HR></BLOCKQUOTE>
...f.eks., hvordan vi betaler. Her holder jeg fast ved kontanter, fordi kontanter er konkrete og udtryksfulde. Det er at leve i en konkret verden, hvor dem, der bruger kort i tide og utide, fjerner sig fra verdens konkrethed.
Folk forsikrer sig og forsikrer sig. De tror, de kan unddrage sig livets usikkerhed. De tages ved næsen, både af livet og forsikrings-selskaberne, der har bildt dem ind, at "det handler om at være tryg", men -
Men det er er en illusorisk tryghed. For forsikrings-selskaberne kan jo ikke forhindre ulykkerne i at ske. De forfører os til at gøre mennesker op i kroner og ører. Dermed fremmedgøres vi.
Vi fremmedgøres af vor trang til smarte løsninger. Vi glemmer, at livet er noget, man skal røre ved og udsættes for. Vi tror, vi kan leve livet i abstraktionen. Det kan vi, rent praktisk, og ånden går fløjten.
Vi tør ikke at stå stille (okay, jeg tør godt!) på et gadehjørne og betragte omgivelsernes skønhed. Hvad tænker folk, når vi står stille, uden at der er et busstoppested? Med hænderne i lommen...hvem venter vi på?
Vi skal forklare os til højre og venstre: Derfor gør jeg det og det, i den hensigt at opnå det og det.
Men den hengivne har ingen forklaring. Jeg er, og det handler om at være til.
Læs nyt topic om 'Vejen til anarki' under 'Generelt', hvor jeg netop gør op med den kunstificering og fremmedgørelse af samfundet, som politikken leverer, bekræftet af et opdraget hylekor af folk, der hele tiden mener, at NOGEN må gøre noget - bare ikke dem selv.
Folk smider affald i det grønne, åbenbart uden respekt, som om det grønne græs og buskene og træerne er en selvfølge, man bare kan svine til, fordi..."nogen burde da have sørget for en skraldespand her!" - så tag dog affaldet med Jer!
Det gør jeg. Den park eller skov, jeg nyder, er også mit ansvar.
Folk tror, de er svage, når de forfalder til stille beundring. Hold da op mand! - der skal ske noget, ske noget, ske noget, hele tiden!
Hør al den larm fra knallerter! Hvorfor er det ikke smart at cykle? Cykling er motion og giver blodomløb. Men selvhævdelse er bedre.
Det er vores syge normer. Vi bliver teknologi-aber. Efterhånden, som det hele bryder sammen, med hylende politisirener alle vegne, vil vi igen lære at holde af det naturlige og umiddelbare - vel at mærke på den hårde måde.
Hvad sker der, når man dør? - hedder emnet.
Hvad sker der, når man opfatter, hvad der er at opfatte, inden man dør? Måske bliver man betragtet som sær, hvem ved?
Vi skal spille vores komedier for hinanden. På flimmer er det de samme og de samme personer, der skal underholde os - denne syge klamren sig til det, man kender. Det gør os ånds-sløve og tungsindige. Nåe...så dette er livet?
Det kunne vi gøre meget bedre. Jeg anbefaler: At vi trodser reklamens magt, samt afskaffer regeringen.
SÅ kan vi lægge os til at dø med god samvittighed!
|