Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 09:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg finder det ret usandsynligt at der ikke er liv derude... I min verden hænger det sådan sammen, at det er klart at der rundt omkring opstår intelligent liv, når forholdene er til det. Det er sandsynligt at der er et utal af civilisationer(eller hvad man nu kalder det) i universet, og at disse er på alle mulige udviklingsstadier, nogle svarer til vores stenalder, og nogle er millioner af år længere end os. Sandsynligvis er der en andel af civilisationerne som udsletter sig selv, men det ville da være mærkeligt om ikke der også var nogle som kommer over deres krigsliderlighed og opnår en mere hensigtsmæssig måde at omgås hinanden på. Sådanne livsformer kan eksistere i millioner af år og mere, hvis de ellers kan finde en ny planet/sted at leve, når deres solsytem bryder sammen.

Så... Jeg er ret sikker på at der findes liv udenfor jorden, og det ville egentlig ikke komme bag på mig hvis der er nogen herfra som har kommunikeret med dem, på den ene eller anden måde. Jeg tror også at de kun bliver set hvis de vil ses. Af den grund holdt jeg op med at køre SETI-programmet, da jeg dybest set tror at det er spild af tid; Når nogen udefra vil snakke, skal de nok kontakte os.

Det var lige nogle af mine tanker om emnet... Håber nogen synes det er interessant [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af AoD:
Hvad bruger kroppen DMT til i hjernen? ud over "åndeligt sanseorgan"<HR></BLOCKQUOTE>

DMT eller Divine moment of truth er Pineal Kirtelens centrale transmitterstof og er et tryptamin som findes i størst koncentrationer i den aller første tid hos et barn faktisk er over 40% af hjernen aktiv hos et barn som lige er blevet født på grund af den aktivitet som neurotransmitteren 5-MeO-DMT forårsager men ved 12 års alderen calcificere den og holder op med at skabe stører mængder af DMT eller 5-MeO-DMT men når man så´dør bliver DMT frigivet så der er derfor mange spekulationer på om DMT og 5-MeO-DMT står for åndens transport til og fra legemet via åndeverdenen

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Anima> Har du en troværdig reference til at der bliver frigjort DMT/5-MeO-DMT ved døden?

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
det ville egentlig ikke komme bag på mig hvis der er nogen herfra som har kommunikeret med dem, på den ene eller anden måde. Jeg tror også at de kun bliver set hvis de vil ses.<HR></BLOCKQUOTE>

Hvorfor tror du det? Jorden er jo ikke ligefrem selv anonym i verdensrummet. Der bli'r udsendt en hel masse støj i alle retninger. Forestil dig et rum fyldt med sæbebobler, der alle langsomt vokser sig større og større. Boblen er et billede på den måde radiostøjen breder sig udad på. Man kan også bruge billedet af en ballon der pustes op. Jo større radius er, jo flere potentielle lyttere har jorden, og jo flere kan måske opdage at der findes liv på den (eller _har gjort_, afhængig af hvor stor tidsforskellen er, når de opdager larmen (indtil videre er dens radius rundt regnet omkring 50 lysår stor. Det er så meget vi fylder i rummet radiostøj-mæssigt og boblen vokser hver eneste dag))

Hvornår jorden selv vil blive indhyllet i 1 eller flere radiostøj-bobler, er jo heller ikke til at vide.
Måske har de væsner der oprindeligt udsendte radiostøjen, nu lært at camouflere sig, det kan selvfølgelig godt være, hvis de bor langt væk.
Men hvis planeten ligger indenfor en 50-100 lysår fra jorden, så er det ikke sikkert de er nået så langt i udviklingen når vi opdager dem.
Der er selvfølgelig mange muligheder.

Seti ta'r jo udgangspunkt i en civilisation der minder om vores og er bestemt ikke forgæves vil jeg mene. Men det kan selvfølgelig ikke søge efter alle typer liv der måske findes (åndeligt liv feks, hvis man tror på den slags, opfanger det jo formentlig ikke, selvom det måske er 'derude' (egentlig vil jeg hellere sige 'herinde', for faktisk er det sådan vi bør betragte rummet. Rummet er ikke uden for jorden. Det er os der er inde i rummet (Er der nogen der kan huske 'hypercube'?? Dex? Anyone?)))

Og dem du mener vi måske har kommunikeret med, ka' du sige lidt mere om hvilke tanker du gør dig her?

Hvordan ville i egentlig ha' det, hvis man opdagede liv et andet sted end jorden? Hvis nu det blev offentliggjort at et data-signal var blevet opfanget og dekodet og fortalte om en civilisation generelt lig vores? Ville det være godt eller dårligt at gøre, eller ville folk opføre sig som i 'signs' og ta' sølvpapir på hovedet?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg mener fornyligt at have læst, at det er lykkedes at isolere nogle enzymer fra rygraden (eller deromkring), der producerer DMT/5-MeO-DMT ... sikkert dem der bliver aktiveret under intens meditation osv.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Prometheus:
Anima> Har du en troværdig reference til at der bliver frigjort DMT/5-MeO-DMT ved døden?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg ved ikke hvad du mener med troværdig? men jeg har læst det flere forskellige steder men det er information fra nettet fra forskellige personer, men jeg vil lige prøve at kigge rundt på nettet, indtil da så må man jo sige at hvis det er tilfældet så får det en hel masse brikker til at falde på plads så jeg er lidt forundret over at nogen måske vil have tendens til at benægte muligheden af en sådan sammenfald.

Ikke alene vil det give forklaring på nær døds oplevelser, men det vil også falde sammen med mystiske initiationer og fænomener hvor subjektet som regel er blevet anset for død for den fysiske verden, Lazarus skulle eftersigende have gennemgået en lignende indvielsesdød på Jesus tid og er nok bedre kendt som dvs. Johannes.

Rick Strassman kommer også ind på muligheden for DMT udløsning under døden og dyb meditation i sin bog DMT: The Spirit Molecule

[ 20 Maj 2003: Besked ændret af: Anima ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Du kan jo bare spørge Gud Anima. Du er trods alt han sendebud hér på jorden.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
dankdawg> [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] Beklager, jeg regner ikke budskaber fra Gud for at være en troværdig kilde.
Anima> Der er teoretiseret meget om DMT-frigivelse i dødsøjeblikket, men jeg har aldrig set noget der bare lignede en konkret undersøgelse som bekræftede det. Indtil det ikke er videnskabeligt bevist, er det bare en løs teori. Jeg finder det dog bestemt ikke umuligt, og tror på at man kan frigive DMT ved bestemte former for meditation.

Medlem

Geografisk sted: Månen
Lyder interessant!
Hvis man så tager DMT og man ser nogle i en parallel verden som oxo sidder og tar DMT så kommer de vel oxo t at kunne se dig! SÅ kan man nærmest kommunikere med de paralelle verdener! Man kunne aftale tripture med sine nye paralelle venner [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bonghovedet:
Lyder interessant!
Hvis man så tager DMT og man ser nogle i en parallel verden som oxo sidder og tar DMT så kommer de vel oxo t at kunne se dig! SÅ kan man nærmest kommunikere med de paralelle verdener! Man kunne aftale tripture med sine nye paralelle venner [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Der er ikke tale om nogen paralel verden men derimod en ny dimension overn i hvores egen men som tilsammen danner en helhed, dem som er i den dimension er ikke gjort af det samme materialle som os og oplever ikke verden igennem sanser men ser verden på en helt anden måde.

Dedikeret medlem

Ja, det formoder du vel Anima, eller har du selv mødt nogle af disse væsener fra den anden dimension ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var dog utroligt som der begynder at potte dumsmarte bemærkninger op i denne tråd.

Sæt jer ind i de forskellige teorier og vær med - istedet for at ødelægge en ellers fornuftig tråd.

Ingen prøver at retfærdigøre teoriernes holdbarhed, men derfor er det da spændende og relevant filosofik emne alligevel.

Fra nogle af de navlebeskuende, kunne det da være rart at høre om Menneske/DMT teorier.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DeF:
Ja, det [b]formoder du vel Anima, eller har du selv mødt nogle af disse væsener fra den anden dimension ?[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Ja da, jeg har jo taget både DMT og
Salvia Divinorum og stort set alle gangene har jeg følt mig i kontakt med det åndelige og der er jo mange flere end mig som har som har taget DMT og haft åndelige oplevelser, der er også flere som har skrevet om det i bøger og på hjemmesider rundt på nettet, en af de mest kendte Terence McKenna har også en side hvor han er inde på åndelige teorier og møde med væsener http://www.deoxy.org/mckenna.htm

Dedikeret medlem

Zionboy -->
Hvis du hentyder til min posts, så vil jeg lige sige til mit forsvar, at denne tråd er noget af det mest spændene jeg har læst på psy.dk i laaang tid. Så jeg ville såmen bare have hivet noget mere ud af Anima, da det lyder til at han ved en del om emnet med DMT og spiritualitet, om det er bevist eller ej [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Har forresten også hørt Terence McKennas foredrag om Timezone Zero, som virkelig er rigtig interessant, og anbefalet lytning ! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] kan findes på http://www.diagnosis2012.co.uk/

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
@ Anima: Det tredje øje har 96 aspekter, ikke 2. At opfatte det tredje øje som 2-aspektralt er fuldstændig ulogisk i forhold til de andre chakrer og relaterer til ukontrolleret Kundalini-energi, som har deformeret det intuitive overblik til et dikotomt princip.

Alle disse tegninger af chakrer med det tredje øje som 2-aspektralt relaterer til en forkert anvendt Kundalini, hvor "brugeren" får en illusorisk oplevelse af alvidenhed og endvidere mener, at kosmisk bevidsthed på en eller anden måde modsiger praktisk bevidsthed.

- jævnfør Peter Kjærulff's Drømme(og drager) set med klarsyn.

Chakra-aspekterne i denne konsekvent stigende talrække danner en dur-akkord i store intervaller: 4, 6, 10, 12, 16, 96, 960 (+12).

[ 21 Maj 2003: Besked ændret af: Skat ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skat:
@ Anima: Det tredje øje har 96 aspekter, ikke 2. At opfatte det tredje øje som 2-aspektralt er fuldstændig ulogisk i forhold til de andre chakrer og relaterer til ukontrolleret Kundalini-energi, som har deformeret det intuitive overblik til et dikotomt princip.

Alle disse tegninger af chakrer med det tredje øje som 2-aspektralt relaterer til en forkert anvendt Kundalini, hvor "brugeren" får en illusorisk oplevelse af alvidenhed og endvidere mener, at kosmisk bevidsthed på en eller anden måde modsiger praktisk bevidsthed.

- jævnfør Peter Kjærulff's Drømme(og drager) set med klarsyn.

Chakra-aspekterne i denne konsekvent stigende talrække danner en dur-akkord i store intervaller: 4, 6, 10, 12, 16, 96, 960 (+12).

[ 21 Maj 2003: Besked ændret af: Skat ]
<HR></BLOCKQUOTE>

4 + 6 + 10 + 12 + 16 = 48
4 + 8 = 12
1 + 2 = 3
3 - 1 = 2

Mine kilder forekommer mig mere troværdige end Peter Kjærulff jeg har aldrig hørt hans navn omtalt nogen steder....

Det er også kun gæt fra min side, jeg ved ikke om man overhoved kan se det matematisk jeg ved ikke hvorfor jeg ikke skulle have omtalt andre steder hvor der står at det ik er 2

[ 22 Maj 2003: Besked ændret af: Anima ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er ikke i tvivl om at DMT, 5-MeO-DMT og 4-HO-DMT (Psilocin/Psilocybin) spiller en meget vigtig rolle, i forholdet mellem menneske og ånd.

Men jeg behøver egentligt ikke videnskablige referencer, eller tal og regnestykker, for at kunne opleve dette...
Er det når alt kommer til alt, ikke bare at forvirre sig selv endnu mere, at prøve at finde en forklaring på dette?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Jeg er ikke i tvivl om at DMT, 5-MeO-DMT og 4-HO-DMT (Psilocin/Psilocybin) spiller en meget vigtig rolle, i forholdet mellem menneske og ånd.

Men jeg behøver egentligt ikke videnskablige referencer, eller tal og regnestykker, for at kunne opleve dette...
Er det når alt kommer til alt, ikke bare at forvirre sig selv endnu mere, at prøve at finde en forklaring på dette?
<HR></BLOCKQUOTE>

Jo egentligt kan det hurtigt blive kilde til en enorm forviring, netop fordi at de begreber vi er van til at bruge, strækker sig til det fysiske og så stort set ikke meget længere, derfor så vil det altid kun være tågede analoger at sammenstille det i ligninger eller i billeder men kan kunne sidsestille det lidt som en kogeopskrift når man først har ingredienserne og erfaringen så kan man gå igang med den alkymistiske opskrift som ikke handler om at skabe guld men om at opleve oplysning i mennesket igennem at følge metamorfoser i det fysiske men bag et slør af det åndelige som efterhånden revner mere og mere, men oppefra ikke nedefra

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
4 6 10 12 16 (=48!) 96 960

repræsenterer frekvenserne i en stort spændende dur-akkord.

Det er naturlige niveauer:
4 materialitet/materiesind
6 livartet/livssind
10 væsen/dyresind
12 individ, 1. karakter-område
16 sprog-område (kommunikativt fokus)
96 gruppe-område x (2. karakt.omr.)
960 gruppe-område 10x (3. karakt.omr.)

- hvor 10x er en symbolsk forstørrelse, der samtidig er harmonisk integrerende.

Rumvæsenerne defineres som fremmede i gruppe-område x, hvorfor de må siges at hidrøre fra gruppe-område 10x.

De symboliserer akkurat ånden i gruppe-område x, derved, at de gæster dennes konkret-sfære.

Bevidsthed af chakral frekvens 16 repræsenterer umiddelbar bevidsthed.

[ 22 Maj 2003: Besked ændret af: Skat ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skat:
4 6 10 12 16 (=48!) 96 960

repræsenterer frekvenserne i en stort spændende dur-akkord.

Det er naturlige niveauer:
4 materialitet/materiesind
6 livartet/livssind
10 væsen/dyresind
12 individ, 1. karakter-område
16 sprog-område (kommunikativt fokus)
96 gruppe-område x (2. karakt.omr.)
960 gruppe-område 10x (3. karakt.omr.)

- hvor 10x er en symbolsk forstørrelse, der samtidig er harmonisk integrerende.

Rumvæsenerne defineres som fremmede i gruppe-område x, hvorfor de må siges at hidrøre fra gruppe-område 10x.

De symboliserer akkurat ånden i gruppe-område x, derved, at de gæster dennes konkret-sfære.

Bevidsthed af chakral frekvens 16 repræsenterer umiddelbar bevidsthed.

[ 22 Maj 2003: Besked ændret af: Skat ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Har du ikke andre kilder? det forekommer mig lige så ulogisk som mit forige regnestykke, jeg kan ikke se nogen umidelbar logik i hvorfor at det alle andre steder bliver omtalt som 2 aspekteret, det forekommer mig simpelthen som noget mærkelig noget...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]