Fanny skrev:
Tak for smøren Astral

.
Personligt er jeg nu holdt op med direkte missionering for at prøve at overbevise folk om den spirituelle verden. Seeing is belief, som man siger, så jeg reklamerer hellere for psykedeliske stoffer

y
Mener ikke altid det er godt at reklamere for stoffer frem for selve det spirituelle, stoffer er ikke alting godt for alle, desvære er det heller ikke altid nok at se, når det man ser kan være en forvrængning, en illusion eller fantasteri.
Citat:
. At se for sig selv er langt mere overbevisende, end at jeg står og rapler om 11 dimensioner, sjæl og væsener. y
Vil gerne høre dig rable om 11 dimensioner, sjæle og væsener

Vi må vel dele hvores viden, så de kan være til glæde for mere end blot os selv...
Citat:
Verden er derude, og behøver ikke at blive foklaret af dem som har rejst i forvejen og set den. Vi kan kun opfordre andre til at åbne op og se for sig selv.
Jo den gør, for hvis du ikke har en god rejse guide med dig, ka så kan du hurtigt ende galt afsted og blive spist

Desuden så synes jeg at vi har pligt til at hjlælpe hvores medrejsende så det ikke kun er for hvores egne egoistiske vejgnes skyld at vi får spirituelle oplevelser, men sådan at de kan blive til gavn for hele menneskeheden, vi er jo alle brødre og søstre *S*
Citat:
Mit forhold til religioner er meget bittersødt. De består altid af en helvedes masse smukt og sandt, iblandet en række fordrejninger og forvridninger, helvedesforestillinger og fordomme. De præster som i sin tid så det guddommelige kraftspil og efterfølgende nedfældede religioner kunne ikke stå for fristelsen, men indspandt en række tabuer, som blev grundlag for perversion og efterfølgende dårlig samvittighed i deres menighed og derved blev der dannet grundlag for syndsforladelse, bodshandlinger, og det at lægge sin sjæls skæbne i andres (præsternes!) hænder for at sikre sig en plads på det godes side.
Kirken er blevet brugt som en magtfaktor, et magtapparat til at styre masserne, ligesom så meget andet f.eks. EU, regeringer, militæret, massemedierne, industrien etc.
Mennesket søger magt, det kan religionen ikke gøre for, det er menneskene som udøver religionen som der kan være svage, ikke selve religionen, jeg mener de fleste verdensreligioner har deres retsmæssige plads, de skal bare ikke tro deres plads er støre end den i virkeligheden er, selv Islam har en plads og takket den kan se på en stor del af udvikligen af den materlistiske intelektuelle videnskab, som har været med til at udvikle den vi har i vesten, i mellemøsten har manreligionen her har vi videnskaben, begge vil de gøre sig til den store autoritet og brede sig udover deres funktion.
Citat:
Men som sagt er mit forhold til religioner bittersødt. Der er nemlig også lavet mange fantastiske ritualer og metoder til at åbne for de store sluser ud i multiverset! Derfor har jeg ingen problemer med at kalde mig en religions-shopper, -dvs jeg tager hvad jeg finder godt og brugbart, men kasserer resten. Denne dis-respekt for religioner passer mig godt, og jeg håner dem gerne og pisser dem op ad ryggen hvis jeg kan slippe af med det. Men det er ingenlunde det samme som at sige at jeg har disrespekt for det guddommelige kraftspil. Over for det guddommelige (som kun jeg selv kan definerer) er jeg så loyal som jeg overhovedet kan være.
Jeg vil absolut ikke håne andre menneskers religion, eftersom jeg mener det er at pisse folk op ad ryggen og ikke at respektere folk og deres tro er i mine øjne en forkert attityde, eftersom man skal respektere sine medmennesker hvis man selv ønsker at blive respekteret, at du siger at du er den eneste som kan definere det gudommelige lyder for mig temlig indsnævret, for så siger du at ingen andre end dig selv kan definere noget, som du måske i virkeligheden bare er noget som du bilder dig ind, du siger faktisk indirekte at ingen kan vide bedre end dig, men det mener jeg er helt forkert, jeg ved at der er mange som ved meget mere end mig, det kræver simpelthen blot at være istand til at lære at erkende sine grænser og se hvornår der er en som ved mere end en selv, uden at føle man mister sig selv, eller bliver mindre af den grund, i gamle dage fulgte man en mester, som kendte faget og derfor kunne visse en vejen sikkert uden om alle illusionerne, indbildningerne og ønsketænkningen og de fare og de drager som ligger i ens sjæl, dragen som vogter skatten er ens laver natur, vi ved faktisk ikke ret meget og der er folk som ved meget mere end os, det er min fillosofi, det kræver blot at man er istand til at kunne gennemskue en falsk lære fra en ægte og vide hvad der er det væsentlig og hvad der ikke er, jeg har ikke noget imod at man bruger flere religioner, men at pisse på dem, er som at pisse på sig selv

Citat:
Jeg skelner mellem religion og spiritualitet. Det første har jeg defineret. Det sidste forstår jeg som mit eget direkte forhold til det guddommelige.
Derfor missionerer jeg som sagt ikke længere over for folk. Men jeg opfordrer dem til at åbne op, så de selv kan se og være i det spirituelle.
Det betyder selvfølgelig ikke at man ikke må diskuterer og filosoferer sammen med andre. Man skal bare være opmærksom på, at viden kun er noget værd, hvis man selv har set det, og viden kan se meget forskellig ud i forskellige bevidstheder.
Der er mange veje til Rom...
At missionere er en ting, at debatere er en anden ting, men at sige at viden ikke er noget værd med mindre man selv har været der er helt forkert, man kan sagtens få noget ud af at lære om Rom INDEN man tager dertil, så man VED hva man går ind på, be informed, THEN choose....
Oplysning er nødvendigt både når det gælder det spirituelle og når det gælder stoffer og det sidstnævnte behøver ikke at have noget med det første at gøre og omvendt, det drejer sig om at man først og fremmest har en klar viden og idé om hva man foretager sig og at man ikke render rundt i sin egen fantasi verden som ikke har noget med den ydre at gøre, vi må prøve at være objektive og netop finde de klare linjer som gør at vi kan bruge den viden vi har i noget som har gavn for andet end blot hvores ego og følelse af at vide noget specielt, jeg tror man skal være meget forsigtig med ikke at bilde sig noget ind.
Hilsen Fanny[/quote]