Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 11:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil bare gerne møde dem af jer, som vil det samme med de psykedeliske planter, som jeg. :)

Hilsen Fanny[/quote]

Jeg tror vi har noget til fælles. .
De psykedeliske stoffer er ligesom den hellige gral for mig.
De er hellige og bør indtages med respekt.

VH-Nemesis :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lyder meget spændende...

Min ICQ er nede...

Men vi kan sende over pm

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Astral :) ,
Jeg håbede du ville skrive :wink:
Du kan bare sende en pm.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: "Volleren", Odense NØ
Tænkte på, om turen til Jylland nogensinde blev til noget eller om den forsvandt ud i den grå lakoniske tåge?

Er frisk på at benytte visionære planter til seriøst shamanistisk arbejde.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

ja jeg er osse klar. Hvis i stadig tar disse ture så er jeg ihvertfald osse frisk.
Min viden inden for det shamanistiske område er dog ikke specielt stor!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
den er jeg sq med på! jeg sterter bilen og er klar! hvis ikke i år jamne så i 05 da! :D fang mig på messenger djtiaz@hotmail.com

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Vi kom aldrig til Jylland, da det endte med at stort set alle de interesserede var fra sjælland. Så vi har holdt os i nærheden af København.

Der er en enkelt der har skrevet en triprapport fra vores 1. tur:

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=684

Men måske vi skulle se om der er basis for en Jyllandstur? Er ikke helt sikker på at jeg selv er med på ideen. Medmindre der er stemning for en Ayahuasca session. Så er jeg PÅ

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe :) Jeps... Det er min rapport :D

Godt at se du er på boardet igen Felix! Jeg vil godt være med til at stå for en weekend tur her i jylland, men kun hvis der er én (eller flere) som er med på ideen, og jeg forlanger at de kommer fra jylland, så jeg har en chance for at møde dem privat før vi gør noget, der i sidste ende kunne vise sig som værende forhastede bekendskaber, og for mange uklarheder osv..

Men Felix, jeg håber helt klart at du er med på ideen om et smut til jylland! Det kunne være rigtigt/mega sejt at mødes med én man kender til i forvejen. Vi lærte ihvertfald meget om hinanden i vores fire-mands-gruppe der for ~5 måneder siden synes jeg...

Og ja! Jeg er med på Ayahausca, for sidste gang jeg prøvede fungede det ikke helt, så derfor vil jeg med glæde forsøge igen :wink:

/Cope

Titel:
Junior medlem

Ett trevligt initiativ av er :)

Det var också en bra skriven rapport, kul att ni fick till det så bra till slut. Ni skrev att det var den första ritualen, har det varit flera till?

Titel:
Junior medlem

Universal wormhole skrev:
Det vil altså sige at vi ikke kan drage nogen endelig konklution over hvad Soma egentligt er :roll:

Härär en länk till sidan på UrYoga där jag diskuterar ämnet.

Min konklusion blir:
UrYoga skrev:
I stället för att fastna i teknikaliteter kan man med fördel vända fokus mot de beskrivna effekterna; "And going within, You become boundless ... We have gone to the Light. We have found the Gods ... Soma has climbed up in us, expanding"

Det finns många växter och preparat som vi känner idag som passar in på de poetiska beskrivelserna. För att minmera riskerna kommer vi på våra samlingar hålla oss till lagliga växter som människor använt sig av i långa tider i heliga ritualer.

Den kursiverade texten är citerad från Rig Veda, texten som all spekulation utgår från. Rig Veda är huvudverket från Vedakulturen som är gemensam stamfader till det mesta av det österländska spiritualiserandet, inklusive Buddhism, Hinduism och hela yogatraditionen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Så starter jeg på en ny med et nyt emne. Det første gik vidst i tomgang til sidst...

Er der nogen der ved noget om hvad shamanens rolle er i de Peruvianske Ayahuasca ceremonier?

Såvidt jeg ved er det for at rense kroppen, drive onde ånder væk, og hjælpe folk igang med at rejse sikkert... Er der flere der ved noget om disse shamaners rolle?

-Cope

Læs evt. Jeremy Narbys "The Cosmic Serpent - DNA and the Origins of Knowledge". Han berører det lidt deri.

Her er lidt links til inspiration:

Kort præsentation af nogle af Narbys bøger.

Køb

Inerview på Deoxy.org

Længere interview samt andet godt. Fra Archipress.org. På fransk.

Mvh
God Machine

Senest rettet af Djohn Djohnson 02 feb 2005 02:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Rigtig spændende arrangement i er ved at få skrabet jer sammen der, godt at der er nogen som tager det seriøst, Shamanisme er en utrolig inspirations-kilde af terapeutisk potentionale som vestens videnskabsfolk og forskere kunne lære EKSTREMT meget af

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!

Eller også er videnskabsfolk og forskere bare ikke overtroiske.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Eller også er videnskabsfolk og forskere bare ikke overtroiske.

Når du nu endelig snakker om overtro... så vil jeg svare

JO DE ER!!!

FORSTÅ DET! (hvis du kan ).. hehe....

Det er mere overtroisk at benægte eksistensen af ånder (i menneskehedens fortid har man LEVET sammen med ånder og væsener, MEGET længere tid end den materialistiske fordomsfulde videnskab har eksisteret, det er jo et latterligt lille tidsforløb iforhold til det tidsforløb som menneskene har været sammen med væsener og ånder..... )

Idag er videnskabsfolk så forstokkede at mange ik kan se over deres egen næsetip, de tror at fordi DE ikke kan se ånder, jamen så kan INGEN og det er jo opblæst, arrogant, latterligt og selvhøjtideligt, måske de har læst for mange bøger, måske har de lært ALT ALT ALT for meget om ALT ALT ALT for lidt....

Seriøst din post får mig til at grine, hvordan skulle et par 100 års forskning kunne svare sig til menneskehdens samlede erfaring, det er jo latterligt, nå men altså sådan vil det nok også være i fremtiden, der vil det blot ikke være de gamle Shamaner som man griner af, men derimod de overtroiske videnskabsfolk som engang troede at alting var dødt eller var opstået af noget dødt sådan helt tilfældigt men det er noget BULLSHIT, stort tilfældigt brag... MEGET avanceret teori, host host... OG de udregninger de er kommet frem til er jo det rene TANKESPIND!

Helt ærligt normalt går jeg ikke så meget grin med videnskaben men, det var bare for at vise at man så sagtens kan gøre grin med videnskaben også, ligesom den latterliggøre dem som VED bedre ligesåvel som den latterliggøre sig selv, jeg siger ikke at jeg er bedrevidende, jeg ved bare bedre....

En objektiv videnskab ? Yeah right... Kan ik se det objektive hos videnskabsfolk som kalder dem som de er uenige med overtroisk udfra så ekstremtt tynde argumenter, bare fordi DE ikke kan svinge sig op til en højere erkendelse af tingene, betyder ikke at ANDRE ikke kan...

Det er syndt at videnskabsfolk ofte er så skråsikre og opblæste om deres egne uholdbar teorier og latterliggøre det spirituelle...

Når det kommer til alt siger det mere om deb dek af videnskaben som benægter det som den ikke selv har fundet ud af og hvor død den er blevet og hvor meget den går i selvsving...

Se blot hvor meget død og ødelæggelse videnskaben har forvoldt på så få år på miljøet! Se på atombomben, forurening, elendige fødemidler, usunde sundhesmetoder osv.

Nå ik mere afreagering fra min side....

Men Treasure, det der må du ku gøre bedre, det er jo latterligt så simpelt du tror du kan argumentere for dine bedrevidende holdninger, det siger sq en del om den videnskab som du elsker så meget...

Men hey, gudskelov tar du fejl for det er ikke alle videnskabsfolk som er så indsnævrede og indspiste som du giver udtryk for, der findes mange spirituelle videnskabsfolk som har opdaget ting som måske først bliver accepteret om 25 år eller mere, fordi at videnskaben er så begrænset på at erkendet det som virker bag den umidelbare form altså form uden indhold er ligeså naivt som at tro at kan kan forklare et menneske bare ved at sige at det er knogler og hud, vi er SÅ MEGET mere end hva hvores fysiske form viser, det er blot som isbjerget, man ser kun toppen, men det virkelige menneske det ser de ikke...

Derfor kan man ikke forklare et menneske udelukkende ved materialiske begreber, det er ønsketænkning og det er netop ikke objektivt, det er selvindbildning og illusioner og det har i virkeligheden ikke meget med rigtig videnskab at gøre, som netop er fordomsløs, du virker fuld af fordomme og desuden så er dit argument jo helt hen i vejret, for der findes MASSERE af videnskabsfolk som tror på Shamanisme og det spirituelle, prøv at LÆSE noget mere..... Så vil du nok finde ud af det engang

Well.... de blir klogere... (forhåbentlig)

Mvh. AStral

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Tak for smøren Astral :lol: .
Personligt er jeg nu holdt op med direkte missionering for at prøve at overbevise folk om den spirituelle verden. Seeing is belief, som man siger, så jeg reklamerer hellere for psykedeliske stoffer :lol: . At se for sig selv er langt mere overbevisende, end at jeg står og rapler om 11 dimensioner, sjæl og væsener.

Verden er derude, og behøver ikke at blive foklaret af dem som har rejst i forvejen og set den. Vi kan kun opfordre andre til at åbne op og se for sig selv.

Mit forhold til religioner er meget bittersødt. De består altid af en helvedes masse smukt og sandt, iblandet en række fordrejninger og forvridninger, helvedesforestillinger og fordomme. De præster som i sin tid så det guddommelige kraftspil og efterfølgende nedfældede religioner kunne ikke stå for fristelsen, men indspandt en række tabuer, som blev grundlag for perversion og efterfølgende dårlig samvittighed i deres menighed og derved blev der dannet grundlag for syndsforladelse, bodshandlinger, og det at lægge sin sjæls skæbne i andres (præsternes!) hænder for at sikre sig en plads på det godes side.

Men som sagt er mit forhold til religioner bittersødt. Der er nemlig også lavet mange fantastiske ritualer og metoder til at åbne for de store sluser ud i multiverset! Derfor har jeg ingen problemer med at kalde mig en religions-shopper, -dvs jeg tager hvad jeg finder godt og brugbart, men kasserer resten. Denne dis-respekt for religioner passer mig godt, og jeg håner dem gerne og pisser dem op ad ryggen hvis jeg kan slippe af med det. Men det er ingenlunde det samme som at sige at jeg har disrespekt for det guddommelige kraftspil. Over for det guddommelige (som kun jeg selv kan definerer) er jeg så loyal som jeg overhovedet kan være.

Jeg skelner mellem religion og spiritualitet. Det første har jeg defineret. Det sidste forstår jeg som mit eget direkte forhold til det guddommelige.

Derfor missionerer jeg som sagt ikke længere over for folk. Men jeg opfordrer dem til at åbne op, så de selv kan se og være i det spirituelle.
Det betyder selvfølgelig ikke at man ikke må diskuterer og filosoferer sammen med andre. Man skal bare være opmærksom på, at viden kun er noget værd, hvis man selv har set det, og viden kan se meget forskellig ud i forskellige bevidstheder.
Der er mange veje til Rom...

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fanny skrev:
Tak for smøren Astral :lol: .
Personligt er jeg nu holdt op med direkte missionering for at prøve at overbevise folk om den spirituelle verden. Seeing is belief, som man siger, så jeg reklamerer hellere for psykedeliske stoffer :lol: y

Mener ikke altid det er godt at reklamere for stoffer frem for selve det spirituelle, stoffer er ikke alting godt for alle, desvære er det heller ikke altid nok at se, når det man ser kan være en forvrængning, en illusion eller fantasteri.

Citat:
. At se for sig selv er langt mere overbevisende, end at jeg står og rapler om 11 dimensioner, sjæl og væsener. y

Vil gerne høre dig rable om 11 dimensioner, sjæle og væsener ;)
Vi må vel dele hvores viden, så de kan være til glæde for mere end blot os selv...

Citat:
Verden er derude, og behøver ikke at blive foklaret af dem som har rejst i forvejen og set den. Vi kan kun opfordre andre til at åbne op og se for sig selv.

Jo den gør, for hvis du ikke har en god rejse guide med dig, ka så kan du hurtigt ende galt afsted og blive spist :D
Desuden så synes jeg at vi har pligt til at hjlælpe hvores medrejsende så det ikke kun er for hvores egne egoistiske vejgnes skyld at vi får spirituelle oplevelser, men sådan at de kan blive til gavn for hele menneskeheden, vi er jo alle brødre og søstre *S*

Citat:
Mit forhold til religioner er meget bittersødt. De består altid af en helvedes masse smukt og sandt, iblandet en række fordrejninger og forvridninger, helvedesforestillinger og fordomme. De præster som i sin tid så det guddommelige kraftspil og efterfølgende nedfældede religioner kunne ikke stå for fristelsen, men indspandt en række tabuer, som blev grundlag for perversion og efterfølgende dårlig samvittighed i deres menighed og derved blev der dannet grundlag for syndsforladelse, bodshandlinger, og det at lægge sin sjæls skæbne i andres (præsternes!) hænder for at sikre sig en plads på det godes side.

Kirken er blevet brugt som en magtfaktor, et magtapparat til at styre masserne, ligesom så meget andet f.eks. EU, regeringer, militæret, massemedierne, industrien etc.

Mennesket søger magt, det kan religionen ikke gøre for, det er menneskene som udøver religionen som der kan være svage, ikke selve religionen, jeg mener de fleste verdensreligioner har deres retsmæssige plads, de skal bare ikke tro deres plads er støre end den i virkeligheden er, selv Islam har en plads og takket den kan se på en stor del af udvikligen af den materlistiske intelektuelle videnskab, som har været med til at udvikle den vi har i vesten, i mellemøsten har manreligionen her har vi videnskaben, begge vil de gøre sig til den store autoritet og brede sig udover deres funktion.

Citat:
Men som sagt er mit forhold til religioner bittersødt. Der er nemlig også lavet mange fantastiske ritualer og metoder til at åbne for de store sluser ud i multiverset! Derfor har jeg ingen problemer med at kalde mig en religions-shopper, -dvs jeg tager hvad jeg finder godt og brugbart, men kasserer resten. Denne dis-respekt for religioner passer mig godt, og jeg håner dem gerne og pisser dem op ad ryggen hvis jeg kan slippe af med det. Men det er ingenlunde det samme som at sige at jeg har disrespekt for det guddommelige kraftspil. Over for det guddommelige (som kun jeg selv kan definerer) er jeg så loyal som jeg overhovedet kan være.

Jeg vil absolut ikke håne andre menneskers religion, eftersom jeg mener det er at pisse folk op ad ryggen og ikke at respektere folk og deres tro er i mine øjne en forkert attityde, eftersom man skal respektere sine medmennesker hvis man selv ønsker at blive respekteret, at du siger at du er den eneste som kan definere det gudommelige lyder for mig temlig indsnævret, for så siger du at ingen andre end dig selv kan definere noget, som du måske i virkeligheden bare er noget som du bilder dig ind, du siger faktisk indirekte at ingen kan vide bedre end dig, men det mener jeg er helt forkert, jeg ved at der er mange som ved meget mere end mig, det kræver simpelthen blot at være istand til at lære at erkende sine grænser og se hvornår der er en som ved mere end en selv, uden at føle man mister sig selv, eller bliver mindre af den grund, i gamle dage fulgte man en mester, som kendte faget og derfor kunne visse en vejen sikkert uden om alle illusionerne, indbildningerne og ønsketænkningen og de fare og de drager som ligger i ens sjæl, dragen som vogter skatten er ens laver natur, vi ved faktisk ikke ret meget og der er folk som ved meget mere end os, det er min fillosofi, det kræver blot at man er istand til at kunne gennemskue en falsk lære fra en ægte og vide hvad der er det væsentlig og hvad der ikke er, jeg har ikke noget imod at man bruger flere religioner, men at pisse på dem, er som at pisse på sig selv ;)

Citat:
Jeg skelner mellem religion og spiritualitet. Det første har jeg defineret. Det sidste forstår jeg som mit eget direkte forhold til det guddommelige.

Derfor missionerer jeg som sagt ikke længere over for folk. Men jeg opfordrer dem til at åbne op, så de selv kan se og være i det spirituelle.
Det betyder selvfølgelig ikke at man ikke må diskuterer og filosoferer sammen med andre. Man skal bare være opmærksom på, at viden kun er noget værd, hvis man selv har set det, og viden kan se meget forskellig ud i forskellige bevidstheder.
Der er mange veje til Rom...

At missionere er en ting, at debatere er en anden ting, men at sige at viden ikke er noget værd med mindre man selv har været der er helt forkert, man kan sagtens få noget ud af at lære om Rom INDEN man tager dertil, så man VED hva man går ind på, be informed, THEN choose....

Oplysning er nødvendigt både når det gælder det spirituelle og når det gælder stoffer og det sidstnævnte behøver ikke at have noget med det første at gøre og omvendt, det drejer sig om at man først og fremmest har en klar viden og idé om hva man foretager sig og at man ikke render rundt i sin egen fantasi verden som ikke har noget med den ydre at gøre, vi må prøve at være objektive og netop finde de klare linjer som gør at vi kan bruge den viden vi har i noget som har gavn for andet end blot hvores ego og følelse af at vide noget specielt, jeg tror man skal være meget forsigtig med ikke at bilde sig noget ind.

Hilsen Fanny[/quote]

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Astral >

Jeg synes det er en anelse sjovt, at det lige er dig der klandrer naturvidenskaben for at være skråsikker, bedrevidende og arrogant! :P

Desuden har jeg lidt svært ved at se hvorfor naturvidenskaben skal erkende eksistensen af ånder, dæmoner osv. Hvordan skulle det kunne gavne den naturvidenskabelige forskning, at man blander en masse trosspørgsmål ind i det? Videnskab bør jo handle om teorier, som helst skal bakkes op med empirisk viden, hvilket er meget svært at skaffe omkring okkulte emner. Nu er naturvidenskaben jo også et meget bredt begreb, men en læge f.eks har IMO ikke brug for ånder til at udføre sin gerning.

Astral skrev:
Se blot hvor meget død og ødelæggelse videnskaben har forvoldt på så få år på miljøet! Se på atombomben, forurening, elendige fødemidler, usunde sundhesmetoder osv.

Det er rigtigt, at der ligger en destruktiv kraft i videnskaben, og ting der kan gavne, kan somregel også blive til et tveægget sværd.
Således var der nogle spændende perspektiver i atomenergi (omend det idag virker mere usikkert om det virkelig er en god ide at satse på.)
Lægevidenskaben har også medvirket til at gennemsnitslevealderen steg, fordi det blev muligt at behandle forskellige sygdomme, der tidligere slog mange mennesker ihjel. Jeg ser ikke nogen direkte parallel med naturvidenskaben og elendige fødemidler, og forureningen kunne måske endda være et af de punkter som lidt videnskab kunne afhjælpe.

Det må være nok for en enkelt aften.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Psyko skrev:
Desuden har jeg lidt svært ved at se hvorfor naturvidenskaben skal erkende eksistensen af ånder, dæmoner osv. Hvordan skulle det kunne gavne den naturvidenskabelige forskning, at man blander en masse trosspørgsmål ind i det? Videnskab bør jo handle om teorier, som helst skal bakkes op med empirisk viden, hvilket er meget svært at skaffe omkring okkulte emner. Nu er naturvidenskaben jo også et meget bredt begreb, men en læge f.eks har IMO ikke brug for ånder til at udføre sin gerning.

Det ville være en berigelse for naturvidenskaben hvis den erkendte sine egne grænser og for muligheden for ånder, hvilket forøvrigt sagtens kan bakkes op ved empiriske metoder, der er et OVERVÆLDENDE og jeg gentager OVERVÆLDENDE materiale om ånder hvis man bare med lidt god vilje sætter sig ind i tingene frem for at afvise dem, videnskaben er ligeså meget tro som troen på ånder eftersom teorierne som regel også beassere sig på tro og blot fordi man kan bruge en teori eller model om du vil så betyder det ikke at den er mere valid end en anden som måske paradoksalt nok er i modstrid med den forrige, hvis vi erkender at vi har at gøre med modeller så kan de sagtens supplere hinanden og troen på ånder kan sagtens gå hånd i hånd med videnskaben, det onde kommer ind når noget som er rigtigt nok på sit sted, breder sig ud til mere end den er, hvis naturvidenskaben holde sig helt til det videnskabelige, så vil den kende sine begrænsninger, men som det ser ud idag er der utrolig megen dogmatisk autoritets bemægtigelse fra naturvidenskabens side eftersom den vil sætte sig på det meste og det er der hvor jeg mener at den går ind og bliver skadelig
Det er rigtigt, at der ligger en destruktiv kraft i videnskaben, og ting der kan gavne, kan somregel også blive til et tveægget sværd.
Således var der nogle spændende perspektiver i atomenergi (omend det idag virker mere usikkert om det virkelig er en god ide at satse på.)
Lægevidenskaben har også medvirket til at gennemsnitslevealderen steg, fordi det blev muligt at behandle forskellige sygdomme, der tidligere slog mange mennesker ihjel. Jeg ser ikke nogen direkte parallel med naturvidenskaben og elendige fødemidler, og forureningen kunne måske endda være et af de punkter som lidt videnskab kunne afhjælpe.
Læger ville bedre kunne helbrede nu hvis de erkendte ånder som en realitet, eller blot sjælens indflydelse på kroppen eftersom sygdomme jo ofte startder der, men det er jo også blevet mere anerkendt at psyken/sjælen har indflydelse på kroppen, dvs. desto gladere du er, desto bedre helbred som jeg ser det, nu har de jo også fundet ud af at Mozart f.eks. har en gavnlig virkning for udvikling af intellligensen og nedsætter stress, sådan vil de også langsomt genopdage nogen af de ting som de har mistet fra gamle tider, materialismen har sin mission, du ved for at man kan lære noget, kan det være en fordel at man midlertidigt glemmer noget andet, men nu er vi ved at være nået der hvor den abstrakt logiske og imaterialistiske intelektuelle tænkning har udviklet sig så meget at vi må til at søge udover dette og igen lære at udvide hvores opfattelse af verden, selv om dette naturligvis ikke altid føles lige bekvemt, nu har vi det jp llige så godt og blah blah... Men udviklingen må gå videre, evolutionen må gå fremad, vi må hele tiden lære og kombinere det lærte med det gamle vi har lært, jeg mener ikke at mennesket er skabt for ingenting, men derimod for at udfylde en funktion i verden, vi er her ikke kun for os selv, vi har fået ALT af verden, vi er skabt til at være TJENERE for verden og for at være en bedst mulig tjener der fordre best mulig selvudvikling, for en smuk blomst den pynter i HELE haven, vi må se tingene som en helhed og spørge os selv, ikke hva som kun er godt for mig, men hva er godt for HELE menneskeheden, sådan at vi i fælleskab arbejder os frem mod en bedre verden end den vi har idag, det er et svært arbejde, en hård skole, men i fælleskab der kan vi nå det sammen.

Mvh. Astral

Lys og Kærlighed til alle

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Er der nogen der ved noget om hvad shamanens rolle er i de Peruvianske Ayahuasca ceremonier?

Såvidt jeg ved er det for at rense kroppen, drive onde ånder væk, og hjælpe folk igang med at rejse sikkert... Er der flere der ved noget om disse shamaners rolle?

-Cope

Da jeg selv var til en sådan ceremoni sidste år, spurgte jeg shamanen, der stod for denne, om det samme. (Se i øvrigt min triprapport.)
Jeg mener, at det er på det gamle sprog quechua (som bl.a. inkaerne talte), at ayahuasca betyder 'sjælens reb'. Man mente, at når trippet begyndte, forlod sjælen kroppen. Shamanens opgave er at kalde ens sjæl tilbage, når rejsen skal afsluttes. Sagt på en anden måde: sørge for, at sjælen vender tilbage via det reb, det forlod kroppen.
Shamanen kunne heller ikke anbefale, at trippe ayahuasca alene. Han havde eksempler på folk, der var blevet meget skræmte, af at gøre det alene. Andre, jeg har talt med, kendte til folk, der var døde af ayahuasca. Deres forklaringer på dødsfaldene var, at sjælen ikke havde været i stand til at vende tilbage til kroppen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
ManFromAnotherPlace skrev:
Andre, jeg har talt med, kendte til folk, der var døde af ayahuasca. Deres forklaringer på dødsfaldene var, at sjælen ikke havde været i stand til at vende tilbage til kroppen.

kunne også skyldes Natskygger :?:

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]