yeti skrev:
Jaja, de har en masse undersøgelser som peger i nogle retninger, men jeg har altså ikke hørt om nogle undersøgelser der peger i retning af det du siger. Mit spørgsmål indeholder ganske vist et element af hentydning til at der ikke er nogen dokumentation for nogle af delene, men derudover er jeg også reelt interesseret i hvad det er for iagttagelser som efter din mening antyder det du siger.
Det kræver jo nok nærmest en dokumentation i form af en rapport el.lign., og det får jeg nok svært ved at finde.
Men vi kan vel blive enige om, at der findes mennesker med vrangforestillinger, ikke sandt? Altså psykisk syge med eksempelvis skizofreni.
Så er det så, jeg spørger jer, som tilsyneladende stoler mere på egen psyke end på studier af flere tusinde eller millioner af menneskers psyke: Lider disse psykisk syge mennesker så slet ikke af vrangforestillinger? Er de bare kommet til et plan, hvor de kan se sandheden om verden, hvilket får os til at spærre dem inde?
Fx har en af mine venner en anden ven, som var psykotisk og hele tiden snakkede med Hitler. Var Hitler der så, og kunne vi bare ikke se ham?
Min pointe er bare, at psykedeliske stoffer kan føre til psykoser og vrangforestillinger, og eftersom et trip er en tilstand af divergerende opfattelse af virkeligheden, så mener jeg, at der er større belæg for, at det bare er hjernen, der spiller én et puds, end at man får åbnet portaler til en anden verden.
//edit: Igen må jeg lige indskyde, at jeg ikke bare stoler blindt på videnskab men selvfølgelig også selv stoler meget på min egen tankegang. I det her tilfælde bakker mine egne erfaringer bare meget op om videnskabens teorier.