jeg ved det sku heller ikke, i kunne bare åbne en ordbog og se præcis det samme som jeg siger, så spilder nok min tid på nogle som ikke gider at forstå betydningen af vores sprog
hvordan tror i det ville se ud hvis der ikke var nogen generelle betydninger af ord, og man bare dannede sine egne? fede samtaler vi ville have

Vi kan også bare åbne biblen og se, at Gud eksisterer............ Just shitting you

Det vare bare en uvirkelig tanke mine atomer lige producerede.
Sproget har jo enorme begrænsninger og kan aldrig fuldstændigt forklare, hvad vi tænker. Derfor opstår misforståelser.
Men det som jeg får ud af, hvad du skriver, er, at virkeligheden udelukkende er det, som består af noget målbart (atomer). Og gennem en proces af atomernes sammensætning opstår det ikke-målbare (tanke, drøm, halluer), som derfor er uvirkeligt.
Det målbare er virkeligt fordi, vi er fælles om objektivt at kunne sanse det. Det ikke-målbare er uvirkeligt fordi, det kun er et fænomen, som kan tolkes af subjektet, og som desuden ikke ændrer på den fysiske virkelighed?
Jeg tænker bare, at vi ved, at atomer blev til milliarder af år før livet. Foruden at være byggesten til alt fysisk i universet, er atomer logisk set også livets byggesten. Men midt i denne fysiske virkelighed, begynder atomerne pludseligt at producere noget ikke-fysisk, som vi kalder tanke/drøm/hallu/bevidsthed. Det er en "uvirkelighed", som vi alle lever med 24 timer i døgnet hele vores liv. Det ligger altså som en kode i vores dna, at vi skal producere tanker, så jeg har bare svært ved at reducere tanker til bare at være intet. Snarere er det lige så eksisterende som det fysiske, om så det er udsprunget fra det fysiske.
Og apropos intet, så er "intet" endnu mere abstrakt end tanker.
Tankerne ved vi, at vi har, men ingen af os har nogensinde oplevet "intet". Det er derfor også tankevækkende, at en person svarer "intet", når man spørger ind til, hvad de tror, der sker, når vi dør. Når samme person så skal forklare, hvad "intet" er, er svaret "det er bare helt sort og tomt". Når man så spørger ind til, hvornår en person sidst har oplevet intet, er svaret "det har jeg aldrig".
Er "intet" en illusion?