Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Og det er sådan en formel, jeg er ved at lave, Anima.

ojpjweoifuhiuhdsc8niuhdkuhaswaskusseergudnaodiuheiufdcarlnarerdødghwiuegfiuwgey

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skat:
Og det er sådan en formel, jeg er ved at lave, Anima.

ojpjweoifuhiuhdsc8niuhdkuhaswaskusseergudnaodiuheiufdcarlnarerdødghwiuegfiuwgey
<HR></BLOCKQUOTE>

Seriøst... hvis du ikke snart tager dig lidt sammen, så ender det galt, du ender seriøst med at blive skizofren eller på en anden måde sindsyg... Du bliver nød til at tage imod gode råd fra folk som ved hvad de snakker om, frem for at køre fast i dit eget tankespind, lyt til mig, ellers ender det galt!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Det tror jeg ikke (tro er faktisk et forkert udtryk for jeg VED at det ikke forholder sig som du siger, nu ville du nok spørge - hvor ved jeg det fra, jo det ved jeg for jeg har selv prøvet at dø, jeg har haft flere ud af kroppen oplevelser og jeg har været ude af min krop og stadig haft bevidsthed, så jeg ved at der er en bevidsthed som kan fungere uafhængig kroppen)

Folk som er bange for at acceptere at der findes en tilværelse hensides dødens slør, det er fordi de har haft dårlige oplevelser i denne tilstand, dette er naturligvis noget dybt rodfæstet og underbevist og de fleste ved ikke hvorfor de har denne døds-angst, de fleste mildner den dog ved at overbevise sig om at når de dør, så er det slut, men det er det ikke, det er langtfra slut.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg vil da også helst tro på at det ikke er slut når jeg dør, men finder tanken om et liv uden en krop lidt for usandsynlig. Hvis jeg fælger mit hjerte, er tanken om at blive genforenet med de mange mennesker, som jeg har elsket og mistet, da klart den mest tiltalende. Følger jeg jeg derimod min hjerne, bliver jeg nødt til at tro det hele bare slutter, det andet er lidt for abstrakt for mig, lige for øjeblikket ihvertfald...

Jeg er ikke bange for at dø, jeg har bare ikke lyst til det ligenu. Ville måske ønske at jeg selv havde lidt mere kontrol over hvornår det skal ske.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84:
Jeg vil da også helst tro på at det ikke er slut når jeg dør, men finder tanken om et liv uden en krop lidt for usandsynlig. Hvis jeg fælger mit hjerte, er tanken om at blive genforenet med de mange mennesker, som jeg har elsket og mistet, da klart den mest tiltalende. Følger jeg jeg derimod min hjerne, bliver jeg nødt til at tro det hele bare slutter, det andet er lidt for abstrakt for mig, lige for øjeblikket ihvertfald...

Jeg er ikke bange for at dø, jeg har bare ikke lyst til det ligenu. Ville måske ønske at jeg selv havde lidt mere kontrol over hvornår det skal ske.
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis du har svært ved at tro på noget efter døden så kan jeg kun anbefale at du undersøger sagen nærmere, prøve at se Åndernes Magt (uden fordomme) snakke med folk som er inde i emnet osv.

Men det er klart, mange folk har svært ved at acceptere det rent logisk, fordi de er blevet opflasket igennem deres opvækst til at tro på at det bare er slut, det ligger til kulturen, vi lever i en meget materialistisk kultur som har mistet kontakten til det åndelige, men der vil komme en dag hvor det vil blive helt almindelig kendt igen... Det er bare en fase vi skal have overstået, man kan jo ikke bebrejde folk for at være skeptiske med hensyn til liv efter døden når de nu har været hjernevaskede lige siden fødslen næsten til ikke at tro på det, det er helt naturligt, jeg havde det også sådan engang, men vi bliver alle oplyste før eller siden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Om ikke andet, så når vi dør...

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Seriøst... hvis du ikke snart tager dig lidt sammen, så ender det galt, du ender seriøst med at blive skizofren eller på en anden måde sindsyg... Du bliver nød til at tage imod gode råd fra folk som ved hvad de snakker om, frem for at køre fast i dit eget tankespind, lyt til mig, ellers ender det galt!<HR></BLOCKQUOTE>

Tak for omsorgen. Vær venlig at være specifik og påpeg, hvad det sindssyge ved min tankegang er, jeg mener - enhver kan sige - du er gal! (evt. du bliver det), men det kan jo bare være for at sætte én i miskredit.

Jeg har skam taget stilling til mange af de ting, du skriver om, Anima. Fordi jeg ikke bare sluger det råt, men afprøver nogle andre indfaldsvinkler til det åndelige, end de indfaldsvinkler, der selv byder sig til, behøver jeg ikke nødvendigvis at være på en sådan kurs, -

- at jeg ender i en tilstand, hvor jeg ikke kan orientere mig, ikke véd, hvem jeg selv er, og ikke kan fungere.

Er det faldet dig ind, at jeg har prøvet at være psykotisk, således, at jeg nu véd, hvad dette er for en tilstand, og i kraft af denne erfaring kender mig selv så meget bedre, at jeg også har overskud til at udtrykke mig gakket, uden at jeg ved den lejlighed findes rallende med fråde om munden - ?

Har du hørt om humor?

Vær venlig at være mere specifik og påpeg det syge i min tankegang.

[ 10 Juli 2003: Besked ændret af: Skat ]

Medlem
Brugeravatar

Hvis du har svært ved at tro på noget efter døden så kan jeg kun anbefale at du undersøger sagen nærmere, prøve at se Åndernes Magt (uden fordomme) snakke med folk som er inde i emnet osv.

Men det er klart, mange folk har svært ved at acceptere det rent logisk, fordi de er blevet opflasket igennem deres opvækst til at tro på at det bare er slut, det ligger til kulturen, vi lever i en meget materialistisk kultur som har mistet kontakten til det åndelige, men der vil komme en dag hvor det vil blive helt almindelig kendt igen... Det er bare en fase vi skal have overstået, man kan jo ikke bebrejde folk for at være skeptiske med hensyn til liv efter døden når de nu har været hjernevaskede lige siden fødslen næsten til ikke at tro på det, det er helt naturligt, jeg havde det også sådan engang, men vi bliver alle oplyste før eller siden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Om ikke andet, så når vi dør...
<HR></BLOCKQUOTE>

Du skal ikke sige at jeg er hjernevasket, for jeg har altid været meget åben over for det alternetive, selv om min familie synes at det er noget sludder.

Jeg har haft en længere snak med en af mine veninder, som kommer fra en familie med overnaturlige evner. Efter en hel aften at have diskuteret frem og tilbage, og hvor hun bl.a. har fortalt om sine oplevelser, er jeg blevet overbevist om at der er noget efter døden.

Jeg synes dit argument "jamen bare se åndernes magt" er lidt for dårligt...Åndernes magt er et tv program, der er lavet for at tiltrække seere. Jeg er ikke i tvivl om at nogen af de clairvoyanter, som er med i det, er for real, men der er altså også nogle fuskere imellem. John Braad (ved ikke om du har hørt om ham) har bl.a. sagt nej til at være med, fordi han følte nogle dårlige ting da han fik tilbuddet. Der er ingen af de virkelig gode clairvoyanter der vil være med til at lave åndernes magt. Hvordan kan det være, hvis det er så ægte et program??

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84:
Du skal ikke sige at jeg er hjernevasket, for jeg har altid været meget åben over for det alternetive, selv om min familie synes at det er noget sludder.

Jeg har haft en længere snak med en af mine veninder, som kommer fra en familie med overnaturlige evner. Efter en hel aften at have diskuteret frem og tilbage, og hvor hun bl.a. har fortalt om sine oplevelser, er jeg blevet overbevist om at der er noget efter døden.

Jeg synes dit argument "jamen bare se åndernes magt" er lidt for dårligt...Åndernes magt er et tv program, der er lavet for at tiltrække seere. Jeg er ikke i tvivl om at nogen af de clairvoyanter, som er med i det, er for real, men der er altså også nogle fuskere imellem. John Braad (ved ikke om du har hørt om ham) har bl.a. sagt nej til at være med, fordi han følte nogle dårlige ting da han fik tilbuddet. Der er ingen af de virkelig gode clairvoyanter der vil være med til at lave åndernes magt. Hvordan kan det være, hvis det er så ægte et program??
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er rigtigt at "Åndernes Magt" ikke er det allerbedste program, men Klarsyn det er også super... Hvis du har set det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu gider jeg ikke til at starte "ånde-diskussionen" igen...

Men sjælen er vel den del af mennesket der eksisterer uafhængigt af kroppen og eksisterer før og efter egoets fødsel/død, altså den del som går igen via reinkarnation, hvis man tror på den slags. Men præcis hvorfor den skulle svæve rundt og snakke med folk forstår jeg ikke? Jeg tror ikke at du kan kontakte en afdød, da egoet dør med kroppen og det kun er sjælen der bliver reinkarneret.

Det skal måske lige tilføjes at min opfattelse af reinkarnation ikke er den samme som den buddhistiske, jeg tror ikke på nogen overjordisk "straf" for vores handlinger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvis du tror den buddhistiske reinkarnation har noget med en sjæl at gøre er du galt på den.
Og angående den "overjordiske" straf, eller karma-loven, så kan man sige at straffen der nok skal ramme en for ens dårlige handlinger(eller dårlige karma), ikke er så overjordisk som så. Et eksempel, er hvordan nogle der har erfaret NDE's, oplevede hvordan alle deres dårlige handlinger, som de ikke havde fået "renset", kom i nyt lys i dødsøjeblikket, og de oplevede det som et rent helvede at gennemgå det igen, og se hvordan deres dårlige handlinger og ord havde påvirket andre mennesker, og gjort dem det ondt... så på den måde er det nok noget der skal ramme en, på en eller anden måde.. om man kalder det karma, dårlig samvittighed, Gud's straf er for mig et fedt.

-Satori

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Satori:
Hvis du tror den buddhistiske reinkarnation har noget med en sjæl at gøre er du galt på den.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det har jeg ikke sagt den har, men hvad er det der bliver ført videre til den næste inkarnation? og hvordan opfatter du ordet sjæl?

Buddhisme har aldrig interesseret mig så min viden om den er ikke særlig stor, jeg brugte den mere som et eksempel for at understrege at det ikke var min holdning.

Moderator
Brugeravatar

Det er din sum af Karma der bliver genfødt.

Og hvordan kan du vide det ikke er noget for dig, når du ikke rigtig ved noget om det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har da læst om det, men det er ved at være noget tid siden... og der er andre religioner der er mere "mig".

Moderator
Brugeravatar

Ok, fair nok... bruger også bare Zen som en nøgle til frigørelse af sindet.

Om jeg vil kalde buddhisme en religion ved jeg dog ikke helt.. men det har jeg oprettet et topic om engang, der drejede sig om "Is Zen a religion"... der kan man godt viderediskutere det.

Medlem
Brugeravatar

Det er rigtigt at "Åndernes Magt" ikke er det allerbedste program, men Klarsyn det er også super... Hvis du har set det?<HR></BLOCKQUOTE>

Ja jeg har også set klarsyn, men jeg ser nu mest den slags programmer som underholdning, og tager dem dem ikke så seriøst...

In our memories
Brugeravatar

Ja jeg har også set klarsyn, men jeg ser nu mest den slags programmer som underholdning, og tager dem dem ikke så seriøst...<HR></BLOCKQUOTE>

Måske skulle du tage dem lidt mere seriøst!

Medlem
Brugeravatar

Måske skulle du tage dem lidt mere seriøst!<HR></BLOCKQUOTE>

hvorfor skulle jeg dog det?? og nu gider jeg ikke høre et eller andet pis om at alt hvad du ser i fjernsynet er den ægte vare!

Medlem

hvorfor skulle jeg dog det?? og nu gider jeg ikke høre et eller andet pis om at alt hvad du ser i fjernsynet er den ægte vare!<HR></BLOCKQUOTE>

- hvilket ikke er, hvad Anima siger. TV-udsendelserne er blot en fælles reference-ramme.

In our memories
Brugeravatar

hvorfor skulle jeg dog det?? og nu gider jeg ikke høre et eller andet pis om at alt hvad du ser i fjernsynet er den ægte vare!<HR></BLOCKQUOTE>

Fordi at hvis det ikke var rigtigt, så var alle de folk som medvirkede i programmet bare løgnere? Alle de folk som den klarsynede vælger ud og fortæller om deres familie, hvis du tænker bare lidt logisk og rationelt så vil du med det samme kunne se at mange af de ting kan han ikke gætte sig frem til, så er der kun to muligheder tilbage, enten så lyver alle de folk som han fortæller om deres slætninge og de tåre de græder det er falske tåre, altså siger du ved at du ikke tager det program seriøst at de er psykopatiske løgnere...

Pænt sagt, virkelig pænt sagt...

Medlem
Brugeravatar

Fordi at hvis det ikke var rigtigt, så var alle de folk som medvirkede i programmet bare løgnere? Alle de folk som den klarsynede vælger ud og fortæller om deres familie, hvis du tænker bare lidt logisk og rationelt så vil du med det samme kunne se at mange af de ting kan han ikke gætte sig frem til, så er der kun to muligheder tilbage, enten så lyver alle de folk som han fortæller om deres slætninge og de tåre de græder det er falske tåre, altså siger du ved at du ikke tager det program seriøst at de er psykopatiske løgnere...

Pænt sagt, virkelig pænt sagt...
<HR></BLOCKQUOTE>

Nu er det ikke kun klarsyn jeg taler om, men den slags programmer generelt. Jeg er godt klar over at de sandsigere der er med i Klarsyn er virkelig gode, til det de laver. Men jeg mener stadig, at nogle af de programmer der er lavet i serien Åndernes Magt, er noget fusk. Selvfølgelig ikke dem alle, men nogen af dem.

Og nu gider jeg simpelthen ikke diskutere det mere, for vi har hver vores mening, og kan aldrig blive eninge....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen du kan ikke bevise at anima ikke har ret, og derfor har han det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]