Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 19:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ånder
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Puha, ånder er et ømt emne for mig.... Jeg har altid kunnet mærke nogen ting der ikke var der.... Men har aldrig rigtig kunnet sige hvad det var... Efter jeg så har taget stoffer er det ligesom om min "Port" er blevet åbnet op.... Jeg har haft nogen oplevelser der gør at jeg ikke kan tro på andet end at der findes ånder... Jeg havde en oplevelse der jeg havde taget nogen stoffer lige efter en bekendt var død og jeg havde været til begravelse. Jeg stod nede foran min lejlighed og ventede på en taxa da der pludselig myldrede "spøgelser" rundt omkring mig. Det var mennesker i fuld størrelse der var helt gennemsigtige, de ænsede mig ikke, men når jeg gk imod dem, gik jeg lige igennem dem... Det var en meget mærkelig oplevelse, overvejede faktisk at tage på p, men det var ligesom om at alt det som jeg havde gået og fornemmet, var der nu åbnet op for en 6. sans så jeg også kunne se dem.... Jeg kan stadig mærke ånder, og det skræmmer mig helt vildt, for jeg blir bange for dem når jeg ikke kan se dem... jeg har bedt dem om at gå væk, men tror ikke at de vil gå væk fordi de kan mærke at jeg måske ikke mener det helt.... For det meste er det når der er en der død som jeg kender, så kommer de til mig og siger farvel, og blir lige hængende lidt tid og holder øje med mig.... Ved ikke om det her lyder som fuldstændig volapyk for jer, men det er sådan jeg har det.... Har også kunnet mærke når der er ånder i et hus/værelse, på det værelse jeg havde da jeg var i behandling var der et spøgelse, og jeg blev bekræftet af en indianer der var at kigge på det at jeg havde ret.... Det er faktisk lidt en byrde for mig da jeg blir så angst af det... Har tænkt på at talemed en clairvoyant, måske er der nogen der kan anbefale en fra fyn??? Nå, har vist ikke mere at sige til det emne lige nu.....

Pas på jer selv.......

Senest rettet af Mizz J 11 apr 2005 23:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Tidligere holdmedlem

min mening om den slags er at du hellere skulle opsøge en psykolog end en clariovoyant, du må endeligt ikke tage det personligt, men det pisser mig af når at plattenslagere tjener penge på folks vrangforestillinger/psykoser, og samtidgt forhindrer dem i at opsøge professionel hjælp.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &highlight

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jeps få dig en snak med en god psykolog. Nogle psykiske problemer kan manifestere sig som deciderede hallucinationer og vrangforstillinger.

og nu venter vi bare på at Astral maler fanden på væggen med ånder astralplaner og mere....

Titel:
Junior medlem

Nu har jeg snakket med samtlige psykologer, psykiatere og behandlere, og der er ikke nogen der forstår mig, havde håbet lidt på at der måske var nogen herinde der kunne forstå mig, men der er åbenbart ikke noegen af jer der har haft lignende oplevelser eller hvad???
Tar det ikke personligt, men har bare prøvet så meget nu, at jeg ikke kan finde ud af det mere.......

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Måske de ikke vil "forstå" dig, fordi de ikke mener at du kommunikere med ånder, men at det bunder i andre ting?

Titel:
Junior medlem

Ja det kan du selvfølgelig ha ret i, men så må jeg jo så bare være lidt anderledes, tror stadig på ånder og lignende.....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

En Cairvoiant er nok en udemærket idé, men pas på fuskere og find en der macher dit verdenssyn bedst!
Har ingen erfaring, men hav lidt tålmodighed der er garenteret nogen her på siden der har! :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg ser ikke selv ånder omkring mig, men vil bestemt ikke udelukke at der er personer som har døre åbne til den side af verden. Desværre er der som andre har nævnt, masser af plattenslagere som hævder at de er clariovoyanter. Men jeg tror også at der findes få "ægte".

Som sagt er det ikke min vej at snakke med de døde, men jeg har oplevet så mange andre uforklarelige fænomener, at jeg ikke vil udelukke at nogen mennesker kan.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mizz J kontakt mig på PM og lyt ikke til Thujoin og DR-D´s fordomme og intetsigende kommentare

Du er IKKE syg fordi du ser ånder, det er DEM som er snævertsynede og bedrevidende og de argumentere ikke en skid bedre end enhver anden overtroisk person, blot fordi de ikke selv kan forstå ånder, så kan ingen, det er deres logik, groft unuanceret og uvidenskabeligt at sige at folk er psykotiske fordi de ser ånder, virkeligheden er at DRD og Thujoin ikke ved en skid hverken om ånder eller psykosens sande årsag, de ser kun overfladisk på tingene og tror ikke på ting de ikke kan se med deres øjne, men så vil jeg bare spørge dem om de kan se en elementar partikel, haha... så må logiken jo for dem være at de ikke findes....

Det er naivitet at tro man kan affeje troen på ånder med at det er en mental forstyrelse....

Alt i alt føre materialismen og fornægtelsen af det åndelige netop til at folk bliver snævertsynede og snorksovende i livet hvad angår de sande bagvedliggende årsager...

Ånder er virkelige, vi er selv ånder i kød og blod, men der findes også ånder som ikke er mennesker eller slægtninge og forfædre

Indianerne vidste godt at deres forfædre kunne besøge dem i deres visioner

Men vi er så forstokkede efter industrialiseringen at vi nærmest ikke kan forstå så meget fordi vi bombarderes med mediernes hypnotiske massesusgestion, hjernevask og løgne

Materialismen er ved at ødelægge verden, forurene vandet, ødelægge regnskoven osv. på grund af dens arrogance over for ældgammel viden som har gjort at mennesket har kunne leve i harmoni med ånderne og naturen-

Mvh. Astral

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
jeg har i en drøm kommunikeret med min farfar som døde for over 20 år siden (før jeg blev født) og jeg kan stadig forklare mine forældre om hans stemme, hans, krops figur, og andet.. Det skremmer dem. Og det skræmmer mig fra vid og sans! Men det gør mig også nyskærrig.
Jeg tror de kontakter os fordi de har en mening med det. Men jeg skal ikke gøre mig klog på det her område. Jeg har kun drømt det med min farfar, og det betyder bestemt ikke at jeg er clayoriant eller hvordan det nu staves..

Titel:
Tidligere holdmedlem

Hvis det ikke var at Astral havde kaldt min kommentar for fordummende ville jeg ikke have sagt dette, men:
Hvis du vil gå den alternative vej, som jeg ikke giver meget for, så i det mindste gå i en stor bue uden om Astral, hans overbevisninger er endnu mere ekstreme, og usammenhængende end gennemsnits ånde believeren, og udover det er han simpelthen en ubehagelig person.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Interessant... Som Fanny siger, så kan du helt sikkert have nogle kanaler i hjernen der er åbne for sådan nogle ting, mens vi andre har kanalerne lukkede, og kun kan få dem åbnet under trips og meditation.

Jeg må indrømme at jeg lidt misunder folk der oplever sådan nogle ting, og jeg kan udemærket godt forstå at de bliver skræmt af det. Men jeg har altid ment, at hvis man oplever sådan nogle ting, så skal man ikke skræmmes væk, men derimod opsøge det og trodse sig selv og sin angst.

Jeg har et eksempel med min kæreste, som oplevede yderst mærkværdige ting i en periode. Tit forsvandt væggene på hendes værelse, og loftede åbnede sig, hvor hun så sig selv som midtpunktet i universet med stjener og planeter omkring hende. Og når hun var i sådan en tilstand, kunne hun mærke at solen kommunikerede med hende, selvom det var om natten. Det kom ofte før hun gik i seng, og hun kæmpede imod og var angst, og det blev værre og værre.

Hun var ufattelig skræmt og led ret meget af det... hun tog snakken med mig om det, hvor jeg prøvede at sætte tingene i perspektiv for hende. Og endeligt bad jeg hende om at lade være med at flygte, men trodse sin frygt og tage fat i de ting hun ser - for jo mere hun flygtede, jo værre ville det blive, for sådan er det næsten altid, for ikke at sige altid.

Efter vores snak, oplevede hun fuldstændig det samme igen. Denne gang åbnede hun sig, gav slip, accepterede sin angst og lod sig selv flyve rundt i universet og opleve tingene, istedet for at være skræmt af dem.

Efter hun åbnede sig, har hun ikke haft oplevelsen igen siden, og hun har haft det perfekt. Jeg tror du skal samme vej... opsøg, forstå og vær nysgerrig, istedet for at være bange, nægtende og flygtende.

Hvis det bliver for meget og du har svært ved at give slip, så vil jeg også anbefale dig en psykolog. De kan tit sætte tingene i perspektiv for en selv, men i bund og grund er det dig der skal gøre al arbejdet... de hjælper dig blot på vej.

Held og lykke.

Titel:
Medlem

Astral: Du kan for fanden måle på en elementarpartikel, og dermed bevise dens eksistens... Find nogle bedre argumenter, jeg har ikke hørt et eneste fra dig endnu...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mizz J >> jeg vil fuldstændigt som Thujoin råde dig til at holde dig fra Astral hvis du ønsker at gå den utraditionelle vej.

Astral >> er det uvidenskabeligt at affeje det som ikke kan bevises?

Luk nu for slusserne!

Citat:
virkeligheden er at DRD og Thujoin ikke ved en skid hverken om ånder eller psykosens sande årsag, de ser kun overfladisk på tingene og tror ikke på ting de ikke kan se med deres øjne, men så vil jeg bare spørge dem om de kan se en elementar partikel, haha... så må logiken jo for dem være at de ikke findes....

Som du kan høre Mizz J er vi alle blot dumme roboter som prædiker den store onde robot materialismens onde ord, hvorimod Astral er den sande mesiah med alle de rigtige svar :roll:

Citat:
Materialismen er ved at ødelægge verden, forurene vandet, ødelægge regnskoven osv. på grund af dens arrogance over for ældgammel viden som har gjort at mennesket har kunne leve i harmoni med ånderne og naturen-

Havde det ikke været for den moderne videnskab ville vi stadig tro at jorden var flad.

Mizz J >> Jeg håber virkeligt du finder en løsning på dit problem unanset hvor svaret ligger for dig!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Efter en gennemgang af min post kan jeg da godt se at det kan se lidt ud som et surt opstød men det er ikke de implicerede som jeg på nogen måde er irriteret over.

Det som irritere mig er naturvidenskabens arrogance og bedrevidenhed så min lidt irritation er rettet imod et system som på mange måder håner anderledes tænkende alternative grupper af mennesker, som har direkte erfaringer med det åndelige.

Dette går mig på som en ivrig fortaler for spiritualisme og idealisme, eftersom jeg virkelig håber at menneskeheden vil blive mere oplyst eftersom vi skal ud af uvidenhedens mørke som materialismen har lagt over verden som store skyer (især storbyerne) disse skyer er både den formøkelse som forhindre folk i at se klart og leve i pagt med naturen som den er en trussel imod verdens øko-system.

Fabrikkernes produktion og de store multinationale selvskabers rovdrift af naturen er netop et resultat af fornægtelsen af ånden og dermed en forestilling som naturen som en slags fabrik hvor man bare kan bruge efter forgodtbefindende.

Folk som har været stødt af mit indlæg vil jeg skynde mig at rette min lidt emotionelt og irritable indlæg og min frustration på hele den bølge af udnyttelse af naturens gaver til hurtig profit.

Jeg vil derved gøre det klart at trods min irritation bebrejder jeg derfor ikke nogen eftersom de også selv er ofre i det materialistiske vanvid som skyller over verden som en formørkende sky som skygger for oplysningens klare stråler.

Vi må berede os på at gå imod hele denne mainstream bølge af naturvidenskabelig vanvid.

Vi må værne om naturens gaver og åndens lys og ikke lade os vildlede af dogmatiske materialistiske fordomme men se igennem uvidenhedens mørke skyer som truer med at fjerne folks fokus fra det som virkelig betyder noget for dig og mig

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Astral, der er intet galt i naturvidenskab. Mange folk der er meget spirituelt anlagte og som ikke aner noget om naturvidenskab, er tit på gale veje. Problemet ligger i fundamentalismen: Folk der KUN vil anerkende naturvidenskaben som det eneste rigtige, og folk der KUN vil anerkende en religion som det eneste rigtige (f.eks. muslimer, jøder og kristne). Folk må forstå at det hele hænger sammen, afhængigt af hinanden, og det kan ikke skilles. End of story.

Personligt var jeg en af dem... jeg er utrolig spirituel anlagt, men jeg er virkelig også afhængig af biologien og kemien - de har virkelig sat så mange forkerte og underlige tanker på plads i mit hoved.

Naturvidenskab er en gave til folket, især til de spirituelle mennesker, som jeg synes de skal benytte sig af. Uden min spiritualitet kunne jeg ikke ha fået så meget ud af biologien og kemien, og uden biologien og kemien kunne jeg ikke ha fået så meget ud af spiritualiteten.

De to ting hænger sammen, om man vil tro på det eller ej.

Thumbs up for naturvidenskaben... og spiritualiteten :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min morfar havde en nabo, som havde forsøgt, at lokke min morfar med, natten hvor han dødede. :shock:

Jeg har også selv haft drømme der har forudsagt hændelser....
Poul Bundgårds død, hvem ved hvorfor, men jeg drømte at resten af filmen måtte indspilles med computerteknik..... Det blev så Tommy Kenther istedet :lol:
Og mit korte møde med en gammel gymnasie flamme blev også forevarslet, i en drøm. På trods af at det var et meget tilfældigt møde!

Jeg har også haft oplevelser, som jeg ikke skal kunne afskrive som møder med det åndelige på en mere konkret måde. Men igen kan jeg heller ikke afvise at hjernen er en mere kompliceret og kraftfuld maskine, end den umidelbart forekommer..... eller noget :mrgreen:

Ligeledes havde jeg også nogle "fantasi" venner da jeg var lille, jeg kaldte for månedyrene.... De forekom fuldstændigt virkelige, omend i min hukommelse nu temligt tågede.... Jeg vil ikke afvise at de var virkelige....
Det var de ihvertfald dengang. :mrgreen:

Senest rettet af Åndsamøbe 13 apr 2005 13:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg giver Ali helt ret.
Der er mange veje til sandheden, og jeg tror naturvidenskaben er en af dem, hvis man vel og mærke har et fordomsfrit sind. Ligeså med den religiøse vej.
Problemet ligger i, at der er fordomme på alle stier som mennesket har lavet.
Fordomme som pejer fingre af andre veje, end den de taler for.
Fordomme som er skabt til at fængsle og misbruge folks opmærksomhed.
Fordomme som missionerer om den "eneste sande vej".
Fordomme som tjener det formål at øge magten hos dem som skaber den sti, som fordommene er tilknyttet.

Set i det lys er naturvidenskab ikke bedre end religioner. De missionerer begge deres sag, og pejer fingre af alle andre veje. Desværre er det såre menneskeligt at misbruge viden til at bygge magt op omkring sig selv.

Ved at gennemskue fordommene vil man finde, at der er utrolig mange veje som kan åbenbare verden for en. I sidste ende kan man komme til samme spirituelle erkendelse gennem naturvidenskab, som gennem religion. Det kræver blot, at man er villig til at SE og ikke lukke sig, når fordommene bliver udfordret af de erkendelser som dukker op.

Jeg appelerer til at vi lægger vores fordomme på jorden, og holder op med at missionere over for hinanden. Vi søger alle sandheden, men ønsker samtidig at den skal være i overensstemmelse med den vej vi selv vælger at gå. Af uvidenhed og selvhævdelsesbehov pejer vi fingre af de veje vi ikke forstår. Hold op med det!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Astral >> er det uvidenskabeligt at affeje det som ikke kan bevises

Det er ihvertfald snotdumt, så går man edermandme glip af meget, og man bliver ihvertfald næppe aldrig nogen videnskabsmand eller menneske med nævneværdig værdi! :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]