Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
I dag kom jeg lige til at tænke på hvor meget de entheogene planter og kemikalier egentligt har gjort af gode ting i mit liv, og så kom Cope til at tænke på.. Hva med de andre?
Hvad har i fået ud af at indtage alle de psykedelika som i har taget siden starten på jeres videregående uddanelse til psykonaut?

Skriv løs om jeres gode oplevelser med Psykedelika :wink:

/IC

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
En god ide er vel foerst og fremmest at skrive hvad du selv er naaet frem til.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nu gider jeg ikke bitche alt for meget, men hvorfor lave en tråd udelukkende om de positive sider ved psykedeliske stoffer?
Det forekommer mig noget unuanceret og en anelse optimistisk på den dårlige måde.

-Psyko

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Der er vel ikke noget galt i at høre lidt om hvad folk synes de har fået ud af deres omgang med psykedeliske stoffer? Jeg mener da også der har været sådan en tråd før og at den fik pænt mange posts.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Og mere offtopic....

Psyko skrev:
Nu gider jeg ikke bitche alt for meget, men hvorfor lave en tråd udelukkende om de positive sider ved psykedeliske stoffer?
Det forekommer mig noget unuanceret og en anelse optimistisk på den dårlige måde.

-Psyko

Hmm, med den indstilling, kunne det samme, med modsat fortegn, vel siges om hele Medaljens bagside forummet så!?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil bare gerne have en redegørelse fra folk om hvad de mener, er godt ved psykedelika siden de bliver ved med at tage det. Der går f.eks. den her kliche om at det er fordi "jeg udvider min horisont med disse stoffer".
Men da det er lidt let sluppet, har jeg så lavet denne tråd, sådan at folk kan komme med en mere uddybelse af hvad der egentligt er sket for dem..

Jeg kan som odden skriver, da godt starte.

Jeg har tidligere været lidt af en "slagsbror". Hævnede mig på folk der så forkert på mig når jeg talte til dem osv..
Pludselig fik jeg en lyst til at lave min udklædnings-stil om.. Jeg ville have noget 60'er gangster tøj på når jeg tog i byen. Cigar og hele molevitten..
Men da jeg også begyndte at høre 60'er musik. Faldt jeg pladask for The doors, Pink Floyd ect.. Så så jeg filmen "The doors", og den inspirerede mig til at undersøge "de der stoffer, man ser farver på".
Besluttede mig for at prøve Argyreia Nervosa frø. Prøvede 4, engang jeg var i byen, og det var den sjoveste bytur ever!
Senere åd jeg så 12, og det var her jeg opdagede hvor stort et univers der findes i ens hoved.
Fik et dårligt trip, men de sidste 2 timer var dog helt fantastiske!
Jeg vågnede næste dag, og følte mig som født påny. Jeg så tingene anderledes og der var som om jeg skulle venne mig til at min hjerne havde fået indopereret et nyt køresystem.. En meget ny følelse..
Her stoppede mine voldige tanker også ligeså stille.. helt automatisk, men over kort tid!

Jeg manglede dog stadig at få hallucinationer med åbne øjne. Så jeg undersøgte sagen, og fandt ayahuasca. Jeg købte noget, og lavede det efter nogle tips herfra (mener jeg).
Da denne DMT begyndte at virke, var jeg fucking solgt til stang lakrids!

Efter den aften ændrede mit liv sig drastisk. Jeg tænkte ikke længe voldigt overhovedet! Jeg tænkte som en hippie i stedet. Ret vildt underligt, når man var vandt til at se alle som en mulig fjende, og konkurrent. Jeg skiftede mine venner ud, tog skolen seriøst, og blev meget miljøbevidst.

Så begyndte jeg pludseligt at interessere mig for kemien bag min oplevelse, de latinske navne for de planter jeg interesserede mig i, osv osv.. Alt i alt.. jeg brugte psychedelia utroligt meget.

Jeg anså mine oplevelser som værende 100% spirituelle, og ingen videnskab skulle komme og fortælle mig at det bare var fantasi det hele.
Denne opfattelse ændrede sig stille og roligt, men det var en enorm spændende tid.

Så prøvede jeg Ololiuhqui, svampe, meskalin, LSD, 2C-B, osv osv..
Dette gav mig mange oplevelser.. Alle gode indtil jeg prøvede Ayahausca igen. Denne gang fik jeg røven på kommedie. Efter det trip, fandt jeg ud af, at jeg havde glemt min familie mens jeg søgte nye oplevelser. At jeg i lang tid havde taget deres hjælp for givet, og at det nu var på tide at opføre sig ordentligt overfor dem, og vise dem den respekt de fortjener.
Siden den oplevelse har jeg kun trippet på svampe to-tre gange.

Men altså samlet set, har jeg fået en meget filosoferende tankegang. Jeg har fået respekt for alle omkring mig. Dog afviser jeg dem der har svært ved at vise sin opmærksomhed når jeg taler til dem.

Jeg er blevet mere interesseret i musik, kunst osv..
Jeg har fået et andet syn på hvordan verden er skruet sammen. Kan nemlig nu se det hele fra et større perspektiv.
Svampene har hjulpet mig til at "vise" mig en sammen smeltning af det jeg godt kan li, ned til et muligt fremtidigt job.

Dvs. at ved hjælp af psykedelika har jeg fået printet en masse kunst ind i hovedet. Jeg har lært at acceptere min familie for ikke at kunne forstå mig. Sidst men ikke mindst har jeg fået hjælp med mie fremtidsplaner.
Men det som psykedelika nok har hjulpet mig mest med, er nok at give mulige løsninger på "hvad fanden vi alle laver her" :)
Denne ”gave” har vækket mig fra min ensporede livsstil jeg havde for to år siden. Jeg er jo også blevet ældre, og kan have udviklet mig kognitivt, men giver så bare psykedelika skylden.

Men i dag er jeg ikke længere bange for at dø. Det er lidt underligt, at jo mere jeg udvikler mig, jo mere interreseret i døden bliver jeg. Hvis jeg fik at vide at jorden går under om et år, så vil jeg fra et egoistisk synspunkt tage det med e lille smil.. Jeg glæder mig til at få børn. Altså opleve ens barn gro op, men jeg glæder mig også til at dø. At se om der sker noget, eller hvad der sker.

Har nemlig nogle ideer om at DMT'en har noget med vores død at gøre på den ene eller anden måde.

Som Psyko siger, så er det måske lidt naivt kun at smide de positive sider ind uden at nævne de negative. Så.. Ja fortæl fortæl.. Både negativt og positivt.

Mvh. Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Godt skrevet, Cope :)
Det er sådan at min barndom ophørte ret hurtigt, allerede da jeg fyldte 11 år. I den alder begyndte jeg at blive meget melankolsk og deprimeret, følte ensomhed.
Og hele min teenager-opvækst har bare været noget jeg ville slette fra mit sind. Jeg savnede konstant at være barn igen, og havde svært ved at udvikle mig helt til et voksent menneske, fordi jeg ikke følte mig parat til det, idet at jeg manglede en del år af min barndom. Jeg følte mig ikke som en voksen kvinde, men stadig som en lille pige.
Men så prøvede jeg svampe for første gang, og det var en utrolig positiv oplevelse! Jeg gennemlevede min barndom på ny. Jeg fik utrolig mange CEV hvor døre blev åbnet til utallige rum, og en indre stemme sagde til mig, at jeg var parat til at komme ind i disse rum, og finde det jeg ledte efter. Da jeg kom ned efter 2-3 timer, følte jeg at jeg havde oplevet det, som jeg aldrig havde fået mulighed for.
Jeg følte mig endelig parat til at blive et voksent menneske.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Er ikke utrolig erfaren inden for den psykedeliske verden(endnu,) men vil da med glæde fortælle om min oplevelse.
Har kun trippet svampe én gang. Havde meget store forventninger til det, så ville vente til jeg virkelig følte mig klar til at tage et trip. Og den tid kom så =) Trippede sammen med 2 af mine rigtig gode venner hjemme ved mig selv. Og det var simpelthen som mit ønske-første-trip skulle være. Pisse griner, og med en kæmpe omfattende "tænker" til sidst!
Ikke nok med at et trip bringer én MEGET tættere på dem man tripper med, men det åbnede også op for en strøm af tanker, som jeg som gammel "alko-power-boy" aldrig havde haft før. Jo! Den klassiske "hvad er meningen med livet" havde da været oppe og vende på 1. etage et par gange, men uden rigtig at bide sig fast for alvor. Det har den så gjort mere og mere nu, og der er nu åbnet op for en nærmest uendelig strøm af fede, syrede og "store" emner/tanker, der er værd at bruge meget tid på.
Derudover er det jo pisse flot, både CEV's og OEV's er jo noget der tager røven på en første gang man oplever det, og da det slog mig, at det her var lige mig, blev jeg pisse glad ved tanken om hvor stor "The World of Psychadellic" er :D
2c-b er der søreme også røget i næsen et par gange ;) Og min forventning til det blev til dels opfyldt... Farve-lir, uden at være über-psykedelisk. Og dog! For blev godt nok noget crazy, og følte mig virkelig "ude og skide" anden gang jeg prøvede det (sniffede 20 mg). Begge gange var fede, men tog det ikke som et "rigtigt" psykedelisk trip, da det ikke ligger i nærheden af min oplevelse på svampe (haloerne var overvældende, hehe kunne ikke se en skid for dem :P, men svampe er så dejlig "mind-expanding", og det er det jeg vil opnå ved at trippe psykedeliske stoffer).

Så fik i også det med. Og der kommer masser af andre gode oplevelser med tiden, det er 100! :mrgreen:

Titel:
Har de sidste 4-5 år levet for at få en på opleveren, men syntes efterhånden ikke at jeg kan kende mig selv i noget af det jeg fortager mig. Det er som om at trippene/lammeturene er det eneste der er lige nu og ind imellem oplevelserne (hverdag) tåger jeg bare rundt i blinde og for lavet en masse fælder for mig selv.
Når det så bliver den 1. i måneden igen har jeg kun et par oplevelser, er ikke kommet videre og kan faktisk ikk rigtig huske andet end de gange jeg har været ristet.
Da jeg i starten af sidste år begyndte at tage stoffer efter en længere (syntes jeg selv) pause (ca et ½ ) havde jeg læst en del på psychedelia og fået en hel ny indgangsvinkel til stoffer og tog det ikke ret tit. Jeg havde rigtig mange fede psykedeliske oplevelser med svampe hen over sommeren og også en rigtig fed oplevelse med aya (tak til cope :D for de mange gode råd)
Fik et helt nyt syn på livet og mange nye værdier. Jeg har bare desværre altid været temmelig vild med stimulanser. Ved ikk hvor det gik galt, men jeg begyndte at tage (og sælge) en del amf/kex og stille og roligt, uden at jeg selv lagde mærke til det, havde jeg helt glemt hvorfor jeg tog svampe og psykedeliske stoffer, jeg tog dem bare for at få noget knald på. Indtil jeg tog et lsd trip for en måneds tid siden havde jeg slet ikke tænkt over hvor lidt respekt jeg havde for psykedeliske stoffer, hvor meget tid jeg spildte på stimulanser og hvor meget jeg mistede på det (kæreste, venner osv)
Men det kunne kære Albert da lige lave om på! (Regner med en trip rapport)
Så tak til psykedeliske stoffer for en indsigt i mig selv som jeg ikke troede jeg skulle få, tak til psychedelia for råd jeg ikke kunne have været foruden og tak til gode venner for de fedeste ture ever! (you know baron!)!
Nu håber jeg bare at jeg kan holde de aftaler jeg har med mig selv (det går sq ikk for godt) prøve på at vende tilbage til den livsstil jeg havde sidste år ved den her tid.. Og må da også indrømme at jeg glæder mig frygligt til det bliver solskinsvejr igen :D
Så længe der er en fremtid er det vel ikk helt skidt!

Titel: islagkage
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Er blevet bevidst om hvad jeg vil med mit liv pga psykedeliske polevelser og meget mere glad og bevidst menneske og behandler andre mennesker som jeg selv vil behandles..Tænker meget anderleds og stort og har fået dejlig overblik over det hele.. :D og sidst men ikke mindst KÆRLIGHED :D :D :D og har nok til alle wiiiiii

også lige en vigtig ting mere har lært at se det hele med andre øjne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Gammelt topic, men synes stadig det er relevant :) Det vigtigste jeg har fået ud af LSD, som er det eneste psykedelika jeg har prøvet, er at jeg er blevet 99% afklaret med døden. Har altid frygtet den, siden jeg var et lille barn, men et enkelt LSD trip, og en måneds efterrationalisering på trippet, har gjort at hvis tanken om døden kommer op, så kan jeg lynhurtigt skyde den til siden og komme videre med mine tanker. Desuden har jeg fået meget mere respekt for sindslidende personer, og hvad det egentlig er de går igennem. Jeg så ellers ret meget ned på den slags personer engang, men nu føler jeg mere sympati for dem. Det var en hård tur jeg blev kastet ud i første gang jeg prøvede det, men så sandelig også en lærerig en. Lige siden har mine trips dog været en dans på roser og har sjældent hygget mig så meget som på mine trips, der dog tilgengæld ikke har været så lærerige som det første, men derimod skide sjove :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg tror, jeg er på Jorden?
Man kan kun forstå igennem erfaring. Man kan kun erfare ud fra oplevelser. Stoffer giver oplevelser og oplevelser giver perspektivering. Og den menneskelige hjerne kan kun opfatte ting, hvis de står i forholdet til noget andet (altså perspektiv). :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Først og fremmest gode tider og fantastisk inspiration blandt andet til at lave musik! Ud over det fik jeg den tanke under et ketamin trip, at det var som om de forskellige stoffer viste mig ting om mig selv. Altså som en slags "røntgen syn" der hver især viste mig hvordan jeg reagerede under forskellige, og til tider ret ekstreme, situationer. For at give et eksempel kan man under et kraftigt trip tro at man skal dø, hvilket jo giver en en unik mulighed for at acceptere døden vel og mærke uden der overhovedet er noget risiko for at dø. Det afhænger IMO meget af hvordan man tolker og bruger disse situationer, derfor synes jeg heller ikke at det er for alle og bestemt ikke for børn.
Jeg tror også at det kan være motiverende for nogen til at ændre store dele af deres liv hvis de under et trip oplever nye måder at anskue verden på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Nu ved jeg ikke om de "fede" hører med til dette, men det har virkelig også ændret mit liv. I en sådan forstand at jeg har 100% droppet mine gamle dårlige vaner, såsom at spille computerspil hele dagen lang eller se for meget tv/film.
I stedet blev jeg meget mere åben over for mennesker, efter jeg havde nogle fede space-travels, så at sige, efter en god gang røg.
Og nu, da vejret er blevet supergodt, kører jeg meget rundt på min dejlige scooter(har ikke råd til bil selvom jeg er 21 -.- ). Smider ca 300 km af om ugen på at køre rundt til alle mulige byer konstant for at være i selskab med folk og nyde at være sammen med folk.

Da jeg for nogle måneder siden prøvede svampe første gang, kan ikke huske hvilke(hjemmedyrkede :S), sammen med mine 2 lidt ældrer og meget mere erfarne brødrer, fik jeg også lidt af en på opleveren. Fik desværre ikke nogle visuals, da der knapt var nok til 3, men jeg følte at vores bånd, som i forvejen er enormt stærkt, blev endnu stærkere.
Jeg kan ligge søvnløs nogle gange hvis der er noget galt eller de har en slags problemer. Tror det har åbnet en sinds-forbindelse mellem os 3, ligesom enæggede tvillinger.

PLUR :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vissenbjerg
Psychedelica åbnede porten til mystikken og til det eventyrlige i livet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
MainManMike skrev:

Det er sgu lidt trist hvis du har brug for stoffer til at åbne dem... og ikke selv kan sparke dørene op... synes jeg

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det at blive ældre er på en måde en afmystificeringsprocess. man lærer en masse, og tror man har forstået tingenes sammenhæng. samtidig lever vi i en tid som er stærkt præget af et afmystificeret univers. alt er tilgængeligt med et klik på musen, undtagen den berusende fornemmelse af at være I LIVE!! psykedelika har taget mig tilbage til en fornemmelse jeg ikke har haft siden jeg var barn, nemlig at verden er åben, uendelig kompleks og mystisk. det er meget livbekræftende for mig..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Halugenlampe skrev:
det at blive ældre er på en måde en afmystificeringsprocess. man lærer en masse, og tror man har forstået tingenes sammenhæng. samtidig lever vi i en tid som er stærkt præget af et afmystificeret univers. alt er tilgængeligt med et klik på musen, undtagen den berusende fornemmelse af at være I LIVE!! psykedelika har taget mig tilbage til en fornemmelse jeg ikke har haft siden jeg var barn, nemlig at verden er åben, uendelig kompleks og mystisk. det er meget livbekræftende for mig..

Godt sagt..!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Halugenlampe skrev:

Ja. fanme godt skrevet!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Zarathustra skrev:
MainManMike skrev:

Det er sgu lidt trist hvis du har brug for stoffer til at åbne dem... og ikke selv kan sparke dørene op... synes jeg

Er enig her - men, det kommer an på hvad mainmanmike mener med livets mystik og eventyrlighed, man kan altid selv åbne underbevidsthedens døre og opnå en dyb indsigt uden brug af stoffer, det kræver selvølgelig bare at man er opsat på det og er interesseret i det

Og dog, så kan psykedeliske stoffer altså vise en ting som man aldrig selv kunne ha gjort uden den hjælp.

-

For mit eget vedkommende, har mine trips hjulpet mig utroligt meget, da jeg føler mig mere hjemme både under og efter et trip

Det største og mest vigtige det har gjort for mig, er også den indsigt jeg har fået i universets sammenhæng - det lyder måske lidt dumt, men jo mere jeg har forstået, jo bedre har jeg det med mig selv - jo mere kan jeg slappe af.

Har både lært mig selv bedre at kende, men samtidig, med den viden om at der er ''mere'' end bare det vi kan se og føle her og nu mellem himmel og jord, har det sat så meget mere mening i selve eksistensen af livet, og selv bare det at tænke tilbage på hvad jeg har oplevet, kan få mig til slappe af og se mere positivt og modent på tingene - skal samtidig også bare passe på med at rode det ud et tvivlsomt tanketrip :)

- Abraham Lincoln

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]