Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej igen igen..

Jeg kiggede mig for nylig lidt omkring på ayahausca.com og opdagede der et link til denne side: http://www.consciousmedianetwork.com

Jeg meldte mig ind (hvilket er gratis)

(tryk på "Enter" -> i venstre side under et afbillede af en keglelignende mand trykker du på: "Register to be able to subscribe to our Podcast")

loggede mig ind, og hørte/så først interviewet med Graham Hancock. Han snakkede en del om Ayahuasca oplevelsen og shamanismen.. Ret spændende faktisk (anbefaling).
Senere så jeg interviewet med Michio Kaku.. og det interview inspirerede mig til denne tråd. Han virker utrolig intelligent og han kommer med mange gode tanker, teorier og filosofier. Men så slog det mig..
Michio Kaku er jo videnskabs mand....... og filosof af en art.
Hvad er jeres holdning til hans teorier og tanker?
Jeg synes det er lidt synd at han kan komme så langt ud i paradokserne at han rammer gud til sidst. Jeg mener personligt at grunden til at han siger "gud" og ikke "nogen/noget/et eller andet ukendt etc.." er fordi han taler metaforisk.. Jeg tror ikke han mener den bibelske gud..

Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg ikke stiller mine spørgsmål som jeg havde til hensigt, men jeg har lidt travlt i dag, og kan ikke gøre det grundigere nu..

Hvad siger i til Michio Kaku?

Mvh. Kaptajn knark (owned)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uh.. det skal måske lige siges at det handler om "String Field Theory"..
Tilføjelsen skal betragtes som en lille teaser :wink:

Mvh.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
de siger man selv ska google ham fordi der er så meget..

fandt det her -> http://www.bbc.co.uk/science/space/spac ... kaku.shtml

synes han lyder meget interresant..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Icke er også med på siden :) Nice

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg kender ikke manden som sådan, men flere af hans værker har længe stået på min ønskeseddel. Jeg har det bare lidt sådan med nogle af de "extreme postulater" indenfor fysikken kan jeg aldrig overbevises 100% om, da de baserer sig på matematiske beviser, og dem forstår jeg som oftest ikke (her taler jeg ikke om F=m*a ;)). Men det er spændende læsning, anyway. Det behøves altså ikke at være anbefalet på et "gakgak" site for at være syret læsning. Fysikkens teorier har generelt en masse ufattelige og urealistiske konsekvenser.

Når fysikken støder på et emne, som vi virkeligt ikke kan behandle praktisk, og kun kan besvare på baggrund af vores tro, så vil man ikke opfatte det som naturvidenskab længere, det vil derimod være en gren af filosofien kaldet metafysik. Typiske spørgsmål på det område er: Er der liv efter døden? Hvad er definitionen på virkeligheden? Findes gud? Hvad er en sjæl? Hvad er sindet? Og lignende. Jeg er sikker på, at Idiodden (eller hvad han nu kalder sig :roll:) er langt klogere på det område end jeg er.

Mvh
Ham, der overvejede at læse fysik, men blev skræmt væk af matematiken.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Som jeg ser på det og kan forstå udfra det skrevne og de teorier der er tilgængelige:

Kvantefysiken bryder de almene og prædefinerede naturlove og muliggør derfor eksistensen af andre dimensioner og tiden som et non-linært princip som grundet hvores egen perception fortolkes som linær, ligesom mennesker i gamle dage troede at jorden var flad.

Stående bølger og hellig geometri fortolker også elektron konfigurationer som geometriske vibrationelle udtryksformer som iforhold til hvores prækonfigurerede sanser fortolkes som et fast billede og derfor muliggør det åndelige eller imatterielle og det materielle som en illusion, maya som de gamle indere ville kalde det.

"elektron" konfigurationen kan også kvantiativt ses iforhold til sine sub-skaller med de samme principper man finder i Pascals triangel og er dermed også i overenstemmelse med Phytagoras matematiske verdensbillede, alt er tal so to speak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Astral skrev:
alt er tal so to speak

Eller et "spil"... Skabt af joken bag hyperrummet.. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Infected Cope skrev: