yeti skrev:
Treasure skrev:
Hvis doping nu var tilladt ville det ikke længere handle om hvor meget man havde trænet eller hvilket talent man havde, men mere om hvem der kunne dope sig mest effektivt.
Det andet du skriver er rimeligt fornuftigt, men ovenstående citat er altså noget vrøvl. Uanset hvor meget EPO jeg proppede i mig, ville jeg altså ikke være i stand til f.eks. at gennemføre et Tour de France uden en fandens masse benhård træning.
Jesper Skibby sagde vist, at det mest gav de sidste 2-3%.
Og til tråden:
Jeg kan på en måde godt forstå, at de ikke åbner helt for posen og bare lader folk dope sig frit. Givet de megadollars, der er involveret, ville det blive et helt fantastisk ræs for at være dem, der havde netop det stof, der gav de sidste få procent, som reddede millionerne hjem.
Det er ikke helt det samme at tage stoffer rekreationelt, og så være indrulleret i et gigantisk maskineri, der i den grad er drevet frem af ikke-menneskelige, økonomiske kræfter. Der er ikke efter min mening samme frihed, hvis ens brød på bordet er truet af IKKE at tage doping (hvilket så også er grunden til at så mange gør det alligevel).
Det er måske et forfængeligt håb, men de fleste "little people" håber sgu på at være i et marked, hvor de kan få lov til at opføre sig ansvarligt. Om det er et økonomisk marked eller det mere sære sportsøkonomiske marked kommer lidt an på det samme.