f9z skrev:
Jeg har det også tit sådan at jeg ser mig selv udefra, altså hvordan andre ser og hører mig, men hvad jeg ser er en hel anden person end hende jeg føler mig som.
Måske ville man slet ikke være tjent med at kende sig selv som man i virkeligheden er, måske er det bedst at vi lever i en illusion om hvem vi
tror vi er.
Det kan jeg også sagtens relatere til...
F.eks den måde jeg er på sammen med mine venner, vi sviner altid hinanden for sjov og tænder på grov humor, fester igennem til 7 om morgenen og snakker en masse lort, der har da også været mere dybe samtaler om livet osv. men jeg føler bare ikke at det er særlig tit at jeg har fået sådan nogle "gud hvor har du ret, er du tankelæser eller hva?" øjeblikke..
Det har vel som minimal siger noget at gøre med sociale barrierer at gøre, at man ikke rigtig åbner op for hinanden og siger hvad man inderst inde føler om ting og derfor sjældent får bekræftet at man ikke er den eneste i verden der har de tanker og er det vel naturligt at man ikke kan se en sammenhæng i den man føler man er og den man øøøh er!?
Så ja det har vel noget at gøre med savn, jeg savner selv de gode gamle dage hvor alt var cool og man ingen bekymringer havde og man var bare "in the zone" når man hang med gutterne (måske lidt ala din efterskoletid f9z)
Jeg ka mærke at folk omkring mig på mange punkter er rykket videre, har nye planer/mål i livet og ideer om hvem de er og hvor de vil hen, jeg føler tit at jeg er den eneste der savner de gamle dage og prøver derfor ivrigt at fremprovokere en bestemt stemning selvom den slet ikke hører hjemme i det selskab jeg befinder mig i, altså jeg vil gerne tilbage..
Men en anden side af mig føler at det er de andre der hænger fast og kører i den samme rille og at det er gået op for mig at der er mere men jeg ved bare ikke hvad...
Måske har vi som individer udviklet os vidt forskelligt men hænger stadig fast i den gamle måde at være sammen på som bare ikke virker efter hensigten mere?
Er det Off Topic, eller er her lidt sammenhæng?
Det du siger med at vi ikke er tjent med at kende os selv syns jeg ikke man ka sige, jeg tror at vi med vores spæde ´hvem er jeg´ spørgsmål netop er godt på vej til at finde ud af det... "Jamen hvornår stopper dette tankespind så?" Spørger man så, det kommer vel an på hvor langt væk man er kommet fra sig selv i ens teenage år.
Eller med andre ord de år hvor man ikke tænkte på hvem man var men hvem man gerne ville være som!
Det kunne være nice at få nogle kommentarer fra nogle lidt ældre folk om hvornår dette vanvid stopper?