Jeg mener ikke at danskeden idag hænger direkte sammen med det at vi var vikinger, det var måske os lidt uden sammenhæng at drage dem med ind i det!
Jeg er interesseret i hvad det er for fællestræk vi danskere har og hvordan de kan sammenlignes med andre nationers træk, hvorfor vi har de træk og hvilke træk er det i grunden er vi har
Hvilke værdier er vores nationale identitet bygget på og hvornår er de opstået, kan man sige at muhammedsagen skete til dels pga nogle nationale identitetsfaktorer? Lars Ulrich virker imo ret dansk af ånd, har hans handlinger i napstersagen noget at gøre med hans baggrund som dansker?
Der er mange sider af det emne og man kan som hentydet til ikke bare sige at det var på grund af vikingerne men det er stensikkert at vi har nogle markante fællestræk, det kan så diskuteres om de er gode eller dårlige, om det er nogle vi burde være stolte af og fremelske eller om vi burde prøve at tilpasse dem resten af verden...
Jeg er egentlig ret meget i tvivl om hvad det vil sige at være dansk, måske der var nogen der kunne fortælle mig det
For lige at citere fra promoes - Identity Crisis
What is my identityyyyy
am i living my life like it was ment to be
how can we notice our identityyyyy
when they've been lying by our history