Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 07:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hej jeg er en dreng på 15 min far er skizofren og har derfor altid fået at vide at jeg skal holde mig langt væk fra stoffer fordi at det kunne udløse en psykisk sygdom... !
Jeg har så gået og været nervøs for at prøve hash pg så videre men prøvede så fra en måndeds tid siden at ryge noget rigtig godt pot alene ude i en skov ... i starten kunne jeg ikke rigtig mærke noget men pludselig tog jeg mig selv i at sidde og stirre ud i ingenting og syns det var fedt ..
men ligepludselig kunne jeg mærke en stor fed knude af angst i min mave og blev så bange for at jeg var på vej ind i et badtrip og det skulle slå klik for mig men jeg fik på en måde ved at fordybbe mig i mig selv forhindret at det skulle blive ved og så gik den væk ...
Og så havde jeg det ellers bare så fantastisk imellem alle træerne og planterne i skoven ...
Jeg har så de sidste dage gået og tænkt på at hvis man Ryger hash eller tager andre Psychelediske stoffer kunne forhindre en kommende psykisk sygdom ? ( eller andet ubehag F.eks. sociale problemer osv.) Ved at fordybe sig i sig selv og på en eller anden måde finde ud af hvad det er der sidder og forsager angst og andet og så få det afklaret med sig selv og få det ud ... ?
Jeg syntes at det er en facinerende tanke og har tænkt mig at ryge en pind i nærmeste fremtid og tænke lidt mere over det ... !

hvad tænker i ?
tror i at ved at ryge hash eller lignende kun kan forværre en kommende psykisk sygdom ?
Eller lige modsat også kan hjælpe en til forebygge en ?

Håber nogle vil komme med deres tanker om det ?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: u å æ lan
Min erfaring fortæller mig at hash og andre psykedelika virker følelsesforstærkende, er jeg angst når jeg ryger eller indtager andre psykedeliske præperater (hviket jeg ikke gør i sådan en tilstand) forstærker jeg det bare og hele episoden kan ende med, at det bare går rigtig dårligt. Hvorvidt hash o.a ligger til grund for deciderede psykiske sygdomme skal jeg ikke kunne udtale mig om, men så vidt jeg ved, er muligheden for at fremprovokere noget man allerede har, lidt større end hos så mange andre der ikke har det (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Jeg ved heller ikke hvorvidt hash og andre ting kan forebygge en psykisk sygdom, i mine ører lyder det underligt, men jeg må give dig ret i at selvfordybelsen på hash o.a kan være en meget konstruktiv måde til at finde ud af sig selv, og hvorfor man har det som man har det, men om man kan kalde det for forebyggelse af psykiske sygdomme? Der må jeg være dig svar skyldig. Jeg tror mere at fordybelsen i sig selv er grobund for en form selvudvikling, og brugt fornuftigt skal jeg da heller ikke afvise, at det måske også er en måde til at hamle op med visse milde psykiske sygdomme og/eller neuroser, størsteparten tror jeg dog er udelukket. Nu ved jeg ikke lige hvordan det jeg skriver bliver fortolket, så jeg bør nok lige nævne, at jeg overhovedet ikke har noget konkret at have dette i, det er blot en forestilling, så jeg vil på ingen måde anbefale nogen til, på egen hånd og uden autoriseret supervision, at forsøge og "helbrede" sig selv ved hjælp af hash og andre psykedelika, og selv der kan det alligevel gå galt. hash og andre psyk. stoffer (syntes jeg) kan på en måde godt sammenlignes med fyldte chokolader, man har en hvis forventning, men man kan aldrig være helt sikker på hvad det er man får (effekten). Og sidst men ikke mindst, har man noget der ligger og lurer inde bagerst i hovedet, bør man som udgangspunkt gå meget, meget forsigtigt til værks.

Medlem
Brugeravatar

Sayeh skrev:
Ved at fordybe sig i sig selv og på en eller anden måde finde ud af hvad det er der sidder og forsager angst og andet og så få det afklaret med sig selv og få det ud ... ?

Det kommer an på hvordan du fordyber dig i dig selv. Generelt er alle skizofrene utroligt indadvendte mennesker. De fordyber sig i sig selv indtil de når et punkt, hvor de mister kontakt med virkelighed. De begynder at se verden igennem deres utroligt subjektivt synspunkt. I deres sind bygger de verden på nyt, kun for sig selv. Den verden de har skabt er derfor utilgængelig og uforståelig for andre.

Men det er helt normalt for mange unge, at de begynder på selvfordybelse, de opdager det overnaturlige i sig selv, mange får interesse i filosofi, religioner og mystik, andre bliver dog sindsyge...

Har selv været tæt på... Mit råd er - grib virkeligheden og slip den aldrig. Den verden, du lever i, er sand. Lad dig aldrig drukne i sig selv. Oplys jeg´et. Men det har krævet masser at arbejde og selvfordybelse at nå dette punkt og komme frem på overfladen, komme tilbage til den virkelige verden ;). Jeg bliver dog lidt skør for evigt :D.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]