Jeg vil råde dig til at konkretisere, hvad det er, du gerne vil opnå. Som det allerførste skridt. "Personlig udvikling" er, ligesom en del af de andre begreber, du bruger - f.eks. "ny bevidsthed", "nyt syn på verden" - meget, meget abstrakte begreber som kan betyde alt og intet. Desuden er det begreber som er overtaget og forurenet af folk, der vil sælge deres dårlige bøger, kurser, med mere.
Problemet er næsten altid, at man ikke ved hvad man vil. Eller: man tror, at man ved hvad man vil, men i virkeligheden er det kun en lille del af een selv, der vil, mens resten stritter imod. Du vil have et nyt liv, og "gøre op med det gamle". Åbenbart er der en stor del af dig, som er meget tilfreds med tingenes tilstand...
Når du ved, hvad du vil, så kan du begynde at identificere de reelle årsager til, at dit mål endnu ikke er realiseret. F.eks. hvis du gerne vil opføre dig anderledes end du gør nu, i bestemte situationer. Så gør bare ligesom en skuespiller, der øver sig til en rolle. Og start i det små, med at øve dig i lette situationer. At vide at man kan spille de små roller giver medvind til at prøve kræfter med de store! Hvis du vil have et nyt syn på dine medmennesker kan du jo bruge den buddistiske meditation om, at alle væsener du møder, engang har været din moder. Sig dette til dig selv, eller den variant, at "jeg hilser guden i dig", og FØL det, hver gang du møder et menneske (eller f.eks. hvis nogen gør noget ondt imod dig). Bare et eksempel. Du kan jo også prøve det modsatte. Fake it till you make it.
Ja det er en lang smøre, og ikke et ord om psykedeliske stoffer. Det lyder bare ikke i mine ører som om det er det, du leder efter!

Jeg ville ikke anbefale psykedeliske stoffer til at finde ud af, hvad man gerne vil med sig selv og sit liv.
Nå men held og lykke med det hele under alle omstændigheder.