Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 10:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hejsa.
Jeg har noget ubeskriveligt jeg vil ud med. Jeg har oplevet noget utroligt - og kan ikke fatte, hvordan i alverden, dette kunne lade sig gøre.

Nu skal i ikke tro, at jeg er skør - men prøv lige læs med her..

Vi havde været på amfetamin dagen før/natten, og jeg havde ædt 1 sovepille + fået lidt datura.

Mig og en kammarat lagde os til, at sove - for at blive udhvilet til næste dag. Mig og ham, havde ca. fået de samme stoffer.

En tredje kammarat, som bor i huset, havde overhovedet ikke været på stoffer - kun drukket.

Da mig og ham jeg var på stoffer med, lå og prøvede at sove, så min tredje kammarat fjernsyn (han var helt normal - måske bare lidt træt).

I mens jeg har lukket mine øjne, så jeg alt muligt underlige ting og sager i hovedet. Ligesom "flash-backs", eller "film-klip" i hovedet.

Jeg havde før været oppe ved computeren, for at kigge på min Arto-profil (ja, hurra for børne-sitet), og været i winamp og lytte til lidt musik..

Nu kommer det mystiske.. Min kammarat har fortalt, at jeg HELE tiden havde lagt i sengen - apopros, at jeg ikke havde været oppe ved computeren (i mens jeg lå og så ting i hovedet) -

I mit hovede, kunne jeg lige pludselig se, at jeg var i winamp, og den skiftede sang. Jeg kunne skimre lidt af teksten, og det var noget der indenholdte "CHUCK". - Jeg kunne i hovedet, læse det. Jeg blev chokeret, for det virkede så ufattelig virkeligt, og jeg vidste ikke om det var sket eller ikke sket. Men jeg havde ikke rejst mig fra sengen, så dette måtte være sket i mit hovede.

Men det mest mystiske, er faktisk, at jeg var så nysgerrig efter om det var rigtigt eller ikke var, at jeg gik op til winamp og søgte efter en sang.

Da jeg søger på "CHUCK", kommer der én sang frem, som var præcist den, jeg havde i hovedet.

Vi havde ikke tideligerer hørt den sang - og jeg kunne nærmest "se" i hovedet, at den "skiftede" fra den forrige til en ny sang - som så var sangen der indenholdt "CHUCK".

Jeg kunne også se "film-klip", med at jeg tjekkede mine beskeder på Arto - og der var alle mulige underlige folk, der skrev på et eller andet mystisk sprog, jeg ikke kunne oversætte. Jeg kan huske, at jeg kunne se det i lang tid. Navene der krev til mig, var noget med "cez" og sådan nogle underlige ord - og der var også profilbillede på, at mennesker - som var lidt anderledes. Alting virkede så virkeligt - men var det, det?

Nogle der har prøvet noget lignene? Det kan umuligt være et tilfælde - da jeg ikke havde sat musik på før, eller sat og gloet navene på sangene igennem. Det var som om, jeg gik ud af kroppen, og gjorde noget - som faktisk skete i virkeligheden..

PS: Winamp-playlisten indenholdte ca. 5000 sange, så det kan ikke være tilfældigt, og jeg hører normalt ikke sådan noget stille rock-musik, som vi hørte hos min kammarat.

Titel:
Medlem

Det skal siges, at jeg i lang tid kunne se de der "film-klip" i hovedet - og jeg fokuserede på teksten osv, for at kunne indsamle informationer, for det var skide spændene, at se folk skrive til mig på Arto på et helt andet sprog.

Jeg kan huske - at jeg prøvede at huske, hvad der blev skrevet - men selvfølgelig, kan jeg ikke skrive det eller huske det nu.

Gid jeg kunne huske det billede, af de personer der skrev til mig på Arto - der er måske et budskab med det? Måske er teksten noget der fører mig til et eller andet?

Det har sgu fået mig til at tænke meget.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er vrangforestillinger, som kan udvikle sig til psykosetilstand. Der er overhovedet ikke noget virkeligt i det, selvom man tror det. Din hjerne får bare svært ved at koble virkelighed og forestilling fra hinanden, når den er blevet hårdt tævet. Så kan man sagtens begynde at tvivle på, hvad man har gjort i virkeligheden og ej. Har oplevet det meget. Nogle gange har man jo troet, at man har været sammen med mennesker, som man ikke har været sammen med, og har ligget og skrevet sms'er ud i luften og troet på det, selvom man ikke skrev noget.

Den fucker helt op i, hvad du kan huske, hvad du har gjort, hvad du vil gøre, hvad du gør lige nu, og hvad der skal ske. Den blander det hele sammen uden at kunne sortere på den rigtige måde. Og det er vigtigt, at man er klar over det, så man ikke begynder at holde fast i de forestillinger, man får, ligesom du gør nu.

Titel:
Medlem

Ja, men det med sangen skete jo? Det jo det som er det mystiske

Titel:
In our memories
Brugeravatar

JkMadsen skrev:
Ja, men det med sangen skete jo? Det jo det som er det mystiske

Der er en logisk forklaring. Den er bare ikke sevet ind under oplevelsen, og så forstår du den ikke nu. Trust me, hjernen er et sygt værk. Men der er intet overnaturligt/større fænomen ved en stoddertur på amf og så videre.

Titel:
Medlem

Læs lige spørgsmålet igennem. Du har mistforstået det.

jeg siger jo, at jeg "så den skiftede sang" og det gjorde den også? Og jeg har ikke forstand på rock-musik, så jeg havde ingen anelse om at sangen hed noget med "CHUCK" eller noget? Og har ikke rejst mig fra sengen - så det kan jo ikke være det du siger..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

JkMadsen skrev:
Læs lige spørgsmålet igennem. Du har mistforstået det.

jeg siger jo, at jeg "så den skiftede sang" og det gjorde den også? Og jeg har ikke forstand på rock-musik, så jeg havde ingen anelse om at sangen hed noget med "CHUCK" eller noget? Og har ikke rejst mig fra sengen - så det kan jo ikke være det du siger..

Lad være med at danne nogle konklusioner, når du ikke havde sovet og havde kørt din hjerne ud. Det er slet ikke sikkert, at noget af det, du har opfattet, har været rigtigt. Din ven kan også lige så godt bare have opfattet det hele forkert. Hvis du havde været ved dine fulde fem, havde der slet ikke været noget at undre sig over.

Kender en herindefra, der engang troede, at han og en ven havde fundet en måde at blive usynlige på og flyve, hvad de så gjorde. Og så troede han, at han havde slået sin ven ihjel, da han faldt. Der var så heller ingen ven. Så langt ud kan man komme bare på amf, og man fatter simpelthen ikke med sin logik, hvad der foregår.

Titel:
Medlem

Jeg kunne godt håndtere hvad jeg lavede - det var kun når jeg lukkede øjene.

Jeg har skrevet af min ven IKKE var fuld - så hvorfor fanden skulle han ikke have opfattet, at jeg rejste mig, når vi sad i samme hjørne hvor sofaerne stod?

Læs det igennem, før du kommenterer det.

Tror altså du har mistforstået spørgsmålet - det er en om´er.

Titel:
Medlem

Ja, men det jeg så SKETE jo rigtigt - sangen var der!!! Det var ikke noget jeg troede.. Kun det med Arto..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du har nok set den der før uden at kunne huske det eller ET ELLER ANDET... der er med garanti ikke noget mærkeligt over det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Minimal skrev:
Du har nok set den der før uden at kunne huske det eller ET ELLER ANDET... der er med garanti ikke noget mærkeligt over det.

Jeg er sikker på JkMadsen har tænkt det igennem flere gange og ikke kan finde den logiske forklaring du så hårdnakket holder på findes. At fortsætte med at prøve og overbevise ham om at det er volapyk er spild af kræfter minimal.
Desuden var du der jo ikke selv.. vel?

I Stanislav Grofs bog Den kosmiske leg beskriver han op til flere veldokumenterede eksempler på at individer under påvirkning af stoffer har haft ægte ud af kroppen oplevelser (og oplevelser af tidligere liv), hvor de har set sig selv udefra og kunne beskrive detaljer som i deres pågældende tilstand var umulige at observere (Bl.a. pga. lukkede øjne) vha. 'normal' sansning. Altså kunne JkMandsen i realiteten godt have haft en sådan oplevelse, det er ihvertfald ikke første gang man hører om det i forbindelse med trips.

Min pointe er at du ikke kan garantere at det ikke er noget 'mærkeligt'.

Iøvrigt: Burde tråden ikke ligge et andet sted, eller er der chance for at den udvikler sig filosofisk? :)

Titel:
Medlem

der er masser af uforklarlige fænomener - det vi idag kalder "unaturligt" er blot fordi vi ikke kender den rette sammenhæng eller naturen godt nok.

Ofte er der ganske logiske og jordnære forklaringer på hvad der ellers virker mystisk

på den anden side kan rationel fornuft virke så blokerende og konservativt at det sætter os år tilbage i uvidenhed og ignorance.

Jeg skal ikke udtale mig om dette tilfælde - men man kunne nemt tænke sig at kammeraten top pis på dig og løj da han sagde at du havde lagt i sengen hele tiden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Jeg er sikker på JkMadsen har tænkt det igennem flere gange og ikke kan finde den logiske forklaring du så hårdnakket holder på findes. At fortsætte med at prøve og overbevise ham om at det er volapyk er spild af kræfter minimal.
Desuden var du der jo ikke selv.. vel?

Psykiater skal du nok ikke overveje at blive. Så har jeg sagt det på en pæn måde.

Cubensis skrev:
I Stanislav Grofs bog Den kosmiske leg beskriver han op til flere veldokumenterede eksempler på at individer under påvirkning af stoffer har haft ægte ud af kroppen oplevelser (og oplevelser af tidligere liv), hvor de har set sig selv udefra og kunne beskrive detaljer som i deres pågældende tilstand var umulige at observere (Bl.a. pga. lukkede øjne) vha. 'normal' sansning. Altså kunne JkMandsen i realiteten godt have haft en sådan oplevelse, det er ihvertfald ikke første gang man hører om det i forbindelse med trips.

Jeg tror ikke på det. Jeg mindes også at have læst om lignende forsøg, og at det aldrig har kunnet lade sig gøre. Og selvom det kunne lade sig gøre, er chancen for det så lille i forhold til, hvor stor chancen er for, at han bare har fucket lidt op, at jeg har svært ved at forestille mig, at du virkelig kan mene det seriøst.

Titel:
Junior medlem

Psykiater skal du nok ikke overveje at blive. Så har jeg sagt det på en pæn måde.

Cubensis skrev:

Jeg tror ikke på det. Jeg mindes også at have læst om lignende forsøg, og at det aldrig har kunnet lade sig gøre. Og selvom det kunne lade sig gøre, er chancen for det så lille i forhold til, hvor stor chancen er for, at han bare har fucket lidt op, at jeg har svært ved at forestille mig, at du virkelig kan mene det seriøst.[/quote]

Jeg synes du forholder dig meget nonchalant overfor forespørgerens problemstilling. Du har åbenbart ikke mere konstruktivt at konkluderer i denne henseende!

Tilbage til topic!
Der er flere filosoffer og forskere som beskæftiger sig med "erindringskamre" i hjernen og/eller sjælen. Ifølge min forståelse, vil det sige, at vi mennesker, besidder erindringer fra universtets fødsels og til nu. Det vil altså sige, at du opbevarer informationer om fremtiden og fortiden, herunder også den situationer som du beskriver. Dit underbediste har måske bemærket den pågældende sang i din søgen på computeren og registreret den, og derfor tror du, at du aldrig havde en anelse om at den eksisterede, men det har dit underbevidste jeg altså.

Desuden er der mange uafhængige eksempler på, at sådanne situationer kan forekomme. I Den Kosmiske Leg beskriver Jung (såvidt jeg husker), at en mentor idenfor buddhistisk tro og meditation til en af sine sessioner, havde placeret en elev på græsset med en melon på brystkassen. Derefter tog mentoren bind for øjene og gik adskillige skridt væk fra eleven, hvorefer han efter en stunds meditation løb frem og huggede melonen over med et sværd. En situation som aldirg kan være realistisk, hvis man ser situationen med naturvidenskabelige briller.
Endvidere har Grof oplevet, under påvirkning af LSD, situationer i sin moders mave - hvilket også strider imod den naturvidenskabelige tankegang.

Minimal, dit postulat om at følgende ikke kan forekomme, må jeg tildels give dig ret i, hvis man ser verden ud fra en naturvidenskabe filosofi. Men det gør jeg ikke, ting kan i mit hovede godt forekomme, selvom det ikke kan bevises. Dvs. ud-af-kroppen-oplevelse, skabelsesprocessen, fremtids- og datidsoplevelser.

Hvis du er uenig med mig heri, må du gerne kommenterer. tak.[/quote]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jamen jeg vil bare godt pointere, at man nogle gange ender i en spiral af forvirring, selvom løsningen er ligetil. Nogle gange er det faktisk så simpelt, som det ser ud til, og så er det kun tidsspilde og det omvendte af gavnligt at filosofere sig helt ud af dimension. Man kan bruge timer på at vende og dreje de muligheder, som der teoretisk set er, og det må så være op til enkelte, hvornår man har behov for det.

I det her tilfælde er jeg så ret overbevist om, at der ikke er grund til at filosofere over det, da det er sindssygt almindeligt på især amfetamin og blandinger på det at 1) bilde sig selv ting ind 2) misfortolke ting og fordreje ting underbevidst 3) at være mere sårbar og nemmere at manipulere, at sluge alting råt.

Titel:
Junior medlem

Nu har jeg ikke selv indtaget amfetamin, så jeg kan heldigvis ikke udtale mig om hvorvidt det er normalt eller ej.

Det virker tilsyneladende også som om, at topic-starteren er endt i en spiral af forvirring og der åbenbart ikke findes nogen logisk forklaring på hans oplevelse. Det er måske derfor, man må finde svarene i det alternative. Det har jo påvirket vedkommende meget, så der er vel et godt grundlag til at filosofere herom.

Men du må da gerne komme min filosoferen til undsætning, hvad er den logiske forklaring på dette fænomen? :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg kender amfetamin og amfetaminpsykoser helt ind til benet, og man kan aldrig finde en logisk årsag til noget, når man kommer til det punkt mellem virkelighed og drøm. Det er netop det, der er i det. Det er meget udbredt. Det sker sådan set for enhver - kun et spørgsmål om den enkeltes psyke og tiden af vågne timer samt mængden af amf.

Jo flere mennesker man får til at tro på sig og bekræfte sine oplevelser, des værre får man ved at overbevise sig selv om, at det ikke er noget vanvittigt, og at man bare skal lade det ligge.

Det kan være hvad som helst. Har fx også en kammerat, der troede, at han var blevet overfaldet i toget og forsøgt kvalt. Og han kunne jo vise mig mærkerne på halsen, så det måtte være rigtigt. De har altid argumenter, som de selv tror på, og som andre ofte også begynder at tro på, hvilket gør det farligt.

Den logiske forklaring kan være mange ting. Vennen kan have narret ham, noget kan være glemt i hans hukommelse, noget kan være drejet rundt og blevet til noget andet pga. en tanke tidligere på dagen, han kan have været et helt andet sted, ALT kan være en logisk forklaring.

Det er også logisk, at man får vrangforestilinger og får sværere ved at skelne tanker og aktion fra hinanden samt blander alting sammen, når man er overstimuleret i CNS. En god tommelfingerregel er, at man ikke kan regne med NOGET, overhovedet, når man har kørt amf og ikke er frisk mere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:

Det er da ellers en ret hurtig konstatering. Nu ligger tråden faktisk i filosofi og ikke i medaljens bagside, jeg prøver ikke at rådgive manden i hvad han skal tænke om situationen, da stedet han har placeret tråden ikke just giver udtryk for et råb om en logisk udredning eller hjælp til samme.
Havde tråden været placeret i medaljens bagside ville karateren af mit svar være i din boldgade eller slet ikke til stede da jeg ikke ér og ej heller har nogen intentioner om at fungere som en psykiater på det her board. Men hvis du syntes at du har de rette kompetencer til at udfylde den rolle så go ahead. Filosofiforummet er bare ikke det rette sted.

J
Minimal skrev:
eg tror ikke på det. Jeg mindes også at have læst om lignende forsøg, og at det aldrig har kunnet lade sig gøre. Og selvom det kunne lade sig gøre, er chancen for det så lille i forhold til, hvor stor chancen er for, at han bare har fucket lidt op, at jeg har svært ved at forestille mig, at du virkelig kan mene det seriøst.

Præcis den slags absolutte holdninger er enormt kvælende for yderligere filosofisk debat. Det håber jeg du kan se?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

At emnet bliver lagt i filosofi, fordi han selv tror, at der er noget ekstraordinært ved fænomenet, gør i mine øjne ikke, at han skal have et svar i samme boldgade, når emnet sandsynligvis burde ligge et andet sted. Du hjælper ham på ingen måde ved at begynde at overveje filosofiske aspekter sammen med ham, hvis vi antager, at han bare har været lidt twisted i det givne scenarie, som tusindvis af unge oplever på stoffer. Det er sådan, psykoser og forvrængne virkelighedsopfattelser udvikles. Og det er HØJST sandsynligt, at det er endnu et af de tilfælde. Al filosofi skal være velkommen, men hvis grundlaget er amfetamin+sovepiller+datura, er det klart det sundeste at holde det til fuck.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Du hjælper ham på ingen måde ved at begynde at overveje filosofiske aspekter sammen med ham.

Som sagt beder han ikke om hjælp.

Minimal skrev:
Al filosofi skal være velkommen, men hvis grundlaget er amfetamin+sovepiller+datura, er det klart det sundeste at holde det til fuck.

Igen er du absolut i dine holdninger og dét er usundt for filosofisk debat ligemeget hvor banal den så end måtte være. Desuden hedder det psykadelisk filosofi så jeg ser ingen grund til ikke at kunne tale åbent og bredt om en situtation oplevet på stoffer, det værende stimulanser, psykadelika og delerianter.

Det er præcis den tankegang der gør at dybe spirituelle oplevelser bliver diagnostisteret som som psykotiske oplevelser. ; Ikke sagt at jeg dermed verificerer JkMadsens oplevelse som overnaturlig, men derimod et nogenlunde oplæg til debat om lignende oplevelser. Som du så flot formår at kvæle ved roden.

Fandme godt du ikke er psykiater.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]