Åndsamøbe skrev:
Tror i det fleste tilfælde at det er en "fejl", i forhold til "det normale".
Jeg tror jeg forstår hvad du mener, men synes ordet 'fejl' (da det implicerer sygdom) er et forkert ord at bruge i denne sammenhæng (hvor folk ikke dør af deres 'fejl')
Alle levende væsner muterer såvidt vides, og det er formentlig sådan vi udvikler os og konstant bli'r bedre og bedre som samlet race (homo-sapiens), så jeg mener det er forkert at kalde mennesker, der er 'anderledes' end hvad den generelle flok er vant til, for fejl. Uden disse 'fejl' ville vi muligvis stadig være neandertalere (eller måske en helt anden dyre-art)
Hvert enkelt menneske (eller måske mere korrekt; hvert eneste levende væsen) er jo et patch-work af forskellige parametre, der tilsammen udgør det samlede individ, og at nogle mennesker (og andre levende væsner) måske har nogle af parametrene justeret væsentlig anderledes end det typiske, mener jeg ikke i-sig-selv er udtryk for en fejl (igen underforstået sygdom)
(hvad er feks forskellen på aber og mennesker? De spiser, drikker og sover, dvs 100 procent ens, men vi mennesker ka' alle mulige kognitive ting som aber ikke kan, er vi mennesker derfor bare i realiteten aber med 'fejl'?

)