Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

--------------------------------------------------------------------------------

Under mine lsa-trip får jeg altid følelsen af at højre og venstre er det samme og at det egentlig er fjollet at skelne mellem dem. Ikke nogen dyb tanke; bare en følelse.

De tanker bragte jeg videre til mit (ikke særlige vellykkede) meskalintrip forleden og da fik jeg igen en mærkelig fornemmelse af forskellen og ligheden mellem højre og venstre; jeg er en eksistens og det er ikke til at se eller mærke forskel på de to sider af kroppen. men alligevel har man delt kroppen op i højre og venstre.

Faktisk er det som om at kroppen er 2 dele vokset sammen : 2 arme, 2 øjne ,ben, fødder, næserbor, ører, lunger etc. Vi har dog kun en hjerne og et hjerne, de to organer der symbol på vores selvstændige eksistens.

Endvidere skabes liv ved at 2 legemer finder sammen og bliver en, i sexakten.

Er vi på vej til at blive delt i 2 på en eller anden måde?

Så...

Hvad er der med mennesket og tallet 2?

Jeg forstår det ikke selv men er der nigen af jer der gør?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Mht. højre og venstre, så er det jo bare en opdeling, som mennesket har lavet for belejlighedens skyld. Når du tænker over det, er det så ikke meget rart, at vi kan sige: "hende kussen til venstre skulle kneppes så hårdt og ikke hende den fede dværg til højre"?

Der er da masser af andre organer, som vi kun har et styk af? Så det holder ikke helt med, at det lige er hjertet og hjernen.

Jeg tror ikke at der noget specielt med tallet to. Du skaber dine egne forbindelser.. Pas på du ikke ender med at skabe forbindelser mellem alt hvad der indeholder tallet to, som en anden tvangsneurotiker :wink:

Det er vel bare sådan vores art har udviklet sig.

/edit: Ovenstående skal ikke forstås, som en provokation af nogen art og jeg håber ikke du tolker det sådan :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Entheo skrev:
Der er da masser af andre organer, som vi kun har et styk af? Så det holder ikke helt med, at det lige er hjertet og hjernen.

Mht til ventre og højre hjernehalvdel, så har de faktisk ret forskellige egenskaber. Svjv er venstre hjernehalvdel den rationelt tænkende og den højre er kreativ. :idea:

Apropo "right in two" så lut lige en gang til: http://www.youtube.com/watch?v=Tvkm1g53l04

Titel:
Dedikeret medlem

Cubensis skrev:
Entheo skrev:

Mht til ventre og højre hjernehalvdel, så har de faktisk ret forskellige egenskaber. Svjv er venstre hjernehalvdel den rationelt tænkende og den højre er kreativ. :idea:

Apropo "right in two" så lut lige en gang til: http://www.youtube.com/watch?v=Tvkm1g53l04

Det er korrekt det med, at der forbindes forskellige egenskaber til hver hjernehalvdel, men jeg kan ikke se hvad det har af relevans for det du citerer? Det har dog stor relevans for det det Moonage snakker om, kommer jeg til at tænke på. For det betyder jo netop en forskel for venstre og højre siderne.

Hehe ja jeg kunne heller ikke lade vær med at tænke på Tool da jeg så indlægget. Hørte du Right in two under dit trip Moonage Daydreamer? :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Da de eucaryote celler i sin tid begyndte at klumpe sig sammen og dele opgaverne imellem sig (nogen tog sig af fordøjelsen, nogen sanserne og nogen tog sig af forsvaret, osv.) var formen som regel radiærsymetrisk, dvs. de var runde set oppefra. Dette ses hos søanemoner og andre polypdyr som sidder fast på et underlag og derfor ikke har brug for en "forende" og en "bagende".
De dyr som begyndte at bevæge sig med større fart, fik brug for en mere hensigtsmæssig form som kaldes bilateralsymetrisk. Her er dyret aflangt, med en forende og en bagende, en forside (mave) og en bagside (ryg), samt symetriske lemmer som ved bevægelse driver dyret fremad. I "forenden" var (er) det mest hensigtsmæssigt at have de fleste sanser (duftsanser, lyssanser, følesanser) så dyret kunne orienterer sig i den retning det bevægede sig i, og sanse den føde det søgte. Hermed blev koncentrationen af nerveceller størst i denne ende, og en egentlig hjerne udviklede sig med tiden.
Selvfølgelig sad munden også i forenden. Langt mindre selvfølgeligt var røvhullet; det blev først udviklet senere i bagenden. Fladorme har kun en mund og en fordøjelseshule. Når de har fordøjet, brækker de simpelthen det op, som ikke kan fordøjes!

Nå, men det er altså lidt forklaring på, hvorfor vi mennesker er billateralsymetriske. Det ville være dumt at hoppe rundt på et ben, eller på tre for den sags skyl! Symetri er det mest praktiske når man skal bevæge sig gennem verden, og så ser det også bedre ud!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Fedt svar Fanny! Tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]