Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 01:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Imens vi venter på vores affaldsskakt ikke længere er tilstoppet (altså fuck forumet), lugter det nu lidt ind i stueetagen her. :)

Jeg vil høre om andre nogensinde har oplevet følelsen at kunne bevæge sig igennem en væg? Her i nat gik jeg i seng kl 04.30 og lige pludselig begyndte jeg at drømme i VÅGEN tilstand. Jeg svævede igennem et rum i mit tidligere hus, og fik åbenbart den ide at flyve ud på tegltaget.
Her blir det lidt mere mærkeligt, for jeg kunne morfe mig igennem skråvæggen til taget, og min krop føltes ligesom en skør gang X-Files. Det var så syret som det kan blive, og alt var i silhuetter ligesom i Ringenes Herre når ringen bruges, blot var det i grumsede farver og mindre udtværet.
Da jeg sagde WTF til mig selv og hjertet røg i halsen, blev jeg revet for meget ud at drømmen og gad ikke jagte den igen, men sov lidt senere.
Jeg har aldrig oplevet noget lignende før, men det var lidt DMT-agtigt :) ((jeg mistænker noget stramonium for dette. Omtal venligst ikke videre, da det helst ikke er formålet her.))

Senest rettet af Lakhippien 12 mar 2008 00:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
At morfe er den process du laver når du har 2 forskellige billeder, og så langsom blive billede a ændret til billede b....

Men du over det vil jeg da helt sikkert gerne høre mere om det afsnit af x-files du har været med i :)

Titel:
Medlem

hvad mener du præcis med at du "drømmer i VÅGEN tilstand"?

For mig lyder det som en go gammeldags søvnparalyse: http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

Den slags drømme kan virke usandsynlig realistiske, og muligvis skræmmende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg syntes nu mere det lyder som "Lucid dreaming"
http://da.wikipedia.org/wiki/Lucide_dr%C3%B8mme

Titel:
Medlem

de 2 begreber dækker også i flere tilfælde over hinanden, så ja, det kan der sagtens være tale om :)

Titel:
Medlem

Har sku også haft sådan en "realistisk drøm". Hvor jeg så fik besøg af en meget ond lille pige med langt sort hår, alla Samara fra the ring..puha føj

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Urt skrev:
Har sku også haft sådan en "realistisk drøm". Hvor jeg så fik besøg af en meget ond lille pige med langt sort hår, alla Samara fra the ring..puha føj

Det lyder som sleep paralyses. Fordi der er rigtig mange reporter om at man oplever en lille pige med langt sort hår og jeg har hørt utallige sige at det ligner "hende fra the ring"

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Det var da et pudsigt sammentræf, kan du give nogen af dine kilder?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
har også haft den drøm med at der var en sort skikkelse på ens værelse når man vågnede på en helt realistisk måde... damn det er scary, det er stoppet nu dog plagede mig dog kun da jeg var mindre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Med at "morfe", mente jeg fornemmelsen af "at flyve igennem en geleklump", og ikke som bekendt at billedmorfe. Forkert ordvalg herfra :)

Jeg tror ikke jeg oplevede søvnparalyse, for jeg var jo netop ikke "fastlåst", men levede mig ind i tanken/drømmen. Der var nok tale om en "WILD" lucid drøm, hvor jeg ikke behøvede at sove først. Min bevidsthed havde adgang til styring af drømmen, og jeg skulle koncentrere mig for ikke at ryge ud af den. Tilstanden var som sagt sandsynligvis indtruffet pga ustabil CNS-kemi (- på den gode måde her).

Jeg har godt nok aldrig haft en mareridtsagtig (sorthåret) person siddende i værelset. Det lyder skummelt, og jeg er da glad for at jeg er helt forskånet for de tendenser!
Men kom gerne med jeres egne oplevelser. Der må om muligt være flere der har prøvet det? - og hvordan kommer man "lettest" til denne drømmetilstand igen? (teknik, stoffer, urter, etc.).

Titel:
Medlem

Lakhippien skrev:
Jeg har godt nok aldrig haft en mareridtsagtig (sorthåret) person siddende i værelset. Det lyder skummelt, og jeg er da glad for at jeg er helt forskånet for de tendenser!
Men kom gerne med jeres egne oplevelser. Der må om muligt være flere der har prøvet det? - og hvordan kommer man "lettest" til denne drømmetilstand igen? (teknik, stoffer, urter, etc.).

Det er ellers ret interessant at mindes bagefter :) Det slår sku enhver gyserfilm :wink:

Rent faktisk er jeg glad for at have oplevet dette fascinerende spirituelle fænomen!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lucid dreaming is the bomb.

Bustede du dig selv i at drømme? :D "Dette er jo syt langt ude, helt sikkert jeg drømmer" Så kikker man ned i jorden og kikker op igen. Alle ansigter har skiftet. Det er hverfald en af de 3 metoder. Ganske god, ved vænne sig til altid at spørge sig selv: drømmer jeg?

Genkender godt at man skal koncentrere sig for at blive i drømmeverden, eller måske modsat, ikke koncentrere sig for meget. (Det stopper altid når man kommer til det gode)

Få gange har jeg prøvet at gå fra bevidsthed til lucid dreaming. En metode jeg på ingen måde har mestret. Hvis nogen har tips så skriv gerne. Den er jo for syg!

Titel:
Medlem

agjoey skrev:
Lucid dreaming is the bomb.

Bustede du dig selv i at drømme? :D

Hvis den var henvendt på mig, så nej! Det hele virkede fuldstændigt realistisk, omend usædvanligt :wink: Dagen efter fandt jeg ud af at det var en drøm, fordi jeg fandt ud af at klokkeslettet jeg gik i seng var senere end det uret viste i drømmen!

Ellers var det så virkeligt som virkeligheden

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ved ikke rigtig om jeg buster mig selv... men det er tidt at jeg i drømmen godt er klar over at det er en drøm... tænker tidt tanken.. nåå ja det er en drøm

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
Eksperimenterer lidt med "lucid-dreaming" og det har da virket for mig et par gange. Det sker engang imellem at man har en såkaldt "åben drøm". Altså en drøm, hvor man er ved fudlt bevidsthed, og også har muligheden for at vågne, men sover og drømmer. I disse drømme kan du praktisk talt gøre lige hvad du vil, så i mine øjne virker det ikke særlig mærkeligt det du beskriver der.

Har selv fløjet i luften og talt med mærkelige mennesker. Åbnet portaler det til det fjerneste østen.

Disse drømme er desværre svære at kontrollere og man skal anstrenge sig for at få drømmene til at vare ved, og hverken vågne op, eller falde tilbage i en "tung drøm"(<- har selv fundet på det ord), hvor du ikke er ved bevidsthed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]