Frugthat skrev:
Citat:
men kunsten må vel være, at få det solgt og at få mange penge for det.
Det er jeg utrolig uenig i..
Jeg er overbevist om at ALT kunst der bliver lavet for det formål at blive solgt ikke har noget med kunst at gøre, men penge.
Frugthat skrev:
Citat:
Jeg synes der er tildens til, at mange idag bare laver et eller andet pis, og hvis de ikke kan få det solgt, så kalder de det bare for kunst, for så skal der nok komme nogle og købe det.
Det lyder for mig som et slag i en tom vind.
hvordan kan du generalisere noget så groft og hårdt uden nogen rigtig form for argument?
Det lyder fuldstændig lamt at nogen skulle købe noget der er grimt fordi det er grimt?
hvordan syntes du selv det lyder?
Anyway.. Kunst har ikke en skid at gøre med penge, og alle der tror dette vil uddø når vi har nået enden af det her årti.
Det er derfor alle ligger sit musik gratis ud på nettet.
ikke så de kan få penge for det, men så alle kan få noget ud af det og finde stien og bringe positivitet til folket uden penge!.
Sådan er det også med alle malerier og tegninger idag..
Det hele ligger på nettet go!
http://www.beinart.orgGlem bøgerne, filosofferne, fysikerne..
Alle som siger de har svar lyver!
Som de wise ones siger i south park "No one single answer is the only answer"
Så kig på kunsten og lær! for det er dem der har svarene, det er dem ved hvad verden i virkeligheden er lavet af.
Det er dem som kan vise dig verden fra alle sider uden nogen krav om penge eller sprog! alle kan se!
Alle artister ved nemlig noget ingen bogskriver gør, det har noget med kærlighed at gøre, kærlighed til selvet og det at lave noget for sig selv til sig selv af sig selv... ikke noget med penge at gøre som nogen foreslår
Det er virkelig rigtigt at man kan lære mere af et billede end en bog på 1000 sider.
Og det har som sagt ikke noget med penge at gøre, men bevidsthed og den healende effekt som kunst har på mandens sjæl.
Sig hvad du mener og men hvad du siger!/
Kunst er kode og brug det til at dele sund bevidsthed ud hvor der ingen er eller hvor du kan se der er brug for det...
Det er i princippet værdiløst hvis det ikke bliver brugt til lige præcis dette formål.
Åndsamøbe: jeg kan godt lide hvad du skriver og jeg kunne godt tænke mig at bytte ord med dig. Men det ser ik ud til der er noget jeg kan svare på i dit indlæg.. Men ellers fine brede ord
Citat:
Et godt kunstværk for mig, har evenen til at trancenderer det private udtryk (altså kunstnerens private referencerammer), uden at blive upersonligt, samtidigt med at det har en almen referenceramme.
Nice..