Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 03:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg faldt over et FANTASTISK fedt site, som indeholder historier med spøgelser, aliens, telekenisis og alle disse underlige "fænomener"...

jeg faldt over en spændene historie skrevet af en ældre mor:
http://mystico.dk/historie/Mine+oplevel ... +%E5nder/2

og fandt en "OK" teori på hvorfor spøgelser findes.. prøv læs denne her også..
http://mystico.dk/spm/4/Sp%F8rgsm%E5l:S ... ser+findes

Hvad mener i om det åndelige? Hvad mener i om historien og teorien? Tror i der er mere mellem himmel og jord?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Nej, jeg magter det snart ikke mere.

Det ligner jo ikke engang skyggen af en teori det pjask der. For det første er der intet belæg for at vi skulle bevæge os igennem usynlige tidszoner, og hvis de er usynlige, hvorfor har han så opdaget dem alligevel og hvorfor skulle han være den første til at opdage dem, hvis det rent faktisk var tilfældet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg tror på det åndelige. Der kan da sagtens eksisterer mere end vi kan sanse. MEN IKKE LATTERLIGE TING SOM DU LINKER TIL!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
ROFLOL :lol:

Sticky, please.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Sjovt at mennesker, som hævder at de ikke tror på hverken det ene eller det andet, ikke tør gå en tur alene i en stor, mørk skov om natten. Deres fornuft skal virkelig beskyttes for at den ikke splintres i tusind stykker. Bare en generel observation.

Til de der har svaret trådstarter - Videnskabenstime har intet sagt om sin egen holdning til 'fænomenerne' udover at det er spændende at diskutere/læse om.

Medlem
Brugeravatar

Om Shanti skrev:
Sjovt at mennesker, som hævder at de ikke tror på hverken det ene eller det andet, ikke tør gå en tur alene i en stor, mørk skov om natten. Deres fornuft skal virkelig beskyttes for at den ikke splintres i tusind stykker. Bare en generel observation.

Til de der har svaret trådstarter - Videnskabenstime har intet sagt om sin egen holdning til 'fænomenerne' udover at det er spændende at diskutere/læse om.

Og hvor vil du hen med det? Indtil videre har folk da kun forholdt sig til hans links.

Det er sku svært at tro på at der findes spøgelser men alligevel kan jeg ikke lade vær med at blive en smule nervøs hver gang jeg lige har set et gyser og skal gå rundt i et tomt mørktlagt hus :oops: Det er ikke andet end folk som godt kan lide at fortælle en historie eller gøre folk forskrækkede :)
Men hvis det var mig der virkelig havde oplevet sådan noget ville mit liv ha været gået i stå!! Ville ha lagt en grøn lort og gået i chok..

Creepy creepy ihvertfald :? Nu tør jeg ikke gå ud og børste tænder inden jeg skal i seng :lol:

Der burde være en 16+ aldersgrændse for Gyserfilm, tror det er dem der har givet mig ar på sjælen :lol:

GODNAT!

Dedikeret medlem

Psyklon-b skrev:
Om Shanti skrev:

Og hvor vil du hen med det? Indtil videre har folk da kun forholdt sig til hans links.

Man kan jo forholde sig til ting på mange forskellige måder. I øvrigt var det ikke særligt dit indlæg jeg sigtede til. Men fred være med det.

Medlem
Brugeravatar

der findes helt sikkert faenomener som den kausale virkelighedsmodel ikke magter at forklare, og det er de links du poster klare beviser paa.

en uddybene forklaring paa det overnaturlige ville fylde mange bind, og jeg orker ikke at gaa i dybden. men her er et hurtigt oprids:

bagved den kausale virkelighed vi laerer om i skolen, ligger der et associativt komplex som kan vaere svaert at forstaa eller manipulere. sagt paa en anden maade er der et lag af information "under" eller "over" det rent materielle plan vi bevaeger os i til daglig, som ligger til grund for dette, og er dettes ophav. man kan sige at vores virkelighed er toppen af et isbjerg, hvor 90% af det er skjult under havet.

ifoelge stort set alle okkulte/religioese traditioner er dette lag befolket af entiteter. entiteter der er afhaengige af os for at faa liv, det giver dog ikke mening at snakke om dem som levende i traditionel forstand, da de er helt igennem trancendente. det er stemmerne i den schizoides bevidsthed, englene i biblen, smaa boerns fantasi kammerater og spiritisternes afdoede familie. man kan sige at virkeligheden er scenen i et teater og at entiteterne er sufloeren, instruktoeren, sceneteknikeren, lysteknikeren, lydteknikeren, osv. osv. hvor vi blot er skuespillere der forvirret proever at improvisere os frem til hvad vi syntes er det ideelle teaterstykke. altsaa har vi med psykodynamikker at goere, der, under de rette omstaendigheder, manifestere sig i antropomorphe skikkelser.

at vores kultur er saa forbandet dum, stum og doev at entiterne bliver til spiritisternes afdoede faster berit og den skizhophrenes vrangforestillinger, er mig en evig kilde til skam og sorg. vi lever i sandhed i satans epoke, hvor de graadige algorithmer hersker, og mennesket skamloest voldtager sit eget ophav.

vi skulle skamme os.

Medlem
Brugeravatar

@ Seth

Jeg synes det er fint at du har mere eller mindre langte-ude ideer om, hvordan det hele hænger sammen, men kan du ikke selv se at du strækker den når du tillader dig at blive så moralsk og affekteret på andre vejne, mens dine postulater får lov at hænge i den frie luft?

Medlem
Brugeravatar

det er meget muligt. :oops:

opsoeg selv kildematerialet. det okkulte er, som ordets etymologi nu engang hentyder til, per definition, hemmeligt. man skal selv ud og finde det.

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal tro på!

Man hører så meget fra alle sider af, og det kan være svært at skelne i mellem, hvad der er sandt og fup. Men jeg vil ikke benægte, at der eksisterer en ''anden åndelig verden'', eller hvad man nu skal kalde den, da al snak om en sådan tilsyneladende virker meget uhåndgribeligt. Men hvem ved, måske eksisterer den lige for næsen af os? Det er svært at sige. Jeg har ikke selv oplevet noget overnaturligt som sådan, men på den anden side, har jeg heller ikke rigtig forsøgt at optage kontakt.

Man hører så meget forskelligt, og for mit vedkommende skaber det kun mere forvirring i mit sind lige i øjeblikket. Jeg synes ellers, at det er spændende, selv om nogle af påstandene også kan virke lidt skræmmende på mig!

Men hvordan erfarer man sådan en verden? Og hvordan kan man være sikker på, at det ikke er pure opspind i ens sind?

Misforstå mig ikke, jeg vil ikke afvise, at der eksisterer en åndelig verden, som vi ikke kan opfatte med vores sanser. Jeg synes bare, at der er så mange påstande om, hvordan den fungerer, men er det overhovedet muligt at vide noget om den? Og hvordan ved man, at den man har oplevet, er den eneste rigtige verden?

Ja, det blev lige til nogle overvejelser. Men dem gør jeg mig meget for tiden.

Nå men god sommerferie til jer alle!

Mvh illusinoa

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Om Shanti skrev:

Your point being? Kan man ikke have en rationel holdning til noget hvis man har en irrationel holdning til noget andet?

Det ligger i menneskets natur at være bange for mørket, og særligt skove. Man er et let offer. Der er et selektion for at ikke være et let offer. Det burde ikke være så svært at se, at tanken har sin plads i menneskesindet, uafhængig af gespenster, poltergeists og hvad ved jeg.

Må man heller ikke være bange for edderkopper hvis man nægter eksistensen af spøgelser? Eller SPLINTRES fornuften i en MILLION MILLIARD stykker?

Dedikeret medlem

Max temp: -273C skrev:
Om Shanti skrev:

Your point being? Kan man ikke have en rationel holdning til noget hvis man har en irrationel holdning til noget andet?

Det ligger i menneskets natur at være bange for mørket, og særligt skove. Man er et let offer. Der er et selektion for at ikke være et let offer. Det burde ikke være så svært at se, at tanken har sin plads i menneskesindet, uafhængig af gespenster, poltergeists og hvad ved jeg.

Må man heller ikke være bange for edderkopper hvis man nægter eksistensen af spøgelser? Eller SPLINTRES fornuften i en MILLION MILLIARD stykker?

Min pointe var blot, at der findes en del 'spøgelser', som det er svært at komme til livs. At dette skulle være et argument for noget som helst andet har jeg da ikke i sinde at påstå.

Du har sikkert ret i dine evolutionære observationer. Men idag er det nok betydeligt mere farligt for helbredet at tage på McDonalds end det er at gå en tur i skoven, også selvom det er mørkt. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]