Bærnelin skrev:
Jeg synes dine indlæg oftest er af en temmelig høj og brugbar kvalitet, især i Psykedelisk Filosofi. Det er hovedårsagen.
Hovedsageligt en "er-diskussion", men begge dele er da interessante at vurdere.
Rigtig gode indlæg indtil videre forresten. Drupe, i hvor stor grad synes du at dine psykedelsike oplevelser har haft motiverende karakter, vægter oplevelserne meget for dine valg, og har de... ligesom givet dig en motivation, som ville have været meget sværere at få ad andre veje? Og i hvor stor en grad føler du at de bliver ved med at have det? Jeg synes Paul Muad Dib, har nogle interessante tanker på netop det, altså at trippene så at sige mister evnen. Eller måske er det rettere, at trippene har nogle 'budskaber' som, når disse er opfyldt, selvfølgelig bliver mindre ændrende. Men synes du, Paul, at trippene har haft en generel retning, som du derpå har fulgt, og opfyldt? Altså at der er nogle allerede definerede mål i det at trippe på psilocybin (eksempel) for en given person, og at disse mål ikke skifter, i takt med at en person også ændrer sit "set"?
Imp, føler du trippene nødvendigvis blot bekræfter ting, unberbevidste og bevidste, ved en selv, som man føler man burde ændre? Eller har de også evnen til, at komme med svar og spørgsmål, som du ikke selv kendte?
Føler ikke, at de nødvendigvis bekræfter nogle ting, som man burde ændre. Men det var mere eller mindre det, jeg fik ud fra dit indlæg, at diskussionen primært gik på. Jeg var vist lidt træt i søndags
Følte mest efter de første par trips, at mine oplevelser kom med svar og spørgsmål som jeg ikke selv kendte. Det fik mig til at tænke på en helt anderledes måde, og lægge mærke til mange flere ting end jeg gjorde før. Jeg kan stadig have virkelig dybe oplevelser, der får mig til at tænke på livets små finurligheder. Men det er ikke fordi jeg får drejet rundt på hele min verdensopfattelse, når jeg tager et trip. For mig var det mest noget, der skete i starten af mit brug af psykedelika. Jeg kan uden tvivl stadig få bevidsthedsudvidende oplevelser, der ændrer mit syn på verden. Men for mit vedkommende tror jeg ikke det er noget jeg opnår ved brug af psykedelika. Det er som om den psykedeliske oplevelse er blevet lidt udtømt for mig, og jeg blir derfor mindre og mindre nysgerrig.
Men et par gange om året er det sgu godt med et trip. Når det er så længe siden, at man har glemt hvordan det var