Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 07:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Tidligere holdmedlem

http://destructionoverdrive.blogspot.co ... simov.html

Synes bare lige jeg ville dele den her, da den imo giver den bedste forklaring på et omnipotent væsens formål

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Ja, det er et ganske godt eksemple på, hvordan analytisk filosofi er istand til at suge alt saft og kraft ud af ethvert filosofisk spørgsmål. :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Psyklon-b skrev:
Ja, det er et ganske godt eksemple på, hvordan analytisk filosofi er istand til at suge alt saft og kraft ud af ethvert filosofisk spørgsmål. :D

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Det var jo ikke tankevækkende; bare platte sofisterier anvendt på det hinsides. Tag dog at læse noget, du måske kunne blive lidt visere af i stedet for en lunken sci-fi-nød som Asimov. Tsk, tsk.... Hvordan kan en generation, der ligesom Orestes så let lader sig tryllebinde af teknokratiets ensidighed, overhovedet forventes at finde sig en position indenfor mystikken. Ak ja, denne tråd bærer vidnesbyrd om de sidste dages enfold. Du kunne måske have glæde af at læse Orestien igen, inden du smykker dig med flere lånte fjer.

:stupid:

Tidligere holdmedlem

hvem siger jeg ønsker at finde mig nogen position indenfor mystikken?

Lad mig gætte, du er bistandsbums, eller igang med en pladder humanistisk uddannelse?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes teksten er ret plat.
Det at han ikke kan finde ud af at adskille evighed fra uendelighed, som er noget andet, gør hele grundlaget for teksten svagt, og det binder sig rigtig meget til en tanke om det omnipotente som en personlig, i tiden uendeligt agerende, størrelse, uden et evigt grundlag. Det er sådan set hele videnskabens fejlgrundlag i denne søgen. De ser kun det umiddelbare, og ikke det evige, hvilket gør deres forsøg på at udtrykke noget seriøst om noget "bagvedliggende", som det faktisk så ikke er, ret platte.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg havde sagt ja til det første job, fuck tid mand, hva skal vi bruge den til :hm: :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]