Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 05:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Ja, jeg kom til at sidde og tænke lidt her i dag, hvilket ikke altid giver de beste resultater.
Men sad og overvejede, hvordan et indkøb af et liv ville forløbe sig.

Videnskaben kan mange ting og kommer til at kunne flere. Man kan få nye organer, og her fornyligt så jeg at man transplanterer arme, hænder og der er sågar en der har fået et nyt ansigt.

Der var deromkring at jeg tænkte, fuck, jeg trænger til et nyt liv, men det skulle ikke være fra ikea, sådan et saml selv liv.

Hvordan ville sådan et indkøb egenlig forløbe, jo her er et forslag hehe

Kom endelig med et bud om hvordan du tror det ville foregå :peace:

-----------------

Liv på udsalg

- Goddag, kan jeg hjælpe dig med noget?

- Jeg vil gerne se på et nyt liv.

- Er der et bestemt liv du kunne tænke dig?

- Det der i lige har kørende kampanje på, lyder meget spænnende, men er det med auto save?

- Ja det er. Sammen med vores nyudviklede fortrydelse handling, hvilket gør auto save langt sikrere og brugervenligt for omgivelserne.

- Hvor holdbart er det liv?

- Den model kampanjen tilbuddet er på, har en RIP-faktor på 4.
Samme model kan fås med RIP-faktor helt op på 7, uden at blive meget dyrere.
Luxus livets RIP-faktor er tunet helt op på 9,5 og fås med 4 valgfrie fordele.
Kampanje modellen har 1 og standard modellerne kommer med 2 valgfrie fordele.
Alle livene er forberedte til 6 valgfrie fordele og har 2 standard fordele integreret på fundamentet.

- Hvilkne fordele har I som standard til disse liv?

- Alle vores liv har PC forståelse og ekstra rygrad sat ind fra start. Fordelene er skruet op på alm. forventning og kan til enhver tid opgraderes til over al forventning.

- Det lyder da som et liv jeg kunne bruge. Det skal nok ikke være kampanje livet. Skal bruge en god RIP-faktor.
Livet skal ikke være særligt sart. Det jeg har nu er allerede slidt op og har en 5 i RIP-faktor. Så skal måske helt op på 7eren.
Hvad er prisforskællen på luxus livet og den højste standard?

- Det er 15 % men så har du 2 fordele mere og bare fordelene er 3,5 % per fordel. Luxus livet har fået filet kanterne for hurtig tilpasning. Standard faktor 7 liv ligger på 30%

- Hvordan med overtagelse af livet?

- Hvis dine valgfrie fordele alle er på lager, kan vi have et standard liv klar til dig om 3 dage. Luxus livet kommer med fordelsbehandling og kan være klart om 2 dage.

- Hvordan med mit gamle liv? Står I for overførsel af personlighed og selve afregningen?

- Det er kun ved køb af luxus livet. Ellers er der et tillæg på 0.7%, 0,8 hvis vi også skal stå for opbevaring af dit nuværende liv.

- Jeg tror jeg tager luxus livet og de 4 valgfrie fordele.

- Ja, det er et godt valg. Hvis du vil være så venlig at følje med herover til disken. Der er papirene til overtagelsen og godkendelsen til sjæleafregningen.
Jeg skal oplyse dig om vores fortrydelse politik.
Vi har 40 dagers retur ret med fuld dækning og tilbagebetaling på selve livet.
Fordelene kan ændres i de første 3 måneder, hvorefter der er et tillæg på 0,2 5
Sjæleafregningen kan ikke fortrydes efter 40 dage.

- Hvordan hvis livet viser sig at være defekt?

- Vi udfører alle liv så man selv har mulighed for at rette fejl. Man har fuld bytteret til samme model i tilfælde af senudviklede defekter.

- OK. Lad os ordne de papirer og afregningen.

- Jeg har papirene klare her og her har du en kulepen.
Så hvis du udfylder sjæledokumentet først, kan jeg udføre sjæle-tjekket mens du udfylder resten.

- Har du et katalog over de valgfrie fordele?

- Det ligger på bordet lige bag dig, du kan låne det med hjem. Om onsdagen og fredagen har vi åbent for fordels skift hele dagen. Du kan skifte så tit du vil.

- Så jeg behøver ikke at velje fordelene nu her?

- Nej.

- Det var rart. Det er jo ikke til at huske dem alle.

- Tidsfristen for ændring af fordele starter først den dag du får den insteleret og er altid med 3 måneders fri bytteret.

- Så det var papirene til afregningen og sjæle tjek tilladelsen. Jeg går i gang med de andre papirer.

- Fint jeg går i gang med min del af arbejdet og du har dig snart et nyt liv.

- Ja, det trænger også. Det jeg har nu var kun ment som en midlertidlig løsning, til et par år, og nu har jeg haft det i snart 7 år.

- Jeg kan love at vores luxus liv holder længere end 7 år og det kan klare lidt af hvert.

- Det er det jeg satser på. Jeg kommer også til at passe bedre på det nye liv, Jeg har været hård ved det her liv og ofte tæt på at gå i stå.

- Der skal meget til før et luxus liv kører af banen. Det er vores mest stabile liv modeller, disse luxus liv. Vi har også solgt masser af dem. Der er ikke mange byttere.

- Det lyder meget godt alt sammen.

- Jeg laver lige test og godkendelse, det kan tage et stykke tid.

- Jep, jeg har vist også rigelit her at bruge tiden på. Det er da mange papirer.

- Ja, der er en del papirarbejde ved overtagelse af et nyt liv. God arbejdslyst.

- Jo, i lige måde.

----

- Sådan, så er det nye liv dit. Hvad siger du til torsdag kl 13,30?

- Jeg siger tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HAHAHA! Du er jo skør, på den fede måde :mrgreen: :lol: :shock:

Medlem

du har for meget fritid :D

Dedikeret medlem

Tror det er senføljer fra hobbier som stoffer og rollespil hehe

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hehe, grinern nok tanke. Synes det giver et meget godt billede af, hvordan mange mennesker liv er gået hen og blevet, nemlig én lang stræben efter succes, som kan give os mere og mere luxus i fom af materialer i vores hverdag. Flere og flere sætter deres personlige standard for luxus og det gode liv højere og højere, så jeg kan sagtens forestille mig en forretning sælge luxus liv til folk, som ikke selv har formået at skabe den nødvendige succes.
Men så kommer spørgsmålet, hvad er luxus? For mig at se, er der en masse delte meninger om det, men den generelle målestok for det, synes at være, at have størst mulig indkomst kombineret med mindst mulig indsats. Det er selvfølgelig groft sat op, da der findes masser af mennesker der ikke har værdier, som f.eks anerkendelse, karriere, tryghed, luxus og (penge) rigdom øverst prioriteret.
Vi forventer imo en masse af hinanden, hvor vi i stedet bare burde forvente mere af os selv, det er de forventninger fra omverdenen der gør folk stressede og depressive, et nyindkøbt liv med luxus og dertilhørende fordele vil helt sikkert ændre på det, men overvej hvad der vil ske med verdenen hvis vi allesammen gik ud og købte sådan et?

Idéen med autosave leder mine tanker hen på et slags Matrix hvor folk selv bestemmer, om de vil være tilsluttet og hvilken status de vil have som deltager i Matrixet og så kommer spørgsmålet igen op, hvad er bedst? Det ægte liv hvor man føler konsekvensen af ens handlinger og derfor må tage skæbnen i egen hånd, eller det søde liv som kan formes efter ens eget forgodtbefindende, hvor man har sin helt egen personlige quickload knap, som går tilbage til før du lavede dine fuck-ups og lader dig gøre det på den måde der tjener dig bedst.

Nå, jeg kunne fortsætte hele dagen med den her analyse, men tror bare vil give faklen videre, der må være nogen der synes det er ligeså interessant at ævle om sådan noget som mig :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ideen med autosave minder om min måde at styre mine drømme på.... også det med at "fortryd handling"..... det ret effektivt.

Men damn hvor ville det være plat bare at kunne købe sig et nyt liv - tager jo ideen med at leve ud af billedet.

Livet handler jo om rejsen, ikke målet.

Dedikeret medlem

Snoezel skrev:

Men så kommer spørgsmålet, hvad er luxus? For mig at se, er der en masse delte meninger om det, men den generelle målestok for det, synes at være, at have størst mulig indkomst kombineret med mindst mulig indsats. Det er selvfølgelig groft sat op, da der findes masser af mennesker der ikke har værdier, som f.eks anerkendelse, karriere, tryghed, luxus og (penge) rigdom øverst prioriteret.
:peace:

Tanken bag luxus modellen, kører nok også mere på det fysiske og psykiske og ikke det matrielle.
At man ikke så nemt bliver syg og så videre. At man er mere holdbar og stabil på det mere personlige plan.

Det var også tanken bag fordelene. For eks. kunne man købe en sangstemme, humor, eller noget andet man mangler som person. For selv personligheden har man med sig, så man ændrer sig jo ikke som person.

Tanken var lidt at man kom af med fysiske eller psykiske skavanker og dens føljer man har pådraget sig i nuværende liv, ligesom bliver fejet af og man starter med en frisk psyke og krop.

Man har stadig samme person og social stand som før, bare blevet opgraderet og med extra udstyr agtig ting.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ehm så har jeg vist fået luxuslivet altså rent psykisk:) godt nok er hjernen smeltet størstedelen af tiden, men sygdomme de holder sig da langt væk - tror ikke jeg vil købe et nyt...... jo hvis man kan få et med fordelen at der altid er 10 lækre veninder i ens soveværelse efter klokken 23;)

Dedikeret medlem

Child of Aum skrev:
ehm så har jeg vist fået luxuslivet altså rent psykisk:) godt nok er hjernen smeltet størstedelen af tiden, men sygdomme de holder sig da langt væk - tror ikke jeg vil købe et nyt...... jo hvis man kan få et med fordelen at der altid er 10 lækre veninder i ens soveværelse efter klokken 23;)

Jeg har lige tilladt mig at hente et indlæg fra digte, synes ikke det helt hænger sammen

Child of Aum skrev:
Opis skrev:
Child of Aum skrev:

Levende Død

Fanget udenfor, blødene indeni!
Eksistens, fanget i mit hjem, sammen med hvem?
Få hva du kan tage, ender med du sidder alene, mørke dage!
Som kapitler i en bog, føler sig fanget af sort sorg.

Føles levende udenpå, døende indeni
Smerte, fanget i mit hjem, pågrund af hvem?
Lyt efter hva du kan tage, så du ikke sidder alene, på mørke dage.
Indeni mit hjerte, tåles der ikke mere smerte.

Føltes rigtigt udenpå, født forkert, indeni!
Karma, fanget i mit hjem, stolte på hvem?
Tro på hva du kan tage, måske du ikke ender alene, mørke dage.
Som tanker i min hjerne, føler jeg mig væk fra min kerne.

Fanger mig selv udenfor, efterlader mig indeni.
Levende, fanget i mine tanker, hvor lang tid mer?
Fik hvad jeg ku tage, sidder alligevel alene, på mørke dage.
Som en motor, sætter jeg i gear - gider snart ikke mer!

Det er godt skrevet

Og sandt det meste af tiden....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis: Siger jo også at min hjerne er smeltet størstedelen af tiden..... Smeltet er sgu ikke fedt - det er punktet efter brændt af..... altså man smelter af at brænde af for længe og når man først er smeltet. ja så det ikke fedt... men det kunne jeg fylde side op og side ned om, gider jeg ikke pga for mange dårlige kommentarer.

EDIT

Kan jo ikke holde min kæft klokken 03:19 om natten, bongskæv, tanker på trip og en ustyrlig lyst til keta, ikke at jeg ikke har det.... men det går bare ikke mere... begyndte at være underligt at være her, bedre at være der. Der er bare ikke så fucking mange ting at være her for lige for tiden, kommer nok med sommeren når technoen pumper igen - eller så kan man da føle sig i live igen... Grusomt at sidde og vente på at grunden til at sniffe keta nærme sig, bliver virkelig dejligt, ikke at være her imens man er her.
Men det med luxus livet angående psyken - Jeg slår simpelthen bare fra, tænker fuck det hele og skruer den pæne facade og smilet på - har jeg gjort ca 75% af mit liv. Kaoset indeni kan jeg sagtens styre, til tider, men det hjælper bare at køre på facaden, hænge fast i overfladen....
Der skal nok komme en eller anden dårlig kommentar - i dont give a shit, eller et eller andet sted gør jeg - men inden nogen af jer føler for den der latterlige kommentar i har i ærmet - så overvej hvordan det er at være i live uden der er nogen der kender en sådan rigtig godt - udover en selv og få folk som ikke er her... Try walking in my shoes - you'll crumble in my footsteps.

Så kan man så tænke tilbage og overveje om ens valg har været rigtige - ja nogle steder har de været rigtige og andre steder har det virkelig været noget fucking pis - det kan man så give en masse ting skylden for, i starten af livet kan man ikke gøre så meget, men når man så får muligheden for at vælge selv - så kunne man vælge noget andet end det man gjorde, men man havde det jo lige så fucking fedt og det hele kørte - hvilket det også gør nu - men det kører bare på den samme fucking måde som det fucking altid har gjort - ikke at det er nedtur, det bare svært at forklare - man skal sgu have mine sko på for at forstå det..... eller hmm, nogle gange vil man måske bare gerne noget andet end det man laver - når man så prøver at lave et andet valg nu, så er det som om at alle de fucking broer er brændt helt fucking ned og de eneste veje der faktisk er åbne er veje fremad, altså på den sti man står og går på.... den sti er fed nok helt sikkert...... den er også bare lidt hård til tider... eller cirka næsten altid.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Child of Aum skrev:
så overvej hvordan det er at være i live uden der er nogen der kender en sådan rigtig godt - udover en selv og få folk som ikke er her.

Welcome to my life.

Dedikeret medlem

Child of Aum :

Som du siger din hjærne brænder af ind i mellem eller for det meste.
Ville det så ikke være rart at kunne bytte det defekte ud, som brænder hjærnen af, med nye dele.
En ny ubrugt psyke, der er sat til at klare mere end den nuværende. Med viden om at man kan få en ny hvis man også brænder den af.

Ikke plages af havd man har taget af forkærte valg, som måske har været med til at brænde en af. Slippe af med de traumere man har påtaget sig og gør livet besværligt.

At kunne gøre som med computere. Når den er sløv og ikke kan følje med mere. Så køber man en ny, sætter den gamle hardisk i og har noget der kan følje med tidens udvikling. og beholder at man har lavet på den gamle computer så alt er som før, bare kører alt bedre og uden at den fryser, går ned osv.

Dedikeret medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Child of Aum skrev:
så overvej hvordan det er at være i live uden der er nogen der kender en sådan rigtig godt - udover en selv og få folk som ikke er her.

Welcome to my life.

og mit

velkommen i klubben :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
synes dog det, at kalde det et nyt liv er misvisende. for hvad er liv? den definition er jo svær.

tror nærmer du mener en ny krop. sådan forstår jeg det i hvert fald.
tanken om at skifte sine små defekter ud er rigtig interesant. men lige netop psyken, hænger den ikk uadskildelig fast i vores personlighed?
er det ikk lige præcis den der kendetegner hvem vi er.

noget andet er. at hvis vi nogensinde kommer så langt med lægevidenskaben at vi kan købe ny og bedre dele. så er der jo stor chance for at der opstår en slags overrace af mennesker som lige netop er rige nok til at opgradere sig sig selv til noget nær perfekt stand. hvorimod dem som ikk har så mange penge ikke ville kunne købe sig til det samme.

så vil det virkelig ende med 2 grupper: de rige og smukke. og de fattige og grimme...

men alt i alt nogen interesante tanker... :)

Dedikeret medlem

Condor skrev:
synes dog det, at kalde det et nyt liv er misvisende. for hvad er liv? den definition er jo svær.

tror nærmer du mener en ny krop. sådan forstår jeg det i hvert fald.
tanken om at skifte sine små defekter ud er rigtig interesant. men lige netop psyken, hænger den ikk uadskildelig fast i vores personlighed?
er det ikk lige præcis den der kendetegner hvem vi er.

noget andet er. at hvis vi nogensinde kommer så langt med lægevidenskaben at vi kan købe ny og bedre dele. så er der jo stor chance for at der opstår en slags overrace af mennesker som lige netop er rige nok til at opgradere sig sig selv til noget nær perfekt stand. hvorimod dem som ikk har så mange penge ikke ville kunne købe sig til det samme.

så vil det virkelig ende med 2 grupper: de rige og smukke. og de fattige og grimme...

men alt i alt nogen interesante tanker... :)

Den grupper har vi allerede inden for psykiatrien.
De fattige skal genne systemet og venter umenneskelige tider på at få behandling. Hvor de i ventetiden bliver kørt på at staten, fordi man ingen papirer har på at man ikke fungerer optimalt. Så ventetiden samtidig gør en sygere og sygere. Jo sygere man bliver jo mere sociale belastninger føljer der med.
De rige betaler en psykiater eller psykolog og får klaret problemerne mens de er minimale og nemme at behandle. Derved undgår de samme belastninger som de fattige og har langt bedre forudsætninger på at klare sig godt i livet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
det med overklassen og underklassen har jo altid eksisteret igennem mange tusind år. dette ville nu dog blive den mest ekstreme form for opdeling da overklassen jo vil blive en gruppe af høje smukke atletiske mennesker. mens alle andre jo bare måtte leve med de fejl man nu var født med....

Relativistisk båthorn

@opis; fin dialog i livs-supermarkedet der :lol:

Snoezel skrev:
Idéen med autosave leder mine tanker hen på et slags Matrix hvor folk selv bestemmer, om de vil være tilsluttet og hvilken status de vil have som deltager i Matrixet og så kommer spørgsmålet igen op, hvad er bedst? Det ægte liv hvor man føler konsekvensen af ens handlinger og derfor må tage skæbnen i egen hånd, eller det søde liv som kan formes efter ens eget forgodtbefindende, hvor man har sin helt egen personlige quickload knap, som går tilbage til før du lavede dine fuck-ups og lader dig gøre det på den måde der tjener dig bedst.

+

Child of Aum skrev:
Ideen med autosave minder om min måde at styre mine drømme på.... også det med at "fortryd handling"..... det ret effektivt.

Men damn hvor ville det være plat bare at kunne købe sig et nyt liv - tager jo ideen med at leve ud af billedet.

Livet handler jo om rejsen, ikke målet.

Det er lidt sjovt at opstille det på den måde synes jeg. Et liv hvor i er TVUNGET, mener i er bedre end et hvor i har FRIHED?

De fysiske regler ska' TVINGE jer før livet er noget værd? (der ska' være konsekvenser)

Hvis man ka' gøre hvad man vil (re-loade, altså ha' frihed), så er livet intet værd?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis jeg kunne købe nye liv, vidste jeg da for en gangs skyld hvad jeg skulle give i fødselsdagsgaver.

Dedikeret medlem

Kaktus Klausen skrev:
Hvis jeg kunne købe nye liv, vidste jeg da for en gangs skyld hvad jeg skulle give i fødselsdagsgaver.

:idea: :idea: :idea:
Jeg vil lige pointer at ideen var min og jeg vil have procenter fra ham der griber den og muliggør den.
Der er sku penge i skidet, kender også mange der kunne bruge et i fødelsdags gave :)

Dedikeret medlem

Condor skrev:
det med overklassen og underklassen har jo altid eksisteret igennem mange tusind år. dette ville nu dog blive den mest ekstreme form for opdeling da overklassen jo vil blive en gruppe af høje smukke atletiske mennesker. mens alle andre jo bare måtte leve med de fejl man nu var født med....

Jeg prøver lige igen.
Tanken var at det skulle gå på det indre og ikke det ydre. Hvis du vil være smuk og atletisk kan man købe alle de ting i forvejen. Det kræver bare et par oprationer som kun de rige har råd til. Så den opdeling er der også allerede. De fattige har ikke tid til motion og hobbyer som sport og ligenende. De har travlt med at tjene penge og slide deres krop op.

Man kunne så købe en fordel der hed "God løber", men der ville stadi kræve at man trænede og holdt det ved lige hvis man skal bruge det til noget prof. Lige som folk skal i dag hvis de vil bruge deres talent til noget.

Det betyder ikke at man får alt foreret, men at man stadig skal yde for at få. Fordelen er bare at du gør det med nyt maskineri, som ikke er hærget af nederlag og dårlig livstil.

Psyken ville ændres så den ikke var påvirket af det kan har oplevet i sit tideligere liv, men træffe valg fra den person man oprindeligt var før man blev skadet gennem livet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]