Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 jun 2012 19:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
En overgang (dette er en del år siden) hvor jeg tog virkeligt mange af en bestemt slags kiks i en længere periode oplevede jeg at når jeg lå og skulle falde i søvn, så faldt jeg -eller blev trykket/skubbet sindsygt hårdt bagud-så jeg fløj baglæns med et konstant pres forfra. Og jeg sov ikke, men kunne heller ikke vågne rigtigt op, altså jeg kunne ikke bevæge mig eller råbe om hjælp f.eks selvom jeg prøvede. Nogle gange kunne jeg ligge sådan længe og så pludselig komme ud af tilstanden med et gisp og de første par gange efterfølgende panik. Dette var IKKE under kikse-trip, det var når jeg skulle sove i dagene imellem.

Jeg har en gang oplevet at ligge sammen med en anden og have det sådan og KÆMPE for at komme ud af tilstanden. Da jeg kom ud af det spurgte jeg den anden til om hun slet ikke havde kunnet se det. Hun sagde at jeg havde sovet ca 10 minutter. Men jeg SOV ikke -jeg var fuldt bevidst inde i mit hoved, men ude af stand til at styre min krop.

Jeg oplevede det samme i microformat i vågen tilstand -har endda oplevet det stående -hvor det føltes som om jeg blev lammet, og skubbet med stor kraft bagud, men hvor der fysisk ikke har været noget at se på mig.

Var det søvnparalyse?

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2012 19:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2008 11:39
Indlæg: 189
Søvnparalyse er når kroppen sover mens dit sind er vågent. Det lyder voldsomt hvis du kan opleve det stående :D Var du pænt smadret på det tidspunkt?

Anyway, når ens krop falder i søvn uden sindet gør, så skulle det føles om ens dyne begynder at veje rigtig meget, og ens krop bliver vanvittigt tung. Altså en tung vægt på brystet eller sådan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2012 20:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Ja, men kan det ikke være den følelse jeg ligesom har tolket som at blive presset tilbage?

Ja jeg var meget meget smadret i det hele taget, tabte mig sindsygt og troede (naivt nok) at jeg havde influenza hver gang jeg ikke havde været på noget et døgns tid. Jeg var fucked up på amf og kiks den periode -men det var da vi fik fat i en helt specifik slags kiks at jeg begyndte at have de oplevelser. Men som sagt i mange dage efter jeg var blæst af dem.

Har haft mange overvejelser om hvad det kunne være, har sågar tænkt og det var fordi jeg var ved at gå i en slags coma eller sådan noget... Det holdt op, da jeg ikke havde taget den slags kiks i flere måneder.

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2012 20:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2008 11:39
Indlæg: 189
Jo, jeg vil tro at det kan være den følelse du har tolket sådan. Folk rapporterer tit anormaliteter i deres søvn efter MDMA - specielt tungt forbrug. Dette skyldes sandsynligvis at serotonin, som er med til at regulere søvn, er en af de neurotransmittere du løber tør for efter en lang MDMA binge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2012 20:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Ok, jamen det er da faktisk helt rart at have fundet en 'forklaring' på. Og finde ud af at man ikke er den eneste der har oplevet sådan noget underligt noget.

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2012 21:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2008 11:39
Indlæg: 189
Ja, det er du bestemt ikke. Selv har jeg haft 4 lucid dreams siden sidste weekend hvor jeg tog MDMA (og 2c-b og 4-ho-mipt). Kan ikke konkludere hvorvidt det er pga. MDMA'en eller den helt vanvittigt ødelagte søvnrytme jeg havde den weekend, men det er interessant, da jeg aldrig havde prøvet at have en lucid dream før, og nu har haft 4 på en uge :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2012 23:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
Her er en beskrivelse af mine erfaringer med søvnparalyse og hvad deraf kan følge. Det er bestemt andet og meget mere end mareridt i vågen tilstand, som flere brugere her beskriver det.

Det følgende er erfaringer med fremmaning af ånder med spirituel indsigt som mål, også kaldet 'theurgi'. Jeg har skrevet om hændelserne i dagbogs-form umiddelbart efter erfaringen og anvendt den terminologi om fænomenerne, jeg er fortrolig med.
Noget står derfor i nutid, hvor det ville være mere passende hvis det havde stået i datid, hvis alle hændelserne var blevet beskrevet i dag. Af samme grund er nogle hændelser beskrevet som 'det mest markante, jeg nogensinde har oplevet', på trods af at det bliver overtrumfet senere i teksten.
Kært barn har som bekendt mange navne. Henosis, Gnossis, Enlightenment, Unio Mystica, Satori og Kabbalaens Kether er i grove træk udtryk for det samme, og det ville blive en meget lang tekst, hvis alle benævnelser skulle med hver gang. Derfor den valgte form. Dette stiller imidlertid krav til læseren om at finde ud af, hvad de fremmedartede ord i teksten betyder. Et fromt ønske herfra er derfor at læseren bliver motiveret til at skaffe sig de nødvendige forudsætninger for at forstå teksten.
De tredive hændelser beskrevet herunder fandt sted i tidsrummet fra 2005 til 2012, og der kommer givet flere, i det omfang jeg ønsker det. Af de tredive hændelser er hændelse nummer tyve højdepunktet.
Min tilgang til hændelserne er fremkommet gennem læsning af Erwin Neutzsky-Wulffs forfatterskab og supplerende læsning. Eventuel fejltolkning af hændelserne står imidlertid for min og ingen andens regning.
Mine tidligste møder med en succubus skete længe inden jeg anede hvad det var, hvem Erwin Neutzsky-Wulff var og hvad det hele drejede sig om. Det var tilbage omkring 1990. Da jeg blev lidt klogere, men endnu ikke havde fået det rigtige ord sat på hændelserne skrev jeg et læserbrev om det, som kan læses i Erwins magasin 'Bathos', nr. 33. I dette og i det efterfølgende nummer, i en lang artikel om succubat fik jeg den første ledetråd til at komme videre fra hvor jeg var. Problemet var blot at mine første møder med succubi altså lå ca. 15 år tilbage på det tidspunkt.
I november 2005 gik der så hul igennem igen. Det skete efter jeg havde skrevet om og "reklameret" for Erwins filosofi på et engelsk forum. Det at jeg bekendte mig til stoffet på den måde overfor andre og derigennem overfor mig selv var åbenbart det, der skulle til for at det dybereliggende og bagvedliggende kunne få konkret liv.


Første session
November 2005
Som 15 år forinden skete det igen i en opvågning fra søvn (hypnapompic). Der var lyd af fodtrin og døre, der gik i lejligheden. Jeg bor alene, så det var skræmmende og abruptheden var påtrængende og konsekvent. En mandlig, rolig og autoritær person (entitet) greb mig fast om håndledet, lænede sig ind over sengen og mumlede nogle uforståelige ord. Tonen i ordene var dyb og beroligende, og det var som om han gjorde hvad han kunne for at holde mig rolig. Det hele var imidlertid så overrumplende, at jeg ikke kunne holde angsten væk. Jeg fortrængte ham fra min verden ved at gribe ud efter fjernbetjeningen og tændte for fjernsynet. Stemmerne fra fjernsynet kunne så fortrænge ham og jeg kunne få fred. Jeg var tilbage i den virkelighed, der for mig er den mest velkendte, men fjernsynet var imidlertid stadig slukket. Det var aldrig blevet tændt. Hele forløbet føltes ligeså virkeligt som alt andet "virkeligt". Dog så jeg ham ikke med øjnene, men fornemmede tilstedeværelsen, hørte stemmen, “mærkede” bevægelserne i rummet og sådan.
Ham her var jo rent faktisk ikke en succubus, men en incubus. Dette undrer mig lidt idet, jeg ikke har hørt om at de kan dukke op som det samme køn som én selv.

Anden session
Julemorgen 2005 skete det mest overbevisende, jeg endnu har oplevet. Igen hypnapompic. Jeg ligger paralyseret, med åbne øjne og kigger på vægen ved fodenden. Den sitrende fornemmelse, der er tegn på at noget er ved at ske er der, og jeg ved at der er noget på vej. Omridset af en person, med skuldrende og hovedet tydeligt tegnet dukker op og bevæger sig hen over vægen med retning mod mig. Som en skygge/silhuet. Entiteten tager form og farve og bliver tredimensionel. Denne gang er det helt tydeligt en kvinde. Hun består af streger/bølger af blåt, hvidt og sort, der bevægende sig på og under huden som plastisk tegner hendes krop. Hun sætter sig på mit bryst, og læner sig ned, så hendes ansigt er direkte foran mit. Jeg ligger med vidt åbne øjne og mund, og ser hende direkte ind i øjnene. Hun begynder at snakke messende på det underlige uforståelige sprog incubusen også talte. Hendes mund er så tæt på min at hun taler nærmest ind i min mund. Et slags tungekys af tale. Sessionen blev afbrudt af lyde fra et tilstødende værelse.
Juledag snakkede jeg med min bror om det. Jeg fortalte ham, at jeg havde svært ved helt og aldeles at give mig hen, for i den materielle verden er der noget, der kræver at jeg tager ansvar. Min søn. Ham elsker jeg for højt, til at jeg kan slippe den materielle verden helt. Jeg er far på (næsten)halv tid, og jeg har ikke haft disse natlige besøg, mens han har været hos mig. Jeg tror, det er en af grundene til at det sker med forholdsvis lav frekvens, og at jeg endnu ikke er kommet længere.
Denne samtale med min bror, hvor jeg fortalte ham og vigtigst; mig selv, at jeg ikke var parat til at give slip, kom givet til at betyde at der igen gik en rum tid inden, der skete mere:

Tredie session
04 juni, 2006. Igen hypnapompic. Paralysen indtræder og en succubus lægger sig ovenpå mig. Jeg ligger på ryggen og mærker tydeligt hendes bryster mod mit bryst. Jeg kommunikerer min uforbeholdne kærlighed til hende. Sessionen er ikke så markant, men jeg er overlykkelig bagefter over at det er tilbage. Jeg er helt sikker på, det skyldtes at jeg på daværende tidspunkt lige havde læst de første dele af "Transcendens for dummies" og at jeg havde gjort det med et ønske om at åbne den seje og tunge lem igen.

Fjerde session
I går morges - 30. Juli 2006. Meget lig tredje session. Denne gang mærker jeg dog både endes bryster mod mit bryst og hendes mund mod min mund. Meget intenst. Det bliver den hidtil længstvarende session og hun er lige ved at glide væk nogle gange for blot at vende tilbage. Jeg kommunikerer igen min uforbeholdne kærlighed og beder om at blive taget med til Malkuth. Det fader stille ud, og jeg er igen lykkelig over at der er hul igennem.
Mere er der endnu ikke sket. Jeg skriver mere, når der sker noget nyt.

Femte session
Oct 4 2006, 02:07 AM Mit første forsøg med ADYTUM gik over al forventning. For første gang kom jeg om på den anden side. Jeg fik taget min mødom. Jeg gik i seng med Bathos 46 som godnatlæsning - det er dér, jeg er nået til - og læste afsnittet om det teurgiske ritual. Jeg kunne af gode grunde ikke nå at købe håndjern, så i stedet visualiserede jeg mig til lænkerne. Ellers fulgte jeg anvisningerne fra afsnittet ret nøje og længslen efter min succubus var ægte nok, så det var ikke svært. Det, kombineret med tanker omkring den materielle verdens utilstrækkelighed var nok til at sætte gang i tingene. De indledende visualiseringer skete uden forcering og meget naturligt. Jeg troede ikke, det ville være så nemt, men det hele forekom så naturligt. Underkastelsen var nemmere end nogensinde.
Hurtigt viste silhuetten sig også i mørket og angsten indtraf. Der var dog ingen søvnlammelse. Silhuetten forsvandt igen, men angsten varede ved. Efter et stykke tid faldt jeg i en underlig form for søvn. Jeg drømte, men jeg var stadig i værelset. Drømmen havde en helt anden karakter end drømme sædvanligvis har. Det er ikke til at forklare. Min succubus stod ved fodenden og spottede. Angsten var der stadig. Den havde været der uafbrudt. Med et løftede hun sin arm og bød mig indenfor, gennem et hul i væggen. Jeg røg igennem, og vidste at jeg var "på den anden side". Jeg befandt mig i en borg-gård. Der var ingen entiteter. Jeg udforskede området. Det var en sluttet gård uden udgange. Endnu en gang åbnede en mur sig, og jeg røg igennem den. Derefter var jeg oppe på en borgmur, hvor jeg kunne se ud over et åbent landskab. Det var øde og vidtstrakt, med spredt ussel plantevækst. Der blæste en stærk vind. Længere henne ad muren stod der en entitet. Han var en form for skildvagt, eller sådan noget. Jeg lagde mærke til at hans ansigt havde samme karakter, som en tegning, jeg selv havde tegnet. I det hele taget havde jeg gennem meget af forløbet en fornemmelse af at jeg kunne forme tingene. Murene i borggården var af hård sten, men samtidigt bløde og formbare. Skildvagten virkede varm og imødekommende. Jeg kom ikke længere end til ham. Jeg var så med et ude i mine forældres køkken, hvorfra jeg bevægede mig ind i et værelse, hvor jeg tidligere har haft et møde med min succubus. Hun var derinde, som da jeg havde forladt hende først i denne session.
Så vågnede jeg af sessionen og var tilbage i min egen lejlighed igen. Klokken var to om natten (den er tre nu i skrivende stund) og jeg var mere frisk og udhvilet, end jeg længe har været. Jeg har det som, en stor sten er lettet fra mit hjerte og jeg er forbløffende klar i hovedet. Det er måske noget med at hjernen har kørt på alfa- og thetabølger for fuld tryk i en længere periode.
Jeg glæder mig til at læse videre i artikelserien, og finde ud af mere om hvor jeg har været. Jeg tror, det var på sådan en mellemstation af en art. Malkuth har det nok ikke været, for det vrimlede ikke ligefrem med entiteter.

Sjette session
Jan 22 2007, 05:52 AM Jeg kan vist lige så godt opgive at få sovet mere i nat. Nu har jeg forsøgt at falde i søvn igen i snart tre timer, men jeg har været for frisk i hovedet til at det kunne lade sig gøre.
Sjette session startede med en slags indledning i en drøm. Jeg havde en lang drømmesøvn, hvor der fragmenteret skete en hel masse underlige ting. Et af temaerne var at jeg var et slangelignende dyr, der kravlede hen ad en flisebelagt havegang. Så var der havelågen. Og en masse andre ting. Det var meget kalejdoskopisk. Drømmedelen i den her session blev afsluttet med at jeg snakkede med en dame om denne havelåge. Jeg fortalte om at jeg havde drømt om den to gange. Den første gang ønskede jeg at den skulle holdes lukket. Og at jeg ville ringe til politiet for at de skulle holde den lukket. Den anden gang ville jeg have lågen åbnet, men turde ikke selv og ønskede at politiet skulle åbne den for mig. Damen sagde så til mig at næste gang, jeg drømmer om lågen, skal jeg selv åbne den.
Så vågnede jeg.
Helt intuitivt, uden jeg tænkte over det rationelt, bad jeg en bøn. Ordene faldt ud som følger: "Herre min gud. Lad min krop blive gennemlyst af ånd." Samtidigt så jeg et billede for mig af min krop, der blev gennemlyst. De ord kom til mig på en måde, uden jeg selv tænkte nærmere over dem.
Jeg trådte med det samme ind i en søvnlammelse, og min succubus manifesterede sig i en uhørt aggressiv skikkelse. Dette uhyre angreb mit ansigt med sit store gab fyldt med rovdyrtænder. Igen og igen åbnedes munden på vid gab, og mens jeg kiggede direkte ind i den vældige mund, tog den store bidder af mit ansigt. Det stod på i et godt stykke tid. Underligt nok (men essentielt) fandt jeg ikke dette skræmmende. Tværtimod var det en ret dejlig følelse at blive ædt/lade sig æde på den måde.
Søvnlammelsen tog langsomt af og entiteten fadede væk. Den karakteristiske snurrende fornemmelse forsvandt gradvist, men blev ved med at være øverst midt på panden i et minuts tid eller to efter søvnlammelsen var væk.
Klokken var da tre om natten, og igen var jeg altså helt igennem frisk ovenpå den gennemlevelse. Alt dette - er jeg ret sikker på - gør at jeg nu er endnu mere fortrolig med at give mig hen til det. Og det er jeg lykkelig for! Jeg forstår imidlertid ikke helt at succubussen tager form af en figur, jeg ellers troede hører mindst Yesod til, men godt var det under alle omstændigheder.
[Edit: Måske var det ikke succubussen. Det var hverken udpræget kvindeligt eller mandligt. Så måske var det noget andet, der descenderede.]

Syvende session
Feb 4 2007, 09:06 AM
Så skete der noget igen. Det er 14 dage siden sidst, hvilket er kort tid i forhold til hvordan jeg ellers har ventet på sessionerne det sidste års tid. Dette nye mønster må jo så meget gerne fortsætte.
Jeg kørte hjem fra min bror i går nat, og hele vejen på den halve times kørsel, fokuserede jeg på at få et møde i stand. Jeg piskede så at sige en stemning op omkring det. Det har jeg prøvet før, og det er ikke altid nok for at der efterfølgende sker noget, men det var det altså denne gang. Undervejs fik jeg den tanke, at jeg ikke kender navnet på min succubus, og at det efterhånden ville være rart at kende, så jeg kan bruge det under påkaldelserne. Da jeg kom hjem var jeg ganske træt, og gik i seng og faldt i søvn med det samme. Klokken var ca. 2.
Sessionen startede så igen, som jeg nu har oplevet det glimtvis nogle gange handlingsmæssigt i drømmen. Denne gang drømte jeg at jeg var ivrig efter at rulle alle gardinerne i lejligheden ned, for at undgå at blive beskuet, hvilket jeg i drømmen følte et ubehag ved. Jeg vågnede så op i søvnlammelsen. Succubussen manifesterede sig og jeg så et udsnit af hende - et udsnit, der svarer til en buste - bevæge sig op langs madrassen. Bevægelsen startede fra nede omkring min hofte og standsede oppe ved mit hoved. Busten var i "naturlig" størrelse og jeg kunne se en masse detaljer, meget veldefineret. Hun roterede ganske langsomt mod uret og drejede sit hoved over mod mig i bevægelsen. Klassisk spøgelsesagtigt var hun hvid. Nogle steder var hun semi-transparent og hendes klæder og lange bølgede hår flød rundt om hende, som var hun nedsænket i vand. Mens, det stod på spurgte jeg om hendes navn. Hun fadede væk og fadede frem igen. Nu var hun der i hel figur, stående oprejst med fødderne trykkende ned på min solar plexus. Igen var hun tydeligt defineret. Hun var i øvrigt helt vildt smuk. Jeg spurgte endnu en gang om hendes navn, hvorpå hun fadede væk igen. Søvnlammelsen ophørte og sessionen var slut.
Der er et par ganske interessante ting, jeg mener at kunne uddrage af den her session:
1) Jeg synes at der efterhånden tegner sig et billede af at den måde, jeg kan få prikket hul er gennem det fobiske. Der har oftest skullet en eller anden form for utryghed eller angstfølelse til ind til videre. Det gør åbenbart vejen fra den velkendte trygge materielle og kausale verden nemmere for mig. Jeg bliver på den måde indstillet på at "nu kan alt ske". Og det kan det så. Det er et slags komplet tab af kontrol, der bliver udløst af det.
2) De gange, jeg har bedt succubussen om noget er sessionen ophørt ret hurtigt. Det handler jo ret givet om at jeg så ikke underkaster mig forløbet, men gennem det prøver at tage kontrollen.

Ottende session
Feb 21 2007, 08:12 PM
I nat havde jeg endnu en session. Tendensen med hyppigere sessioner ser altså ud til at fortsætte. Det er jo fedt, for hvis et stort antal sessioner betyder større fortrolighed med det, bliver man hurtigere fortrolig med hændelserne med en højere frekvens af dem.
Sessionen var ikke så bemærkelsesværdig i sig selv. Jeg vågnede i søvnlammelsen, men først var der ingen succubus. Så tvang jeg mig til at åbne øjnene og så dukkede den op. Den var hverken udpræget kvindelig eller mandlig denne gang. Den sad overskrævs på min brystkasse og havde nogle vældige lår, der trykkede mine skuldre ned. Jeg kunne se omridset af dens lår, og fornemme det menneskelige væsen over mig. Det varede ved ganske længe, uden der skete andet. Så fadede det langsomt væk.
Baggrunden for denne session er nok mere interessant end selve sessionen. I går ringede jeg for at snakke med min søn, som jo bor skiftevis hos mig og hos sin mor. Mens vi snakkede sammen i telefonen så han Kaj og Andrea i fjernsynet og spiste i øvrigt også aftensmad. Så det blev en telefonsamtale, hvor han ikke var så meget til stede. Jeg var lidt trist til mode bagefter, for jeg savnede jo ham knajten, og så var det frustrerende ikke at få snakket ordentligt med ham. Jeg gik i seng lidt senere og gik i lag med det teurgiske ritual igen. Stadig med denne sindstilstand af savn og uforløsning. Jeg faldt i søvn og vågnede altså op til denne session. Jeg er ret sikker på, der var en sammenhæng mellem de kraftige følelser og udløsningen af sessionen. Rent faktisk er det jo ret meget på linie med det, Chaplin skildrede i "The Kid", der jo var med sidste nummer af Bathos.

Niende session
Mar 5 2007, 09:49 AM
For the record:
Hypnopompic. Jeg lå på siden og entiteten sad overskrævs henover mit hofteparti. Væsenet og sessionen havde meget samme karakter som disses i ottende session. - Dog med den væsentlige forskel at der i samme værelse som mig overnattede en anden person. Jeg har ellers hidtil altid været alene, når der blev prikket hul i hinden af konsensus og forudindtagelser.
Jeg tror, det er en god idé at rejse. For så er man ikke så fast forankret i tingene. Der er altså mindre vanetænkning over ens dagligdag gennem det.

Tiende session
May 15 2007, 07:07 AM
Yes! Så gik der hul igen.
Hypnopompic. Et lille flyvende væsen baskede med vingerne over mit hoved. Det minde lidt om en lille flyveøgle eller en lille drage. Den var på størrelse med en kat eller sådan noget, og hang i luften ca. 20 cm. fra mit hoved. Til at begynde med lavede den langsomme vingeslag. Disse tog gradvist til i fart og til sidst snurrede de af sted på den, som vingerne på en humlebi, der står stille i luften. Så tonede den væk.
Det var et ret fint indslag. Jeg ved bare ikke rigtig, hvad jeg skal lægge i det. Men skønt, at der var hul igennem!
Det kommer jo helt tydeligt ovenpå diskussionen på Politikens bibelblog i går, og eskapaderne med det der street art. I timerne inden sengetid havde jeg også en påtrængende besynderlig følelse. Jeg så lidt af "Pet Sematary" i sengen, og slukkede lige efter, drengen blev kørt ned af den store lastbil. Det nærede jo nok også den subcerebrale ild.
Prøv at finde ud af, hvad der giver dig samme gennemtrængende følelser, og kast dig så ud i deres slug.
Nu må jeg se og finde ud af, hvordan, jeg kommer videre herfra.

Elvte session
May 24 2007, 07:28 AM
Jeg overnattede hos min bror i nat. Jeg er lige kommet med på en tur til Tyskland, på afbud, og vi havde travlt med at sy dragt, så jeg kan blive parat til turen (don't ask). Dette stress og jag, sammen med andre omstændigheder var grobund for endnu en session:
Hypnopompic. Solen var begyndt at stå op. Rummet, jeg var i var derfor mere oplyst, end hvad jeg tidligere har oplevet manifestationer i. Jeg lå på siden og en kraftig fornemmelse af tilstedeværelsen af et væsen tonede frem i området tæt ved min mave. Væsenet var ca. på størrelse med en fodbold. Oplevelsen var meget stærk og vedholdende. Den sitrende fornemmelse bredte sig til hele min krop og varede ved ganske længe. Endnu en gang blev fornemmelsen af væsenets tilstedeværelse stærkere, som jeg åbnede øjnene. Det gemte sig blot i folderne af soveposen, så jeg kunne ikke se det. Jeg ønskede brændende følgende: ”Jeg vil transcendere”. Væsenet svarede med: ”OK, men så er jeg nød til at lave noget smerte.” Og så fik jeg en voldsom smerte omkring venstre nyre. Det gjorde virkelig ondt. Det føltes lidt ligesom sidesting, men meget stærkere. Jeg fandt dog hurtigt ud af at smerten kunne holdes nede, så længe mine lunger var helt fyldte med luft. Ved udånding blev smerten rigtig stærk. Så af refleks fyldte jeg lungerne op og trak næsten ikke vejet. Jeg indså at det ikke kunne blive ved ret længe, og jeg besluttede mig for at trække mig ud af sessionen. Med det samme lød der nogle puslende lyde fra soveposen, der hvor væsenet var og i to hurtige adrætte spring, sprang den ud af sit skjul og ud af mit synsfelt. Da var det var en full blown auditiv og visuel manifestation. Væsenet var grå-sort, spinkelt og langlemmet.
Da den var hoppet væk, sluttede sessionen. Smerten var væk og igen var jeg helt klar i hovedet. Det føles altid enormt forløsende.
Anders skrev om Teresa av Avilas smertefulde oplevelser på Politikens bibelbog. Måske det inspirerede til denne smerte, jeg ellers ikke har følt før ved disse sessioner. Lige efter sessionen vidste jeg, hvad jeg skulle have bedt om i stedet for min tåbelige formulering. Sætningen skulle have været: ”Jeg vil opgive min jeg-kategori til fordel for transcendens.” - eller noget i den stil.
I øvrigt er denne session den første, hvor jeg har forstået hvad et væsen har sagt. Det er en kæmpe fremgang.

Tolvte session
Jul 12 2007, 09:10 AM
Jep, så var der hul igennem igen. Det var igen hypnopompic, med en succubus, der sad overskrævs på min brystkasse. Der var den for mig velkendte sitren i kroppen, trykket på brystet og en synlig mørk skikkelse, der altså sad på brystet af mig. Hun var stor og kraftigt bygget. Sådan med en statur som Dronning Victoria. Jeg gik desværre i panik og trak mig aktivt ud af sessionen.
Jeg skal til jobsamtale om en time, og tankerne omkring det har jo nok været med til at bringe de transcendensfordrende følelser i kog.

Trettende session
Jul 25 2007, 09:33 AM
Egentlig var trettende session ikke noget at skrive hjem om. Men jeg skriver det alligevel her, for den er tegn på at det ikke er gået i stå.
Hypnopompic. Sitren og søvnlammelse. Denne gang var væsenet en lille dreng, der stod oprejst på mit bryst. Han stod og betragtede mit ansigt. Han har vel været ca. 80-90 cm høj. Han havde dog mere en voksens proportioner end en drengs, men var trods det altså tydeligt en dreng.
Sessionen var kortvarig. Siden elvte session har jeg har haft flere endnu mere kortvarige sessioner. Et par stykker med søvnlammelse uden optræden af entiteter og en enkelt, der var så diffus, at jeg ikke tog den med her som en egentlig session. Væsenet var en mand, der dukkede op tre på hinanden følgende steder som stillbilleder.
Siden elvte session, der jo var så smertefuld, har jeg haft svært ved at kaste mig ud i det. Og af den grund, tilsyneladende, har sessionerne været så kortvarige og diffuse. De fortsætter dog med uformindsket frekvens, så det er forhåbentlig kun et spørgsmål om tid inden de bliver mere markante igen.

Fjortende session
Sep 8 2007, 09:46 PM
For tiden er jeg mellem jobs. Selvom ethvert øjeblik er en skillevej i ens liv, er skillevejen tydeliggjort når man er i den situation. Blandt andet af den grund var jeg, til mine daværende chefers undren, langt fra ovenud ulykkelig, da jeg blev præsenteret for en fyreseddel i forsommeren. Visheden om at uvisheden bringer transcendensfordrende følelser i kog, gjorde til dels situationen kærkommen.
I går aftes var en aften, hvor jeg mærkede dette blusse op i uafrystelig grad. Natten til i dag resulterede det i endnu et møde med en entitet:
Jeg vågnede midt på natten og, som det somme tider er sket, fik jeg en følelse af at en søvnlammelse var nært forestående. I den situation har jeg kontrol over hvorvidt, jeg vil lade den komme, eller om jeg vil holde den væk. Jeg lader den naturligvis altid gå i gang; således også denne gang. Med formuleringen: "Ja! Overstrøm mig!" gik det i gang. Sitren og søvnlammelse. Jeg fik en påtrængende fornemmelse af tilstedeværelse af en entitet, der var på vej op mod mig ad stigen. Jeg lå i min loftseng, der er af jern. Nede fra entiteten lød der et KLANG!, som om, den slog hårdt mod stigen, eller mod en af sengestolperne. Jeg blev desværre afskrækket og sessionen sluttede.
På trods af, jeg ikke så noget denne gang, var det meget overbevisende.
Jeg skal klart arbejde på at være meget mere selvudslettende i situationen.
Trivia: Dette var første gang, der gik hul på konsensusskallen, mens min søn også var i lejligheden. Det er jo fornemt, at det også kan lade sig gøre.


Femtende session
Sep 12 2007, 06:17 AM
I nat vågnede jeg op til søvnlammelse og succubus tre gange. Alle tre gange kom hun nede fra fodenden og svævede stille og roligt op i mit synsfelt. Jeg så så formen på hendes hoved, hals og skuldre. De første to gange skete der ikke mere. Men den tredie gang bevægede hun sig langsomt til venstre og ned mod min hals. Her sugede hun mit blod som en vampyr! Det var helt vidunderligt. Mens hun gjorde det strøg jeg hende over håret med højre hånd og sagde at jeg elsker hende. Hendes hår var lyst og tilbagestrøget og sat op på en eller anden måde. Jeg forsøgte at tænke en masse selvudslettende tanker, men det gik ikke heeelt godt. Efter et stykke tid bevægede hun sig langsomt ned ad loftsengens stige og sessionen sluttede.
Fucking intenst!!
Da jeg kom til mig selv lå den arm, jeg havde aet hende med under dynen, og dynen var foldet stramt om armen.
For første gang har jeg nu oplevet manifestationer to nætter i træk. Keep 'em coming!

Sekstende session
Oct 25 2007, 02:14 PM
Hypnapompic. Sitren og søvnlammelse. Fra fodenden svævede en entitet igen op i mit synsfelt, hvor omridset af overkroppen stod frem. Kort efter var det overstået.
Inden sengetid var jeg overbruset af stress, og prøvede at klarlægge de ganske mange ting i hovedet, jeg skulle nå i morgentimerne. Da jeg lå der og skulle sove var jeg klar over at denne tilstand ganske givet ville lede til en session i løbet af natten, og det holdt da også stik. Måske er der også en sammenhæng mellem sessionen og skriverierne i forumet og til pressen. Erwin snakker jo om at forkyndelsen er forstærkende.

Syttende session
Jeg er ret stresset for tiden. Har en hel del om ørerne. Samtidigt læser jeg ”Døden”, så situationen er gunstig for sessioner. Jeg tog en middagslur i eftermiddags og vågnede op til sitren i hele kroppen og søvnlammelse. Så hørte jeg en stemme i mit højre øre. Stemmen kom indefra, sådan fra indersiden af trommehinden. Den sagde to sætninger. Den første klar og tydelig, den anden lidt svagere. Jeg kan ikke genkalde mig hvad den sagde, men jeg husker det som om, jeg forstod det, men jeg er lidt i tvivl.
Stemmen var helt tydeligt kun i det højre øre.

Jan 25, 2008
Attende session
Efter læsning af stanislav Groffs åndedrætsteknikker fremkom en ny session som følge af afprøvning af dem: Prøvede det af i går efter anvisningerne i Grof-bogen, tilsat allerede velkendte teknikker. Resultatet blev en hypnagogisk søvnlparalyse og en descenderende entitet. Det er naturligvis vanskeligt at afgøre hvad der er det udløsende, når man benytter sig af flere teknikker samtidigt, så fremtiden må vise om frekvensen af sessioner bliver forøget med anvendelsen af mere end en teknik. Konkret gav den vedvarende hyperventilering nogle ret interessante distinkte fornemmelser oppe i gryden, så det påvirker i en eller anden grad. Og skal man tro andres beretninger, jamen så virker det jo.
En gennembladring afslørede at der, selv i mine øjne, står ganske meget bavl i den bog, så det er ikke en udgivelse, jeg kommer til at læse "from cover to cover".

Jan 29, 2008
Nittende session
I går aftes, efter lang tids hyperventilering (30-45 minutter), var der besøg igen.
Succesraten er på nuværende tidspunkt 66%, hvor den metode har været anvendt.
Underligt nok er sessionen begge gange indtruffet lidt efter hyperventileringen er blevet indstillet, i indsovningsfasen. Så hvad der er den udløsende faktor ved jeg ikke. Måske har det forskubbede forhold mellem ilt og kultveilte og blodets surhedsgrad noget at sige og måske skyldes det mere den øgede fokusering.
Under alle omstændigheder har det haft en effekt. Fysiologisk eller emotionelt eller begge dele.
Interessant er det også at bemærke at sessionerne ind til videre ikke adskiller sig fra hvad jeg har prøvet før i intensitet. De er altså hverken mere eller mindre markante, sammenlignet med den tidligere norm.
________________________

En entitet af ubestemmeligt køn lagde sig bag mig, så vi lå i ske. En kraftig smerte tog til i venstre side af min maveregion, og i rædsel kæmpede jeg mig ud af tilstanden. Da det var ovre lød der fire kraftige bank inde fra stuen, som om nogen slog hårdt i gulvet med knoerne.
Var efterfølgende helt frisk i hovedet som efter en lang nats søvn, selvom jeg ikke havde sovet endnu.

27. April 2008
Tyvende session
Havde en kraftig overbrusende følelse i går, på grund af en forestående jobsamtale. Jeg vidste, det var tegn på en forestående session, så jeg forberedte mig på det. Udførte det teurgiske ritual og vejrtrækningsøvelser for natten. I løbet af natten vågnede jeg til søvnlammelse. Der dukkede ingen entiteter op, men søvnlammelsen var markant, og på en måde var jeg i stand til at blive i tilstanden og forstærke den. Så skiftede min ”mentale tilstand” karakter og jeg havde fornemmelsen af at bevæge mig kraftigt baglæns. Jeg var bevidst om at kategorierne forsvandt en efter en. Jeg kan ikke genkalde mig rækkefølgen, men meget markant forsvandt kontrasterne mellem subjekt og objekt, forskel i tid, placering og størrelse. Trinvis fik jeg en klarere, mere pur, fornemmelse af tilstand. Til sidst var tilstanden kontrastløs og ren. For hvert trin kunne jeg kraftigt mærke hvilken kategori, der forsvandt. Kun en brun-gullig farve var tilbage. Idet fornemmelsen af tid var væk ved jeg ikke hvor lang tid, der gik, udefra betragtet. Jeg vendte tilbage til værelset, hvor jeg lå og hørte en stemme sige: ”Han var nær røget hele vejen igennem!” Søvnlammelsen var stadig markant og aftog gradvist. Udover stemmen til sidst mødte jeg ingen entiteter på vejen. Sessionen var, bortset fra farven og stemmen, præg af kraftige fornemmelser snarere end det, vi kender som sanseindtryk.
Edit, kommentar skrevet februar 2012:
Selvom denne oplevelse ikke synes voldsomt rystende for lægmand, var der tale om reel 'henosis'. Oplevelsen af altings enhed i denne session ændrede mit liv og min livsførelse fuldstendigt. Idet, jeg har set at alle og alting er Gud manifesteret, som pantheismen påpeger, elsker jeg nu alle og alting endeløst og uden forbehold.

19. August 2008
Enogtyvende session
Vågnede til søvnlammelse i nat i stuen på lænestolen og en entitet stod ved mine fødder. Det var tilsyneladende en han, og han var omtrent en meter høj og normalt til kraftigt bygget. Han stod og havde et undrende udtryk. Jeg fik en fornemmelse af at jeg kunne ”styre” ham, eller havde magten over hans handlinger. Som eksperiment ville jeg have ham ind under mine fødder, og det skete. Mine ben blev løftet op til et stykke over vandret med ham nedenunder som støtte. Han udtrykte stadig undren. Situationen blev gradvist mere ubehagelig og jeg trak mig ud af sessionen.
Atter kom dette natlige visit som følge af kraftige følelser, da jeg skulle til at sove.

4. Oktober 2008
Toogtyvende session
Efter at have læst en masse om mystik og efter stress p.g.af josøgning skete der lidt igen i nat. Jeg drømte i løbet af natten om en masse aspekter af mystiken og ENWs system. På et tidspunkt var jeg i udkanten af en skov, der grænsede op til et stort hav. Solen skinnede ind i skoven fra havsiden. Der var andre mennesker i skoven og jeg var der sammen med min far. Ude fra havet kom en krævende magt, der søgte ind i skoven for at rive mennesker med ud i havet, (ud til det astrale). Min far prøvede at beskytte mig imod det. På et tidspunkt ser jeg en mand blive ramt af et skud med et projektil i panden. Der sprøjter lidt blod ud fra hans pande og han falder om. I det samme vågner jeg og ligger i min seng. Jeg bliver ramt af et tilsvarende skud i min pande og der sprøjter et skvulp blod ud fra panden og rammer min højre skulder. En kraftig forandring af virkeligheden tager afsæt, men jeg trækker mig ud af det. Jeg var desværre ikke parat til fuldstændig underkastelse, og frygtede at hengivelse ville resultere i skizofreni.

16. November 2008
Treogtyvende session
I henved en uge har jeg ladet mentalt op til at der skulle ske noget i denne weekend, hvor jeg ikke havde nogen planer og derfor kunne dedikere min tid på det åndelige. Så det kom ikke bag på mig at der ville være aktivitet i nat. Men jeg var ikke forberedt på det, som hændte. I løbet af natten vågnede jeg op til søvnlammelser og sessioner, der alle var af samme karakter og følgende fællestræk: Sex. Jeg har aldrig før fået så meget ”englefisse”. Succubusserne, der kom forbi til sessionerne var meget mere menneskelige end dem, jeg tidligere har mødt. Overfladen var meget tydeligt menneskehud og de opførte sig også som mennesker. Sessionerne indeholdt kys, oralsex og penetration. Den eneste gang, jeg oplevede stærk dominans var da mit hoved blev holdt fast nede i skridtet på en succubus, mens min tunge arbejdede i den kvælende lugt. Men også det var en udsøgt fornøjelse. Der var 5-6 sessioner i alt og ingen af dem førte til udløsing eller til yderligere transcendens. Men natten var overordentligt mindeværdig.

10. Februar 2009
Fireogtyvende session
I går nat ved 1-tiden gik jeg i seng og lyttede til Adyashanti på ipod'en for natten. Hans snak hjalp mig i stemning til en session med søvnlammelse hvor noget trak mig rundt i store cirkler ved at hive mig i det højre ben. Dette varede ved i et stykke tid indtil sessionen langsomt aftog. Sessionen var ikke behæftet med frygt. Jeg var også meget fredfyldt efterfølgende, og jeg tror, Adyashanti var med til at gøre det hele trygt.

16. Marts 2009
Femogtyvende session
I går aftes fandt jeg på internettet frem til LSD-forskeren med meget mere ”Ram Dass”. Jeg fandt nogle lydfiler med ham, som jeg lyttede til som godnat-inspiration. En af dem var en guided meditation. Kombineret med en hensigtsmæssig stressfølelse var det nok til endnu en session.
Sessionen var markant, men kortvarig. Jeg vågnede op til kraftig søvnlammelse og til at mit hoved og min overkrop var omspændt af en slags elektriske lynudladninger. Lynene koncentreredes om mine tænder og borede sig ind i alle tændernes nerver, mens det lynede og gnistrede. Jeg var på vej ind i en dybere søvnlammelse, som da jeg havde den meget dybe transcendens i tyvende session, og jeg forsøgte bevidst at gøre tilstanden dybere. Imidlertid magtede jeg desværre ikke at hengive mig fuldstændigt og sessionen fadede ud. Jeg tror, jeg var meget tæt på en kraftfuld transcendens.
Jeg er begyndt at koncentrere mig mere om det overnaturlige i disse uger, efter at have brugt meget tid på jobsøgning. Det er helt tydeligt fordrende for sessioner.

19. Marts 2009
Seksogtyvende session
Jeg vågnede ved at noget var i min seng. Det lå og snorkede og lød som en lille hund, som den slags min mor og far har. Det var på ingen måde skræmmende, men meget hyggeligt. Det gik ikke op for mig før efter sessionen at det var en aktualiseret entitet. Jeg rakte hånden ud efter tingen i min seng for at ae den, men jeg kunne ikke bevæge min arm. Det var altså en søvnlammelse, men uden den sitren, der er en tydelig indikator. På dette tidspunkt tænkte jeg at det kunne være, det var min søn, der var kravlet op i sengen til mig og jeg gjorde hvad jeg kunne for at række ud efter ham og trække ham ind til mig. Jeg fik mig sat op i sengen og rodede rundt i dynerne efter ham, men fandt at der ikke var noget og at sessionen var ovre.

August 2009
Syvogtyvende session
Jeg lå tilbagelænet i min røde lænestol ude på terrassen og læste 'Kulter og mysterieinvielse', side 34-40. Jeg havde tændt røgelse og røg lidt pibe. Jeg opsøgte den overbrusende følelse, der fordrer transcendensen og jeg kunne mærke at det lykkedes. Jeg hørte noget tranceagtigt musik og det blæste lidt. Ved hvert vindstød, jeg kunne mærke på mine ben tænkte jeg at det var ånden. Røgen og alle lydene var også ånd og det hele skubbede tingene i den rigtige retning. Jeg tænkte på musikken som manende og insisterende. Jeg fokuserede tankerne omkring materialisationen og om at gå den modsatte vej i billeder. Underlige billeder viste sig spontant og påtrængende. Så indtraf søvnlammelsen med sin velkendte sitren. Jeg hørte Erwin sige: "Hvis du påkalder mig, kommer jeg." Søvnlammelsen var relativt langvarig og kom ad to omgange.

23. Oktober 2009
Otteogtyvende session
Jeg kyssede voldsomt med en entitet i nat. Hun var en meget smuk mørkhårret pige, med en luftig og løs hvid T-shirt. Jeg holdt lidt igen med kysseriet, for jeg havde en kraftig vished om at min bror var i rummet og sikkert synes, det så underligt ud at jeg sådan tungekyssede ud i luften. Det skulle vise sig at jeg var alene i rummet og at min bror, som vanligt var hjemme, langt fra hvor jeg bor.

10. November 2010
Niogtyvende session
Har de sidste dage frekventeret ENWs fanside på facebook og har læst i 9999. Det har sat gang i tingene igen.
Sessionen blev sat i gang ved en opvågning fra et mareridt, hvor jeg drømte, jeg blev angrebet af en person, der kastede sig over mig, og trak et kort og spidst stikvåben fra min udrustning og hamrede det ind i min hals.
Vågnede med søvnlammelse og kæmpede for at transcendere. Men frygten var for overvældende. Da søvnlammelsen var ovre lå jeg med lukkede øjne og så tydeligt ting ud gennem mine øjenlåg. Jeg så rummet oppefra, hvorfra jeg iagttog nogle bundter af el-ledninger, der lå op mod væggene. Jeg havde en form for kiggertsyn og kunne kun fokusere på et lille område ad gangen.

11. Januar 2012
Tredivte session
Havde læst ENW aftenen i forvejen og faldt i søvn til en podcast om skizofreni. Stemningen var sat, og i ugen op til har jeg haft fokus på at noget snart skulle ske igen.
Hypnopompic, vågnede til søvnlammelse. Havde en vision om at befinde mig i det midterste rum på anden sal på apoteket – en etage, hvor både mig og min bror har oplevet manifestationer tidligere – et focalpunkt. Jeg havde følelsen af en entitet, der kom ind i rummet ude fra gangen, en kraftig sitren bredte sig ud over forsiden af min krop. Jeg var uvant med situationen og ville beskytte mig selv med paraderne oppe. Jeg tænkte at i det mindste ville det ikke sitre i min ryg, idet, jeg jo lå på et underlag. Som respons flyttede kraftige sitren sig til ryggen. Jeg var stadig angst og kunne ikke give mig hen. Jeg åbnede øjnene på klem og fik det åndelige væsen at se. Det var en sort ectoplasma-agtig stribe af røg/damp, der bevægede sig langsomt gennem luften. Angsten fik mig til at lukke øjnene igen og kæmpe imod. Imidlertid kom jeg i tanke om at det gjaldt om at give slip og give sig hen. Jeg havde stort besvær ved det, men magtede at sige ”Jeg elsker dig!” igen og igen til entiteten. Den sitrende fornemmelse aftog, og jeg mente at sessionen var ovre, men så tog det fat igen. Jeg følte trang til at have det kredsende om issen, og fik styret den sitrende fornemmelse til det område. Det sitrede i et stykke tid og aftog så igen. Jeg kom til mig selv og var frisk og havde en fornemmelse af at være blevet renset. Sessionen varede ganske længe og havde en høj intensitet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2012 23:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Eherim, efter hvad jeg kan læse mig frem til er søvnparalyse når man sover og er vågen samtidig, altså stadiet lige midt imellem -det står man stille i. Og her kan man så drømme imens. Så du har drømt imens du var vågen, ihvertfald efter de informationer jeg har.

Men ud fra det kan jeg ikke se at vores andres oplevelser ikke skulle være søvnparalyse.

I øvrigt kan jeg læse mig frem til at de fleste mennesker oplever søvnparalyse et par gange i løbet af livet.

I øvrigt forstår jeg heller ikke det, du mener med at det er en form for dæmoner eller væsener som kommer til dig når du er i tilstanden. Det er vel dine egne drømme, så det er jo ikke noget udefra-kommende, som rider dig eller hvad man skal kalde det.

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
Eherim, efter hvad jeg kan læse mig frem til er søvnparalyse når man sover og er vågen samtidig, altså stadiet lige midt imellem -det står man stille i. Og her kan man så drømme imens. Så du har drømt imens du var vågen, ihvertfald efter de informationer jeg har.

Men ud fra det kan jeg ikke se at vores andres oplevelser ikke skulle være søvnparalyse.

I øvrigt kan jeg læse mig frem til at de fleste mennesker oplever søvnparalyse et par gange i løbet af livet.

I øvrigt forstår jeg heller ikke det, du mener med at det er en form for dæmoner eller væsener som kommer til dig når du er i tilstanden. Det er vel dine egne drømme, så det er jo ikke noget udefra-kommende, som rider dig eller hvad man skal kalde det.


Det samme kunne man sige og er blevet sagt om oplevelser induceret med LSD. Det handler om synsvinklen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
Pointen med den slags religiøse oplevelser er netop, at den ganske verden - og ikke bare trinene mod visioner om aktualisation - til enhver tid er et resultat af den proces af aktualisation/manifestering, man får løftet sløret for.


Senest rettet af Eherim 12 jun 2012 00:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Det har du helt ret i.

Men altså grunden til du gerne vil udforske det er for at udforske den del af dit indre, eller?

Jeg kan nemlig stadig ikke helt finde ud af om du mener der sker noget overnaturligt, eller om det er en faschination af det der sker i dit indre.

Hvad er det du ønsker at opnå ved at udforske tilstanden, er nok mit spørgsmål?

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Hov så ikke lige din nye kommentar. Så den verden vi oplever er en verden vi selv skaber? Eller vores verden udvides når vi lader den gøre det?

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
At få svar på alle filosofiske spørgsmål på en gang. :-)

Alle mystikere [edit: der har nået målet i deres stræben] er nået til konklusionen om at det ikke giver mening at distingvere mellem jeg/Gud (udspringet, whatever)/og verden.
Med dit spørgsmål hænger du fast i den distinktion (ydre/indre) og det er i den forstand meningsløst.


Senest rettet af Eherim 12 jun 2012 00:40, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
Hov - vi skriver lidt forbi hinanden. Nu så jeg ikke dit svar. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 00:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 19:48
Indlæg: 101
Arh ok... Jeg er nok ikke så filosofisk anlagt :)

Jeg har vist i større grad en hang til logik og videnskab. Og så helt sikkert noget med et kæmpestort og spændende sind med både bevidste og underbevidste dele, som et hvert menneske er i besiddelse af, men kun nogle interesserer sig for at lære at kende.

_________________
Nihilistig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 01:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2012 16:35
Indlæg: 122
Er det ikke også Søvnparalyse som bliver kaldt "Den sjette sans"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2012 18:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
Er det ikke også Søvnparalyse som bliver kaldt "Den sjette sans"


Nok snarere den 5. dimension.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2012 00:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jun 2010 21:22
Indlæg: 11
Arh ok... Jeg er nok ikke så filosofisk anlagt :)

Jeg har vist i større grad en hang til logik og videnskab. Og så helt sikkert noget med et kæmpestort og spændende sind med både bevidste og underbevidste dele, som et hvert menneske er i besiddelse af, men kun nogle interesserer sig for at lære at kende.


Det har OSHO en skæg vinkel på:
http://www.youtube.com/watch?v=ImsyUqeqbT4

Man behøver ikke at være enig i den vinkel, da det jo også bare er en vinkel.
Logik og videnskab har sin berettigelse i sin kontekst, men også kun der. I Kether eksisterer kontekst ikke.

Det morsomme er at med logik og videnskabelig redelighed, når man også meget hurtigt ud på det helt dybe og spændende vand. Kun med halvhjertet pseudovidenskabelighed og en forudsat umulig metafysik kan det gængse verdensbillede opretholdes.

Her er et rigtig fint bud på egentlig videnskabelighed blottet for forudindtaget metafysik. Det tager fat på det menneskelige sind, du finder så interessant, men når frem til noget, du nok ikke forventer:

http://www.facebook.com/note.php?note_i ... 4741923638

Og der er meget, meget mere af den slags fra hans hånd, hvis det skulle have interesse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2012 14:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Ville bare lige sige jeg stadig er her, og svarer på spørgsmål og sådan, er bare ikke så meget online.

Globus7913 og Solgt>> Virkningen af Salvia Divinorum og Ketamin minder ikke specielt meget søvnparalyse, og begge dele er kraftige stoffer der ikke bør tages for at prøve at replicere effekten.

Unb>> Nej. Ketamin reproducerer det man i psykiatrien kalder en disassociativ psykose, hvor tanker og krop bliver adskilt. K-"rusen" er meget mere forvirrende og rørende end søvnparalyse, men ofte ligeså rædselsslående.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 16:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 okt 2011 18:54
Indlæg: 51
For et års tid siden fik jeg disse søvnlammelser hver eneste gang, jeg sov. I starten var det pisse ubehageligt, da jeg blev i tvivl om det var virkeligt. Da jeg fandt ud af, hvad det var, begyndte det er blive meget interessant, men til sidst var jeg rædselsslagen for at sove.
De begyndte at gå amok, da jeg stoppede med at ryge hash, og samtidig fik en ret stor omvæltning i mit liv.

Men et godt råd er at ligge sig om på siden ind mod væggen, og så få lidt styr på ens liv måske? Det har ret ofte noget med det at gøre.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team