Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 sep 2010 15:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Jeg fremprovokerer det nogen gange. Dette gøres ved at ligge på ryggen, fuldstændig stille. Der skal du så undertrykke al trang til at vende- eller flytte dig. Efter ca. 30 (for mig) går jeg i søvnparalyse, da min hjerne tror jeg sover. Når jeg vil ud af det, holder jeg blot vejret.

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2010 20:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2010 16:59
Indlæg: 37
Geografisk sted: Grenaa
Ekstrem produktion af DMT :D:D:D hehe...
Er 17 år,, og jeg vil utroligt gerne prøve Lucid Dreaming ;) Og det du oplever er vel lidt i stil med det.
Men hvis du nu selv kan styre det,, så kan du vel prøve at udforske denne "nye verden" mere. Måske endda finde frem til hvorfor det sker :) Just a thought..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2010 00:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 maj 2008 02:53
Indlæg: 19
Geografisk sted: Århus
Hvis nogen af jer har kendskab til Wake Initiated Lucid Dreaming (WILD), er "Sleep paralysis" første skridt mod at træde direkte, bevidst, ind i drømmeland, fra vågen tilstand. Har dyrket drømme yoga i nogle år efterhånden, og kan varmt anbefale at give det en chance. Det stemmer fint overens med trådstarterens eftermiddagslur, da man helst skal være godt udvilet, for at REM-søvnen er aktiv allerede inden man går til køjs.
WILDing er kun muligt når REM er aktiv.
Som jeg selv har gentagende succes med, foreslår jeg man stiller uret et par timer før man egentlig skal op om morgenen. Stå op, lav noget aktivt i 10-15min, fx løbe en kort tur eller drikke en smule kaffe, for nemmere at komme lidt til bevidsthed, og derefter gå i seng igen. Tricket er nu, at forblive ved bevidsthed, imens man falder i søvn. Det er selvfølgelig ikke noget man skal regne med at mestre, efter første forsøg. Gjorde selv dette i en 3 uger, før det bar frugt. Man kan event. tælle sine åndedtræt, eller køre et mantra oppe i hovedet, for at bevare fokus. Man vil efterhånden føle sig lidt svimmel og audiotive/visuelle hallucinationer og andre "spacey" fænomener vil hyppigt forekomme. Havde selv svært ved at få bugt med næsten smertefulde vibrationer/stød, under bevidstheds skiftet, men kommer man bevidst gennem fasen, er man havnet i "Sleep Paralysis".
Hvis REM-søvnen ikke var aktiv nu (altså hvis man formåer dette, i ikke udhvilet tilstand), ville søvn-paralysen være en "dead end". Det er vigtigt nu, ikke hverken at panikke, eller blive over excited over successen, men bevare fokus. Ideén er nu enten at blive ét med hallucinationerne, (altså at træde ind i en drøm) eller (hvis du er havnet i sort tomrum) helt selv bygge et "landskab op" ved at forestille sig hænder, fødder, omgivelser osv.
Lykkedes det, har man succesfuldt WILD'et. Det kan umiddelbart lyde som en vanskelig proces, men når det først er lykkedes én gang, slipper man det ikke igen.
Hvis i er interesseret bør i selv tjekke WILD ud på nettet, fx dreamviews.com, da min "guide" ikke er særlig uddybende.
Har selv, i min lucidity, arbejdet med at flyve, bolle, forme, meditere, transformere og meget andet. Interessen ligger nu i "Transpersonel kommunikation" (samtale med drømmekarakterende) da idéen om at samtale direkte med min underbevidsthed forekommer mig rigtig spændende.

Håber at ku' give nogen blod på tanden. (:

En sidste tilføjelse: Da DMT og drømme er gjort af samme "stof", (ja, drømme er jo resultatet af udskildt DMT) forestiller jeg mig, at når man først har fået kontrol over sin egen DMT produktion (drømme), så ville man måske være mere forberedt, få mere ud af, og ligefrem kontrolere sine reele DMT trips?
Bare en tanke. (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010 09:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 sep 2010 08:04
Indlæg: 3
Har oplevet Søvn paralyse, hvor jeg bagefter vågner op og finder mig selv råbende/skrigende


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2010 18:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2010 18:39
Indlæg: 77
Har prøvet noget der minder om det på Ketamin ..
Dvs. jeg nærmest drømte i vågen tilstand.
Jeg troede jeg var et andet sted, mens jeg var hjemme ved mig selv..
Og jeg snakkede til dem der var hos mig, som om jeg var det her andet sted!!! :S
Det var nu en meget sjov oplevelse, og har ikke prøvet den siden.. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2010 18:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2010 18:39
Indlæg: 77
Det er vel også det der sker (nu jeg tænker over det), når man tager ketamin ..
For hvis man tager nok af det, går kroppen jo i en lammelses tilstand, hvor man ikke kan bevæge sig, kun se og flytte med øjnene. Og så drømmer man, fordi man er bedøvet ? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2010 21:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Ketamin giver den slags rus hvor krop og sind bliver skillet fra hinanden så at sige. Ketamin hører nemlig ind under stofgruppen Dissociativer.

Citat fra hallucinogen.dk:
Citat:
Dissociativer
Groft fortalt, så skilles kroppen fra sindet - en såkaldt dissociation. Man kan opleve at være "bedøvet" og at ens krop og normale hverdag ligger langt væk og er umiddelbart uigenkaldelige. Selvom man er dissocieret, og godt kan se at man er meget påvirket og at tilstanden er en kraftig afvigelse fra den ædru tilstand, så er den ædru tilstand svær at mindes. Desuden har oplevelsen tit karakter af enten de psykedeliske stoffer eller delirianterne, samtidig med den dissociative virkning.

Eksempler på dissociativer: Ketamin, N2O (lattergas), DXM (dextromethorphan, "Dexofan"), Salvia Divinorum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2010 17:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2010 18:39
Indlæg: 77
unb skrev:
Ketamin giver den slags rus hvor krop og sind bliver skillet fra hinanden så at sige. Ketamin hører nemlig ind under stofgruppen Dissociativer.

Citat fra hallucinogen.dk:
Citat:
Dissociativer
Groft fortalt, så skilles kroppen fra sindet - en såkaldt dissociation. Man kan opleve at være "bedøvet" og at ens krop og normale hverdag ligger langt væk og er umiddelbart uigenkaldelige. Selvom man er dissocieret, og godt kan se at man er meget påvirket og at tilstanden er en kraftig afvigelse fra den ædru tilstand, så er den ædru tilstand svær at mindes. Desuden har oplevelsen tit karakter af enten de psykedeliske stoffer eller delirianterne, samtidig med den dissociative virkning.

Eksempler på dissociativer: Ketamin, N2O (lattergas), DXM (dextromethorphan, "Dexofan"), Salvia Divinorum.

det vil så også dige, t det man oplever på ketamin, kan være en søvnparalyse ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2010 16:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2010 06:08
Indlæg: 65
Det lyder sgu da som en gave at du får det så tit, hvis altså ikke det har nogen skade på dig. Du har adgang til en helt anden verden. Er det så altid mareridt, eller bare almindelige drømme?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2010 19:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Jeg tror folk der betragter søvnparalyse som en fed ting skal prøve det for at forstå det. Det er et *mareridt* i vågen tilstand, ledsaget af en tilstand af overnaturlig rædsel. Der er intet rekreativt eller oplysende ved det.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2010 21:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg er ret sikker på at med fuld kontrol over søvnparalyse så vil det være ret fedt - de gange jeg har oplevet søvnparalyse har det de fleste gange været uden kontrol og enkelte gange med delvis kontrol - dog har det altid været noget langt ude skræmmende sindssygt pis - men det sker også kun når jeg har kvæstet min sjæl for hårdt i en periode.

Men måske jeg skulle til at lege med det for at kunne styre det - så vil den nedtur som det er for mig blive vendt til total optur... Vil være ret postivt

P.L.U.R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2010 17:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Ihh. til det der med at søvnparalyse og den disassociative rus skulle ligne hinanden, det synes jeg egentligt ikke. Måske minder den kraftigt bedøvende effekt en smule om hjernens paralytiske kontrol (under REM-søvn, hvor søvnparalyse forekommer, har hjernen slukket en slags 'knap' der gør at alle muskler er lammet. Jeg er ikke sikker på hvorfor, men et godt bud er så man ikke skader sig selv mens man drømmer ved at spasse rundt og sparke til ting), men et K-hole og søvnlammelse er to meget forskellige størrelser. Istedet for ego-splittelse er man ved søvnlammelse - som man er i drømme - meget klar over hvem og hvor man er, det er derfor lammelsen og den tilhørende rædsel og visuals føles så ubehagelig.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2010 21:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2009 22:29
Indlæg: 72
Hvis du havde kontrol over din søvnparalyse, ville i ikke være paralyseret.....

Jeg oplever søvnparalyse flere gange om ugen, og tro mig, det er ikke noget at grine ad, jeg ved ikke om du er troende, men ligefrem at fremprovokere søvnparalyse er hul i hovedet.
men hvis du ønsker en date med hende her hver nat, så værsgo http://www.allmoviephoto.com/photo/2004 ... 8_big.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2010 22:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Søvnparalyse er da ret fedt - når jeg får det - og det altid i perioder - så de første par gange det sker, der bliver jeg vildt bange, men så går det ligesom væk fordi jeg ved det er noget som ikke sker og så lader jeg det nærmest bare ske, så sker det så mindre og mindre det så lidt nederen... Gad virkelig gerne kunne styre hvornår det kom:D

P.L.U.R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2010 22:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2009 22:29
Indlæg: 72
ja, og hvem man får besøg af :wink: savner sådan de gode gamle dage med Sally og Jenny


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2011 03:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2009 22:29
Indlæg: 72
Jeg har siden November haft disse vågne mareridt, og de kommer altid når jeg lige har haft en tydelig drøm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2011 15:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 dec 2011 14:57
Indlæg: 1
Hej Alle.
Jeg ser at dette er en gammel tråd, men vælger nu at svare alligevel.
Jeg har netop nu tilmeldt mig forummet, som jeg i øvrigt ikke kendte på forhånd. Jeg fandt denne tråd ved søgninger på hypnagogia/søvnparalyse.
Jeg har "lidt af/oplevet" søvnparalyse gennem 15 år, og kan genkende alle jeres oplevelser, som jeg i øvrigt ikke vil skrive indgående om. De er i forvejen godt beskrevet. Hypnagogia kan optræde med få dages eller flere års mellemrum, så du er ikke "på vej i helvede" fordi det sker jævnligt. Som de fleste har nævnt er det voldsomt skræmmende i starten, men kan samtidigt være en yderst flippet og interessant tilstand, når man har lært at "kontrollere" det. Jeg vil nu alligevel ikke anbefale at fremprovokere det. Din søvn er ikke den samme bagefter og du risikerer at gå rundt som en zombie, fordi du er i konstant søvnunderskud.
Angående et stof med tilnærmelses samme virkning, har jeg engang prøvet noget der minder om. Både i styrke og varighed: Salvie Divinorum. Det er teknisk set ikke lovligt i DK mere (som et af de få lande i verden - det er lovligt de fleste andre steder), men kan alligevel findes i visse helsebutikker, da der ikke er en kæft fra det offentlige system som ved hvad det er, og der findes over 1000 afarter af salvie, hvoraf kun denne ene indeholder et bevidsthedsudvidende stof. Det er temmelig dyrt, og du får ikke lang tid "derude" men ligesom i søvnparalyse kan din tidsopfattelse forsvinde totalt, så du vil ikke føle dig snydt. Tag det IKKE alene, men heller ikke stort selskab! kig evt her hvis du er interesseret: http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf . Det kan indtages på mange måder, personligt røg jeg det på tjubang. Der står i guiden at det er meget mildt at gøre dette, men jeg vil påstå at det ikke er sandt. Det er rigtigt at det ikke kradser, men jeg oplevede en slags kvælningsfornemmelse ved selve inhaleringen. Nåh, men ind skulle det jo, lol. Det er knap 10 år siden jeg indtog det, og jeg har ingen trang til at opleve det lige foreløbig, men ved med mig selv at det ikke er den eneste gang. Du skal ikke være bange for at blive "hooked" på det, som nogle bliver på andre gængse stoffer.
Held og lykke, hvis du får lyst til en tur, men gør dig selv en tjeneste at forsøge at holde din hypnagogia på et minimum.
Globus-7-9-13


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2012 20:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
har været rigtig tæt på et par gange, hvor jeg har ligget i 20 mins tid og følt en ud af kroppen oplevelse og lige når det skal til at tage fart og jeg kan mærke jeg er ved at blive opslugt ind i et andet univers stiger min puls til det dobbelte og jeg for jern på, det gør at jeg bliver bevidst på min krop igen fordi alting dunker derudaf, bagefter plejer jeg bare at falde alm i søvn, nogle gange bevidst for at prøve at ld andre gange ubevidst, men det ender altid i det samme :/

nogle andre som oplever lign ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2012 00:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2011 20:11
Indlæg: 102
Yderst spændene tråd!

Vil lige bidrage med en syrret drøm jeg havde som i den grad hører til i den mærkelige kategori af drømme:
(det er altså ikke om søvnparalyse så lad være med at læse videre hvis du synes det er off-topic)

Jeg plejer nogle gange at kunne huske hvad jeg drømmer - ofte i weekenderne. Når jeg drømmer ved jeg ikke at det bare er en drøm. Altså jeg tænker ikke over at det bare er en drøm - sådan er det vel for de fleste? Jeg drømte i hvert fald forleden at jeg var nede på havnen i den by hvor jeg bor. Det var nat og meget mørkt, og skummelt. Der var en dyster stemning. Der sad 2 idioter i et busskur dernede. Den ene kender jeg godt - en total alkoholiseret fodbolds-huligan-nar. Han råber ad mig (han plejer at være rigtig truende), og jeg blev vildt aggresivt og ville stikke ham ned med en kniv så jeg går over mod ham. Pludselig falder jeg ned i havnen. Jeg lukker øjnene og forbereder mig på at ramme det kolde vand, men der sker ikke noget. Pludselig går det op for mig, at de muligvis lige har tømt alt vandet ud af havnen, og jeg tænker at jeg skal dø, da jeg bare vil falde ned og ramme "bunden" og smadre min krop. Jeg når lige at tænke: nu dør jeg. Hvert eneste sekund, kan være mit sidste. Jeg åbner øjnene og jeg står oppe på asfalten igen. Jeg tænker at det var en drøm, men min drøm fortsætter bare. Det skal lige siges at jeg måske var fuld da jeg lagde mig til at sove... Men er ikke helt sikker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2012 16:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2008 11:39
Indlæg: 189
Jeg har også prøvet det et par gange, men der kan jeg hurtigt bevæge mig igen. Det sker når kroppen sover, men sindet er vågent. Man kan selv inducere tilstanden ved at lægge sig i sengen, helt stille. Man skal ikke bevæge en eneste muskel, ikke engang dem der roterer øjet. Efter 30 minutter begynder hjernen at sende signaler til kroppen for at se om man er klar til at sove - i form af en kløe, en lyst til at vende sig osv., og hvis man ignorerer disse skulle man efter sigende begynde at føle sig meget tung i kroppen og ende op i tilstanden der kaldes søvnparalyse.

Det med at føle man svæver rundt er ikke søvnparalyse, jeg ved dog ikke hvad det er. Jeg har selv prøvet det. Drømte jeg lå og kiggede op i loftet, og fik den vildeste eufori i kroppen. I løbet af et split sekund blev det bare til den voldsomste følelse jeg har mærket i kroppen, og den var så vild at min krop blev løftet op under taget (wtf??).

Noget andet jeg har prøvet masser af gange er når man ligger og halvslumrer. Man føler man ligger og kigger rundt i rummet, men så åbner man ved tilfældighed øjnene og finder ud af man lå og kiggede ind i muren, og det var ens fantasi! Dette er en gateway til lucid dreaming. Man skal fange sig selv i den tilstand hvor ens hjerne er begyndt at danne det vildeste imagery inde i hovedet, men man endnu ikke sover. Det er lettest hvis man har sovet rigtig rigtig meget, og man så er vågnet, og beslutter at sove videre. Så får man nemlig ikke en særlig dyb søvn.

Efter sidste weekend har jeg oplevet lucid dreaming 4 gange, og det har jeg ellers aldrig prøvet før. Jeg har dog svært ved at kontrollere det. Første gang lykkedes det mig at flyve rundt efter at crashe et par gange (havde for et år siden læst hvordan man flyver i lucid dreams på nettet. Man skal bare forestille sig en usynlig kraft der flytter ens krop tættere på det mål man kigger på). 2 gange ville jeg bare gøre det til en sex drøm, men den ene gang ville pigen ikke have mig, og den anden gang kunne jeg ikke komme hen til hende. Det er det der hvor man føler man går langsomt, og indser at man går så langsomt man aldrig når derhen selvom hun er 3 meter væk. Fucking narrefisse :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team