Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ohøj Gutter og gutinder
Jeg håber det er i orden jeg poster her.
Jeg leder efter et begreb jeg engang hørte om.

Jeg har engang hørt om noget som vist hedder OAI (Organic artificial intelligence) tror jeg det stod for.

Jeg læste engang om en skizofren der på en eller anden måde kunne skabe personligheder, han kunne snakke med gennem auditive hallucinationer , helt som med rigtige mennesker.
Han kunne få sin hjerne til at spille flere personer, og derfor have samtaler og enda forhold med de karrakterer han skabte, det endte med at han vist fik en kæreste "Jenny" en pige han selv havde skabt inde i sit hoved.
det interessante ved historien var at han kunne lære denne evne fra sig, og enda få Normale mennesker til at skabe deres egne OAI´s
det var vist noget med at man hver dag skulle snakke til sig selv på en bestemt måde, og før eller siden skulle hjernen begynde at svare igen.

Er der nogen herinde der ved hvad jeg taler om, for jeg ved ikke om det er en Urban legend, eller om fænomenet virkelig eksisterer?

Lonewolf skrev:
Ohøj Gutter og gutinder
Jeg håber det er i orden jeg poster her.
Jeg leder efter et begreb jeg engang hørte om.

Jeg har engang hørt om noget som vist hedder OAI (Organic artificial intelligence) tror jeg det stod for.

Jeg læste engang om en skizofren der på en eller anden måde kunne skabe personligheder, han kunne snakke med gennem auditive hallucinationer , helt som med rigtige mennesker.
Han kunne få sin hjerne til at spille flere personer, og derfor have samtaler og enda forhold med de karrakterer han skabte, det endte med at han vist fik en kæreste "Jenny" en pige han selv havde skabt inde i sit hoved.
det interessante ved historien var at han kunne lære denne evne fra sig, og enda få Normale mennesker til at skabe deres egne OAI´s
det var vist noget med at man hver dag skulle snakke til sig selv på en bestemt måde, og før eller siden skulle hjernen begynde at svare igen.

Er der nogen herinde der ved hvad jeg taler om, for jeg ved ikke om det er en Urban legend, eller om fænomenet virkelig eksisterer?

Jeg har en idé om, at alle lever i deres egen verden - forstået på den måde, at alle ser alt forskelligt - og alle kan ligeledes skabe deres egen virkelighed. Det handler blot om overbevisning... Eller noget derhenne af..

Jeg tænker bare, at det er lidt lettere hvis man i forvejen er psykotisk...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Vi skaber alting selv.
Ubevidst og bevidst - overført og direkte.

Jeg har oplevet næsten lignende scenarie udspille sig i mit hovede i et opgør mellem mit væren og mit Ego.
En ukontrolleret "dialog" der var ret sjov at observere - især fordi jeg sad på den ""vindende side"" og oplevede mit Ego pakke sammen og blive overordentlig tøsefornærmet ...

Det lyder mere skizofrent end det var :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det lyder som om der er tale om tulpa'er eller thoughtforms. Et ganske interessant fænomen. Ifølge (højst tvivlsomme, hvis ikke direkte fup) kilder skulle det blive praktiseret af nogle buddhistiske munke som selvdiciplinsøvelse.

Det er meget muligt at ovenstående ikke er helt sandt, men lidt sjovt er det sgu.

Jeg har en sjov lille historie liggende på billedeformat, der handler om netop thoughtforms. Ser lige om ikke jeg kan finde den. Så ryger den op i posten her senere.

Der var den satme.
http://i.imgur.com/I4cTV.jpg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
QuaZ skrev:
Vi skaber alting selv.
Ubevidst og bevidst - overført og direkte.

Jeg har oplevet næsten lignende scenarie udspille sig i mit hovede i et opgør mellem mit væren og mit Ego.
En ukontrolleret "dialog" der var ret sjov at observere - især fordi jeg sad på den ""vindende side"" og oplevede mit Ego pakke sammen og blive overordentlig tøsefornærmet ...

Det lyder mere skizofrent end det var :-)

Det lyder nu mere som om du bare snakkede med dig selv. Egoet, dvs. din "jeghed", kan ikke diskutere med dig selv, for så ville man diskutere med sig selv (jeg synes det lyder modsigende at "du observerede, sad på den "vindende side", og at taberen var dit "ego" - da du hele tiden implicit ser det som "dig vs. noget andet", er det som om der aldrig forekom en splittelse mellem "væren" og "ego"). Jeg ser det mere som om, det du oplevede var en indre dialog (ud fra din beskrivelse). Men kan du ikke uddybe lidt?

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]