Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 05:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

http://www.information.dk/234629

"Den forreste del af hjernen, kaldet frontallapperne, er som hjernens uland i gang med at få en mere fremtrædende rolle hos mennesket. Den udvikling vil fundamentalt ændre vores oplevelse af livet. Sådan siger psykolog Erik Hoffmann, der har studeret hjernen det meste af sit liv"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Derfor jeg længe har følt jeg gik rundt med en kvart udviklet hjerne ;) haha
Tak for informationen ! spændene !

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
synes jeg da jeg er stødt på før herinde? Stadig meget spændende artikel, og lidt grinern at han hedder hoffmann til efternavn :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Det er en så fantastisk artikkel fordi det netop "fører et videnskabeligt bevis" for hvad alle de tossede buddhister og de narkomantiske psykonauter påstår o_O!
At vi er i stand til selv at udvide vores bevidsthed, fysisk - øge kompleksiteten i hjernen og derigennem "evolution" af mennesket.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, og det sætter også den evindelige "stoffer ændrer din hjerne for evigt" lidt i perspektiv. Hvem hulen siger, at ændringer i hjernen er en skidt ting? I øvrigt har jeg tidligere hørt godt om Erik Hoffmann i forbindelse med hans forskning i meditation og forskellige bevidsthedsniveauer fra folk, der har arbejdet sammen med ham.

Medlem
Brugeravatar

BUMP xD! .. sorry ! .. det er sgu da relevant man dudes ?!

Er der ingen der har en reaktion/mening om det statement at psykedeliske stoffer er med til at videreudvikle hjernen ? ....

Moderator
Brugeravatar

Det er da nogle år siden at Bill Hicks påstod det... Jeg er da sikker på at det nok skal være sandt. Men det eneste jeg kan reagere med, er ærgelse - ærgelse over at psykedeliske stoffer ikke altid har været et alternativ til ordinær terapi, mange i min familie kunne ha haft stor gavn af det; selvfølgelig under kyndig vejledning. Men der sniger sig da også lidt håb ind, håb for en fremtid med et sådant tilbud så den brede befolkning kan få kendskab til det i sikre rammer, hvis de har lyst...

Insane psychedelia user!

Det er direkte stupidt at danne sit verdensbillede på basis af journalisters gengivelser af enkelte forskeres meninger. Endnu dummere er det at ophøje denne mening til en videnskabelig sandhed og bruge det som argument for alverdens ting.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror/synes/mener at vi også aktivt må gøre sit til at ændre tingenes stand ... Det må være de frie tænkere og intellektuelles selvpåtagede pligt at oplyse kyndigt og påvise alternativer, men overlade beslutninger til pøblen hvilket er inkl. de financielles indirekte stråmænd og skuespillere for indholdstom politiskdebat for blæste vinduer til en døv befolkning der er ligeglad i deres masse depression indhyldet af den altomgydende frygt for at miste hvad vi har og vores egen arrogance og dogmatisme ...
Forhåbentlig vil dette indgyde en ny oplysningens tid hvor det er massernes opstand mod den kollektive diktatur for pengemagten ...

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Det er direkte stupidt at danne sit verdensbillede på basis af journalisters gengivelser af enkelte forskeres meninger. Endnu dummere er det at ophøje denne mening til en videnskabelig sandhed og bruge det som argument for alverdens ting.

Selvfølgelig gør er det det !! :D
Men hvad artiklen BØR gøre er at indgyde til NYSGERRIGHED og måske selv kigge nærmere på dette emne og pådrage sig lidt mere viden inden man afviser påstanden - for hvilket videnskabeligt belæg har vi selv for at afvise påstanden, udover manglende viden på området ?? :-) .......
Kontrovers betyder ikke det er forkert ...

Vær nu lidt åbensindede og undersøg selv nogle ting i livet ? .. Sæt spørgsmålstegn ..

Ophøj dit eget sind til et punkt af videnskabelig sandhed ...

Insane psychedelia user!

QuaZ skrev:
Dr. Phibes skrev:

Men hvad artiklen BØR gøre er at indgyde til NYSGERRIGHED og måske selv kigge nærmere på dette emne og pådrage sig lidt mere viden inden man afviser påstanden - for hvilket videnskabeligt belæg har vi selv for at afvise påstanden, udover manglende viden på området ?? :-) .......

1) Jeg er ikke eksakt neurobiolog. Derfor ville det være svært for mig at gennemskue kvaliteten af disse studier. Jeg synes egentligt også at min tid er for værdifuld til at bruge timer på at sætte mig ind i materialer, så jeg har credentials til at modbevise ignoranter på nettet
2) Kontroversielle påstande kræver stærkere bevis end ukontroversielle. Sådan er videnskab
3) Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt det er rigtigt eller forkert, men jeg har så heller ikke skrevet i en milliard tråde at det er forkert. Konsultér 1)
4) http://www.youtube.com/watch?v=N2bCc0EGP6U

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
QuaZ skrev:
Dr. Phibes skrev:

1) Jeg er ikke eksakt neurobiolog. Derfor ville det være svært for mig at gennemskue kvaliteten af disse studier. Jeg synes egentligt også at min tid er for værdifuld til at bruge timer på at sætte mig ind i materialer, så jeg har credentials til at modbevise ignoranter på nettet
2) Kontroversielle påstand kræver stærkere bevis end ukontroversielle. Sådan er videnskab
3) Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt det er rigtigt eller forkert, men jeg har så heller ikke skrevet i en milliard tråde at det er forkert. Konsultér 1)
4) http://www.youtube.com/watch?v=N2bCc0EGP6U

Fair nok :-) .. Det kan jeg jo ikke argumentere imod? :p .. men ... mit hovede spinder rundt af eufori-ish lala iflg. nogen jo :P .. så jeg undres lidt over at folk ikke prøver at forstå det på lægmands niveau så i det mindste? .. Det er jo ikke fordi videnskab kun er forbeholdt for akademikere ? ...

Jeg forstår din tid er for værdifuld til at indsamle viden for bare at kunne modvise ignoranter på nettet - men hvad så med at bruge tiden på at berige dig selv ? :) ...
Jeg mener, hvis man kan tro den artikkel - hvilket man kan - så har det jo en ret betydningsfuld indflydelse på hele stof debatten og overvejelse af levevis måske endda? .. udvikle hjernen? .. Hmm :) .. det burde være ret slående - vi definerer os jo ret ofte udfra vores hjerne ? .... imo

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV
Har oplevet den gennemstrømmende uendelige energi som vises 36 sek inde i video 2 på halvanden avatar.
http://consciouslifenews.com/7-step-pra ... la/115391/

Jeg oplevede også et fænomen jeg ikke kan stave til, men det betyder, "When human becomes God" samme aften, jeg har fået så meget mere ro indeni mig selv, og den form får serious connectedness var der, præcis som avatarerne og deres flyvedyr ;-) hehe.

http://consciouslifenews.com/scientific ... on/114819/

Da jeg ville blive fan af ham, der holder foredrag i denne video, David Wilcock, så jeg en af FB brugerne havde et Find Holger billede, jeg skal være Find Holger på fredag til fastelavn, og har bestilst i sidste uge.... Universet taler til mig, skæbnen taler til mig, jeg er på rette vej til sandheden.

Er der andre der har haft det sådan med "tilfældigheder" og at det virker for vildt til at være sandt? Specielt efter at have hørt første del af "2012- Event Horizon" af David Wilcock, that's heavy dude!!!

http://therealtruth.info/article/58/ele ... f-portrait ??????

Junior medlem
Brugeravatar

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vissenbjerg
Mikkel: Det er min erfaring at sådanne tilfældigheder, som du kalder dem, kun giver mening for én selv. De mister ofte værdi og mening, når man deler dem med andre :) Men det er super fedt at du oplever dem - det er af tegnene på at du er på rette vej :)
David Wilcocks 4-ish timers lange foredrag, som du linkede til er for nice. Han har samlet mange fede subjects i et foredrag. Det har givet stof til meget eftertanke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
noname skrev:
Ja, og det sætter også den evindelige "stoffer ændrer din hjerne for evigt" lidt i perspektiv. Hvem hulen siger, at ændringer i hjernen er en skidt ting? I øvrigt har jeg tidligere hørt godt om Erik Hoffmann i forbindelse med hans forskning i meditation og forskellige bevidsthedsniveauer fra folk, der har arbejdet sammen med ham.

Jeg elsker at du lige underminerede hans troværdighed fuldstændigt, tak være min fordomsradar :D Jeg tænkte, det lød for newage-agtigt, det med hjerneudvikling (da det præsenteres på et mærkligt, romanticeret sæt), og så afslører du, at han forsker i meditation og bevidsthedsniveauer.

Jeg siger ikke, han ikke er dygtig til det han laver, synes bare det var lidt sjovt. Men jeg tror også, man skal passe på med at tro på netop dette, eller de tilsyneladende implikationer af det. Jeg skal dog ikke udelukke, at vi stadig "udvikles" (nærmere "forandres", da det ikke har samme klang af målrettethed), da vores omgivelser jo hele tiden forandres, og andet ville stride imod mine (n00b)intuitoner... man er trods alt tudet ørene fulde af evolutionsteori.

Moderator
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
noname skrev:

Jeg elsker at du lige underminerede hans troværdighed fuldstændigt, tak være min fordomsradar :D Jeg tænkte, det lød for newage-agtigt, det med hjerneudvikling (da det præsenteres på et mærkligt, romanticeret sæt), og så afslører du, at han forsker i meditation og bevidsthedsniveauer.

Jeg siger ikke, han ikke er dygtig til det han laver, synes bare det var lidt sjovt. Men jeg tror også, man skal passe på med at tro på netop dette, eller de tilsyneladende implikationer af det. Jeg skal dog ikke udelukke, at vi stadig "udvikles" (nærmere "forandres", da det ikke har samme klang af målrettethed), da vores omgivelser jo hele tiden forandres, og andet ville stride imod mine (n00b)intuitoner... man er trods alt tudet ørene fulde af evolutionsteori.

Hvordan kan hans forskningsområde underminere hans troværdighed? Anerkender du ikke at vi er i stand til at meditere og opnå forskellige bevidsthedstadier - forstår ikke din mistro.. Du tilkendegiver ovenikøbet at ifht. hvad du ved om udvikling, kunne han jo nok godt have ret - foranding -> læring -> udvikling

Noget kunne jo nok tyde på at det ikke er noget han bare hiver ud af den blå luft... Men hvorfor skal man passe på med at tro på det, om man må spørge?

Medlem
Brugeravatar

Man skal passe på med at tro på det Snoezel - for det kan have ret vidtrækkende konsekvenser for dit liv ! .. xD ..
Hvis det nu ikke passer står du jo heeelt med håret i postkassen ligesom dengang jorden var rundt og så viste det sig at den var flad !!!!!
Eller var det omvendt ?:)

Frygt - pas på med hvad du tror på ! ... I stedet for selv at gøre lidt research ind i feltet - så vær hellere skræmt og forkast hele idéen, forkast tanken og tænk aldrig over det igen inden det slår dig IHJEL !! Død ved bevidsthed !!! >.<

Medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
(...)og så afslører du, at han forsker i meditation og bevidsthedsniveauer.

Peter Lund Madsen forskede også i bevidsthed ved søvn i kælderen på Riget tilbage i sine yngre dage - nogle forskningsresultater som jf. ham selv han aldrig har glemt - og så smiler han lumsk :)
Har du nogensinde snakket med Holger Bech Nielsen Mr. Streng-teori?:) ..
En spirituel/åndelig/kvantefysisk/strengteori tosse-koge-snakker magen til mig selv har jeg ledt længe efter, og så stødste jeg ind i ham igen :)

Blot fordi du ikke forstår - står (ånds)videnskaben ikke tilbage.

Junior medlem

Geografisk sted: Der, hvor tallene bor
Snoezel skrev:
Noget kunne jo nok tyde på at det ikke er noget han bare hiver ud af den blå luft... Men hvorfor skal man passe på med at tro på det, om man må spørge?

Hele tråden er i sig selv et studium i, hvorfor man ikke bør være for skråsikker ifht. betydningen af udmeldinger som den linkede artikels overskrift. Denne, i kombination med den relativt vagt- og spekulativt udformede tekst, lokker nemlig hurtigt svage sjæle til at væve nogle forskningsresultater, der isoleret set ikke indikerer så forfærdeligt meget, ind i et mønster af fantastiske teorier om menneskets-, jordens- og universets udvikling, hvis troværdighed i bund og grund ikke hviler på andet end deres egen overbevisning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]