Men jeg har den her følelse. Den bunder ikke i vrede eller misbilligelse; ej heller i trodsighed. Den bunder i kedsomhed. Fuck min guitar. Jeg har den kun for at vide, jeg kan noget. For at lægge endnu et billede op i mit hoved af en egenskab jeg kan finde ud af. Sådan er det med mange af de ting jeg ejer. At eje noget er fucked up. Fuck skole. De lærer en ting man ikke bruger i det virkelige liv, resten er op til en selv. Fuck fastlagte morgener og fuck fastlagte møder med personer. Fuck tryghed. Jeg vil rejse ud i verden med en god ven, i ørkenen og vandre. Måske alene. Det kan ikke lade sig gøre nu. Men hvorfor egentlig ikke? Verden er et besværligt sted. Jeg vil helst ikke lyde som en kliché, men det er vi alle. Selv det, at jeg er lidt pessimistisk lige nu er en kliché. Normalt er jeg hver dag glad og hyper. Men jeg keder mig i mit gode liv. Jeg ryger fed af og til, har gjort det i et år nu. Men synes ikke det giver mig noget mere. Synes jeg bliver sløvere og langsommere af det. Og somme tider føler jeg mig bare inderligt træt. Men det har nok ikke noget at gøre med weed'en egentlig. Jeg føler jeg vil udrette noget, bygge mit eget. Flytte væk til et ingenting. Leve af hvad jeg finder eller dræber for den sags skyld. Bygge, være i et med et nu jeg selv bestemmer. Miste alt. Miste håb på noget. Miste fordomme og fristelser jeg ikke har brug for i det lange løb. Jeg gør sikkert alt det man gør når man er en arketype som mig. Havde bare lige lyst til at skrive lidt essayistisk om mine tanker vedrørende emnet. Emnet frihed. Men jeg hader ordet frihed; det bliver misbrugt for ofte. Egentlig hader jeg ord i det hele taget. De er så intetsigende. Jeg vil tage ud et eller andet random sted med en ven og måske finde en forladt bygning og slå lejr. Det gør jeg nu. See ya. P.S fuck facebook. det er lort.
Lyder frisk. Into the wild, er en af mine yndlingsfilm, og har tit overvejet det, men det han gør er så egoistisk, som noget kan være. så længe du holder kontakten til familien er det vil ok:D Men helt ærligt, jeg tror der er mange som har det på samme måde som dig. Jeg føler heller ikke jeg passer ind nogensteder, og har for det meste lyst til at pakke en taske og tage afsted. Desværre er det bare umuligt i denne verden vi lever i. Vi skal købe en ø eller noget og starte vores eget sted. Undskyld jeg er lidt fuld.
Tilmeldt: 17 feb 2006 16:44 Indlæg: 121 Geografisk sted: Lyngby
Synes også Into the wild er en inspirerende film, dog med en meget egoistisk hovedperson. Vil bare lige sige det sagtens kan lade sig gøre at rejse ud uden nogen bånd. Skal selv til Australien i 8 måneder på et arbejdsvisum med lidt penge i lommen hjemmefra og har stort set ingen planer om hvad jeg skal dernede endnu, har selvfølgelig nogle ideer men ikke noget fast mål.
Nu må i da stoppe med at kalde ham for en egoist, hvad er det præcist han gør som er så egocentreret? Hvis det er hans brud med forældrene og hans tidligere liv er det en for mig forståelig og i hans position næsten nødvendig ting for at han kan leve et fyldestgørende liv. At han ikke kan holde dem ud og ikke ønsker kontakt er ikke mere egoistisk end hvis de ønsker at kontrollere hans gøren og laden, og har et netop egoistisk ønske om at bevare ham i deres nærhed for deres egen glæde.
Tilmeldt: 17 feb 2006 16:44 Indlæg: 121 Geografisk sted: Lyngby
Snoezel skrev:
Gør nu skolen færdig, en dårlig eksamen er bedre end ingen. Så kan du rejse ud og te dig åndssvagt bagefter...
Er enig har også selv afsluttet gymnasiet før jeg er taget ud.
Men der er rigtig mange muligheder for at få nogle vilde rejse oplevelser efter gymnasiet hvis man har sparet lidt penge op. Man kan fx. for ca. 10.000 kr for en flybillet rundt om jorden med 4 stop. Man skal selvfølgelig bruge mange flere penge til forsikring, vacciner, visum og penge til at leve for når man er ude, men det er ikke uopnåeligt.
Tilmeldt: 24 sep 2010 17:20 Indlæg: 106 Geografisk sted: En provins til Sverige
Kan fint genkende de tanker Bregnen giver udtryk for. At civilisation generelt er noget sygt noget, og man bare vil væk fra myretuen. At det strider lidt med ens grundlæggende natur. At man er fanget som et dyr i en alt for friseret verden. Ville bare ønske jeg havde ekspertisen til at begå mig I ødemarken. Tror ik jeg ville klare to uger Så for noget tid siden en fed dokumentar på DR2. Kan dog ikke huske navnet. Handlede om en Nordmand der rejste tværs over det nordlige Canada fra vest til øst. En enorm tur der vist tog et par år. Med telt slæde og hunde. Blev meget rørt af den. Har også set Into the wild.
Tog selv en lang tur rundt i Indien efter gym, vil anbefale det til alle der går med rejse tanker. Har overvejet at tage cyklen sydpå til sommer. Se om jeg finde logi hos lokale, hvis ikke så have sovepose med, så man kan lægge sig gemt og kamoufleret fra diverse thugs. Mig, min cykel og landevejen. Det er sku til at forholde sig til.
At være på farten og bare udforske frit, møde nye mennesker som man normalt ikke ville møde, det er sku livet. Der havde den gode hr. Andersen fat I noget.
Okay som kutyme kritik først: du skriver "Men jeg har den her følelse. Den bunder ikke i vrede eller misbilligelse; ej heller i trodsighed. Den bunder i kedsomhed. " Kedsomhed er et symptom, så måske bunder din følelser i det du siger den ikke bunder i... Tænk lige over den.
Det med fuck din guitar, og ville flytte ud i ødemarken, intet eje og skabe noget, fuck skolen og systemet, - det sgu for sent du! - Lær at leve med det! Skab din musik, udret noget, fortsæt i systemet, lær det at kende, i stedet for at dis og gå i stå. Drop dit ego, og så skulle den være hjemme
Hehe, læste lige slutningen af dit indslag, - Amen
Det med fuck din guitar, og ville flytte ud i ødemarken, intet eje og skabe noget, fuck skolen og systemet, - det sgu for sent du! - Lær at leve med det! Skab din musik, udret noget, fortsæt i systemet, lær det at kende, i stedet for at dis og gå i stå. Drop dit ego, og så skulle den være hjemme
Selvfølgelig har jeg tænkt mig fortsat at leve i dette samfund med min familie og mine venner. Jeg leger bare med tankerne. Jeg synes, for mange spiller musik og for mange går og håber på en kunstnerisk karriere - af folk jeg kender ihvertfald. Der er så få der lykkes og så få der ender med at gøre noget ud af det.. Og så tager det lang tid at blive god. Jeg er i en periode af mit liv hvor mit ego er i udvikling. Jeg kan slet ikke overskue at udrette noget. Jeg vil så meget hele tiden, jeg vil opleve nye ting og nye mennesker. Men det bliver somme tider overskygget af behov for søvn og indelukkethed. Det er jo også ved at blive vinter.. tror jeg får en vinterdepression.. hahah Nå, men fuck det, Tak for alle svarene homies
Alex Supertramp var skuda på ingen måde egoistisk. Han skred fra en familie som aldrig havde haft tid til ham, kun sendt ham penge uden familiært samvær. Det er da fair at gøre - man kan da ikke klandre ham for at smutte fra et sted hvor han i bund og grund er uønsket. Han hjalp de fattige i ghettoerne - gav masser af penge til de fattige, miljøet og andre hjælpe organisationer. Folk der mener anderledes burde læse bogen igen.
TT:
Jeg synes du skal gøre som DU ønsker, men overvej nøje hvad det er du ønsker, og hvorfor. Man har kun et liv, så hvorfor spilde det på noget man ikke brænder for?
lysbamsen skrev:
BTW Ovenstående er et arketypisk eksempel på indoktrinering fra autoriteterne. "Lær at leve med det" -Hvorfor? Hvorfor er det for sent? -sidst jeg tjekkede var der stadig nogle pænt store skove, og ødemarker tilbage på jordkloden, hvor man snildt kunne forsvinde ind i..
Tilmeldt: 15 apr 2007 12:54 Indlæg: 83 Geografisk sted: Cordillera de los Andes
tusind tak fordi du gjorde mig opmærksom på denne film!
jeg er selv en soulseeker, og har blandt andet faktisk selv kørt med i et høstsjak rundt i staterne, ligesom i filmen synes den rejser mange interessante tanker, og kan 100% følge dig og personen i filmen. dog synes jeg som de andre at du skal minimum gøre gymnasiet færdig først. det er ikke pissefedt at skulle tage sig en HF som 25 årig fordi man dårligt nok kunne komme hurtigere ud af folkeskolen og opleve noget. som i mit tilfælde.
tusind tak fordi du gjorde mig opmærksom på denne film!
jeg er selv en soulseeker, og har blandt andet faktisk selv kørt med i et høstsjak rundt i staterne, ligesom i filmen synes den rejser mange interessante tanker, og kan 100% følge dig og personen i filmen. dog synes jeg som de andre at du skal minimum gøre gymnasiet færdig først. det er ikke pissefedt at skulle tage sig en HF som 25 årig fordi man dårligt nok kunne komme hurtigere ud af folkeskolen og opleve noget. som i mit tilfælde.
Læs bogen inden du ser filmen... Eller læs i hvert fald bogen.
Tilmeldt: 13 jun 2005 00:44 Indlæg: 553 Geografisk sted: 2 km under år 2000
Undskyld på forhånd hvis følgende ikke lyder som andet end galde. Jeg er ikke i supergodt humør for tiden:
Hvis det stod til mig, så kunne hele den moderne verden få lov til at falde fra hinanden. Jeg har det som om jeg er uvilligt er blevet kastet ind i en verden jeg ikke hører til i, og ikke rigtig forstår - ikke med hjertet ihvertfald. Og det er jeg evt. også (alt efter hvad man tror på). Jeg ville glædeligt opgive alle mine ejendele hvis jeg kunne få lov til at leve i naturen, og her kommer mit beskedne men alligevel lidt hykleriske krav; leve i et tropisk/subtropisk klima - eller bare et sted med stabile temperaturer hvor jeg ikke fryser ihjel fordi årstiderne skifter.
Jeg er så træt af den måde verden er skruet sammen på, med eliten i toppen der ikke gider at røre en finger så absolut størstedelen af verdens befolkning skal lave arbejdet. Det er ikke nødvendigt, og kunne være så anderledes, og så meget bedre. Der findes teknologier, gratis i drift og forureningsfri - undertrykt i over hundrede år naturligvis - der kan revolutionere hele vores energibehov, decentralisere det hele, og på den måde give magten tilbage til folket, og redde jorden - bogstaveligt talt.
Jeg må indrømme at jeg virkelig er kørt sur i den for tiden, og det hører sikkert ikke helt hjemme i denne her tråd - men ovenstående er ikke useriøst eller grebet ud af den blå luft.
Jeg kan selvfølgelig ikke komme og sige den slags uden at forvente at folk spørger hvor jeg så mener vi kan finde de teknologier jeg snakker om.
Jeg har overvejet at lave en "Steven Greer tråd" i lidt tid, og det var ikke meningen den skulle lyde således - men for sent nu.. Det er et svært emne at præsentere, hovedsageligt fordi folk forståeligt nok er skeptiske, og ikke tror på at der rent faktisk findes teknologier der er i stand til at skabe mere energi end der kræves for at køre dem. Man kan hurtigt argumentere at "Hvis den slags fandtes ville jeg have hørt om det" osv. Ikke nødvendigvis sandt.. Det er dog et fandens kompliceret emne at tage op, og man bliver straks betragtet som konspirations-nød osv. Men er det virkelig så svært at forestille sig at denne gruppe af mennesker i toppen af samfundet helst godt vil blive hængende lige dér hvor de er, og som resultat vil gøre hvad som helst for det?
Sidstnævnte virker måske ikke på overfladen som om det er relateret til The Orion Project, men det er det. Down the rabbithole we go.. Giv det i det mindste en chance før du beslutter dig for at det hele er én stor løgn eller lign. Jeg mener virkeligt der er hold i dette her.
Tilmeldt: 24 sep 2010 17:20 Indlæg: 106 Geografisk sted: En provins til Sverige
@Hardts: “ folk forståeligt nok er skeptiske, og ikke tror på at der rent faktisk findes teknologier der er i stand til at skabe mere energi end der kræves.”
Nu har jeg set intro videoen til orionproject og stoppede der. Jeg syntes det lyder lidt konspirations agtigt. Ifølge fysikken kan energi ikke forsvinde (men skifte form) og den kan ikke opstå ud af ingen ting. Energi (og masse) I universet er konstant. Jeg er med på at man kan udvinde energi fra hav, vind, sol osv, men den energi kommer et sted fra. Menes der atomkraft/fusions energi? Check termodynamikkens 1. lov og relativitetsteorien.
Jeg tror da på at der er kræfter der modarbejder nye og alternative energi kilder. Men at de skulle have den success med det, som Orion videoen antyder, har jeg svært ved at tro på.
Jeg syntes det mere relevant at forholde sig kritisk til penge og bank systemet I verden og hvordan disse to reguleres. Det er noget af det jeg syntes for alvor forpester det globale samfund. Med simple mekanismer og kneb kan lande forgældes og store befolkningsgrupper presses ud I slavelignende tilstande. Det lyder utopisk men jeg tror helt reelt at verden ville blive meget mere human hvis vi kom tilbage til at bytte ydelser og varer lige over, uden valuta indblandes.
Jeg så hellere at kapitalismen faldt fra hinanden i stedet for ”hele den moderne verden få lov til at falde fra hinanden”. Demokrati kan fungere uden kapitalisme og omvendt! Men det har jeg sku ikke rigtig overskud til at diskutere her og nu
Tilmeldt: 13 jun 2005 00:44 Indlæg: 553 Geografisk sted: 2 km under år 2000
HalalHippie skrev:
@Hardts: “ folk forståeligt nok er skeptiske, og ikke tror på at der rent faktisk findes teknologier der er i stand til at skabe mere energi end der kræves.”
Nu har jeg set intro videoen til orionproject og stoppede der. Jeg syntes det lyder lidt konspirations agtigt. Ifølge fysikken kan energi ikke forsvinde (men skifte form) og den kan ikke opstå ud af ingen ting. Energi (og masse) I universet er konstant. Jeg er med på at man kan udvinde energi fra hav, vind, sol osv, men den energi kommer et sted fra. Menes der atomkraft/fusions energi? Check termodynamikkens 1. lov og relativitetsteorien.
Du har fuldstændig ret, det er konspiratorisk. Ét af problemerne er at moderne videnskab ikke anerkender visse aspekter af virkeligheden, ganske enkelt. Hele fundamentet for moderne mainstream (dvs. anerkendt) videnskab er bygget op omkring koncepter kontrolleret af magtfulde mennesker der ikke ønsker at udbrede teknisk viden om teknologier, apparater, teknikker osv der er princippet er i stand til at fungere på en måde der ikke kræver en fortsat tilføring af f.eks. fossile brændstoffer eller kul osv. Det ønsker de ikke, fordi der ikke er et økonomisk prospekt i det for dem.
Som vi ved, er penge = magt, og et apparat der ikke kræver en fortsat strøm af penge for at virke, er derfor banlyst. Som det er blevet sagt før; “if I can’t put a meter on it I won’t fund it” (J. Paul Getty http://en.wikipedia.org/wiki/J._Paul_Getty - og andre)
..Så når 'videnskaben' dikterer at noget ikke er muligt, så er det ikke nødvendigvis sandt. Det skyldes delvist uvidenhed, og delvist, ja - en konspiration. Det er vigtigt at forstå at energien ikke 'kommer fra ingenting', men i tilfælde af eks. Zero Point Energi - fra et sted vi ikke har så meget kendskab til.
Her er et par eksempler på 'alternative' teknologier:
Jordbatteriet http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_battery Forestil dig hvis man kunne rafinere dette apparat med moderne teknologi og metoder, og få et langt større udbytte end sølle 1 volt man fik ud af det tilbage i 1800-tallet. jeg har ladet mig høre at dette bestemt er muligt.
Stanley Meyers vand-bil:
Dette er en teknologi opfundet af en herre ved navn Stanley Meyer. Det var i princippet en hydrogen bil, men i stedet for behovet for en hydrogen pumpestation som i dag, havde han fundet en smart måde (form for elektrolyse så vidt jeg forstår) at separere hydrogen og ilt atomerne - løbende. Dvs praktisk talt en bil der var i stand til at køre på almindeligt vand. Kort efter han var gået frem med denne teknologi i 1996 døde han under omstændigheder der er til at stille spørgsmålstegn ved.
Slår man Stan Meyer op på Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Meyer), så får man (ikke overraskende) en masse skidt om hvordan hans teknologi var svindel osv. Det giver jeg ikke en skid for, ærligt talt.
Der er også en generel tendens i videnskabelige kredse, så vidt jeg har hørt, der hedder at når noget nyt kommer frem i lyset, sker følgende; 1 - Der bliver sagt "Det kan ikke lade sig gøre, det er umuligt" osv. Som tingene skrider frem ændrer det sig til "Ok, det er måske muligt", for til sidst at lyde "Jeg fandt på det først". Som i f.eks. "Jeg opfandt internettet"..
Forestil dig at tage hundrede år tilbage i tiden med en mobiltelefon - noget vi tager fuldstændigt for givet fordi det er anerkendt og velforstået i dag. Fremtiden ligner altid magi, simpelthen fordi vi ikke forstår den.
HalalHippie skrev:
Jeg tror da på at der er kræfter der modarbejder nye og alternative energi kilder. Men at de skulle have den success med det, som Orion videoen antyder, har jeg svært ved at tro på.
Her er et meget tankevækkende timelangt interview med Steven Greer ang. alternative teknologier, og hvorfor vi stadig bruger fossile brændstoffer hvis det virkeligt er tilfældet at vi ikke behøver dem. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pFBUAaGVoDQ&feature=related[/youtube] Jeg ved godt det er langt, men du behøver ikke høre det hele, jeg er selv 'offer' for grænseløs utålmodighed til tider... Det er dog så tankevækkende, at det holder mig ved ilden.
Jeg har tjekket det ud, og så vidt jeg kan forstå så er der tale om primært fusionsenergi, ikke? Det lyder jo også godt, og dog.
"'fusion' because the energy is produced by fusing together light atoms, such as hydrogen, at the extremely high pressures and temperatures which exist at the centre of the sun (15 million ºC)"
Det lyder meget voldsomt, ustabilt og ikke mindst farligt. Jeg ville ikke lige tro ved første øjenkast, at det er noget der kan lade sig gøre uden at gøre brug af ekstremt store mængder af energi. Og er vi så ikke ved at være ude i noget der ikke kan betale sig? Nuvel, uanset hvad så er det ihvertfald noget, og jeg er ikke videnskabsmand så jeg skal ikke gøre mig klog på hvorvidt det er en rentabel proces.
HalalHippie skrev:
Jeg syntes det mere relevant at forholde sig kritisk til penge og bank systemet I verden og hvordan disse to reguleres. Det er noget af det jeg syntes for alvor forpester det globale samfund. Med simple mekanismer og kneb kan lande forgældes og store befolkningsgrupper presses ud I slavelignende tilstande. Det lyder utopisk men jeg tror helt reelt at verden ville blive meget mere human hvis vi kom tilbage til at bytte ydelser og varer lige over, uden valuta indblandes.
Det er også et meget relevant emne. Jeg mener bestemt teknologi-problemet faktisk er tæt relateret til denne meget dysfunktionelle dynamik. Skal man tro på konspirations-argumentet, så er det de samme mennesker der ønsker at verden er underlagt dem, og som sørger for at holde eventuelle break-through teknologier hemmelige, "koste hvad det vil".
Jeg ved at mine argumenter virker en anelse ekstreme, men ville det virkeligt overraske dig hvis jeg sagde at verden er styret af grådige, magtsyge sataner der helst ser at resten af verden er under deres kontrol? Det er jo mere eller mindre sådan tingene hænger sammen. Magtfulde mennesker vil har mere magt, sådan har det vidst altid været.
Jeg ved at mine argumenter virker en anelse ekstreme, men ville det virkeligt overraske dig hvis jeg sagde at verden er styret af grådige, magtsyge sataner der helst ser at resten af verden er under deres kontrol? Det er jo mere eller mindre sådan tingene hænger sammen. Magtfulde mennesker vil har mere magt, sådan har det vidst altid været.
Jeg så igår en meget skræmmende dokumentar der hedder ''The yes men fix the world'' hvis du ikke har set den vil jeg anbefale dig at gøre det, for mig var den ret tankevækkende. den handler om 2 intelligente gutter der forsøger at 'redde verden'. De udgiver sig for at være repræsentanter for store virksomheder, som f.eks. DOW (DOW er ansvarlig for den største industrielle katastrofe i Bhopal i Indien (1984), hvor 3000 mennesker døde, og hvor folk stadig, den dag idag, oplever den kemiske eksplosions konsekvenser, i form af deforme børn ect.)
Ved at udgive sig for at være repræsentanter for magtfulde virksomheder fik de adgang til konferencer, hvor firmaer udveklser ''nye'' idéer og handler indbyrdes. Til konferencerne kom de på talestolen for at tale om deres produkt som selvfølgelig var det pure opspind. bl.a. Et software som udregner virksomheders indkomst, versus dødstallet forårsaget af arbejdet (hovedsageligt for fabrikker i U-lande) Det skræmmende ved dette var, at der rent faktisk var folk der så det som en skide god idé, for ''man kan jo ikke producere noget, uden at folk dør i processen'' (som en interesseret forretningsmand udtalte bagefter)
Der var flere gode eksempler i dokumentaren på, at dem der har pengene, har deres egne interesser, som de fører ud i livet, uden at tage nogen form for hensyn til de menneskelige konsekvenser. Pengene er det vigtigste, uanset hvordan de bliver anskaffet. Godgørende handlinger er en dårlig forretning som ingen vil investere i.
Det skræmmer mig, at de folk med mest indflydelse, er profit liderlige egoister, som er lallende ligeglade med de negative, globale konsekvenser som deres gøren og laden har.
_________________ ''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson