Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2012 18:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hey derude:)

For at gøre en langt emne kort,

Har i nogensinde efter i har indtaget psykedelisk stof blevet ændret mentalt? Tænkt anderles? Ændret holdning og adfærd?

Er i tvivl om man kan kalde det en åbenbaring men noget lignende

Hilsen Mark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 18:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
jeg føler selv og har fået fortalt mig at jeg har ændret mig radikalt efter jeg begyndte at ryge cannabis.
dog tror jeg mere det er pga at jeg kommet ud på den anden side af puberteten og har en del mere livserfaring at trække på når jeg skal tage stilling til ting end da jeg var yngre.
det vil dog ikke sige at jeg på nogen tror at jeg er færdigudviklet da jeg kun er 17(og et halvt om man vil ;) )
men jeg kan godt selv genkende nogle ændringer siden jeg lagde alkoholen fra mig i weekenderne
og gik over til dagligt forbrug af cannabis som jo ikke er sundt men gjorde mig mere social og glad. noget andet var at jeg begyndte at tænke ekstremt meget over alting og fx på hvordan jeg skal behandle andre. det var noget som jeg ikke havde været så god til førhen og som jeg nu hvor jeg kigger tilbage på føler mig lidt som en douchebag.

jeg kan ikke klart sige om det er pga Cannabis, Ingen alkohol eller hvad det er men jeg er ihvertfald ikke den samme person som jeg har været hvilket jeg vældig tilfreds med selvom mine muskler er blevet blødere og min mave er blevet rundere. min selvtillid er højere end nogensinde og sex er fantastisk når man ikke er bange for at vise sin krop.

nu fik jeg skrevet en masse men forhåbentligt gav noget af det mening.

peace out ;)

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 18:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
Jeg har oplevet ændringere i min adfærd siden jeg startede med div stoffer på både godt og ondt!
Jeg er for det første meget mere åben nu end jeg var før jeg begyndte. Og jeg er også blevet bedre til at være social! Men en af de ikke så gode ting, er at jeg kan have utrolig svært ved at håndtere situationer som er ubehagelige. Enten blive jeg pisse sur, eller så slukker min hjerne bare ned og så bliver jeg pisse indadvendt.. Jeg arbejder meget på at lære at kunne håndtere ubehagelige situationer, har før gået til psykolog pga jeg blev så indadvent men det gør jeg så ikke mere!

Min måde at tænke på har også ændret sig ret meget faktisk.
Før tænkte jeg noget mere "simpelt", nu tænker jeg en del mere abtrakt, og sætter mange spørgsmål til tingene. Hvor jeg før i tiden bare lod alt trække ind, og er rigtig glad for det ikke er sådan mere!
:peace:

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 18:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Lyder meget interessant, jeg har også mærket lidt til det "justchill" referrer til:)

Føler at man virkelig var lidt af en idiot mod andre førhen, og det har også kun været cannabis:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 19:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Jeg kan følge dig 100. Rusmidler kan være godt og skidt. Det vigtige er hvordan man bruger dem. Man må tage ved lære af, hvad de "viser" en. Ellers bliver man mistænksom etc og så kan man ramme en ond spiral. Rusmidlet skal bare være en lussing. Man skal ikke slå sig selv ned med dem, så at sige :)
Og ja, psykedeliske stoffer og hash har denne effekt. Alkohol kan for vidt også, englænderne kalder det jo "spirit" af en grund ;)
Mit råd er at lytte til det, men ikke "søge svar" i det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 19:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Jeg tror hash har givet mig en ret fri tankegang. Ikke nødvendigvis pga hashen, men pga det faktum, at jeg har røget det, og har sat mig selv i position, hvor jeg på visse områder var outsider, og hvor andre (samt mig selv) måtte leve med, at hvis de ville se mig, var jeg som regel skæv eller bagskæv.
Hvem ved, måske er det bare fordi jeg er blevet ældre

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Ikke nødvendigvis pga hashen, men pga det faktum, at jeg har røget det, og har sat mig selv i position, hvor jeg på visse områder var outsider, og hvor andre (samt mig selv) måtte leve med, at hvis de ville se mig, var jeg som regel skæv eller bagskæv.

Præcis!
Psykedelia er et skridt man kan tage til, at nedbryde sociale tabuer, ik? Altså, ved synet af det hele, så virker andre ting pludseligt relative. Det sætter en sund tankegang igang. Man tør kigge på sin egen skygge lige pludselig. "Hvad gør jeg galt og rigtigt ift. andre mennesker", "er verden større end den golde fysiske" og så videre. Man skal bare huske, at det ikke er i rusmidlerne, men det de kan få ÈN SELV til, at gøre. Af samme grund bør man ikke ryge hash dagligt. Det virker bare bedre, ved lidt sjældnere brug. En regelmæssig lussing :roll: :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
For mit vedkommende er Cannabis rygning vær dag, da bare et kærligt lille klap på kinden :lol:

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
For mit vedkommende er Cannabis rygning vær dag, da bare et kærligt lille klap på kinden :lol:

Nemlig, så slår det ikke hårdt nok :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er videnskabeligt bevist, at man bliver mere åben og social af at prøve psykedeliske svampe. Og det skulle ikke blot være svampenes indholdsstoffer, men selve den psykedeliske oplevelse der skulle være årsagen:

http://videnskab.dk/kort-nyt/magiske-sv ... -permanent


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Nemlig. Nu når vores videnskab selv siger det, så kan den europæiske venstrehjerne ikke længere benægte den højre. Det er jo fantastisk :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 22:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2008 17:22
Indlæg: 185
Geografisk sted: Fyn
Citat:
Det er videnskabeligt bevist, at man bliver mere åben og social af at prøve psykedeliske svampe.


Jeg har desværre tendens til at bad trippe, når jeg tager psykedelika. Det er sikkert noget med min psyke.
Har prøvet meskalin og LSA, ikke svampe.
Men noget af det jeg kæmper allermest med, er at prøve at virke mere åben og social i det daglige.
Og jeg går udfra at det kræver et godt og indsigtsfuldt trip, for at det skulle virke forbedrende på de punkter?
Eller hvad? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 22:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
Citat:
Det er videnskabeligt bevist, at man bliver mere åben og social af at prøve psykedeliske svampe.


Jeg har desværre tendens til at bad trippe, når jeg tager psykedelika. Det er sikkert noget med min psyke.
Har prøvet meskalin og LSA, ikke svampe.
Men noget af det jeg kæmper allermest med, er at prøve at virke mere åben og social i det daglige.
Og jeg går udfra at det kræver et godt og indsigtsfuldt trip, for at det skulle virke forbedrende på de punkter?
Eller hvad? :)


Ikke nødvendigvis.. En af mine aller værste badtrips gjorde faktisk at jeg tog mig sammen og begyndte at involvere mig meget mere med mennesker!

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 23:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 nov 2011 17:06
Indlæg: 8
Jeg mener at have ændret mig en del efter jeg er begyndt at ryge cannabis jævnligt, både på godt og ondt.
Først de gode ting. Jeg har oplevet at blive mere udanvendt og generelt bedre til at klare mig rent socialt, noget jeg sætter stor pris på. Yderligere mener jeg også at tro at jeg har fået et mere positivt syn på verden og på andre mennesker. Ellers er jeg også blevet bedre til at værdsætte de små ting i livet, et resultat af at jeg også er blevet mere eftertænksom.
Som med alt andet vokser træerne ikke ind i himlen, derfor har der selvfølgelig også været et par dårlige ændringer i min adfærd. Jeg har fået tendens til lettere at tænde af og blive sur eller endda en smule aggressiv, dog ikke i en grad der har resulteret i voldelige handlinger eller lignende, jeg har altid været et meget fredeligt menneske, og er det som sådan stadigvæk :)

Alt i alt vil jeg sige at jeg helt sikkert har ændret mig en del på grund af cannabis, men jeg vil ikke ligefrem mene at jeg er blevet et andet menneske.
Spændende tråd og interessant emne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 23:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2008 17:22
Indlæg: 185
Geografisk sted: Fyn
Citat:
Ikke nødvendigvis.. En af mine aller værste badtrips gjorde faktisk at jeg tog mig sammen og begyndte at involvere mig meget mere med mennesker!


Bad trips sætter helt klart nogle tanker i gang, og man finder ud af nogle ting om sig selv.
Det er nok bare det der med så at gøre noget ved de ting, jeg ikke er så god til. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 23:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
Citat:
Ikke nødvendigvis.. En af mine aller værste badtrips gjorde faktisk at jeg tog mig sammen og begyndte at involvere mig meget mere med mennesker!


Bad trips sætter helt klart nogle tanker i gang, og man finder ud af nogle ting om sig selv.
Det er nok bare det der med så at gøre noget ved de ting, jeg ikke er så god til. :)


Det skal nok komme med tiden :)

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 23:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:56
Indlæg: 177
Geografisk sted: Danmark
Hey Klister. Har sendt dig en PM. :)

_________________
Ever since I was a child I have had this instictive urge for expansion and growth. To me, the function and duty of a quality human being is the sincere and honest development of one's potential.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 23:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2008 19:04
Indlæg: 29
Det er videnskabeligt bevist, at man bliver mere åben og social af at prøve psykedeliske svampe. Og det skulle ikke blot være svampenes indholdsstoffer, men selve den psykedeliske oplevelse der skulle være årsagen:

http://videnskab.dk/kort-nyt/magiske-sv ... -permanent


Nja. Dit link linker videre til Daily Mail (hmmm), der kører en dårlig dækning af Griffiths et al 2011. Den oprindelige artikel konkluderer, at der eksisterer en signifikant korrelans mellem øget 'Openness' og den undergruppe af testpersoner, der oplever 'Mystical Experience' ved 30mg psilocybin/70kg kropsvægt. 'Openness' i den Five Factor Model, de benytter sig af, har ikke noget med at være social at gøre. Det omfatter abstraktionsevne, idegeneration, osv.

Studiet siger i øvrigt ingenting om, hvorvidt det er svampenes indholdsstoffer eller den psykedeliske oplevelser, der er årsagen - hvis det overhovedet er meningsfyldt at adskille de to mht. kausal virkning.

Det er værd at være påpasselig med kilder. Videnskabelige konklusioner malet stort op af f.eks. som her Ditte Svane-Knudsen, journalistik-studerende på CBS, der sammenkoger en Daily Mail artikel (hvad er det også for noget at rapportere uden at have en primærkilde på?), skal oftes tage med et gran salt. Den oprindelige artikel kan hentes som .pdf her. Det er spændende læsning, vældig relevant for emnet her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 23:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
mark661 skrev:
Har i nogensinde efter i har indtaget psykedelisk stof blevet ændret mentalt? Tænkt anderles? Ændret holdning og adfærd?

Jeg ser det som en selvfølge at man ændres mentalt når man tripper på psykedelika.
Men jeg går ud fra at du vil vide om hvorvidt et trip har ændret én permanent? Kort svar: Ja til det hele.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 00:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Jeg tror mange har tanken efter første gang. Det var lige et "hvad fanden var det!?". Jeg vidste ikke hvad jeg gik indtil første gang, men følte det dragende og "sandt".
Mine omgivelser havde dog svært ved, at forstå hvad jeg oplevede, da de tog afstand fra "stoffer". Derfor gemte jeg det væk, indtil jeg en dag faldt over Terrence McKenna. Det er ikke for gøre manden større end han er, men han satte skub i processen og jeg indså, at det jo faktisk er virkelig fedt. Det endte med at blive lidt af en besættelse, at kunne forklare det. Det er en væsentlig del af, at være menneske. Punktum.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team