Jeg er enig i, at man skal huske at værdsætte ting, man tager for givet. Det er jeg nødt til at stoppe og huske mig selv på af og til.
På den anden side, må man også erkende, at vores samfund er bygget af folk, der ikke har været helt tilfredse med deres tilværelse og værdsat det de havde. Utilfredshed med nutiden fører udvikling med sig. Vi levede i stenalderen samfundsmæssigt og teknologisk, hvis alle var fuldt tilfredse med det, de havde. Jeg tror også, det ligger til mange menneskers natur, at stræbe efter noget højere hele tiden. Det kan jo både være en velsignelse og en forbandelse, da det fører motivation med sig, men også tit gør folk triste, fordi græsset altid er grønnere på den anden side. Anyway, jeg kan huske et citat fra Half Life 2, der også omhandler at sigte efter stjernerne. Har altid syntes, det var et mega godt citat
Citat:
In order to be true to our nature, and our destiny, we must aspire to greater things. We have outgrown our cradle. It is futile to cry for mother's milk, when our true sustenance awaits us among the stars.
Jeg ved ikke, om mit indlæg rigtig relaterer sig til topic. Det var bare mine tanker om at sigte efter stjernerne