Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 06:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2012 10:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Schopenhauer siger, en stor mand ser mindre ud, jo tættere man kommer på ham.

Jeg ville dog automatisk være yderligere skeptisk over for en idoliseret profet, som har fans. Som det er nævt, bliver man kun populær ved at sige det, folk gerne vil høre---hvilket sjældent er sandheden uindpakket.

Men vi er alle fejlbarlige mennesker, og mange karriereakademikere fanger sikkert sig selv i en fælde, hvor de hele tiden skal bevise noget, og derved må foregive, de er mere, end de er. En charlatanprofet sælger et produkt.


Mange af menneskehedens største tænkere og kunstnere har levet i skyggen, og har ikke stræbt efter verdslig magt.

Sokrates siger, at der findes tre typer mennesker : De som stræber efter penge. De som stræber efter berømmelse, og så filosofferne.

En hellig mand, som har levet i bjergene i mange år med det ene mål at kende Gud er nok mere hellig end mænd, hvis sind kun beskæftiger sig med verdens glæder.

Men man bliver ikke cool, men derimod introvert og en "nørd" at at undlade at beskæftige sig med det sociale statusspil, som har epidemiske proportioner i vores samtid.


Fantastisk indlæg - jeg er meget enig. Ærlighed er den direkte vej til socialt selvmord på den offentlige scene, så fuck den og falskheden som hører den til.


Nåå.. det er derfor i ikke er rige og berømte meningsdannere, det er ikke manglende evner men fordi i er sandhedens ydmyg slaver :wink:

Jeg sad lige og læste om TM og så at hans personlige samling af samling af sjældne bøger og hans noter forsvandt ved en brand i 2007 på det, psykedeliske, berømte Esalen Institute :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2012 11:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Kunne du forestille dig, at det reelt forekommer? Det er en dum kommentar pga. den ironiske undertone. Jeg har begået socialt selvmord, ved at være ærlig og jeg kender til flere (både kendte og ukendte), som der er sket præcis det samme for.

Det forventes, at man overholder bestemte spilleregler og har bestemte holdninger og hvis man ikke overholder de regler eller på andre måder bryder det sociale kodeks, så er man færdig.

Det er velkendt og allerede Epikur så det. Opskriften på et lykkeligt liv, er at holde sig fra den offentlige scene, som er falskhedens og bedragets scene. Kan du ikke se det, så mangler du at se noget.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2012 13:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2008 23:21
Indlæg: 639
Geografisk sted: Vaikuntha
Agathos og ±±±±±±±±

Hvor i søde når i sådan identifisere jeg med geniale enspændere som Sokrates og fordømmer Terrence Mckenna Playboy psychonaut stil! Er dog helt stået af på jeres introverte trip.

Citat:
Sokrates siger, at der findes tre typer mennesker : De som stræber efter penge. De som stræber efter berømmelse, og så filosofferne.

En hellig mand, som har levet i bjergene i mange år med det ene mål at kende Gud er nok mere hellig end mænd, hvis sind kun beskæftiger sig med verdens glæder.

Men man bliver ikke cool, men derimod introvert og en "nørd" at at undlade at beskæftige sig med det sociale statusspil, som har epidemiske proportioner i vores samtid.


Jeg tror ikke på det jeg, jeg stræber personligt selv efter penge, berømmelse, filosofisk sanhed og meget andet! :) Hvem siger man kun må vælge 1 ting? haha

Dette med at på asketisk vis at prygle sit ego på knæ for gud er helt korrekt , ingen spirituel visdom kommer ved at spise den materielle søvndyssende frugt! Men jeg synes det er udtryk for en nærmest kristen syndig tilgang til at være mennske, vi er alle BÆSTER! Gudsrige er alle steder selv her i vores små kødhylstre! Det er en hellig ting at eftergiv sig selv til sit indre bæst der vil være den største alpha i flokken, kneppe de mest tiltrækkende kvinder og lege glad rundt i græsset like you dont give a fuck! Sålænge du gør det med kærlighed!!! DETTE ER DEN ENESTE LEG I VERDEN. Se selv dyreverdenen de er ikke berørt af liv og død de ER bare!


Men hvad i alverden mener du med at du har begået socialt selvmord ved at sige sanheden? Sanheden skal tilpasses folks intelligens/åbenheds nivau, dette konstante spil med at formuleres sig mest kraftfuldt er et af de dejligeste spil i verden! Samvær med andre mennesker sjovt og fornyende! Et socialt kodeks er en ting der kan skabes, ødelægges ellers benyttes! Alt efter din vilje! Det er lige en basal ting i universet som tyngdekræften, der er ingen grund til at surmule over en kendsgerning ved bevidstheds spillet. Jeg vil mere sige du har gået socialt selvmod fordi du ikke har kunne formulere dig ordenligt og derfor har droppet at forsøge! Accepter menneskers ligeglade forhold til sanheden og nyd det!
Ud med kærligheden til andre mennesker det betyder noget om folk forstår din pointe, mærker hvad du mærker når sanheden folder sig ud for dig!!!

Jeg synes dog i har en meget sympatisk holding med hensyn til det socialie spil der forgår ALLE steder, jeg har selv i flere år stået uden for dette spil og dedikeret mig selv til en eller anden filosofisk aflæsning af mine omgivelser uden at være en del af dem! Til sidst følte jeg mig som en filosofisk pik-spiller der bare sad og godtede mig over hvor klog jeg var men aldrig delte mine filosofiske juices med andre! Nu anser jeg livet som et socialt spil/magt spil mellem mand og kvinde, yin/yang, liv/død! Livet handler om at holde gang i dette teaterstykke hele tiden ved at ændre det efter ens vilje til godt eller ondt! Magt kommer ikke af sig selv, Terrence havde gjordt meget for at oparbejde en så stærk hypnotisk magt over folk, han VAR velsignet af the jewled basketballs from hyperspace med usædvanlige talegaver det ville være spild hvis han ikke havde påvirket andre med dem, men blot var skredet fra gamet når han fik nogle personlige problemmer.
Fuck at forstå sanheden! Bevæg dig med den! Det er okay at falde så længe du er i bevægelse! Terrence Mckenna viste at han sparkede folk ud i hyperspace med hans taler og han spillede derfor spillet så godt han kunne.
Jeg elsker sq den mand! Han er Loke reinkarneret!


Senest rettet af Soma Juice 13 nov 2012 13:34, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2012 13:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Agathos:

Hvor i søde når i sådan identifisere jeg med geniale enspændere som Sokrates og fordømmer Terrence Mckenna Playboy psychonaut stil!

Men hvad i alverden mener du med at du har begået socialt selvmord ved at sige sanheden? Sanheden skal tilpasses folks intelligens/åbenheds nivau, dette konstante spil med at formuleres sig mest kraftfuldt er et af de dejligeste spil i verden! Samvær med andre mennesker sjovt og fornyende! Et socialt kodeks er en ting der kan skabes, ødelægges ellers benyttes! Alt efter din vilje! Det er lige en basal ting i universet som tyngdekræften, der er ingen grund til at surmule over en kendsgerning ved bevidstheds spillet. Jeg vil mere sige du har gået socialt selvmod fordi du ikke har kunne formulere dig ordenligt og derfor har droppet at forsøge! Accepter menneskers ligeglade forhold til sanheden og nyd det!
Ud med kærligheden til andre mennesker det betyder noget om folk forstår din pointe, mærker hvad du mærker når sanheden folder sig ud for dig!!!

Jeg synes dog i har en meget sympatisk holding med hensyn til det socialie spil der forgår ALLE steder, jeg har selv i flere år stået uden for dette spil og dedikeret mig selv til en eller anden filosofisk aflæsning af mine omgivelser uden at være en del af dem! Til sidst følte jeg mig som en filosofisk pik-spiller der bare sad og godtede mig over hvor klog jeg var men aldrig delte mine filosofiske juices med andre! Nu anser jeg livet som et socialt spil/magt spil mellem mand og kvinde, yin/yang, liv/død! Livet handler om at holde gang i dette teaterstykke hele tiden ved at ændre det efter ens vilje til godt eller ondt! Magt kommer ikke af sig selv, Terrence havde gjordt meget for at oparbejde en så stærk hypnotisk magt over folk, han VAR velsignet af the jewled basketballs from hyperspace med usædvanlige talegaver det ville være spild hvis han ikke havde påvirket andre med dem, men blot var skredet fra gamet når han fik nogle personlige problemmer.
Fuck at forstå sanheden! Bevæg dig med den! Det er okay at falde så længe du er i bevægelse! Terrence Mckenna viste at han sparkede folk ud i hyperspace med hans taler og han spillede derfor spillet så godt han kunne.
Jeg elsker sq den mand! Han er Loke reinkarneret!


Jeg identificerer mig ikke med hverken sokrates eller Mckenna og jeg fordømmer slet ikke Mckenna, så hvad du derefter skriver er skrevet på forkert grundlag.

Hvad angår det med at blive socialt ekskluderet for at sige noget, som ikke er socialt acceptabelt, så foregår det på mange niveauer og man behøver derfor ikke være hverken filosof eller andet, for at blive ramt af de her primitive sociale mekanismer. Det handler ganske enkelt om, at de fleste gerne vil have, at andre ligner dem selv. Gør de ikke det, så bliver mennesker bange. Det er sådan set meget forståeligt, men samtidig beklageligt, fordi de enere som tør sige, at kejseren ikke har nogen klæder på, har den gave, at de tør sige deres uforbeholdne mening og ikke bekymrer sig så meget om konsekvenserne.

I vores samfund har blandt andet læreanstalterne den funktion, at de gennem meget fine mekanismer udskiller dem, som ikke "passer ind" og som derfor er farlige for de mennesker som allerede nyder særlige privilegier. Det har sociologen Bourdieu blandt andet studeret. Mekanismerne findes mange steder i samfundet.

Men det blev meget off-topic. Jeg synes det er godt, at der er kommet nogle ting frem om Mckenna, som viser ham som et ganske almindeligt menneske.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2012 13:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2008 23:21
Indlæg: 639
Geografisk sted: Vaikuntha
Søvnen/uvidenhed er det der kæder livet sammen, uden den ville universet stå stille! kan derfor slet ikke se på hvilken måder disse sociale mekanisme der fryser folk ude eller inde er primitive. Det er klart folk bliver bange for det der ikke ligner dem selv, det gør alle, selv dig der er ingen vej ud! det er jo netop dit job hvis du ikke ønsker et socialt selvmord at acceptere folks frygt og skubbe til den så langt du kan! Dette er opgave er en filosofs opgave synes jeg! Ikke bare gemme sanheden for sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2012 15:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Det er en passiv accept af det bestående, der får samfundet til at stå stille. Universet bevæger sig, uanset hvordan mennesker forholder sig. Universet har ikke brug for mennesker.

Det andet du skriver, gider jeg faktisk ikke forholde mig til.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team