Her er min egen lille teori:
Vi er i en celle - det kan f.eks. være en blodcelle. Blodcellen tilhører en anden "person" - denne blodcelle skal så have længere tid om at blive slidt op.. i menneskeår, så taler vi om flere milliarder og milliarder af år.
Denne "person" har mange milliarder blodceller - og de er så også universer, som vi ikke kender til.
"Personen" lever også i en blodcelle, som også er en hel verden for sig selv... Og sådan kan man forsætte.
For at gå den anden vej: Vores blodceller er et univers for andre væsener - de væsener har også en blodcelle, hvor andre væsener også lever. Dvs jo længere ind i os selv vi går, jo kortere en menneskealder bliver det. Nu kan jeg ikke liiige huske hvor lang tid der går, inden at en blodcelle bliver skiftet ud - er det ikke noget med tre måneder?
Dvs at disse tre måneder er et helt univers-liv for det univers vi har inde i os selv. Og går man længere ind, så halveres det. Dvs det kan være 1,5 måneder for et helt univers - går man længere ind, så kommer man endnu længere ned på 0,75 måneder, osv osv osv.
Håber i kan følge min tanke - jeg bygger min teori på, at jeg tror på at der er mere end bare atomer, kerner og elektroner. Elektronerne må være lavet af noget, og det noget må være lavet af noget, som også er lavet af noget. Det samme med kernen. Et eks: En atom er jo opbygget af en kerne og nogle elektroner - det kan man kalde for et "univers" i sig selv... Men skal man længere ind, så dukker der flere ting op.
Jeg tror ikke, at universet vokser i en uendelighed. Jeg tro på at den vokser i takt med at planeterne ryger mere og mere væk fra hinanden, men dvs. at cellen også vokser. Men vi kan ikke komme ud - det vil i min teori svare til, at vi f.eks. bevæger os ud af en celles membran, hvilket det biologisk set skulle være ganske vanskeligt. Sker dette, så bryder cellen nemlig sammen: altså ragnarok/verdens undergang.
Lidt firkantet beskrevet, men hvis jeg skal ned i detaljer, så skal jeg skrive en roman

Lige lidt psycho-tanker fra mig.
/Edit: Big Bang/universets skabelse = celledannelse.