Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 22:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2014 00:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Synes 'psychedelisk filosofi' tråden manglede et modstykke til 'vis din plante' emnerne :D

Vi snakker tit om de her erkendelser vi oplever når vi tripper. Følelsesmæssige sammenhænge, indtryk der samler sig og går i overensstemmelse eller hvad det nu er.
Nogle gange bliver de endda ført til udtryk, andre gange kan vi huske følelsen og forsøge at sætte ord på den bagefter.

Jeg tænker det ville være rigtig sjovt og spændende at høre hvad i andre har samlet op af sådanne følelser på jeres vej :D

Jeg har selv tænkt over hvad jeg skulle vælge at dele, og har bestemt mig for at starte med en erkendelse, jeg føler har ændret mit syn radikalt efterfølgende. Det er iagtaget under et svampetrip og først sat ord på bagefter, nemlig det at sproget altid kommer efter erkendelsen. At erkendelsen er en samling af indtryk der gennem følelsen trækker sig i forgrund for opmærksomheden og straks iklæder sig sproget, da vi er intereseret i hinanden og vil udtrykke og efterprøve. Dette har hjulpet mig til at fokusere på hvad folk jeg taler med forsøger at udtrykke fremfor at hænge mig i det sproglige udtryk. Ser vi kun det rent sproglige mener jeg at vi hurtigt affejer meningsfulde ting fordi de ikke passer ind i den sproglige sammenhæng vi er bekendt med og trygge ved.
Jeg har efterfølgende skabt et slags mantra for mig selv og et par toiletdøre der lyder således: Du er altid mere end dine udtryk, så se bag andres.



Håber ikke der har været sådan en tråd før, og hvis, så håber jeg i tilgiver mig :peace:


Glæder mig til at høre fra jer!

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Senest rettet af ÅndsAstronauten 07 jan 2014 20:01, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2014 22:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Citat:
Du er altid forskellig fra dine udtryk, så se bag andres.


Hvordan kommer du til den konklusion?
Jeg tror godt jeg forstår det andet.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2014 23:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det kender jeg godt ÅndsAstronauten. Erkendelsen er ordløs. Man ser mere erkendelserne end man får det i ord. Den psykedeliske oplevelse er for mig som at opløse mig i et energi-hav der ligger bagom den fysiske virkelighed. Et energihav jeg kan bevæge mig igennem, - via resonans, og tune ind på forskellige bølgelængder. Man kan sige, at jeg bevæger mig gennem energi via associationer. Den ene hukommelse ligger op ad den anden hukommelse der ligner, fordi de i virkeligheden udgøres af resonansfrekvenser der ligger så tæt op ad hinanden, at man kan springe fra den ene til den anden.
Jeg har oplevet at mine følelser, tanker, tilstande var opbygget af klang-konstellationer, og jeg har hørt dem oversat til musik. Musik som igen kan oversættes til erkendelse, til farver (synets skala) eller sågar smag eller duft!
Sprogdannelsen er vigtig i hukommelses processen når vi skal huske vores erkendelser. Hvis man får en ordløs erkendelse, kan man ikke holde fast på den i sin hukommelsen, og den vil forsvinde som dug for solen, når man vender tilbage til den normale perception. Men hvis man giver erkendelsen et navn - et ord, og skyder dette ord ind i verden (dvs. deler det med andre, så ordet bliver alment brugt) har man født en ny forståelse ind i verden. Jeg kalder dette at sætte varder op i den psykiske vildmark. En varde er en stensætning, som bruges til at finde vej i en vildmark. Den sættes på et højt punkt (erkendelsen) så den kan ses langt væk fra,og som sådan kan man finde vej, fra varde til varde. For hvergang man kommer forbi varden - erkendelsen, sættes en ny sten, og dermed vokser varden og ens indre landkort over det ubevidste vokser og bliver bevidst.

Det er min oplevelse af at jage erkendelser. Det er et spændende stykke spejder-arbejde :D

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2014 20:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Satori: havde af mærkelige årsager kommet til at slette noget af hvad jeg havde skrevet og i øvrigt skrevet forkert i den sætning du spørger til. Giver det mere mening nu? Ellers uddyber jeg gerne når jeg har lidt tid ved hånden.

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2014 17:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Jo det giver fint mening. Jeg kom egentlig bare til at tage fejl af begrebet "udtryk", som både kan være sprogligt og selvfølgelig også al det andet. Men jeg er helt enig

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2014 19:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2014 18:53
Indlæg: 2
Sprogdannelsen er vigtig i hukommelses processen når vi skal huske vores erkendelser. Hvis man får en ordløs erkendelse, kan man ikke holde fast på den i sin hukommelsen, og den vil forsvinde som dug for solen, når man vender tilbage til den normale perception.
__

For hvergang man kommer forbi varden - erkendelsen, sættes en ny sten, og dermed vokser varden og ens indre landkort over det ubevidste vokser og bliver bevidst.


Jeg synes, at det er et rart billede, af de introspektive oplevelser, man kan have. Disse sten kan jo både sættes sammen i ord, hvilket nok er den sikreste/håndfaste måde, at forklare noget på. Men jeg synes også, at disse sten kan komme til udtryk i f.eks maleri, digte, sange, dans. Ting der er mere abstrakte, og derfor nok ikke egner sig så godt til at være erkendelser, som man netop kan huske og bruge aktivt i sit sobre liv. Men dé ting, kan, ligesom ord, også fungere som en slags energiudladning - en udtrykkelse af ens erkendelse.

Jeg synes, at det er lidt små humoristisk, at jeg - og flere sikkert har tænkt over de her ting før, måske har glemt dem, måske ikke fanget essesen i dem 100 procent, og jeg nu kan bruge ANDRES ord til en af de sten, du, Fanny og Åndsstronauten taler om. Måske er det derfor, vi mennesker føler stor glæde ved, at læse eller høre sange med tekster, der giver mening for vores liv, fordi de kan sætte ord på de uforløsede erkendelser og tanker, man har gjort sig. Fordi det er svært nogengange, at selv sætte ord på flyvske følelser og stemning.

Det minder mig om et random citat, fundet på internettet, så kilden er ukendt "The most important things are the hardest to say because words diminish them". Det tror jeg, kan være sandt. Hvis man ikke kan sætte ord på sine tanker, føler man en indre uro. Derfor er det vigtigt, at kunne udtrykke sig klart overfor sig selv (i det mindste).
Længe leve trippet der tvinger os til de introspektive erkendelser. - Lær om dig selv, du er dit vigtigste redskab til alt i livet. Også til at lære om andre.

Jeg synes, at det er smukt, at Åndstronauten vender det her ud i verden. "Du er altid mere end dine udtryk, så se bag andres." Det er meget sandt, og folk der ikke indser dette, har nok til tendens til at misforstå.
Det minder mig igen, om et citat. Dette er af Inayat Khan "“People often ask me questions that I cannot very well answer in words, and it makes me sad to think they are unable to hear the voice of my silence.”

_________________
Jeg ved ikke rigtig noget, men dét ved jeg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2014 10:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
Rigtig god tråd.

På DMT får jeg ordene og sætningerne foræret - sådan føles det. Nu har jeg en stribe trip oplevelser, som ordene samler ligesom man samler sten til en varde, som Fanny skriver. Nogle sætninger som omkrandser den givne oplevelse - noget jeg tager med mig "ud". Som regel kommer de dumpende i selve trippet. Andre er tips til mig selv om, hvad jeg skal gøre, hvis begivenhederne bliver for vilde. På mit til dato kraftigste trip fik jeg en erkendelse, som jeg skrev ned med det samme, jeg var nogenlunde i stand til det - og jeg kan stadig forstå, hvad sætningerne går ud på :-)

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2014 17:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Det kender jeg godt ÅndsAstronauten. Erkendelsen er ordløs. Man ser mere erkendelserne end man får det i ord. Den psykedeliske oplevelse er for mig som at opløse mig i et energi-hav der ligger bagom den fysiske virkelighed. Et energihav jeg kan bevæge mig igennem, - via resonans, og tune ind på forskellige bølgelængder. Man kan sige, at jeg bevæger mig gennem energi via associationer. Den ene hukommelse ligger op ad den anden hukommelse der ligner, fordi de i virkeligheden udgøres af resonansfrekvenser der ligger så tæt op ad hinanden, at man kan springe fra den ene til den anden.
Jeg har oplevet at mine følelser, tanker, tilstande var opbygget af klang-konstellationer, og jeg har hørt dem oversat til musik. Musik som igen kan oversættes til erkendelse, til farver (synets skala) eller sågar smag eller duft!
Sprogdannelsen er vigtig i hukommelses processen når vi skal huske vores erkendelser. Hvis man får en ordløs erkendelse, kan man ikke holde fast på den i sin hukommelsen, og den vil forsvinde som dug for solen, når man vender tilbage til den normale perception. Men hvis man giver erkendelsen et navn - et ord, og skyder dette ord ind i verden (dvs. deler det med andre, så ordet bliver alment brugt) har man født en ny forståelse ind i verden. Jeg kalder dette at sætte varder op i den psykiske vildmark. En varde er en stensætning, som bruges til at finde vej i en vildmark. Den sættes på et højt punkt (erkendelsen) så den kan ses langt væk fra,og som sådan kan man finde vej, fra varde til varde. For hvergang man kommer forbi varden - erkendelsen, sættes en ny sten, og dermed vokser varden og ens indre landkort over det ubevidste vokser og bliver bevidst.

Det er min oplevelse af at jage erkendelser. Det er et spændende stykke spejder-arbejde :D

Hilsen Fanny


Det er virkelig fed læsning Fanny. Skulle lige overstå en metafysikeksamen inden jeg kunne give mig tid. Er vild med fødsels- og vardebilldet. Det er godt lige at få de positive sidder med. Jeg har selv haft følelsen af disse klang-konstallationer du taler om, men ikke så konkret som det lyder til det har været for dig. Hvor høje doser plejer du at give dig i kast med?
For mig har det affødt en trang til at beskrive udfra lydmetafore som at man svinger med hinanden, en god stemning, overensstemmelse, at være opstemt osv. Der har også affødt en ret fasttømret overbevisning i mig om at forholdet mellem det nogle kalder ved det mystificerede ord 'sjæl' og det vi kalder 'krop' står i relation til hinanden på en måde der bedst kan forklares udfra en metafor om forholdet mellem en akkord og tonerne i den. Således at hver en del stemmer sammen til noget andet: en samklang. Og at den samklang (sjæl) kun er der i kraft af delene (krop, omgivelser, erfaring).

Fik lyst til at dele et magritte billede med dig. Det hedder lost jockey.

Billede

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2014 17:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Pis billedet virker ikke. Ved ikke lige hvordan man får det til at fungere.
Der er flere udgaver af det. Det jeg tænker på har bag gardinerne et netværk hvorfra træer udklippet fra nodepapir skyder.

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2014 17:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Sprogdannelsen er vigtig i hukommelses processen når vi skal huske vores erkendelser. Hvis man får en ordløs erkendelse, kan man ikke holde fast på den i sin hukommelsen, og den vil forsvinde som dug for solen, når man vender tilbage til den normale perception.
__

For hvergang man kommer forbi varden - erkendelsen, sættes en ny sten, og dermed vokser varden og ens indre landkort over det ubevidste vokser og bliver bevidst.


. Men jeg synes også, at disse sten kan komme til udtryk i f.eks maleri, digte, sange, dans. Ting der er mere abstrakte, og derfor nok ikke egner sig så godt til at være erkendelser, som man netop kan huske og bruge aktivt i sit sobre liv. Men dé ting, kan, ligesom ord, også fungere som en slags energiudladning - en udtrykkelse af ens erkendelse.


Nemlig, nemlig, nemlig!! Jeg ser faktisk denne grøft mellem følelse og sprog som kunstens mulighed! Hvorfor skulle vi have brug for kunst hvis ordene kunne give os fuldstændig indsigt i hianden?
Kunsten kiler sig ind imellem idet den på en anden måde intendere på vores følelser.

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2014 04:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Billedet er "gemt" i et script så kan man ikke hotlinke det,
men det kan ses her :

http://www.flickr.com/photos/centralasian/9602392039/

En mulighed for at "snuppe" det er at tage et screenshot, beskære det og gemme det som .jpg og evt. der efter rehoste det.

ellers findes der vist "Ripper appz" der giver dig mulighed for at rippe alt hvad der vises på en hjemmeside
(bruges af mange til Youtube, flash billeder m.m.) Dette er dog ULOVLIGT, uden tilladelse fra rettighedsenehaverne.

Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2014 00:00 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 854
Geografisk sted: Milano
ellers findes der vist "Ripper appz" der giver dig mulighed for at rippe alt hvad der vises på en hjemmeside
(bruges af mange til Youtube, flash billeder m.m.) Dette er dog ULOVLIGT, uden tilladelse fra rettighedsenehaverne.

Bright..

Besiddelse af narko er også ulovligt, det lader ikke til at være en hæmsko for folk herinde.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2014 15:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
På mit til dato kraftigste trip fik jeg en erkendelse, som jeg skrev ned med det samme, jeg var nogenlunde i stand til det - og jeg kan stadig forstå, hvad sætningerne går ud på :-)



Spændende. Er det én du kunne have lyst til at dele?

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 03:26 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
På mit til dato kraftigste trip fik jeg en erkendelse, som jeg skrev ned med det samme, jeg var nogenlunde i stand til det - og jeg kan stadig forstå, hvad sætningerne går ud på :-)



Spændende. Er det én du kunne have lyst til at dele?


Jeg vil forsøge at forklare: Når trippet er godt kan jeg mærke elvernes nærver - ja, de er kvinder. De giver en tryghed. På det vilde trip, følte jeg mig på et tidspunkt ikke så tryg. Der var f.eks. de DMT læger, der sgade at jeg var ved at dø, men at de nok skulle redde mig, hvor jeg af omveje fandt ud af de ikke var virkelige og blot hindrede mig i at komme dybere ned. Her følte jeg trippet som en modstander.

Når det kører godt kan jeg gribe mig selv i, at lave kysselyde - når det i omtalte trip gjorde mig utryg, så knurrer jeg som en hund. Så det jeg fik ud af det, at man både skal være åben, men også parat til at "forsvare" sig eller sit ego, for at føle tryghed, så man igen kan være åben.

Det er vist en god ting at jeg tripper solo :)

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2014 21:01 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
ÅndsAstronauten skrev:
På mit til dato kraftigste trip fik jeg en erkendelse, som jeg skrev ned med det samme, jeg var nogenlunde i stand til det - og jeg kan stadig forstå, hvad sætningerne går ud på :-)



Spændende. Er det én du kunne have lyst til at dele?


Kære Alle

Forleden dag oplevede jeg glæden ved Tantra massage. Det slog mig, hvor tæt det var på mine oplevelser på DMT med elverpigerne - den feminine kærlighed. Når massøsen sænkede sit ansigt mod mit, gav det den samme oplevelser som elverpigerne kunne give. Der var bare den stor forskel, at massøsen var virkelig. Hendes holdning var også meget DMT agtig - at vore kroppe havde fået vores sjæle til at elske et sted i universet.

Jeg siger Jer. Det var fantastisk og ikke sidste gang,

Gamling

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2015 22:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Efter et svampetrip i går, fik min kæreste en vidunderlig og smuk erkendelse:

Taknemmeligheden af være til, er altafgørende for et lykkeligt liv. Kroppen er blot et hylster. Vi er ikke vores krop, vi er vores sjæl. Vi er alle én. Alle er forbundet, mere end vi aner. Det her liv handler om at være fri og føle fred.

Det uforløste nedbryder os, det gør at vi er fanget, og ikke kan være frie inden i. Når vi først er frie. Så kan vi blive taknemmelige for dette liv, og at vi kan finde fred i vores hjerter.

Vi skal acceptere os selv og hinanden.

At hvile i så selv, er ikke betinget af vores alder. Det handler om indsigt og den følelse vi har i vores hjerte.

Hun fik følelsen af være taknemmelig og finde fred i sit hjerte. Hun fik indsigten i hvad der skal til, for at få komme videre i sit liv og få et godt selvværd.

Vi alle har et enormt potentiale. Det gælder om at udnytte det. Det er det vi har chancen for i dette liv.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2015 11:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2005 19:23
Indlæg: 59
MrPlanter skrev:
Kroppen er blot et hylster. Vi er ikke vores krop, vi er vores sjæl. Vi er alle én. Alle er forbundet, mere end vi aner. Det her liv handler om at være fri og føle fred.


Den overbevisning har jeg hørt om utallige gange.
Jeg har dog aldrig hørt den blive uddybet.
Ville være rart at høre, bare i en nogenlunde videnskabelig kontekst.
Udover at jeg har en større andel genetisk arvemateriale til fælles med et andet menneske, kan jeg ikke se, hvordan det forbinder mig i højere grad, end det gør til en kænguru eller en bananskræl.
Alt i universet er jo sammenknyttet, hvorfor er det spirituelt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 05:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2011 13:04
Indlæg: 100
Det lyder til at i leger i små doser. Erkendelsen kommer kun når jeg tager små doser, men i virkeligheden findes disse erkendelser jo ikke..

Svampe nedbryder ikke illusioner, men skaber dem.

Jeg har hørt folk gå hele vejen uden stoffer, og der er ALDRIG en romantisk slutning.. Men hey lev i illusionen nyd svampene.. Jeg kan ikke ændre folks mening, i vil se jeg IKKE har RET.

_________________
"I and the Father are one." - Jesus
"I am the Alpha and the Omega, the First and the Last, the Beginning and the End." - God


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2015 20:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Gropeman skrev:
MrPlanter skrev:
Kroppen er blot et hylster. Vi er ikke vores krop, vi er vores sjæl. Vi er alle én. Alle er forbundet, mere end vi aner. Det her liv handler om at være fri og føle fred.


Den overbevisning har jeg hørt om utallige gange.
Jeg har dog aldrig hørt den blive uddybet.
Ville være rart at høre, bare i en nogenlunde videnskabelig kontekst.
Udover at jeg har en større andel genetisk arvemateriale til fælles med et andet menneske, kan jeg ikke se, hvordan det forbinder mig i højere grad, end det gør til en kænguru eller en bananskræl.
Alt i universet er jo sammenknyttet, hvorfor er det spirituelt?


Det er spirituelt fordi;
Citat:
"When you let go of individual survival, all of your priorities change because you actually see the entire world as your body. You see the suffering of others as your own suffering and you want to help. What is the actual power of a human being to really benefit the world, when they are able to put the priorities of the whole system in front of themselves, even if that means they have to die in the process? How many of us can do that right now?

What if seven billion of us did that?

Maybe the one thing that keeps us from actually solving all of the other problems in the world is this persistent, flawed thought that we are separate from the world. Maybe it’s time we change our minds."


Citatet er fra Jeff Lieberman som gør et nogenlunde forsøg på at uddybe den her omtalte 'forbundethed' i en videnskabelig kontekst i denne TEDx talk =)
phpBB [video]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2015 23:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jeg havde for nylig en meget kraftig spirituel oplevelse, ikke under indflydelse af nogen stoffer som sådan... Det var en spontant vækkelse. Oplevelsen og de erkendelser og indsigter den første med sig, rørte ved mit allerinderste og det guddommelige potentiale. Erkendelserne er ikke så meget anderledes end dem der er nævnt her, udover i sin sproglige udformning, som selvfølgelig blot passer, til den jeg er. Essensen kom ud som: "Du er noget stort, så hav ikke travlt med at blive det" Hvilket jo, på sin vis, blot er en omskrivning eller uddybelse af, at vi alle er en 'stor' organisme - så snart man begynder at handle i overensstemmelse med dette, vil verden omkring én også ændre sig. Nok er det hele illusioner, men vi har evnen til at skabe magtfulde illusioner, såfremt at vi skaber dem med intention. Det er så uendeligt let at blive vildledt af ego, symboler og idoler, derfor er det vigtigt at have nogen eller noget til at guide én. Dét jeg oplevede, var total midlertidig frisættelse fra alle sindets spøgelser og falske skikkelser, det strakte sig over 5-6 dage, hvor mit sind var alle tænkelige steder, mit væsen var i absolut resonans med omgivelserne. Jeg havde mange oplevelser af synkronicitet i dagene og ugerne efter. Indenfor de første 3 uger, oplevede jeg sågar 3 mennesker der, uafhængigt af hinanden, følte at de havde set eller mødt mig før - jeg kan med sikkerhed sige, at det havde de ikke... Jeg tolker selv disse oplevelser, som et billede på, at jeg i den tid eksisterede og handlede, som en del af helheden, uden skelnen imellem hvem jeg mødte og hvad jeg kunne give til- og tage fra dem - mit ego var stort set fraværende, der var kun kernen af min eksistens tilstede i nuet.
Jeg er godt og vel landet igen fra oplevelsen, men den vil altid sidde meget dybt i mig og præge den måde jeg begår mig i livet på, til den dag jeg dør. Det var et gevaldigt los i mine åndelige løg, det var én af de oplevelser, hvor jeg reelt følte, at der var noget der holdte hånden under mig, det var en oplevelse, som folk før mig, har startet nye religioner og spirituelle retninger som følge af. Min retning er i høj grad blevet bundet af den vestlige filosofi jeg føler mig knyttet til, især den Sokratiske metode og Nietzsches aforismer, fik en en helt ny glans for mig - viljen til magt omhandler, i mine øjne, magten over ens eget perspektiv på tingene i samspillet med den erkendelse af nye perspektiver, der opstår i dialogen. Tager vi udtrykkene god og ond, kan jeg groft konkludere, at mennesket besidder omtrent 1/3 ondskab og 2/3 godhed, ligesom døgnet og mængden af lys, der findes derfor ikke længere onde mennesker i mit verdensbillede, ondskaben er en kraft der overtager nogen og for en stund, spiller dem et puds.

Jeg ville ønske at jeg kunne dele min oplevelse med jer i flere og bedre detaljer. Der kommer nok et længere og bedre forsøg en dag, hvor jeg har fået opdigtet et bedre narrativ - for hvad er livet, andet end en historie vi skriver sammen ;)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team