Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 okt 2015 14:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 okt 2015 13:48
Indlæg: 4
Geografisk sted: København N
Jeg har over længere tid overvejet at anvende psychedelia for at komme videre efter 6 års depression.

På en måde er kommet lidt videre med depressionen efter at have fået en diagnose for Asbergers/Autisme, meget faldt på plads. Jeg har også fået noget øre akupunktur. Faktisk har øre akupunkturen haft den virkning at jeg nærmest bliver psykedelisk af det, ikke bare under behandling, men også generelt når jeg slapper af.....ja, jeg tror ikke folk ellers får det sådan af øre akupunktur, men på mig aktivere det åbenbart pineal koglen. Jeg må indrømme at det er lidt som at pludseligt have fået superkræfter, at det bare er at lukke øjnene og så "sker der ting" :-D

Jeg har haft små trip, med billeder i stil med hvad jeg har hørt om MDA. De er bare ikke så kraftige og nærværende som jeg formoder det er hvis man tager MDA eller svampe.

Da jeg har et formål med "behandlingen" vil jeg gerne have det foregår på en sikker måde.

Jeg havde overvejelser om ayahuasca, men det er nok lige i overkanten, man skal finde nogen der er eksperter i det og man brækker sig og det er et ret voldsomt trip......eller det siger nogen, jeg er blevet klar over at der er meget der ikke kan forudsiges om hvordan ting virker på en personligt og styrke. Jeg vil jo helst tage noget hvor jeg kan styre det mest muligt uden problemer med overdosering og bad trips.

Ikke at jeg er en kylling, men jeg er jo i forvejen "naturligt psykedelisk" i min natur, også inden øre akupunktur.

Med de erfaringer jeg har fået på det sidste, har jeg gjort mig tanker om hvad det er for noget der sker oppe i hjernen og hvorfor man nettop får den type billeder/visioner at kaosmodeller, fraktaler og megastrukturer og kosmiske stjerneskyer og ormehuller. Jeg har brugt tid på at finde billeder der ligner og forstå sammenhænge. Så jeg har nørdet videnskab siden det her startede. Umiddelbart er jeg kommet frem til at forkommer det udenfor min hjerne, så kan de samme strukturer også skabes visuelt i min hjerne. Og på den måde meget naturligt.

Og hvad er det jeg vil med det, hvad vil jeg opnå? Grundlæggende vil jeg gerne opleve følelsen at at gå i forbindelse med kosmos og alt levende, fremfor at føle mig adskilt fra. Om det er muligt pga. min diagnose ved jeg ikke, da "adskilt fra" vel netop definere Autisme. På den anden side gør mine oplevelser gennem de sidste par måneder mig også håbefuld, for det går i den rigtig retning. Jeg kan også skabe kunst igen og det er i forbindelse med at mit syn er blevet ændret, via visionerne.

Men jeg overvejer hvad det skal være jeg kaster mig ud i af Psychedelia, der lige giver mig lidt mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2015 16:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2015 17:44
Indlæg: 89
Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Selvom du har en udviklingsforstyrrelse, kan du godt opleve de ting du søger men du vil muligvis ikke opleve dem første gang, det er ikke altid man forstår psykedeliske stoffer lige så godt når man ikke er så erfaren med dem, når du lærer at falde i et med stoffet og lade det overtage din personlighed og dit ego er der større chance for at opleve de ting du søger, og det vil man som regel havde svært ved første gang man prøver et psykedelisk stof, men der er selvfølgelig større chance for at opleve det når man har sat sit godt ind i tingene.

Bare fordi man har en personlighedsforstyrrelse eller en udviklingsforstyrrelse kan man sagtens have et "psykedelisk trip"! - Stofferne har nok bare en anden virkning end på andre folk fordi man måske tænker anderledes end dem. Hvis du ikke føler dig deprimeret på nogen måde længere overhovedet, og syntes det går godt vil jeg foreslå en lav dosis svampe, du kan jo altid tage en højere dose en anden gang, hvis du gerne vil prøve komme længere ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2015 19:46 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 okt 2015 13:48
Indlæg: 4
Geografisk sted: København N
Det jeg hentydede til er at noget af det mennesker søger er fornemmelsen at være forenet med verden, og med menneskeheden, sådan at man kommer til at få et andet syn på sine medmennesker, mere åbent, mindre vrede osv.

Netop med Autisme spektrum, er der en fornemmelse af "ikke være en del af". At det sociale har barriere man ikke kan komme ud over. Men uanset om jeg opnår lige det, kan der opnås andet godt. Jeg kan da også se hvor meget ny viden jeg har søgt på det sidste, og jeg tror at ny oplevelser vil før til at vill forstå endnu mere.

Jeg synes også det er interessant at høre andres oplevelser og kunne genkende det de beskriver, bla. at MDA lå meget tæt på de visuelle strukturer jeg oplever.

Jeg overvejer også svampe og lidt forsigtigt, da jeg jo bare søger at få oplevelserne lidt tættere på. Over tærsklen. Jeg har dog på fornemmelsen at jeg med meditation også kunne opnå meget, men det er jo ikke nødvendigvis en mere sikker måde:)

Udfordringen for mig er at finde frem til kredse hvor jeg kan gør det på en rolig og ok sikker måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2015 20:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2015 17:44
Indlæg: 89
Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Det er også det jeg siger, jeg har selv en forstyrrelse og jeg kan stadig føle mig som en del af universet/jorden under et trip og få et andet syn på menneskeheden efter et trip, og det kan du også sagtens selvom du har Asbergers - det kan så godt være du så ikke lærer lige så meget af oplevelsen og tager det til dig bagefter som andre uden en forstyrrelse ville gøre, men du kan godt finde det du søger er jeg næsten sikker på.

Og ja det er bestemt vigtigt at gøre det et trygt og sikkert sted, og holde dosen lav første gang. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 00:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Prøv at google MDMA og autism(e).

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 15:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 okt 2015 13:48
Indlæg: 4
Geografisk sted: København N
Satori - Jeg har luret rund om kring, og jeg ved der er lidt grøde igen i forskningen omkring hvad psykedeliske stoffer kan gøre for psykiske problemer og andre tilstande i hjernen.

Men det er jo noget man ser på med meget frygtsomhed, i forhold til det man ellers fylder på folk. Nok fordi det meste af psykofarmaka er mere eller mindre sederende, at man vil have folk ned, og til at tænke mindre.

Hvor psykedelia arbejder på en meget anden måde....faktisk også nogen af naturlægemidlerne mod depression fx..

I det nye år må jeg finde ud af hvor jeg starter, for det skal afprøves, selvom det måske ikke gør det jeg håber på, så tror jeg det kan gøre noget for mig som kunstner, og det vil jo også gøre noget for mig som menneske, og de muligheder jeg har. Der er jo flere veje til et bedre liv:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2015 15:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 okt 2015 13:48
Indlæg: 4
Geografisk sted: København N
Der har jeg lidt at læse på i aften, tak:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team