Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 feb 2018 12:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2018 11:59
Indlæg: 12
Jeg vil først og fremmest starte med, at understrege jeg godt ved at en åbenbaring involverer en religiøs oplevelse - derfor har jeg sat det i gåseøjne, da oplevelsen ikke fremstår af en Gudelig figur.

Okay, så. For nogle uger siden, sad jeg og hyggede mig hos min ven imens jeg tog ecstasy (han fungerede som tripsitter), og i mens vi sad og snakkede og røg et par joints, kom vi efterhånden ud i noget mindre deeptalk - vi lytter begge to meget til en kunstner, ved navn Lil Peep, som døde d. 15 november af en Xanax-laced fentanyl overdosis, og vi kom lidt ind på det emne.. Jeg kom i tanker om en producer, som så Lil Peep som sit forbillede og han tog desværre sit eget liv, efter at Peep overdoserede.. Det sad jeg og forklarede min ven, imens vi hørte nogle af hans beats - (drengen der tog sit eget liv) - Så gentog min ven mine ord, ordret ''Tog sit eget liv?'' og lige da han sagde det, skyllede følelserne indover mig. Det smukkeste, jeg har oplevet - på 2 sekunder, indså jeg værdien af livet, og følte mig åndsvag for selv at have været suicidal - Jeg fik en helt ny forståelse for hvad vi alle er blevet givet, og jeg er generelt blevet gladere for 'mig' og den verden jeg vågner op i.
Er der mulighed for, at en af jer kan fortælle mig hvad der skete? Følelserne er helt uforklarlige og jeg er så taknemlig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2018 13:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Samtalen fik dig til at se tingene i et nyt perspektiv og du fik et "aha"-øjeblik, hvor du blev slået af en ny værdsættelse af livet. Eureka! :)

At du var påvirket af stoffer kan have haft en indflydelse på hvordan du tolkede situationen, fordi du allerede var i en forholdsmåde, der er 'skæv' i forhold til din hverdagslige erfaring og dermed så du tingene på en anden måde. Men sådanne øjeblikke og erfaringer vil du altså få masser af i livet, ikke kun gennem stoffer - igennem forhold, venskaber, arbejdssituationer, dødsfald, fødsler. Livet er en rejse. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2018 18:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvor gammel er du Oliver? Ikke at det gør den store forskel i forhold til MDMA neurotoksitet, men kan regne ud du har taget MDMA minimum 2 gange på en måned og den ene gang har du doseret virkelig voldsomt. Håber du tager rådene i den anden tråd til dig. Jeg bliver lidt bekymret når du lyder til at se op til en af de der hypede Xanax rappere og selv har indtaget lige lovlig store mængder MDMA.

Det lyder til at du ellers har fået en god indsigt på dit MDMA trip, den skal du forsøge at integrere i dit liv uden stoffer! Stoffer kan godt være godt, men det skal aldrig blive hverdag og alle de her åbenbaringer vi nogen gange får i en rus skal flettes ind i den æddru tilstand før at de for alvor giver mening. Jeg har da også selv haft perioder med korte intervaller mellem mit stofindtag, men min erfaring er dog at de rigtige fede oplevelser kun kommer efter lange pauser!

Når du skriver at du har været suicidal tidligere, vil jeg virkelig anbefale dig at ligge MDMAen på hylden. Ligeså glad man kan blive af det, ligeså deprimeret kan det gøre en.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 11:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2018 11:59
Indlæg: 12
Du kan være helt rolig min ven, jeg har snakket om to forskellige oplevelser, som ikke har haft nogen relation til i anden - hverken i tids interval, eller omfang! Den her oplevelse er en del ældre, end min dosis på 6 piller. Jeg har bare først fået skrevet om den nu, da jeg ikke helt har vidst om jeg skulle bearbejde tankerne eller også dele dem herinde. ;)

Jeg har lagt MDMA'en på hylden og der bliver den i et stykke tid! :D
Lige for god ordens skyld, så er jeg 18 år gammel. :)

- Tak for det velformulerede svar og bekymringen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 12:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
oliver413 skrev:
Du kan være helt rolig min ven, jeg har snakket om to forskellige oplevelser, som ikke har haft nogen relation til i anden - hverken i tids interval, eller omfang! Den her oplevelse er en del ældre, end min dosis på 6 piller. Jeg har bare først fået skrevet om den nu, da jeg ikke helt har vidst om jeg skulle bearbejde tankerne eller også dele dem herinde. ;)

Jeg har lagt MDMA'en på hylden og der bliver den i et stykke tid! :D
Lige for god ordens skyld, så er jeg 18 år gammel. :)

- Tak for det velformulerede svar og bekymringen!


Du skrev bare at du i den her tråd at det kun er nogle uger siden og i 6-pille tråden skriver du at det var nu her. Så det lyder for mig som om det er inden for en måneds tid og man plejer jo at anbefale et interval på aller mindst 2 måneder mellem MDMA ture. Men godt at høre at du lytter :) Personligt synes jeg man skal vente med at tage stoffer til man er minimum 20. Der får man mere ud af det og kommer ikke ligeså nemt i konflikt med ens forældres verdenssyn osv. I hvert fald hvis du stadig bor hjemme. Jeg tog godt nok ikke selv stoffer før jeg blev 21 og derfor kan jeg jo ikke vide hvordan det er. Synes bare ofte jeg har hørt om folk der senere i deres liv fortryder at de startede så tidligt. Hjernen er jo ikke helt færdigudviklet.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team