Hmmm...min holdning er nok lidt anderledes. Jeg elsker den vestlige verden, med dens snavs, larm, , alt for mange mennesker, ødelæggelse, overforbrug og ikke mindst vidunderlige teknologi. Mange begår (og dette er min personligt og 100% subjektive holdning) den fejl at se destruktion som noget rent negativt. Nok meget pga. diverse verdensreligioner (i vores tilfælde i særdeleshed kristendommen), der prædiker et modsætningsfyldt forhold imellem skabelse og destruktion, godt og ondt, osv. I mit sind er der plads til det hele. Destruktion er ligeså vigtigt, rigtigt og naturligt som skabelse, og vi må lære at acceptere det. Den vestlige civilisation er den mest vidunderlige i verden. Der er en plads forskellighed og individualitet, som der ikke er mange steder i verden. Husk at det at sige sin mening om hvad man nu har lyst til ikke er noget der er en forundt mange steder. Det er en fornøjelse at være i en stor by med masser af forskellige mennekser, der støjer, fylder for meget, sviner, slås, elsker, hader, arbejder, græder, griner og hvad man nu ellers får tiden til at gå med når man er menneske. Jeg er , og har altid været dybt taknemmelig for mit vidundelige liv, selv når det har været værst. Hvis man har lyst til at bo i bjergene eller hvad man nu vil, så er det da bare fint. Men 2 dage på landet og jeg får abstinenser efter neonlys, affald på gaderne, graffitti, uforskammede indvandrerunger, sharwamabarer, døgnkiosker og alt det andet underholdende og meningsløse pis som jeg elsker.
Jeg tror det er vigtigt at huske, at det aldrig hjælper at flygte, for man kan jo ikke flygte fra sig selv og den man i bund og grund er. Lær at leve med dig selv, elsk den du er. I min tid har jeg set alt for mange bruge alt for mange år af deres liv på at rejse jorden rundt for at flygte fra noget som de troede var civilisationen, men til sidst fandt ud af i virkeligheden var dem selv. Værdsæt det du har, selv de mindste ting, og du vil finde ud af at det liv du har måske ikke er så dårligt endda.
Speedy --> ang. din far, så er der kun en ting at gøre: tag det op, konfrontér og tal det ud. Et opgør er den eneste vej frem hvis man vil have et godt forhold til sine forældre efter at have været den slags igennem.
|