Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 nov 2024 02:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: ...
Medlem

Geografisk sted: (København)
(EMNE MED ALLE INDLÆG INKLUSIVE FLYTTET TIL FUCK-FORUM)

Første gang, jeg var fuld, var på ungdomspsykiatrisk afdeling. Det var noget billigt stads, vi bældede ude i budskadset på bagsiden af Afdeling III. Siden sad vi på taget med fadøl + guitar og sang "Kom og syng en enkel sang om frihed..." - der var gået idealisme i lortet! ("folk, hvorhen i bor, syng nu med i kor, for vi må have fred...osv.")

Siden var vi på tur med behandlings-hjemmet i Østrig og stå på ski. Om aftenen var Jens og jeg og Dorthe stive, hvad der egentlig var praktisk, da magtkampen mellem Jens og jeg bedøvedes derved...Ih, altså, denne Dorthe - fra Store København, hvor Fyren ventede.

Første gang, jeg røg hash, var sammen med nogle musik-freaks fra musikskolen Nøddeknækkeren på Østerbro. Nogle, så vidt jeg forstod, med forbindelse til det autonome miljø (!). Og det var umiddelbart temmeligt morsomt, uden at jeg kunne afgøre, hvori det morsomme bestod; Rikke grinede med, morede sig over morskaben - hun var åbenbart ligeså salig, men en anden pige blev sur over, at vi var sådan...hun var vist mere ´garvet´...der lød salig klavermusik, himmelske klange - senere sad jeg ude i forhaven, ret utilpas, og jeg kunne se mine indre organer med lukkede øjne (!).

Der skulle gå mange år, før jeg tog springet til psilocybin-svampe, importeret fra den nærliggende Staden, der var en selvfølgelig del af mine cirkler.

Hm...kemisk buddhisme.

Ekstra Bladet, "Stop Ecstasy". Åh, det handlede måske om noget, jeg havde drømt som 11-årig..."den giftige sol". Men var den "giftige sol" Ekstra Bladet, Ecstasy, eller moden? Jeg blev sgu nysgerrig!

Dér i 1997...pigen på staden...hendes udstråling...havde hun trippet e, og jeg havde i min hash-rus intuitivt registreret denne ånd og kunne ikke skelne mellem min fascination af pigen og det, hun muligvis var på? Mit liv er fuldt af myter...

Sommeren 2000 prøvede jeg at "vække" Ekstra Bladet og andre, f.eks. ham speciallægen Henrik Rindom, hvem jeg sendte (bl.a.) et dekoreret postkort (ud af utallige rundsendte) med sentesen:

Alle kemisk fremkaldte tilstande kan fremkaldes alene ved tankens kraft.

Hvorfor? Fordi Bevidsthed er noget abstrakt. En illusion er noget, der faktisk kun foregår i bevidstheden - altså: Bevidstheden er en illusion.

Eller: Bevidstheden er neuronernes musikalitet. For se, hvis neuronerne ej var musikalske og svingede sammen i et samlet felt, da ville hjernen for det første bruge uforholdsmæssigt meget energi...når man dernæst tager i betragtning, at vi ikke ville fatte et pluk af, hvad der foregår omkring os.

Neuroner kan "mærke hinanden" - de synkroniserer deres vibrationer, opefter, mod stadig højere harmoniske niveauer, indtil den musikalske vibration er så sammensat, at den ikke kan overbygges mere, undtagen i visse intuitive glimt, hvor der opstår hyper-synkronicitet.

Hjernens milliarder af neuroner har "telepatisk kontakt" - dette kaldes bevidstheden.

Bevidstheden er abstrakt - thi den er musikken, men ikke instrumenterne.

Peter Bastian udfolder sin folkloriske transcendens-filosofi i bogen "Ind i musikken", der varmt kan anbefales; den var i mange år en slags ´bibel´ for mig. Her skriver Peter Bastian et sted, at musikken kun kan beskrives ved, hvad den IKKE er: Musikken er ikke noderne på papiret, og den er heller ikke tonerne! Den er noget højere end som så, ligesom.

Okay, musikken er tonerne og rytmerne i jordnær forstand. Ånden er dog hævet over det jordiske, selvom den manifesterer sig indeni det jordiske.

Når man må bruge mange ord for at bringe sådanne tanker til torvs, er det for at markere forskellen mellem bogstaveligt og begrebsmæssigt: Begrebet er ikke de ord, ved hvilket begrebet manifesterer sig. Jo flere ord, man så bruger om det samme begreb, des mere transcendent udtrykker man begrebet.

Transcendent: Ud-over, en mening "derude"...hvortil ordene måske ikke rækker i bogstavelig forstand, selvom man kan føle "dét derude" ved hjælp af ordene, eller tonerne, eller...THC-molekylerne?

VÆR OPMÆRKSOM PÅ FØLGENDE:

1. THC-molekyler kan ikke opfatte noget menneskeligt; de kan kun "tiltrækkes/frastødes, gå-i-forb.-med/ophøre-forb.-med"

2. THC-molekyler kan ikke tænke og forstå

3. THC-molekyler kan ikke organisere sig på intelligente måder, de flyder bare tilfældigt rundt

4. THC-molekyler kan ikke ramme neuronerne på "overlagte og udspekulerede måder" - de rammer bare på må og få

- det samme kan vi sige om alle mulige andre rus-aktiverenmde molekyler.

Hvad sker der? Hvor kommer skæve-tankerne fra? Visionerne? De sære fornemmelser? - Det er bevidsthedens ageren under Særlige Omstændigheder.

Bevidstheden er som agent 007, you know. Ofte går han blot ned til bageren og køber brød, dernæst skal barnet bringes til skole...men SÅ sender de Særlige Omstændigheder (rusmidlet) ham på en hemmelig mission, - han går fra at være den almindelig mand til at blive agent 007 på en hemmelig mission. Pludselig er alle efter ham, og han må gøre alle mulige krumspring og finde på pudsige ting for at klare missionen.

Bevidstheden er denne agent i rustilstanden, af Særlige Omstændigheder provokeret til at opføre sig psykedelisk.

Hvad nu, hvis de Særlige Omstændiger slet ikke var noget molekyle, men derimod en smart designet leg, man leger med overlæg og engagement - førende til, at bevidstheden må gøre sære krumspring og få besynderlige idéer og syner...hvorfor ikke?

Der er en modstand mod denne tanke og dens realisation - tænk på vanens magt, tænk på de økonomiske interesser, tænk på alle de clean, fornuftige mennesker, der ikke forventer at få DERES inter-telepatiske felt infiltreret af skæve vibrationer, velogmærke opnået på clean-bevidste præmisser.

Modstanden gør det vanskeligt at realisere en tanke, tanken om "den magiske rus", selvom man logisk kan argumentere for, at dette gerne skulle kunne lade sig gøre, at man ved at vælge den rette trænings-teknik kan lave en temmelig nøjagtig efterligning af...f.eks. hashens tilstand...få den til at begynde på et givet tidspunkt...få den til at stoppe igen - modstanden er tæt og massiv, men kan brydes, når blot vi er nogle stykker til at tro på dette projekt.

Vi kan efterligne ALLE rusmidler, forenklet sagt: Med tankens magt. Men nogle vil måske være sindssygt svære at opnå på dén måde, dog, det er muligt, da bevidstheden er en illusion, og illusioner er frit manipulérbare.

Med denne post prøver jeg at begå mig forståeligt og omhyggeligt argumenterende i det mere seriøse forum, så I kan forstå, at jeg ej blot er fuck-for-blæst, selv i afholdenhed...men at jeg mener det sagligt nok.

First we take the cannabis (me and mig neurons [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) - then...

Oh, does I have to try them all?

Oh, We Take Them All - on one or another way...

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[ 10 September 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Dedikeret medlem

Fuck det, stik mig en knald, gider ikke læse det lort, jeg vil feste... hehe

Medlem

Hemmeligheden ved at omgåes denne slags mennesker er enten at opmuntre dem eller ignorere dem. Til tidst overgår de sig selv.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zannioy:

Vi kan efterligne ALLE rusmidler, forenklet sagt: Med tankens magt. Men nogle vil måske være sindssygt svære at opnå på dén måde, dog, det er muligt, da bevidstheden er en illusion, og illusioner er frit manipulérbare.
<HR></BLOCKQUOTE>

ja... jeg tror det også muligt, eller, jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal kunne lade sig gøre, hvis blot ens psyke er stærk nok.
Man kan rende rundt i 2 døgn uden mad og søvn, og samtidig være voldsomt aktiv, i en stor amf rus - men en sådanne præstation UDEN amf(eller andet godt) ville være uudholdeligt for de allerfleste....

(oups.... resten af tanken forsvandt)

det hele er også folkekirkens skyld, og dens forgængere. Dem der mener at jorden er firkantet, og man sejler ud over kanten hvis man sejler for langt - og hvis nogen mener noget andet, får de hugget hovedet af...
Dem der siger at man ikke kan gå gennem mure, eller at et bord er hådt....
de forstener alle mennesker med deres "der er kun én måde ting kan hænge sammen på"

også sådan noget som computere, om 10 år vil vi have 5-doblet hastigheden på processorer (= ca. 80 GHz), og så vil der være så avancerede kredsløb, at hvis det skal fylde det samme som en cpu i dag, vil banerne blive så små, at strømmen må deles op i kvante-lignende størrelser, og det er svært, især fordi de så springe menllem banerne.også kommer til at ligge så tæt at strømmen (måske) kommer til at springe mellem banerne
men hvis man ikke kan få computere efter om 10 år, hvad så..... ja så må man jo til at bruge hjernen, til det arbejde som man ellers har haft mekanik til at bearbejde for en (hvilket i nogle tilfælde kan være ret uoverskueligt)
nåhh, men man har også fået vand til at "tænke", altså udrenge, ganske vidst simple, regnestykker. men hvis vand kan regne, hvad kan fedt(hjerneceller) så ikke?

ok... så stopper jeg lige....

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Zannioy: Hvorfor fremkalde de specielle sindstilstande uden kemikaliernes hjælp, hvis de kan opnås hurtigere og langt mere effektivt med kemikaliernes hjælp ?

Er det fordi nogle af kemikalierne er ulovlige? Vil du med din "selv-inducerede skævhed" skabe en slags revolution i samfundet, ved at vise, at man kan blive skæv, selvom man er "clean" ? Vil du vise "de andre", at det er muligt at påvirke sig selv uden at indtage stoffer ?
Idéen bag skævhed er vel ikke at provokere, eller at revolutionere. Jeg vil ikke gøre min skævhed til en protest mod det etablerede samfund, jeg vil bare have lov til at hygge mig i fred. Jeg kan godt forstå, din entusiasme (undskyld den dårlige stavning) omkring muligheden for at påvirke sig selv uden stoffer, men tror dog ikke at jeg orker at sidde og messe i flere timer, når jeg bare kan fylde min pibe og tænde op.
Jeg tror heller ikke, at du vil kunne revolutionere noget som helst. Du vil højest kunne skabe dig en sekt som forguder dig og tror på dine sære teorier og mystiske remser (du er jo allerede godt i gang med at samle dig tilhængere hér på psychedelia [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), men jeg tror aldrig, at du vil kunne rokke ved samfundet.

Desuden tror jeg, at regeringer og hemmelige organisationer allerede har kortlagt den måde rusmidlerne påvirker os på, og har udviklet særlige maskiner, der vha. lys, lyd, lugte eller en form for stråling kan fremkalde en "beruset" tilstand.

Undskyld hvis mit indlæg blev lidt rodet, men jeg har stimuleret mine cannabinoid-receptorer på den gode gammeldags facon.

Medlem

Geografisk sted: København
Min kære ven.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Prøv liiiige at undersøge hvad de eksperimenterede med indenfor alkymien...

og glem alt om dem der kun forstod det fysiske....næææææh læs om dem der kom frem til hvad det betød for sindet og sjælen...og hvad de blev i stand til ..... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ellers har jeg bare at sige: Keep up the good work

Medlem

Zarathustra:
"@Zannioy: Hvorfor fremkalde de specielle sindstilstande uden kemikaliernes hjælp, hvis de kan opnås hurtigere og langt mere effektivt med kemikaliernes hjælp ?"

Først: Hvorfor tror du, medicinske tilstande per definition skulle være mere effektive? Hurtigere? Kun umiddelbart. Når man først har indbygget et psykisk program, behøver det ritual, der udløser programmets tilstand, i grunden ikke at tage så lang tid endda.

Magiske tilstande: Kan udvikles.
Medicinske tilstande: Går omvendt i inflation på grund af tolerans.

Magiske tilstande: Rigere. Hvorfor? Fordi hjernen ikke er forstyrret, bedøvet - det er derimod den abstrakte bevidsthed, der kører et spil med sig selv, og hjernen står til bevidsthedens rådighed, som en frisk kvinde, hvis klare, strålende nærvær gør samværet dét rigere.

Magiske tilstande: Baseret på viljestyrke. Dette skal "elskerinden" (hjernen) nok vide at sætte pris på, eftersom tryk som bekendt avler modtryk - her i en positiv forstand.

Magiske tilstande: Mere mystiske. Fordi det vil være en mystisk oplevelse i sig selv, at man har fremkaldt en psykedelisk tilstand ved viljens, tankens, koncentrationens magt.

Magiske tilstande: Mere praktiske. Hvis man pludselig får brug for at være clean, laver man bare det lille fikse neutraluiserings-ritual - og så er man klar til mormors uventede besøg.

Magiske tilstande: Sværere at forbyde! Man kan med sindsro have dem med sig gennem tolden.

Magiske tilstande: En spændende begyndelse til andre former for magi. Når man kan blive magisk høj, hvad kan man så også...?

Magiske tilstande: Afskaffer økonomisk terror i forbindelse med distribution på ulovlige præmisser. Altså: Opbyggelige for samfundet som helhed, men -

Magiske tilstande: Vil på grund af alle disse fordele ryste samfundet i sin grundvold, det turde være INDLYSENDE! Og DETTE samfund trænger til en ryster af de intelligtente slags.

If We Want The Very Big Party, Then We Have To Work For it.

Forventningens glæde er som bekendt allerede en højhed i sig selv...

P.S. Fuck Scientology, de er BØRN i denne sammenhæng. Artige børn, der gør, hvad de skal, for at blive perfekte ensrettede mennesker. Men vi i Magic Eye er ikke interesserede i énsretning, men i samarbejde på fantasiens præmisser.

[img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[ 17 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Zannioy > Tror du ikke der er en begrænsning for hvor meget du kan ændre bevidstheden ved hjælp af bevidstheden selv? Og at dine metoder bliver brugt forkert eller skødesløst kan skabe en tilstand hvor jeg'et ikke længere er istand til at nå tilbage til udgangspunktet (hverdagsbevidstheden), således at man strander permanent i sin selv-inducerede skævert? Ellers et meget interessant projekt du har gang i!

Medlem

PS: Zannioy, du vil muligvis finde dette link, http://www.trance.edu/, interessant. Der er bl.a. en tekst om netop dette, at blive høj vha tankens kraft (og lidt trance-teori).

Medlem

Hej Sve*** , har lige kigget på siden www.trance.edu/ - uden komma - og det ligner jo kvalificeret konkurrence. Det minder om, at jeg skal lære flere engelske ord. Det forsømmer jeg! De bruger ikke NLP? (Neuro-Lingvistisk Programmering = Sproglig Programmering af Hjernen). De er ikke en kult, men vil gerne supporte kulter?

Lad mig slå fast: Magic Eye er en kult. For nærmere information om idéer til principper for denne kult, følg med i Månedens Emma-Rapport på www.lyngposten.dk , under Foreninger.

Mystery-projektet, projektet med høj-uden-rusmiddel, er blot et foreslag til, hvad den pågældende kult blandt andet kan beskæftige sig med.

Målet for Magic Eye er at få folk til at føle sig betydningsfulde i deres naturlige omgivelser, og målet er iøvrigt verdens erobring, således at hele verden kan blive en Magic Eye verden engang i år 3333...

Sve*** skriver:
"Zannioy > Tror du ikke der er en begrænsning for hvor meget du kan ændre bevidstheden ved hjælp af bevidstheden selv? Og at dine metoder bliver brugt forkert eller skødesløst kan skabe en tilstand hvor jeg'et ikke længere er istand til at nå tilbage til udgangspunktet (hverdagsbevidstheden), således at man strander permanent i sin selv-inducerede skævert? Ellers et meget interessant projekt du har gang i!"

Livets længde er begrænsningen! Men også denne begrænsning vil vi sætte os ud over, derfor kulten, hvor vi skal lære at reinkarnere uden markant overgang...haha! Se, DET er sjælevandring!

Men det, der foregår er, at bevidstheden planlægger en bestemt adfærd. Adfærden er fysisk, biologisk, således forstærker kroppen bevidsthedens intension ved at opføre sig på en bestemt måde, hvad der giver en bevidsthedsmæssig ´profit´, og det er profitten, der ender med at give en effekt, svarende til den entusiasme, koncentration og omhyggelighed, man har lagt i de øvelser, som er bygget op omkring sindrigt udtænkte koblings-strukturer, hvor det, der kobles, er store mængder input, tanker og følelser, på en sådan særlig måde, at der opstår et "indre spil", der kan være indfoldet (latent) såvel som udfoldet (aktiveret = magisk rus).

Vist er det risikabelt. Spændings-momentet er der stadig - bare på en anden måde, og det vil I snart få at se, hvis denne debat udarter sig mere og mere...de vil ikke blive ved med at overse det, derude, og så bliver det allerede spændende...det er jo også, som det skal være! Livet er et eksperiment, Mystery-Projektet er endnu et. Om vi ender med at skabe en global Mystery-psykose, som vi alle vil drukne i, indtil Gud kommer og lukker butikken...ja, det kan jeg ikke garantere imod!

Livet er et eksperiment. Nu har vi opdaget kernekraften...the next?

Der er et VM i 2006...I mellem tiden kan vi blive verdens mest eksplosive nation i åndelig forstand, hvor vi så bare "må regne med", at drengene selvfølgelig afspejler dette, næste gang!

Day 29 without...de nørrejydske piger er så delikate, da især her i varmen, at jeg er flygtet til den lokale netcafé - for at udtrykke hvilke fornemmelser...? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 17 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Medlem

Nu klinger ordet kult ret grimt i mine ører, idet jeg forbinder kultmedlemskab med en form for underkastelse eller bare et større eller mindre afkast af egen vilje.

Det var lige en sidebemærkning, det jeg mente var om hjernen/bevidstheden ikke skaber nogle naturlige grænser som du aldrig vil kunne overskride, om du så bruger et uendeligt antal år?
Fysisk er tanken jo blot en stor mængde neuronforbindelser, og dem er der jo ikke uendeligt af.

Medlem

Tanken/Bevidstheden er tilstede i alt; i højkomplekse systemer som hjernen tilstede i intelligent form.

Iøvrigt er der nogle psykiske synkronicitets-niveauer mellem artsbeslægtede eksistens-former. Når man er mange om noget, kommer der en kollektiv ´profit´, men "mange" kan sådanset blot være de 70-80 unge piger, jeg pludselig var omgivet af henne på is/grillen i den nørrejydske by, jeg for tiden opholder mig i.

Jeg véd ikke, hvad det var for et selskab...

Den individuelle bevidsthed kan, ved at samarbejde med diverse over-individuelle bevidstheds-former, opnå en større effekt, der i sidste ende kan udarte sig til decideret magi.

Kulturen er imidlertid temmelig apatisk overfor tankens kraft - og denne kollektive apati er énsbetydende med en ´negativ magi´, en hæmning af det magiske potentiale hos hos alle.

Kult kan være en frigørelse gennem fælles bekræftelse; man bekræfter hinanden i frigørende processer, dette i en intim/fortrolig atmosfære, hvor man er indforståede med hinanden om at skabe noget stort.

Hvis vi kan opnå et fælles flow omkring det med tankens kraft til opnåelse af psykedeliske tilstande, da har vi en ny situation - under ´det Fedeste´ i Blæst-forummet taler jeg om, at vi kan opbygge en gennemstrømmende storm af entusiasme, båret af millioner af ord, som vælter igennem forum, snart andre steder også, via alle de, der har lyst til at medvirke.

Personligt fastholder jeg, at

I feel the Power
I use the Power
I have got the Power
I have been the Power
And I am the Power
Cause I get the Power
And I use the Power
When I feel the Power
- I feel the Power

...og sådan bliver jeg ved med at insistere for mig selv, idet jeg begår mig storm-agtigt på min måde. Det er, hvad jeg føler for. Deltag, hvem der måtte føle noget lignende...på Jeres måde.

Medlem

Du skriver at tanken/bevidstheden er tilstede i alt. Jeg er selv nået frem til en lignende konklusion i en filosofisk tankerække engang, men dette er jo ikke ensbetydende med at det er sandt.

Hvorfor tror du at det forholder sig sådan, eller: hvordan er du kommet frem til denne konklusion? Og hvad er det der går at du er så skråsikker på at det netop er sådan?

Jeg synes du bygger dine tanker på for mange antagelser, som du ikke stiller spørgsmålstegn ved.

Men et eller andet sted handler det jo nok om at jeg ikke har læst de samme bøger som dig???

Medlem

Det har slået mig, at bevidsthed og bevægelse dybest set er det samme.

Medlem

Det var da et ret intetsigende svar?

Medlem

Du er altså enig?

Medlem

Nej, jeg synes bare ikke du svarede på mit spørgsmål. Det var ikke konklusionen jeg var interesseret i, men de tanker du havde gjort dig for at komme frem til den.

Hvis jeg fx. fortæller dig (bare et eksempel - ikke min holdning) at jeg er den eneste i universet der har bevidsthed, og at alle andre væsener derfor blot er reduceret til biologiske maskiner, så ville du jo nok bare ryste på hovedet, da du ikke ville kunne bruge dette til noget.

Hvis jeg derimod fortalte dig hvordan jeg kom frem til denne konklusion, ville der sikkert være nogle antagelser eller andet du ikke var enig i, og vi kunne få en meningsfyldt diskussion. Og det er dette jeg er interesseret i.

In our memories

Well, hvis der er bevidsthed i bevægelse... så -er- alting bevidst... alle ting bevæger sig jo hele tiden... alle ting er i konstant forandring... også bjerge og sten... og havet og bordet foran dig... på det molekylære plan såvel som alle de andre. Den bevidsthed som man selv føler sig i besiddelse af... findes den også iboende klipper og planter? Eller himmelen og skyerne? Det har jeg faktisk tit studset over, og må erkende at jeg ser større sandsynlighed for bevidsthed i alle ting, end kun lige i mennesket selv (og dyr selvfølgelig).

Men selvfølgelig er et elements eller en tings bevidsthed anderledes fra menneskets eller dyrenes, idet at fysiske væseners bevidsthed er rodfæstet i deres krop og har basis for oplevelser ud fra denne... derfor må andre objekters bevidsthed nødvendigvis være helt anderledes... men dette gør ikke disse mere eller mindre eksistensberettigede end alle andre levende væsener/ting.

Man kan godt sige at alting er bevidst... jeg vil også vove at påstå at alting er del af en 'slags' fælles bevidsthed... alting er i hvert fald anderledes for mig efter hvor jeg nu befinder mig... omgivelserne har i virkeligheden utrolig megen indflydelse på min tilstand... ergo er omgivelserne en del af min bevidsthed (og alle andres) og derfor bevidsthed... men om de er bevidste og selv opfatter? -Det- er svært at svare på, da vi jo ikke selv opfatter det fra deres synsvinkel... umiddelbart vil man nok sige 'nej', men det tror jeg umiddelbart er forkert [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mvh Zonker

Medlem

Zonker...

En tanke der kom til mig for et stykke tid siden...som omhandler det med at der skulle være bevidst i alt der omgiver os,

prøv at tænke på at dyr ikke har noget ego...
de er ren ånd og instinkter....
de besidder ikke en bevidsthed. Man siger at dyr ikke ved de skal dø...det er kun os mennesker der har denne viden...

Cirkel

Medlem

Hvordan kan det være at næsten alle mener at dyr ikke ved at de skal dø/ikke er bevidste om deres egen eksistens?
Reelt set aner vi det jo ikke. Jeg tror godt at hunde, katte og andre dyr på deres intelligentsniveau ved at de skal dø.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]