(EMNE MED ALLE INDLÆG INKLUSIVE FLYTTET TIL FUCK-FORUM)
Første gang, jeg var fuld, var på ungdomspsykiatrisk afdeling. Det var noget billigt stads, vi bældede ude i budskadset på bagsiden af Afdeling III. Siden sad vi på taget med fadøl + guitar og sang "Kom og syng en enkel sang om frihed..." - der var gået idealisme i lortet! ("folk, hvorhen i bor, syng nu med i kor, for vi må have fred...osv.")
Siden var vi på tur med behandlings-hjemmet i Østrig og stå på ski. Om aftenen var Jens og jeg og Dorthe stive, hvad der egentlig var praktisk, da magtkampen mellem Jens og jeg bedøvedes derved...Ih, altså, denne Dorthe - fra Store København, hvor Fyren ventede.
Første gang, jeg røg hash, var sammen med nogle musik-freaks fra musikskolen Nøddeknækkeren på Østerbro. Nogle, så vidt jeg forstod, med forbindelse til det autonome miljø (!). Og det var umiddelbart temmeligt morsomt, uden at jeg kunne afgøre, hvori det morsomme bestod; Rikke grinede med, morede sig over morskaben - hun var åbenbart ligeså salig, men en anden pige blev sur over, at vi var sådan...hun var vist mere ´garvet´...der lød salig klavermusik, himmelske klange - senere sad jeg ude i forhaven, ret utilpas, og jeg kunne se mine indre organer med lukkede øjne (!).
Der skulle gå mange år, før jeg tog springet til psilocybin-svampe, importeret fra den nærliggende Staden, der var en selvfølgelig del af mine cirkler.
Hm...kemisk buddhisme.
Ekstra Bladet, "Stop Ecstasy". Åh, det handlede måske om noget, jeg havde drømt som 11-årig..."den giftige sol". Men var den "giftige sol" Ekstra Bladet, Ecstasy, eller moden? Jeg blev sgu nysgerrig!
Dér i 1997...pigen på staden...hendes udstråling...havde hun trippet e, og jeg havde i min hash-rus intuitivt registreret denne ånd og kunne ikke skelne mellem min fascination af pigen og det, hun muligvis var på? Mit liv er fuldt af myter...
Sommeren 2000 prøvede jeg at "vække" Ekstra Bladet og andre, f.eks. ham speciallægen Henrik Rindom, hvem jeg sendte (bl.a.) et dekoreret postkort (ud af utallige rundsendte) med sentesen:
Alle kemisk fremkaldte tilstande kan fremkaldes alene ved tankens kraft.
Hvorfor? Fordi Bevidsthed er noget abstrakt. En illusion er noget, der faktisk kun foregår i bevidstheden - altså: Bevidstheden er en illusion.
Eller: Bevidstheden er neuronernes musikalitet. For se, hvis neuronerne ej var musikalske og svingede sammen i et samlet felt, da ville hjernen for det første bruge uforholdsmæssigt meget energi...når man dernæst tager i betragtning, at vi ikke ville fatte et pluk af, hvad der foregår omkring os.
Neuroner kan "mærke hinanden" - de synkroniserer deres vibrationer, opefter, mod stadig højere harmoniske niveauer, indtil den musikalske vibration er så sammensat, at den ikke kan overbygges mere, undtagen i visse intuitive glimt, hvor der opstår hyper-synkronicitet.
Hjernens milliarder af neuroner har "telepatisk kontakt" - dette kaldes bevidstheden.
Bevidstheden er abstrakt - thi den er musikken, men ikke instrumenterne.
Peter Bastian udfolder sin folkloriske transcendens-filosofi i bogen "Ind i musikken", der varmt kan anbefales; den var i mange år en slags ´bibel´ for mig. Her skriver Peter Bastian et sted, at musikken kun kan beskrives ved, hvad den IKKE er: Musikken er ikke noderne på papiret, og den er heller ikke tonerne! Den er noget højere end som så, ligesom.
Okay, musikken er tonerne og rytmerne i jordnær forstand. Ånden er dog hævet over det jordiske, selvom den manifesterer sig indeni det jordiske.
Når man må bruge mange ord for at bringe sådanne tanker til torvs, er det for at markere forskellen mellem bogstaveligt og begrebsmæssigt: Begrebet er ikke de ord, ved hvilket begrebet manifesterer sig. Jo flere ord, man så bruger om det samme begreb, des mere transcendent udtrykker man begrebet.
Transcendent: Ud-over, en mening "derude"...hvortil ordene måske ikke rækker i bogstavelig forstand, selvom man kan føle "dét derude" ved hjælp af ordene, eller tonerne, eller...THC-molekylerne?
VÆR OPMÆRKSOM PÅ FØLGENDE:
1. THC-molekyler kan ikke opfatte noget menneskeligt; de kan kun "tiltrækkes/frastødes, gå-i-forb.-med/ophøre-forb.-med"
2. THC-molekyler kan ikke tænke og forstå
3. THC-molekyler kan ikke organisere sig på intelligente måder, de flyder bare tilfældigt rundt
4. THC-molekyler kan ikke ramme neuronerne på "overlagte og udspekulerede måder" - de rammer bare på må og få
- det samme kan vi sige om alle mulige andre rus-aktiverenmde molekyler.
Hvad sker der? Hvor kommer skæve-tankerne fra? Visionerne? De sære fornemmelser? - Det er bevidsthedens ageren under Særlige Omstændigheder.
Bevidstheden er som agent 007, you know. Ofte går han blot ned til bageren og køber brød, dernæst skal barnet bringes til skole...men SÅ sender de Særlige Omstændigheder (rusmidlet) ham på en hemmelig mission, - han går fra at være den almindelig mand til at blive agent 007 på en hemmelig mission. Pludselig er alle efter ham, og han må gøre alle mulige krumspring og finde på pudsige ting for at klare missionen.
Bevidstheden er denne agent i rustilstanden, af Særlige Omstændigheder provokeret til at opføre sig psykedelisk.
Hvad nu, hvis de Særlige Omstændiger slet ikke var noget molekyle, men derimod en smart designet leg, man leger med overlæg og engagement - førende til, at bevidstheden må gøre sære krumspring og få besynderlige idéer og syner...hvorfor ikke?
Der er en modstand mod denne tanke og dens realisation - tænk på vanens magt, tænk på de økonomiske interesser, tænk på alle de clean, fornuftige mennesker, der ikke forventer at få DERES inter-telepatiske felt infiltreret af skæve vibrationer, velogmærke opnået på clean-bevidste præmisser.
Modstanden gør det vanskeligt at realisere en tanke, tanken om "den magiske rus", selvom man logisk kan argumentere for, at dette gerne skulle kunne lade sig gøre, at man ved at vælge den rette trænings-teknik kan lave en temmelig nøjagtig efterligning af...f.eks. hashens tilstand...få den til at begynde på et givet tidspunkt...få den til at stoppe igen - modstanden er tæt og massiv, men kan brydes, når blot vi er nogle stykker til at tro på dette projekt.
Vi kan efterligne ALLE rusmidler, forenklet sagt: Med tankens magt. Men nogle vil måske være sindssygt svære at opnå på dén måde, dog, det er muligt, da bevidstheden er en illusion, og illusioner er frit manipulérbare.
Med denne post prøver jeg at begå mig forståeligt og omhyggeligt argumenterende i det mere seriøse forum, så I kan forstå, at jeg ej blot er fuck-for-blæst, selv i afholdenhed...men at jeg mener det sagligt nok.
First we take the cannabis (me and mig neurons [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) - then...
Oh, does I have to try them all?
Oh, We Take Them All - on one or another way...
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
[ 10 September 2002: Besked ændret af: Zannioy ]
|