Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 nov 2024 02:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: hash
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ved ikke om det her er det rigtige forum men hvad faen:

Jeg kunne godt tænke mig at diskutere folks forhold til hash. Jeg mener selv at jeg har det 100% perfekte forhold til det fordi at jeg er i en position hvor jeg sagtens kan styre det. Jeg ryger ikke særlig tit, maximum er nok 2 gange om måneden og det har jeg det fint med. Ja, selvfølgelig har jeg lyst til at ryge mere end det men jeg ved at hvis jeg gør det (for jeg har prøvet det) så bliver jeg for det første sløv og glemsom og for det andet er det ikke ligeså fedt. Jeg synes at hash er det fedeste, det er 100 gange bedre end alkohol så jeg glæder mig til hver gang jeg skal ryge og når jeg så gør det så er det altid noget særligt. Jeg ryger altid sammen med mine kammerater som ryger ligeså sjældent som mig. Når vi ryger, så ryger vi så også meget og af en pisse god kvalitet, det giver et langt federe trip. Vi havde på et tidspunkt fået fat i en joint med jamaicapot til 120 kr hvilket er en MEGET høj pris, men det var så meget federe at sidde og ryge noget der var så psykedelisk og som vi rent faktisk fik halluer af end hvis vi havde brugt det samme på 3g standard og havde grinet i 5 min. hvorefter vi havde siddet og stenet resten af aftenen (Uploader nok snart en trip report om det med Jamaicaen... Det er sgu noget sygt stads). Den pot var det vildeste, vi delte den mellem 5 personer som alle ryger 2-3 gange om måneden og vi blev skæve i 3 timer, hvor vi grinede konstant i den første og fik synshalluer og følte at vi svævede de næste to. Jeg kan kun tilråde at gøre det på den måde: Ryg max 2 gange om måneden og ryg så det bedste du kan få fat i... Jeg kan kun anbefale sativa-planter da de indeholder klart mest THC (det der gør dig høj og giver griner) og meget lidt CDB (det der gør dig sløv/stenet) i modsætning til Indica. Hvis du gør det så bliver det ved med at være lige fedt hver gang og så glæder man sig mere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Drop det der med at ryge hver dag, man bliver sgu for dum af det og så er det heller ikke så godt, jeg har læst nogen af Stonez posts, og han har vist depression (spark mig hvis jeg tager fejl) og ryger flere gange om dagen. Og det er sgu også godt nok at være i stand til at tage en uddannelse. Det er er sgu ikke nogen formaning eller løftet pegefinger, man skal selvfølgelig gøre hvad man har lyst til, bare et godt råd fra en erfaren... Jeg tager også andre stoffer, men holder det også på ca. en gang om måneden. Jeg kunne godt tænke mig noget respons/holdninger til det her så bare post løs
.-^* PhenriZ ^*-.

PS: Skriver dette kl. 22.35 den 2. Maj, men uploader det nok først i morgen

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
hass? jeg ryger ikke så meget hass, til gengæld ryger jeg volddyr pot hver dag. Jeg ser cannabis som en allieret, der gør det nemmere for en person som mig, der er meget wired, at slappe lidt af. Før i tiden havde jeg altid svært ved at slappe af, men det problem har jeg ikke mere. Desuden foretrækker jeg sex hvis jeg har røget..så det er sgu at foretrække at ryge hver dag. Dér.

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
fuck hass

ryger pot dagligt. er sq ikke blevet mere dum af det end jeg ellers ville være blevet, måske lidt doven...

men fuck det!

hygger mig sq altid, ryger med homies og chiller.

In our memories
Brugeravatar

Ryger selv pot dagligt, og det er kun med til at gøre dagen til en bedre dag. Jeg er kun blevet en lille smule doven, men de positive ting opvejer klart de negative - min melatonin klager bestemt heller ikke. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ehm, Sativaplanter indeholder ikke (nødvendigvis) mere THC end Indica/Ruderalis planter. De påvirker dig bare på en anden måde end Indica gør.

En tommelfingerregel:

Sativa: Cerebral rus, griner, ofte meget psykedelisk, med audielle/visuelle forskydninger. Kendte sativaer er bl.a. Ice, Orange Haze og andre Haze's. Er svær at dyrke, da den er vant til bedre klimaer, og giver ikke så stort udbytte som...

Indica: Smertestillende, og(afhængig af styrken) nærmest narkotisk rus. Hensætter brugeren i en tung, tung stener(det, der som regel refereres til som 'couchlock'), og man bliver meget sløv/langsom. Giver stort udbytte, og de bedst kendte Indicaer er Northern Lights, Skunk #1 og White Rhino.

De fleste pot-sorter er som regel en hybrid, der kombinerer de gode fra begge verdener. Jeg er selv meget til både Indicaer og Sativaer, de rene planter er klart en oplevelse på hver sin måde.

Nå, men jeg kommer off-topic. I øjeblikket har jeg røget næsten uafbrudt fra i mandags af.. Jeg synes jeg kan tillade mig det, da jeg har penge, intet arbejde og 100% fri til at hygge med venner og kæreste. Jeg kan dog også mærke det på energien og forstanden, så jeg skal snart til at skære lidt ned. Så falder jeg nok tilbage til en gang om måneden...

Peace,
Tias.

Medlem

Jeg orker også kun at ryge en gang eller to i måneden og det har jeg det selvfølgelig fint med, ellers ville jeg nok ryge mere eller mindre - MEN hvad der er et godt liv er individuelt og jeg kan sagtens forestille mig, at en del mennesker har det bedre med at ryge sig "dumme" end at lade være - i øvrigt kan man jo blive dum af mange ting - for eksempel kan man blive ret dum at stress og jag og angst i de der 100 milioner afskygninger man kan være så heldig at være begavet med. Men ok, jeg kender også folk, som måske ville profitere af at holde op med at ryge. Problemet er bare, at disse mennesker formentlig ville skulle bruge en pokkers masse energi på at gå til psykolog eller lignende efter "den store afvænning", fordi der jo nok var en årsag til rygeriet i første omgang. Hvis man ikke har ressourcerne til at arbejde med sig selv, er det vel bedre at lindre ubehaget ved livet med lidt galar, hvis man er så heldig at det kan lade sig gøre; dvs. det kan ikke lade sig gøre at sige noget generelt om, hvad der er godt for den enkelte, tror jeg.

Junior medlem

kan berätta om mig själv lite.........

har rökat hash i tio år och är beroende MEN jag rökar BARA 3-4 gånger i månaden......

tycker det är okej om man känner att man inte är någon "slav" utan bestämmer själv hur och när man vill röka!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias: Ja det er jo det jeg siger (næsten [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) De indeholder vel ca. lige mange cannabinoler men sativa indeholder mest THC (det som du har beskrevet som effekten af sativa)i FORHOLD til CDB som er beslægtet med THC og har den virkning som du har beskrevet som effekten af Indica. Indica indeholder mest CDB så du bliver sløv og stenet af det (couchlock-effekt). THC og CDB er begge cannabinoler som sammen med et par andre er de aktive stoffer i tjald men det er lidt som om at CDB'n blokerer for THC'ens psykedeliske effekt. Ergo, vi har begge ret på en måde... et eller andet sted [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
jeg kalder det en livsstil...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
@Tias>> Hvad bygger du den der teori på ? Såvidt jeg kan se burde der ikke ligge nogle bestemte kendetegn til nogen sorter da det alt sammen kommer fra samme plante oprindeligt. Hvis der er en forskel er det så ikke nærmere på grund af dyrkningsted eller metode, for det skyldes vel at visse THC former er forskelligt repræsenteret i de forskellige planter ???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tias har helt ret.Sativa virker på en helt anden aktiv måde,end Indica.Helt klart.
Jeg er stoppet nu,men jeg har indtil for 6 måneder siden dyrket Skunk I 8 år,og har prøvet det meste af hvad der er.Også rene Indicas som Afghani#1,og rene Sativaer som Haze.
Efter min mening er en af de bedste Skunk #1.Der er ca 75% Sativa I fra 2 fede Sativas:25% Mex acapulco gold,og 50% Colombian gold.
Og så lige 25% Indica.
Fed Skunk.
[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 23 Maj 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Medlem

@Thom - Det lyder fornuftigt i mine øren.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Thom> Hahaha, Folkeren styrer!!! Er du også lige blevet færdig??? Har lige været oppe og få 9 i matematik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] men jeg har så også holdt tjald-pause under eksamen, men det bliver sq great når man er færdig og kan fyre den af i sommerferien!

Insane psychedelia user!

xxx

Senest rettet af Dr. Phibes 09 jan 2008 01:27, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
jaeh... jeg fik årgangens næstbedste snit i folkeskolen, hvor jeg ikke røg.

I gym fik jeg sidste år 1.g'ernes højeste snit, efter at jeg var begyndt at ryge hash hver weekend i starten af skoleåret.

Og hvad kan man så lære af det ? Ikke at man bliver klogere af hash, men at hash ihvertfald ikke ødelægger din indlæringsevne eller gør dig lad og ligeglad.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@Zarathustra: IMHO vil jeg nu mene, med 3-stjernet signifikans, at hash helt sikkert hæmmer indlæringsevnen - på mig selv i hvert fald!...og også mange(alle?)andre.

Men det må da være dejligt at kunne ryge den brede på livet løs og samtidig kunne passe uddannelsen optimalt [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg bliver nærmest dum i en uge efter jeg har røget hash..

Ingen dumme jokes, tak!

Medlem

Hvordan tester man, hvor dum man er?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Thom> Hahaha, Folkeren styrer!!! Er du også lige blevet færdig??? Har lige været oppe og få 9 i matematik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] men jeg har så også holdt tjald-pause under eksamen, men det bliver sq great når man er færdig og kan fyre den af i sommerferien!<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har fået et 9-tal i Engelsk, og er egentlig en smule skuffet. I morgen, torsdag, skal jeg op i fysik, og det glæder jeg mig I K K E til [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]. Det er nok det fag, som jeg efter tysk hader mest. Men hva faen, i dansk sku man da nok kunne redde et 11-tal hjem med den ny eksamensform [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Og fuck mann, jeg glæder mig også til efter eksamen. Dog synes jeg egentlig det er mindst ligeså fedt at fyre den af, når man er pissestiv. - Men stadigvæk gleder jeg mig max til at sidde og stene Santana en aften. Det bliver så fedt!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er enig med Fenriz. Nu hænger det sådan sammen, at jeg stadig går i skole (jamen dog, det er endda folkeskole), men holder stadigvæk mit rygeniveau på et seriøst plan, hvor jeg kun ryger i weekenderne, og det er ikke engang hver weekend.
Jeg har været oppe og ryge mange gange om ugen, også hverdage, man fact er altså at man bliver mere sløv og dum af hash.
At det så hjælper folk med at få en mere afslappet hverdag, kan jeg da godt se, og det kan jeg udmærket genkende. - Jeg kan bare huske da mit rygerniveau var rimeligt højt, at jeg blev glemsom, sløv, langsom i opfattelsen, mumlede en del mere, og generelt dummere.
Derfor vil jeg vove den påstand, at alle jer der siger at i ikke bliver dummere, bare ikke kan indse det? Det er da iorden hvis man ikke satser så højt skolegangsmæssigt, eller allerede er uddannet! Så er det kapitel jo overstået. Der har jeg så bare valgt at lægge en fast linie, lige fra folkeskolen om, at jeg ikke vil sænke mit skoleniveau pga. et par rygere om ugen.

/me synes også det er meget federe at ryge indimellem, og så få den fede oplevelse ud af det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]