DR-D; husk nu at regnemaskinen også er lavet af atomer og derfor påvirker regnestykket, mens den regner på det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Kan vi forudsige ALLE atomers bevægelser, så er fremtiden IKKE til at ændre. For hvis vi ku' ændre fremtiden, ville den jo være umulig at forudsige. Hvis jeg selv kan bestemme om jeg vil skrive dette indlæg eller ej, så ku' du aldrig igår ha' udregnet hvad jeg ville vælge idag (for det vælger jeg jo først idag)
Men hvis fremtiden ER forudsigelig, ja så bestemmer vi jo ikke hvad der sker imorgen og dermed heller ikke om vi vil regne på det i overmorgen.
BorgTu; Nej regnestykket er ikke nødvendigvis Uendeligt stort. Hvis der findes et endeligt antal atomer, så er regnestykket også endeligt og så kan det udregnes. Vi ved endnu ikke om der findes Uendeligt med atomer, så det er for tidligt at afvise.
Og så si'r du: "selvom alt er bestemt, kan vi jo stadig foretage valg".
Hvordan? Hvis alt er bestemt, så er alt jo bestemt. Man kan ikke ændre noget i fremtiden, hvis den allerede er bestemt.
ken ishii;
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Usikkerheds princippet inden for kvantemekanikken gør dette umuligt
Nej, for kvantemekanikken er stadig en Ubevist teori, så det er for tidligt at være så skråsikker. Vi har taget fejl mange gange før i videnskaben og kvantemekanikken kan stadig vise sig at være en helt forkert teori om 50 år. Man skal aldrig udelukke noget, når det drejer sig om videnskab.
ken ishii;
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
End of discussion
Der var også engang nogen der sagde: Jorden er flad, End of discussion...men de tog som bekendt fejl [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Husk: Open your mind! Never assume the truth is really the truth.
[ 21 December 2002: Besked ændret af: JEL ]