Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 14:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kærlighed
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Velkommen til boardet, Love!

Jeg har også snakket med nogle venner om at have en gruppe, hvor vi kunne tage svampe sammen. Ideelt skulle vi være af samme ydmyge indstilling over for den psychedeliske oplevelse og støtte hinanden i gensidig tillid. Men det kræver at man ser svampene som mere en blot et partydrug, hvilket dog også er min fornemmelse at langt de fleste gør herinde. Et tidligere topic, "svampe som medicin for sjælen", handler forresten også om det. Uhhm, solen er lige stået op over træerne....

Chiller.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
At danne en sådan gruppe lyder som en fed idé.
Personligt er jeg dog ikke meget for at tage de mere psykedeliske stoffer som fx. svampe sammen med mennesker jeg ikke rigtig kender, vil helst tage dem sammen med folk jeg har kendt igennem længere tid og som jeg ved hvordan reagere når de er påvirket ( har en del gange set folk blive RET så anderledes når de tog noget )

Men ønsker dig held og lykke med at lave en lille gruppe.

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Love:
Jeg interesser mig for spirituelle rejser hvor jeg har brugt svampe og kaktus som en måde at åbne og opdage på. Og min måde at betragte verden er præget meget deraf.
På et tidspunkt var jeg i kontakt med nogle mennesker omkring at skabe en gruppe, hvor vi kunne tage svampe m.m. sammen. Desværre blev det ikke til noget.
Jeg har læst en del af de forskellige indlæg og forstår at mange af jer herinde er unge mennesker, i starten af 20érne. Selv er jeg over de 30 og bruger svampe som medicin for sjælen og med stor respekt.
Måske der i blandt de mange bruger af sitet er nogen der har intesse i at danne en gruppe?? Eller måske der er en mand med samme interesser som jeg, som måske også synes det kunne være givende at dele kærlighed, svampe, spirituelle oplevelser m.m. sammen???
Håber på at møde og få kontakt med nye spændende mennesker der har samme interesser som jeg.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Skal d være en mand???

Jeg er en pige
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] som aldrig har brugt svampe t andet end medicin for sjælen. Syntes dit forslag med en "lille" gruppe kunne være yderst interessant. Jeg selv er 31 år, har selv læst og læser en del omkring psykologi, psyko terapi, heriblandt grof´s bøger og vil være yderst interesseret i at bisidde, eller finde en besidder til netop disse spirituelle rejser.

D var vist d...

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Jeg tror der er en del her på sitet, der ser på stofferne ligesom dig.

Men mange af de grupper der er dannet, er nok cirka ligeså svære at komme med i som Hells Angels. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

For hvis man skal få det maksimale ud af at tage svampe/kaktus eller lignende sammen med andre, kræver det at man har fuldstændigt tillid til hinanden. Og at kemien mellem "medlemmerne" er god. Det kræver tid at få opbygget sådan et forhold. Og når det er sket, er man nok lidt tøvende med at lukke nye ind. Sådan har jeg det i hvert tilfælde.

Men jeg vil meget gerne hjælpe, hvis du har nogle spørgsmål. Eller hvis du vil have hjælp til at tolke stofoplevelserne. Eller gode ideer til hvordan man får mest muligt gavn af et trip. (Et råd er at lægge mærke til dine drømme både dagen før, og dagene efter et trip. Her får du mange hints om hvordan det står til i dit liv lige nu, og hvad der skal ændres).

Hvis du er interesseret, kan jeg også sende nogle tripoplevelser til dig. Det kunne være spændene at høre hvad du ser i dem.

Det kunne også være sjovt at mødes på et tidspunkt, når du har fået gang i din gruppe. For det ser jo ud til at der stille og roligt er nogen der begynder at bide på krogen.

Held og lykke med dit projekt. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

ja velkomme til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Dear mr. Felix

Syns lige jeg blir nød t at påpege, at du får d t at lyde som om, at sådanne som love og jeg selv, ikke har venner el. ligestillede vi evt. kan trippe med!

Vil blot sige, dette er ikke tilfældet for mit eget tilfælde, men syntes i den grad at ideen med at finde sammen med folk som jeg ikke nødvendigvis kender (helt vildt godt) og omvendt ikke nødvendigvis er af et onde.

Nogle af mine aller bedste oplevelser på psykedeliske stoffer har rent faktisk været med fuldstændig uknow people.. Og grunden dertil kan være mange, men især tror jeg at man (hvis man fatter tillid t personen sæfølig) kan åbne sig temmelig meget, da der ikke er nogle gamle roller el. lign. der skal spilles på.

Desuden,, får du d t at lyde som om, at der bare er grupper her på psy,, man bare ikke kan leve uden,, kultgrupper der er lukket for medlemmer,, Ja undskyld, men jeg tror jeg brækker mig..

Hvis du egentlig ikke havde andet at sige,, tjaaa, hvorfor så sige noget som helst...

De gode råd du giver er helt okey, intet ondt der,, fik bare lige ondt i røven over din blærementalitet der skimtede igennem..

Jeg Har! Har I ikke? D var vel nok synd for jer.... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Ok Simone. Jeg føler mig lidt ramt af det du skrev. Du har ret i at jeg måske lød lidt overlegen.

Så jeg vil lige uddybe lidt. Da jeg startede med at tage stoffer som en form for terapi, seludvikling eller hvad man nu kalder det, var jeg også meget interesseret i at møde nogle med samme interesse som mig selv. Og du har ret i at man kan have gode og lærerige oplevelser sammen med næsten fremmede. Men jeg fandt hurtigt ud af at for at få det fulde udbytte af oplevelserne, er det nødvendigt at give fuldstændigt slip. Og tillade sig selv at være bange, urimelig, grim og fuldstændigt gennemsigtig. Det er totalt umuligt for mig at gøre, med mindre at man kender hinanden utroligt godt.

Så når jeg skrev det med at vi måske kunne mødes, var det så vi kunne lære hinanden stille og roligt at kende. Det skulle ikke forstås som en total afvisning. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

No harm done Felix - De skrevne ord kan være farlige [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men jeg er dog stadig en smule uenig med dig. De oplevelser hvor jeg har været med folk jeg ikke kendte alt for godt, har jeg selv været meget mere i stand til at åbne op for alle de hersens ting som du så fint beskriver.
Og d jeg prøver at sige er,, lige som en psykolog, som du jo heller ikke har tæt ind på livet, tror jeg rent faktisk man kan komme længere,, (selvfølgelig med forudgående kontakt, så tilliden er vagt) end hvis d var med nære venner.
Jeg ved feks. at jeg blokerer for temmelig mange ting, når jeg eksp. er sammen med min kæreste. Ting som jeg af den ene eller anden årsag, holder skjult, ikke vil have han skal vide om mig, eller hvad ved jeg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Derfor er jeg overbevist om, at man kan nå nogle andre ting, med uvildige personer i disse spirituelle rejser...

Og så lige t sidst,, Nu føler jeg mig ihvertfald ikke afvist [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

LOVE = en light udgave af Zannioy??

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Stonez det tror jeg ikke lige at du skal regne med [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
hehe søg og du skal finde! Vist ret subjektivt om det er en fornærmelse eller en kompliment at blive sammenlignet med ham, men light er det vel aldrig godt at være [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Love: Zannioy var/er en gut som postede nogen mildt sagt skumle indlæg her på psy.dk!
Han er her (desværre) ikke længere da han vist holder en pause fra computeren pga. et eller andet spirituelt velsagtens... eller noget!

Her er et par eksempler på hans posts...
Alt er fuckin ånd...
Ring of Power...<== Virkerlig fucked up læsning!
Sixegnena<== her starter hans virkelig skumle periode!
Hvad så Lise P. (og Carina)<== min personlige favorit!!!

Du kan finde masser af hans indlæg rundt omkring hvis du går et par måneder tilbage inde i filosofi-forummet eller i blæst-forummet hvor de for det meste blev flyttet til [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

VH Jonas

[ 05 Februar 2003: Besked ændret af: MuscleBundt ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg er frisk nok på at joine en gruppe der eksperimenterer med svampe som en seriøs måde at lære sig selv at kende. Jeg har selv haft en del seriøse oplevelser med mine trips, ang. den dybere mening med livet og hvorfor vi er som vi er. Problemet er at jeg og dem jeg tager dem sammen med, har gjort det mere for underholdningens skyld, så det bliver noget lallet noget hvor vi fokuserer mere på de sjove,lallede og umiddelbart facinerende ting ved at tage dem, end de spirituelle og eksistentielle ting.

Jeg har læst Groff og syntes det var enormt interessant, men jeg er af det indtryk at man ikke kommer særligt langt når man æder en gang svampe fredag eller lørdag nat for underholdningens skyld.

venlig hilsen
Fråder

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg synes også det lyder tiltalene med en sådan gruppe. Men spørgsmålet er jo hvor det skulle foregå og hvornår osv.. Det kunne være fedt bare at mødes og snakke lidt om tingene og lære hinanden lidt bedre at kende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Prøv og spør dank... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Simone / Love >> Jeg er interesseret. Dog har jeg, som andre også siger, et behov for i al fald overfladisk kendskab til de andre medlemmer, og den deraf affødte tryghed.

Dette betyder et par ting, men vigtigst er disse er at vi kan stole på hinanden, har private og hyggelige, rene omgivelser at foretage rejserne i, og at der er en reel indsigt i og studie af hvad svampene gør ved os, istedet for bare at blive 'høje' eller 'blæste'. Svampe er ikke et feststof for mit vedkommende.

Send mig en besked, eller kontakt mig via. mail/ICQ.

Hilsner,
/Tias.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]