Når jeg læser noget snakker jeg med min indre stemme som når jeg snakker almindeligt, men jeg ved ikke præcis hvordan min stemme lydder! Når man hører en optagelse af ens egen stemme lyder den aldrig magen til hvordan man selv opfatter den når man taler. Min indre stemme når jeg læser noget lydder ligesom, sådan som jeg opfatter min egen tale, men som min egen tale nok i virkeligheden ik er... hvis det gir noen mening??? (Jeg har total bonhjerne nu!)
Nå, men ihvertfald, når jeg bare tænker almindeligt har jeg flere stemmer inde i hovedet samtidig, som taler ind over hinanden. Det som jeg formulerer med stemmerne i mit hoved er som regelen usammenhængende brudstykker af sætninger, og ord(på den måde tror jeg at man kan tænke hurtigere) hvor det hele kun kan give mening for mig som har sat stemmerne igang! Altså hvis i hørte en optagelse af stemmerne i mit hoved ville i fatte hat! På den måde kan man vel sige at jeg ikke som sådan tænker med en stemme som taler inde i mig, men at jeg bare høre ord og så noet fra forskellige stemmer, som symboliserer hvad jeg tænker på i øjeblikket! Hvis tænker noget som jeg ikke har et ord for i mit ordforråd laver jeg en lyd med en stemme som erstatning. Jeg har altid fuld kontrold over alle stemmer i mit hoved, medmindre jeg selvfølgelig har lammet mig tilstrækkeligt i et og andet!
Mine tanker er heller ik heletiden som jeg har prøvet at beskrive, men det sgu svært at skulle beskrive med ord hvordan mine tanker osse fungerer, for man kan gøre alle mulige syge ting med sit hoved! Man har ikke brug for stoffer faktisk til at forestille sig alt muligt, man skal bare koncentrere sig og så er der ingen grænser for hvad man kan gøre i sit hoved. Alt hvad man forestiller i sin hjerne er osse virkeligt, det er ihvertfald virkeligt for en selv, for man oplever jo det man forestiller sig.
Når jeg læser noget er der som regelen nogle stemmer som snakker i baggrunden og tit kan jeg tage mig selv i ikke at have fattet hvad det er jeg lige har læst fordi at jeg ikke har lyttet til den stemme i mit hoved som har læst det. Dette sker alt for tit med skolearbejde og så noget for det er ting som ikke altid interesserer mig! Når jeg læser avis læser f.eks. kun de ting som jeg gider at læse om, og fordi at det interesserer mig fatter jeg det hele! Når jeg læser om noget som interesserer mig vil andre stemmer i mit hoved kommentere på det som jeg læser, på den måde er jeg kritisk overfor det!
Håber ikke at i tror jeg er skizofren eller noget [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] p.g.a de mange stemmer i mit hoved, men jeg tror at mange nok kan nikke genkendene til noget af det som jeg har skrevet!
|