Min fortolkning var jo desværre lidt kort så jeg prøver at uddybe lidt: Det at de tager tøj på mener jeg symboliserer at de bliver klar over at de er adskilte fra hinanden, og finder ud af at de er bundet til den fysiske virkelighed i denne verden. Denne erkendelse kan være ualmindelig hård at skulle igennem, hvis man er vant til at leve ubekymret, og bare følge sit begær. Derfor bliver de smidt ud af paradis af gud. Det skal selvfølgelig forstås symbolsk.
Jeg tror historien er skevet af en der har haft en kundalini rejsning på et uheldigt tidspunkt i sit liv, og derfor primært har oplevet de negative aspekter ved rejsningen.
Det vil sige at der er kæmpe modsætninger mellem kristendommen og den østlige mystik
f.eks. er slangen i den kristne religion symbolet på satan og ondskab, hvor den i den østlige mystik symboliserer kundalini:
Citat:
Kundalini:
Ordet kundalini stammer fra Hinduisme og er et sanskrit ord som er vanskelig at oversætte og der er delte meninger om ordets betydning.
Kundalinikraften er beskrevet i de hinduistiske skrifter som en sammenrullet slange der ligger og sover i ethvert menneske ved rodchakret eller ved halebenet. Den kan vækkes ved at dyrke yoga og meditation.
Kundalini er den almindeligvis skjulte psykoseksuelle kraft, som når den vækkes, stiger langs den subtile krops midterkanal. Kunda betyder dam eller energireservoir. Når kundalinienergien styres rigtig, kan den forårsage kosmisk bevidsthed og frigørelse. Men energien kan også føre til fysiske og psykiske problemer.
kopieret fra foreningen kundalinis hjemmeside:
http://hjem.get2net.dk/kundalini/Og det er syndt for tænk på alle de kristne der har nået et åndeligt og bevidsthedsmæssigt niveau hvor kundalini'en begynder at stige op mod krone chakret, der så har misforstået de åndelige energier og troet satan prøvede på at besætte dem.
Radon9-> Det er faktisk den gamle velkendte fortokning du lufter der

, hvis du da vælger at fortolke slangen som et fallos symbol.
Astral-> jeg vil give dig helt ret i dit syn på synd og indlæring. Om det så er fordi man har fucked et eller andet up temmeligt slemt i et liv før dette og simpelthen er blevet idømt til at leve i den fysiske verden liv efter liv til man opnår bodha(indsigt/kundskab), eller om det er en fast del af udddanelsen for nyfødte sjæle at komme hertil skal jeg ikke kunne sige, men jeg er gået igang med at læse om det, og jeg har reserveret den tibetanske dødebog på biblo, og den glæder jeg mig faktisk meget til at læse.
Nu må i heller ikke få det indtryk at jeg nedgører den kristne religion. Hvis man er en god kristen optjener man ihvertfald ikke dårlig karma gæld. Så det er okay kristendommen lover evig frelse, det bliver bare ikke lige efter man dør(måske efter næste liv?), men det er dog et skridt i den rigtige retning. Hvorimod buddhisme er for de mere modne sjæle, der er tættere på evig frelse. Prøv at tænke på alle de mange mennesker der er blevet dræbt i guds navn, af kristne der virkelig har været overbevist om at de gjorde det rigtige. noget lignende korstogene har buddhisterne ihverfald aldrig haft, da en af de grundlæggende ideer i buddhismen er at alt liv er helligt.
venlig hilsen
Fråder