Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Test din iq
Relativistisk båthorn

Test dig selv: http://mensa.dk/testiq.html

Jeg så den da jeg læste posten fra Nemesis om 'idioten' der opnåede dreamstate, og den er ret sjov synes jeg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ja, test dig selv, få en karakter der vil hjemsøge dig resten af dit liv.. :evil:

Titel:
Insane psychedelia user!

Pjat at sige. Man kan altid blive klogere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

selvfølgelig kan man det, og intet ondt i det, tværtimod...
Mener bare at give et menneske en karakter, er umenneskeligt, ville du selv bryde dig om hvis folk stemplede dig alt efter hvilken karakter du nu engang har?? :?:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Selve testen er der vel ikke noget galt i, det kommer vel an på hvordan man bruger den. Det er vel de færreste der vil påstå at den giver et tal der udtrykker et menneskes værdi.

Titel:
Insane psychedelia user!

At dømme folk på intelligens, udseende, vægt, eller lign. er generelt lamt og naivt, og jeg kan ikke tage mennesker som gør det seriøst.

Men jeg har nu heller aldrig hørt nogen sige "Har du kun 124 i IQ? Dig gider jeg ikke at have noget at gøre med". Men nu hvor jeg tænker over det, så har jeg måske fundet en grund til at mennesker undgår samvær med mig ;) ej, men når du tager den test for dig selv så vil jeg da overhovedet ikke kalde det bindende. Du behøves ikke at fortælle det til nogen, den bliver ikke registreret nogen steder. Du kan jo heller ikke bedømme folks intelligenser på den test, såvidt jeg husker findes der 6 forskellige. Min matematiklærer som er uddannet ingeniør fik en høj score i testen, og det er ikke så sært da han er vant til den tænkning og bearbejdning af opgaver. Hvis man stilte ham overfor diverse sociale problemstillinger og man kunne give ham point på det, så ville han måske få dumpekarakter, fordi hans sociale intelligens ikke er specielt god.

Det er jo bare et tal der viser hvordan du klarer dig indenfor et bestemt område, præcis ligesom en karakter i skolen. Man kan jo heller ikke bedømme om du er god til sproglige fag fordi du får 10 i fysik.

Forstår du min pointe ?

Titel:
Medlem

[VÆK]

Senest rettet af Greg Weeks 20 sep 2006 22:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Du er også snobbet af helt extrem grad ;)
Jeg har heller ikke sagt at "man" ikke gør det, jeg siger bare at det er en nedern livsfilosofi som ikke fører en ret langt når man tager afstand fra andre mennesker inden man kender dem. Men hvis det er en person som man kender og i forvejen hader så kan de førnævnte ting sagtens bruges til at hade personen endnu mere :)

Titel:
Medlem

[VÆK]

Senest rettet af Greg Weeks 20 sep 2006 22:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jonas X skrev:
Det er ikke en "nederen" livsfilosofi. Den er - tvært imod - ret "luksuriøs", hvis du forstår sådan en lille en.

Hehe, jeg forstår udemærket en lille en.

Jonas X skrev:
Jeg synes bare, det er sjovt, at det konsekvent er grimme mennesker, der påpeger, at udseendet ikke betyder noget.

Tak :!:

Jonas X skrev:
Selvfølgelig betyder det noget. Spørgsmålet er selvfølgelig bare hvor meget. Det betyder selvfølgelig ikke alt, det er klart, så hvis pågældende har andre kvaliteter, kan det til dels retfærdiggøre grimhed. Men der er da ikke noget mere frastødende end folk, der er totalt ligeglade med deres eget udseende og som derfor ligner lort

Der er da stor forskel på at være genetisk grim, også være ligeglad med sit udseende. Jeg forsvarer sgu ikke mennesker uden smag ;) men så igen, hvad er smag ? Du kan jo ikke bare sætte en standard også sige at man skal se sådan ud for at være smuk. Selvom det vel er det at moden vil frem til. Jeg synes bare at det er en individuel smagssag.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MuseJens skrev:

Det er jo bare et tal der viser hvordan du klarer dig indenfor et bestemt område, præcis ligesom en karakter i skolen. Man kan jo heller ikke bedømme om du er god til sproglige fag fordi du får 10 i fysik.

Forstår du min pointe ?

Yes sir, point forstået :!:
men stadig kan en karakter være afgørende for dig i visse situationer, son fx jobsamtaler inden for områder hvor erfaring og kompetencer, spilder den mindste rolle.. Men systemet kræver en ordentlig karakter.. :?:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jamen det er jo klart KK. Du kan ikke uddanne en mand i et udvikle medicin hvis han ikke engang kan kende forskel på en syre og en base og du kan ikke bede en mand om at design en bro hvis han ikke kan sætte et par legoklodser sammen. Og jeg tror nu altså også på at erfaring har en del at sige i jobsammenhæng, men selvfølgelig ikke uden at du har den nødvendige viden.

Titel:
Medlem

[VÆK]

Senest rettet af Greg Weeks 20 sep 2006 21:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jonas du skrev en dag din difinition af smag på IRC kan du ikke lige skrive den igen - kan ikke huske den.

Jonas X skrev:
Men der er da ikke noget mere frastødende end folk, der er totalt ligeglade med deres eget udseende og som derfor ligner lort.

Erhm - er du ikke punker?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Udseendet tænder men det indre tæller... ;)

Jonas x>du udviser nogen lidt frastødende holdninger, men kan man andet hvis man er materialist?

Materialisme betegner jo netop sig selv ved sygelig fokusering på det ydre og på det fysiske, men derved snyder man sig selv, hilder sig i illusioner og går glip af virkelig mange kvaliteter som man kan finde hos folk....

Det er klart at jeg ikke blir så tændt på en dame på 200 kg, men fåck jeg ku ikke være mere ligeglad hvis det var en veninde og hun havde en god personlighed, et godt hjerte, en god hjerne eller andre egenskaber, udseendet er ligeså meget instiktivt betinget og har tit med de lavere kræfter i mennesket at gøre... Jeg vil hellere lære menneskets ånd at kende, end kun sygeligt at fetichere den fysiske krop...

Selvfølgelighed skal man være renlig og rimeligvis soigneret, men udover det så er man sq for lam hvis man bedømmer folk på deres udseendet, den slags mennesker kan jeg kun have ondt af.... De går glip af meget mere end de tror

Jonas x> hvornår får du mandet dig op tila t svare på mine indlæg? :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har ofte oplevet det, at en pige som jeg umiddelbart synes var sådan lidt grim, men efter som jeg har lært dem at kende er de bare blevet pæne fordi de er flinke, rare, søde og dybe etc... så jo for mig betyder det ydre som sådan noget... men det er tit det indre i dem der gør om de ser godt ud eller ej... imo

-Satori

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Satori>godt udtrykt :) Udseendet og det indre skal passe sammen, der skal være en enhed en harmoni imellem de to, derfor f.eks. at folk som har fået ansigtsoperationer overhoved ikke siger mig noget, man gennemskuer det simpelthen eftersom udseendet netop er med til at karakterisere den forbindelse der er imellem det indre og det ydre og hvis det ikke hænger sammen, ja så er vedkommende ikke særlig tiltrækkende i mine øjne, jeg tiltrækkes af personligheder, ikke af billeder... :D

Man kan jo altid tage en dårlig bog og binde den ind i noget helt andet som signalerer noget som ikke svarer til indholdet, men så er det bare fake og facade :D

Titel:
Medlem

[VÆK]

Senest rettet af Greg Weeks 20 sep 2006 21:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jonas X skrev:
Og nej, jeg er sgu ikke punker...?

Nå ok min fejl - er du ikke goth?

Senest rettet af Adobe 06 nov 2003 22:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
jeg fik 106 ....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]